Joululahjoista jo asiaa!!!!!!!1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaita mietteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaita mietteitä

Vieras
Ajattelin ryhtyä ajoissa jo miettimään lahjoja ja aika paljon niihin saa rahaa menemään, vaikka miten edullisesti yrittää selviytyä.

Kummilapsiakin siunaantunut jo viisi kipaletta ja pakkohan heitä on kaikkia muistaa. Yleensä ollaan läheisimpien ystävien kanssa muistettu toinen toisiamme, mutta tänä jouluna saa kyllä jäädä pelkän kortin varaan muistaminen.

Omille lapsille ajattelin tänä vuonna laittaa vain yhdet tai kahdet kunnon lahjat siis sellaiset joita kovasti toivottu. Edellis vuosista tuoreessa muistissa ne kauheat lahjaröykkiöt... Vaikka mummot ja kummit sun muuthan niitä paketteja yleensä avokätisesti antavatkin. Parina edellis vuonna yrittänyt hienotunteisesti sanoa mummolle, että anna vaikka rahana kaikki se mitä aiot ostaa (pieniä paketteja kymmenittäin) niin voidaan ostaa vaikka tarpeeseen sitten vaatetta, mutta kuin puhuisi kuuroille korville... Aargh, näinköhän tässä käy että elämäni ensimmäinen oikea joulustressi yllättää jo marraskuussa.

mitäs tosta stressaat, selvät suunnitelmat sulla on. Me ostamme omille lapsille yleensä 2 pakettia, koska tiedämme, että muutkin muistaa ja se "krääsä" ei ole joulun sanoma...

Mä oon hyvissä ajoin alkanut hankkia joululahjoja :whistle: Mulla on paketoitunakin ostetut lahjat jo :D Mulla on la 28.12, niin tänä vuonna en viittinyt jättää viime tippaan noita hankintoja ja olen ostanut, kun jotain kivaa jossain nähnyt.
Mulla on pojille (2kpl) muutama lahja (pienempi ei kyllä vielä edes tajua joulusta mitään), isommalle ostettiin Muumi-ensiläppäri ja sitten on kirjoja, kun tykkää kuunnella satuja. Pienemmälle on vielä vähän auki, että mitä ostaa.Esikoiselle ostan vaatettakin, mutten tiedä, laitanko pukinpussiin...enemmän ne vaatelahjat on mieliksi äidille, kuin pojalle ;)
Muistissa on meillakin viime vuoden joulu...voi luoja, sitä lahjojen määrää!! Avaamiseen meni KAUAN! Meillä kun on tapana avata yksi lahja kerrallaan. Mummulta ja pappalta tulee lahjoja, poikien kummeilta ja vieläpä poikien molemmilta isoisovanhemmilta, joten kasa sen kun kasvaa =)
Mun vanhemmat ostavat kuopukselle sängyn, mikä on tosi tarpeeseen. Pinnis on käynyt pieneksi. Toiset isoisovanhemmat ostavat esikoiselle stigan, sekin toivelistalla. Musta on hyvä, että mun vanhemmat ja toiset isoisovanhemmat kysyvät, mikä on tarpeeseen.

ei taida paljon suvulta tulla lahjoja, mummeilta kylläkin. itse ostamme lapsille jotkut isommat jutut, (jotka ostettaisiin muutenkin ) ehkä polkupyörät. Ja sitten kirjat molemmille ja jotkut yhdet lelut. Mummuille jotain nimellistä, viiniä ja juustoa tms. Muille ei paljo mitään, paitsi lapsille jotain halpaa, rahat on vähissä, nimittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaita mietteitä:
Parina edellis vuonna yrittänyt hienotunteisesti sanoa mummolle, että anna vaikka rahana kaikki se mitä aiot ostaa (pieniä paketteja kymmenittäin) niin voidaan ostaa vaikka tarpeeseen sitten vaatetta, mutta kuin puhuisi kuuroille korville... .

Toisaalta puhutkin. Varsinkin jos mummo tietää, että teillä on rahasta tiukkaa, hän "tekee lapsille joulun" ostamalla paljon hömppäpaketteja siinä pelossa että lapsi ei muuten nauti joulusta.

Kummilasten suhteen olen vuosi vuodelta romuttanut perinteitä. Keväällä olin kummitytön kanssa laukkuostoksilla ja sanoin sen korvaavan tämän vuoden lahjat. (Laukku oli matkalaukun kokoinen hyvälaatuinen kassi) Kummipojalle annoin syyslomalla setelin, tiedä sitten menikö se niihin mieluisiin talvikenkiin vai muihin tarpeisiin. Nuorimman kummilapsen kanssa menemme ensi viikolla shoppailemaan ja välipalalle. Äitinsä saa päättää ostammeko takin vai kengät, mutta muita lahjoja en aio vuoteen antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Mulla on onneks säästöö se, etten omista kummimuksuja ;)

Mullekaan ei vielä siunaantunut =)

mulla kolme ja kaikki IIIHANIA, myös 2 omaa =)

Varmasti on ihania =) Kyllä mullekin toki kummilapsi kelpaisi, kukaan kavereista vaan ei ole innostunut lapsentekopuuhista vielä :whistle:

Mä olen jo suurimman osan ostanut valmiiksi. Jostain alekoreista yms. on löytynyt kivoja juttuja kummilapsille ja vähän omillekin.
Isommat kummilapset saa sit rahana lahjansa ku ei niille enää osaa mitään ostaa...

vielä ois tarkoitus ostaa lahjat anopille(allergiavapaa tyyny),
puoli-anopille( kiva tuikkuteline ostettu jo), appiukolle (lamppu joka saa virtaa ku heiluttaa sitä eli ei tartte pattereita),
äidille (joku kirja tms.) + sen miesystävälle (lamppu joka saa virtaa ku heiluttaa eli ei tartte pattereita),
siskolle +hänen miehelleen (ei viel aavistustakaan)
ja omalle miehelle (untuvapeitto).

Noihin aikuisten lahjoihin menee noin 100e ja se on kyl isosumma meikäläiselle, mutta on toisaalta vähän kun noin monta lahjaa sillä saa. Onneks tässä viel pari tilipäivää ennen joulua

Lapsille suunnitelmissa ostaa toiselle halpa känny ja toiselle IIISOOOO kaivuri.

Se on aivan sama kuinka halpaa ostaa niin rahaa menee kun monta "lahjottavaa". Kummilapsiakin on jo niin monta, että ei ajatustakaan et käyttäs edes 20 euroa per lapsi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Parina edellis vuonna yrittänyt hienotunteisesti sanoa mummolle, että anna vaikka rahana kaikki se mitä aiot ostaa (pieniä paketteja kymmenittäin) niin voidaan ostaa vaikka tarpeeseen sitten vaatetta, mutta kuin puhuisi kuuroille korville... .

Toisaalta puhutkin. Varsinkin jos mummo tietää, että teillä on rahasta tiukkaa, hän "tekee lapsille joulun" ostamalla paljon hömppäpaketteja siinä pelossa että lapsi ei muuten nauti joulusta.

Rahasta ei ole tiukkaa eli siitä ei ole kyse, vaan ehkä se mummu vaan tykkää tuottaa lapsenlapsille iloa antamalla paljon paketteja. Tosin viime jouluna hänkin huomasi, ettei ne lapset jaksa enää edes innostua, kun avaavat jo sitä viidennettätoista pakettiaan ja sitä paitsi viime jouluna tuolle pienemmälle neidille oli mieluisin lahja fisher pricen maatila ja muut lahjat unohtui sen siliän tien.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:

Rahasta ei ole tiukkaa eli siitä ei ole kyse, vaan ehkä se mummu vaan tykkää tuottaa lapsenlapsille iloa antamalla paljon paketteja. Tosin viime jouluna hänkin huomasi, ettei ne lapset jaksa enää edes innostua, kun avaavat jo sitä viidennettätoista pakettiaan ja sitä paitsi viime jouluna tuolle pienemmälle neidille oli mieluisin lahja fisher pricen maatila ja muut lahjat unohtui sen siliän tien.

vaikeaa on tuossakin asiassa löytää se kultainen keskitie... viime vuonna olin sanonut kummeille yms. että jotain hyödyllistä ostaisivat, mutta kyllä se lasten riemu niistä leluista kuitenkin tulee, varsinkin pienemmällä... ja leluja ei montaa paketeista löytynyt...
Tänä vuonna en oikeen tiedä mitä vastaisin kummien kyselyihin...

Yhteistyössä