JOULULAHJOISTA ja niiden määrästä vielä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ypph2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ypph2007

Uusi jäsen
21.09.2007
19
0
1
Mieheni kanssa aikoinaan päätettiin, että ostamme jokaiselle lapselle 1 kovan ja 1 pehmeän paketin. Se on pitänyt. Silti lapsemme ovat saaneet hurjat määrät paketteja. Kummit, mummit, sisaremme..ostavat kukin aina useampia paketteja lapsillemme.

Kukin toki tekee kuten haluaa ja jos jollakin on millä mällätä niin ostakoon vaikka koko kaupan.

Sulla taitaa olla joku ihmeen päähänpinttymä toisten ostamista joululahjoista!

Eikös kaikki saa ostaa just niin monta lahjaa ja just sellasta "krääsää" kuin itse haluaa...?

Mekin ostamme itse vain 2pakettia per lapsi. Mutta kun laskeetaan kaikki kummeilta, sukulaisilta ja isovanhemmilta tulevat paketit mukaan tulee lahjoja aivan liikaa. Viime jouluna ei 4v jaksanut edes avata kaikkia jouluaattona . Isovanhemmille ollaankin pistetty toive että ostaisivat yhden lahjan tai edes vain 2. Jotenkin tuntuu että useimmille(aikuisille) on kuitenkin tärkeintä se lahjojen määrä. Joulun jälkeen on sitten talo täynnä sellaista krääsää millä kukan ei leiki.

Alkuperäinen kirjoittaja jookos:

Eikös kaikki saa ostaa just niin monta lahjaa ja just sellasta "krääsää" kuin itse haluaa...?

Emmä nyt tiedä pakkomielle, mutta kieltämättä pistää joka ikinen joulunaika silmään se valtava joululahjonen määrä mitä ihmisillä on kärryissään.
Enkä ole millään tavalla kateellinen. Olen vain periaatteen ihminen siinä että lapsia ei tarvitse opettaa valtaviin lahjamäärrin vaan pikemminkin se antamisen ilo ja muutaman lahjan saaminen tuo jo joulun.

ja kuten jo avaukseen kirjoitin:

Kukin toki tekee kuten haluaa ja jos jollakin on millä mällätä niin ostakoon vaikka koko kaupan.

Mulle on aivan sama miten muut tekee, mutta mie ostan aika paljon lahjoja jouluna...ja synttärinä. Ja kellään ei ole siihen sanomista, koskapa ne on minun rahat :) Ja meillä ei ole tytöllä kummeja, ja lahjoja antavia sukulaisiakin vain muutama.

Minulla on joulunaikaan valtava määrä tavaraa kärryssä, mutta kyllä on niitä lahjan saajiakin paljon sillä ostan ihan koko suvulle lahjoja yleensä ja kavereille, omasta perheestä nyt puhumattakaan. Minä rakastan lahjojen antamista jouluna, mun joulu tulee siitä. Tänä vuonna 7-vuotiaalla on jo kovasti hintavia nuo toiveet, mikroskooppia toivoo, kitaraa, kännykkää, akvaariota joten pitää katsoa kuka mitäki ostaa ja tuleeko osa vasta synttärilahjaksi maaliskuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ypph2007:

Emmä nyt tiedä pakkomielle, mutta kieltämättä pistää joka ikinen joulunaika silmään se valtava joululahjonen määrä mitä ihmisillä on kärryissään.
Enkä ole millään tavalla kateellinen. Olen vain periaatteen ihminen siinä että lapsia ei tarvitse opettaa valtaviin lahjamäärrin vaan pikemminkin se antamisen ilos ja muutaman lahjan saaminen tuo jo joulun.

Joo, mutta katos kun kaikilla ei ole niitä kummeja ja sukulaisia jotka sen lahjavuoren tekee, niin kuin teillä. Niin heidän on se lahjavuori itse tehtävä. Että mitä sitä ihmettelemään, kun omas muksus sen lahjavuoren kuitenkin saa...

Me ostetaan miehen kans toisillemme 5-8 pakettia aina jouluisin + siihen päälle tulevat molempien vanhemmilta, molempien sisaruksilta jne. Tänä jouluna onkin sitten todennäköisesti niin, että suurimman kasan lahjoja saa tuo meidän pikkuneiti. Meille tuo lahjojen avaaminen vaan kuuluu jouluun, on tunnelmallista istua kuusen juureen lattialle kynttilöiden valossa ja avata paketit pikkuhiljaa ja samalla jutella. Tätä ennen on syöty vielä maittava jouluateria :p Nam, olis jo joulu :laugh:

Enkä ole millään tavalla kateellinen. Olen vain periaatteen ihminen siinä että lapsia ei tarvitse opettaa valtaviin lahjamäärrin vaan pikemminkin se antamisen ilos ja muutaman lahjan saaminen tuo jo joulun.

Ei meilläkään ihan hirveitä määriä ostella, mutta joulu ja synttärit on ainoat jolloin lapset leluja saa. Ja toisekseen meillä ei paketteja tuu sukulaisilta ja isovanhempien kanssa on sovittu et ne ostaa pehmeitä paketteja koska me tiedetään ite parhaiten mitä leluja lapset tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja naksu:
Mekin ostamme itse vain 2pakettia per lapsi. Mutta kun laskeetaan kaikki kummeilta, sukulaisilta ja isovanhemmilta tulevat paketit mukaan tulee lahjoja aivan liikaa. Viime jouluna ei 4v jaksanut edes avata kaikkia jouluaattona . Isovanhemmille ollaankin pistetty toive että ostaisivat yhden lahjan tai edes vain 2. Jotenkin tuntuu että useimmille(aikuisille) on kuitenkin tärkeintä se lahjojen määrä. Joulun jälkeen on sitten talo täynnä sellaista krääsää millä kukan ei leiki.

Mä en tajua tuota asiaa että talo on täynnä krääsää.. itse en osta krääsää kenellekään, jos jotakin pientäkin vain laitan ystäville niin yleensä se on sitten ajatuksella itsetehtyä käyttöjuttua.. ja itse saan kaikkea muuta kuin krääsää, tarpeellista tavaraa ja joskus jotain ylellistäkin.

Enkä ole millään tavalla kateellinen. Olen vain periaatteen ihminen siinä että lapsia ei tarvitse opettaa valtaviin lahjamäärrin vaan pikemminkin se antamisen ilo ja muutaman lahjan saaminen tuo jo joulun.

Jos olet nähnyt minun kärryni joulunaikoina, niin tavara määrä johtuu yksinkertaisesti siitä että omia lapsia on viisi ja kummilapset päälle. Väkisinkin kertyy enemän kuin muutama paketti. Yleensä mulla on kyllä tapana ostaa lahjoja pitkin vuotta. :)

Me ostetaan monta lahjaa,sukulaisetkin ostelee paljon mutta he osaavat kysyä mitä lapsi tarvitsee.
Meillä ei ostesteta juurikaan "turhia" paketteja,niitäkin kyllä tulee,ikävä kyllä.

Muistan yhden joulun kun isäni kysyi että ostaisko likoille sellaset sisätossut missä on jokin elukka tai muu vastaava.
Sanoin että osta vaan meillä ei sellaisia viellä olekkaan.
aattona tytöt avas paketteja ja tuli ne tossupaketit, nuorin sai kivat prinsessa tossut ja seuraavakin sai kivat hiiritossut mutta kun vanhin likka avas omansa niin sieltä tuli batman tossut.... :whistle:
Oli tyttö niin pettynyt että purskahti itkuun kun näki ne,yritin lohduttaa ajattelemalla sitä poika raukkaa joka sai sen puputossut.... =)

Tytön kummitätä pelasti joulun jälkeen tilanteen ja osti uudet tyttömäiset tossukat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Mulle on aivan sama miten muut tekee, mutta mie ostan aika paljon lahjoja jouluna...ja synttärinä. Ja kellään ei ole siihen sanomista, koskapa ne on minun rahat :) Ja meillä ei ole tytöllä kummeja, ja lahjoja antavia sukulaisiakin vain muutama.

Joo,meillä sama homma;pojalla on vaan yks mummi ja kaksi kummia,joten minä ostan lahjoja!

Tää on taas vähän tällainen ketju, että jos siellä kärryissä ois vaan pari "krääsää" ja sitte ois samoissa kärryissä kaljalaatikko niin alkais supina käymään et "pitääkö joulurahoilla ostaa kaljaa eikä lapsille laiteta mitään jouluna, on tuossa perheessä kyllä arvot pielessä" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Tää on taas vähän tällainen ketju, että jos siellä kärryissä ois vaan pari "krääsää" ja sitte ois samoissa kärryissä kaljalaatikko niin alkais supina käymään et "pitääkö joulurahoilla ostaa kaljaa eikä lapsille laiteta mitään jouluna, on tuossa perheessä kyllä arvot pielessä" :D

:D

Meillä menee mälläämiseksi jo kun ostetaan pari pakettia/lapsi ja kummilapsille lahjat :)
Omia 5 ja kummilapsia 6.

Omat lapset saavat paketit kummeiltaan ja isovanhemmilta jotain pientä.

Meillä lapset saavat todella paljon lahjoja- myönnän sen suoraan- mutta erittäin vähän krääsää. Lapset ovat saaneet kauniita vaatteita, pelejä, kestäviä, leikkiin houkuttelevia leluja (duploja, kassakoneen, naamiaisasuja etc) ja on todella kiva seurata sitten kuinka lapset touhuavat.

Yhteistyössä