Joululahjat sukulaislapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lahjoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lahjoista

Vieras
Aikaisessa vaiheessa olen, mutta saisiko apuja...Eli vietämme joulun sukulaisten kesken, itse tulemme kauempaa ja matkakustannukset jo isot. Nyt sitten mietin että pitääkö kaikille sukulaislapsille ostaa. Tiedän kyllä ettei mikään pakko, mutta todennäköisesti sukulaiset jotain ostavat meidän lapsille. Mitään yleistä sovittua tapaa ei ole, emmekä ole pitkään aikaan heidän kanssa joulua viettäneet.

Lapsia vaan on aika paljon eli pienistäkin lahjoista tulee sitten isot kustannukset. Ajattelin itse että ostamme vain kummilapsille ja muille ehkä suklaata/karkkia. Onko tämä teistä itsekästä, ahneutta tai muuten vain tökeröä? Jos voisin niin haluisin etteivät osta lahjoja meidänkään lapsille, mutta osa todella haluaa ja varaakin erilailla. Todennäköisesti osa ostaa vielä sellaisia 20-30e lahjoja. Olo sitten itsellä kiusallinen, kun muut ostaa meille mutta me emme heille...

10 vuoden kokemuksella, meillä on toiminut loistavasti seuraava systeemi, kun joulua vietetään mun ja miehen sisarusten kesken. + meijän vanhemmat yht 25 henkee.
Kaikkien lasten nimet lappuihin, laput hattuun ja jokainen nostaa sieltä nimen (ei saa olla oman lapsen nimi) ja ostaa sille lapselle paketin ja se on siinä, aikuisten kesken sama juttu jokainen aikuinen saa ainakin yhden paketin ja lapsetkaan ei ihmettele miksi joulupukki ei muistanu
Omille lapsille tietty sitten omat paketit

Tuota kannatan, että yhteislahjaa perheisiin. Lautapeliä yms. Me ostettiin wii pelikonsoliin eräälle perheelle se urheilupeli tai joku sellainen oli tykätty lahja..

Kiitoksia ehdotuksista. On samasta perheestä lapsia, mutta eivät yhtään samanikäisiä. Eli yhteislahjat eivät käy. Tuo lasten nimet hattuun ja jokainen ostaa yhdelle, on minusta aika hieno idea. Ainoa ongelma etten usko että muut suostuu, he kun haluavat ostaa varmasti muillekin. Ei oikein tunnu muilla olevan siitä rahasta kiinni. Tuo herkkukori on aika kiva idea, ehkä alan tuota kehitteleen. Eikö muilla samanlaista ongelmaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Kiitoksia ehdotuksista. On samasta perheestä lapsia, mutta eivät yhtään samanikäisiä. Eli yhteislahjat eivät käy. Tuo lasten nimet hattuun ja jokainen ostaa yhdelle, on minusta aika hieno idea. Ainoa ongelma etten usko että muut suostuu, he kun haluavat ostaa varmasti muillekin. Ei oikein tunnu muilla olevan siitä rahasta kiinni. Tuo herkkukori on aika kiva idea, ehkä alan tuota kehitteleen. Eikö muilla samanlaista ongelmaa?

lautapeleissä monet, esim. afrikan tähti, jne on kyllä 4-99-vuotiaille merkinnällä, että ne sopii isommallekin ikäjakaumalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

lautapeleissä monet, esim. afrikan tähti, jne on kyllä 4-99-vuotiaille merkinnällä, että ne sopii isommallekin ikäjakaumalle.

Kaikissa perheissä se toinen lapsi on vauva ikäinen.

Nyt on kivasti alennuksessa kirjoja, ite ostin pukinkonttiin omalle pojalle Lauri-kirjoja pari, hintaan 3?/kpl.
Mä oon sitä mieltä että lasten serkkujen lahjan max.hinta on 10e, ja siinäki on jo tarpeeks, noita kun on 7kipaletta+omat siihen..

Monelleko lapselle lahja? Legoja saa alle 10e paketin, käyvät niin tytöille kuin pojillekin.

Vauvoille sitten vauvalelu.

Jos kaikki ostaa teidän muksuille paketin, olisi mielestäni kohtuullista paketit myös muille.

Hiffaisitko itse ajatuksen, että vieraat tulevat viettämään tyhjin käsin joulua kanssanne, koska bensat maksoivat niin paljon? Uskoisin, että kyllä kyläpaikassa esim. tarjottaviin menee euro jos toinenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Monelleko lapselle lahja? Legoja saa alle 10e paketin, käyvät niin tytöille kuin pojillekin.

Vauvoille sitten vauvalelu.

Jos kaikki ostaa teidän muksuille paketin, olisi mielestäni kohtuullista paketit myös muille.

Hiffaisitko itse ajatuksen, että vieraat tulevat viettämään tyhjin käsin joulua kanssanne, koska bensat maksoivat niin paljon? Uskoisin, että kyllä kyläpaikassa esim. tarjottaviin menee euro jos toinenkin.

Meidän matkakulut ovat monta sataa euroa ja nämä olivat halvimmat, kaikki muut asuvat ihan lähellä. Tarjoiltavat ollaan hoidettu kaikki yhdessä eli jokainen osallistuu yhtälailla ruokakustannuksiin. Joko tekemällä jotain tai maksamalla.

Ymmärrän kyllä tavallaan sen että kaikille lapsille pitäis olla lahjat, jos muutkin ostavat teidän lapsille. Mutta kannattaisi markkinoida tuota "nimet hattuun" -ideaa, sillä niillä alle 10eur lahjoilla ei monestikaan tee mitään. Kirjoilla ehkä, mutta halvalla saa halpoja leluja, joilla on taipumus mennä pian rikki. Krääsää on varmasti kaikissa lapsiperheissä enemmän kuin tarpeeksi.

Sit jos haluaa sen lisäksi ostaa vielä jotain niin ok, mutta tää yksi isompi lahja yhdelle lapselle olis mun mielestäni hyvä vaihtoehto.

Ok

Montakos niitä paketin tarpeessa olevia on? Jos esim. 10 lasta, en yhden 100e takia jättäisi paketteja ostamatta.

Sen verran niitä on ja kuitenkin haluisin kummilapsia muistaa edes jotenkin erityisemmin. Aloin miettimään jos neuloisin jotain, ainakin olen aikaani käyttänyt vaikka en niinkää rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juuri:
Ok

Montakos niitä paketin tarpeessa olevia on? Jos esim. 10 lasta, en yhden 100e takia jättäisi paketteja ostamatta.

Sen verran niitä on ja kuitenkin haluisin kummilapsia muistaa edes jotenkin erityisemmin. Aloin miettimään jos neuloisin jotain, ainakin olen aikaani käyttänyt vaikka en niinkää rahaa.

Neulo ihmeessä, kyllä ainakin vanhempien mielestä töppöset/tumput/pipo ovat tosi hyvät lahjat. Lelut ym. tulevat sitten muista paketeista.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ymmärrän kyllä tavallaan sen että kaikille lapsille pitäis olla lahjat, jos muutkin ostavat teidän lapsille. Mutta kannattaisi markkinoida tuota "nimet hattuun" -ideaa, sillä niillä alle 10eur lahjoilla ei monestikaan tee mitään. Kirjoilla ehkä, mutta halvalla saa halpoja leluja, joilla on taipumus mennä pian rikki. Krääsää on varmasti kaikissa lapsiperheissä enemmän kuin tarpeeksi.

Sit jos haluaa sen lisäksi ostaa vielä jotain niin ok, mutta tää yksi isompi lahja yhdelle lapselle olis mun mielestäni hyvä vaihtoehto.

Itse en tykkää tuosta krääsästä sitten yhtään ja sen takia sen ostaminen risoo. Tiedän kyllä että 10e saa järkevääkin, mutta kun lapsia paljon niin sekin on paljon. Eihän tämä muuten olisi näin, mutta meiän matkakustannukset ovat niin suuret. Siihen päälle ne muut kustannukset niin tuntuu isolta summalta.

Alkuperäinen kirjoittaja juuri:
Ok

Neulo ihmeessä, kyllä ainakin vanhempien mielestä töppöset/tumput/pipo ovat tosi hyvät lahjat. Lelut ym. tulevat sitten muista paketeista.

Kiitokset. Teen todennäköisesti näin, täytyy vain miettiä sopivaa jokaiselle.

Jos on päiväkoti-ikäisiä eikä äiti osaa / ehdi kutoa sukkia niin ne on kultaakin kalliimmat. Mulle tuli melkein itku silmään kun yks sukulainen kysy et pitäiskö teidän lapset villasukkia jos tekisin. Olin just miettiny et mistä ihmeestä ne villikset saan kun en itse osaa sitä kantapäätä tehdä.

Yhteistyössä