Joululahjaongelma

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen siskoni lapsen kummi. Minun lapseni kummit on kaksi siskoani. Me elämme perustoimeentulotuella. Olen aina antanut siskoni lapselle 20-30e arvoiset synttäri- ja joululahjat. Lapseni viime joululahja oli kiva kuin myös 1v. synttärilahja. No nyt lapsi sai joululahjaksi 5e arvoisen joululahjan.
Toinen siskoistani osti juuri ihkauuden auton eikä toisellakaan ole ongelmia toimeentulotuessa, heidän perheen auto maksoi lähemmäs 100000e.
Olin lahjasta pettynyt ja loukkaantunut. Lapsen puolesta myös, koska tämä oli joulun ainut lahja Hopen lahjan lisäksi. Pelottaa jo valmiiksi tulevat joulut. Miten päiväkodissa ja koulussa lapset vertailee saamiaan lahjoja? Jos lapsen lahjat ovat tätä luokkaa, tuleeko esiin kiusaamista?
Teki myös mieli lopettaa siskon lapselle lahjojen anto kokonaan :/
 
vierailija
Itse teen niin että alan valmistautua hyvissä ajoin jouluun, esim jo tammikuussa voi alkaa säästää lapsen lahjoihin ja jouluruokaan ja ympäri vuoden pitää alennusmyyntejä silmällä niin saa ainakin muutaman lahjan lapselle jouluksi, myös mielikuvitusta kannattaa käyttää ja tehdä vaikka joku lahja itse. No ainakin nyt voit hyvällä omalla tunnolla antaa halvan lahjan myös siskosi lapselle..
 
vierailija
Olen siskoni lapsen kummi. Minun lapseni kummit on kaksi siskoani. Me elämme perustoimeentulotuella. Olen aina antanut siskoni lapselle 20-30e arvoiset synttäri- ja joululahjat. Lapseni viime joululahja oli kiva kuin myös 1v. synttärilahja. No nyt lapsi sai joululahjaksi 5e arvoisen joululahjan.
Toinen siskoistani osti juuri ihkauuden auton eikä toisellakaan ole ongelmia toimeentulotuessa, heidän perheen auto maksoi lähemmäs 100000e.
Olin lahjasta pettynyt ja loukkaantunut. Lapsen puolesta myös, koska tämä oli joulun ainut lahja Hopen lahjan lisäksi. Pelottaa jo valmiiksi tulevat joulut. Miten päiväkodissa ja koulussa lapset vertailee saamiaan lahjoja? Jos lapsen lahjat ovat tätä luokkaa, tuleeko esiin kiusaamista?
Teki myös mieli lopettaa siskon lapselle lahjojen anto kokonaan :/
Mitäpä jos rehellisesti kertoisit sisarellesi, että sinulla ei ole yhtään ylimääräistä rahaa ostaa lahjaa ei omalle eikä toistenkaan lapsille. Ehkä taloudellinen tilanteenne korjaantuu tulevaisuudessa ja sitten voit ostaa.
 

Yhteistyössä