Joululahjakusipäisyys ketutus!!!! ottaa aivooon tädin lahja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Antamisen lahja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Antamisen lahja

Vieras
Täti osti kissoilleni ruokaa joululahjaksi. Kalliita eläinkaupan purkkeja. Itse oli kysynyt multa että mitä niille voi ostaa ja kerroin mitä ne syö. Odotin ehkä maks. kahta purkkia mut täti olikin ostanut yhteensä 15 purkillista. Ruokien mukaan hän oli laittanut kissanruokaostoksien kauppakuitin (josta oli kuitenkin loppusumman repinyt pois, mutta kuitenkin niin että yksikköhinnat näkyivät) JA KIRJOITTANUT KUITIN YLÄREUNAAN: "Hyvää joulua"

Mitähän tästä pitäs nyt oikein ajatella, jeejee hienoo oot ostanu kallista kissanruokaa??!

No itsehän olet sanonut, mitä kissat syövät ja olisit tyytyväinen. Mitä jos täti olisikin ostanut jotain euroshopper -kissanruokaa vaikka nimenomaan olet pyytänyt ostamaan kallista merkkiä?

täh?? no mikäs tossa nyt ketuttaa. anna toisen maksaa, kun kerta haluaa ja anna kissojen nauttia :) turhaan tuollainen urputus. varmaan ajatteli, että voi vaihtaa jos ei ookkaan oikeeta merkkiä.. kyllä se kuitti kelpaa, vaikka summa osa siitä oliskin repästy pois.

Kysy, miks osti tollasta halpisruokaa, ihan huonolaatustakin, ku parempaaki ois tarjolla ;)

Oikeesti, sukulaiset hankkii sukulaisten eläimille joululahjoja??

[QUOTE="pypylleröinen";22774370]Kysy, miks osti tollasta halpisruokaa, ihan huonolaatustakin, ku parempaaki ois tarjolla ;)

Oikeesti, sukulaiset hankkii sukulaisten eläimille joululahjoja??[/QUOTE]

no en mä varsinkaan tajuu miks se noin paljon osti.

Oletko ap teini vai miksi annoit tädin ostaa kissoille lahjan? Mä en ikinä kehtaisi, jos joku sellaista tulisi ehdottamaan. Sanoisin, että kiitos mutta ostan itse ruuat ja lisäisin, et elikot ei tarvii lahjaa. Jos toinen siitä huolimatta välttämättä haluaisi ostaa, ehdottaisin jotain halpaa lelua.

tätilogiikalla se kuitti oli mukana siksi että jos ne ruuat on kuitenkin vääriä niin saisi vaihdettua. tätilogikkalla kun se, että loppusummaa ei näy, tarkoittaa että hinta on piilossa...

tätilogiikkaan kuuluu myös esimerkiksi ostaa lahjaksi vaatteita ja sutata mustalla tussilla suomen eurohinta piiloon vaikka hinnan näkee niistä muiden maiden hinnoista.

Mä meinasin lapsena ostaa perhetutun kissalle lahjan, mielestäni hyvä ide, kallista kissanruokaa. Äiti torpedoi ideani sanomalla että tuttava loukkaantuisi ja luulisi että hänen oletetaan pitävän kissaansa nälässä.

Meillä ainakin sukulaiset ostaa meidän eläimillekin lahjoja. Ruokapussin tai luut yms. Ja ihan vapaasta tahdosta vaikka olen sanonut että kyllä me ne itse ruokitaan. Roskiinko pitäisi nuo paketit nakata?

[QUOTE="vieras";22774438]tätilogiikalla se kuitti oli mukana siksi että jos ne ruuat on kuitenkin vääriä niin saisi vaihdettua. tätilogikkalla kun se, että loppusummaa ei näy, tarkoittaa että hinta on piilossa...

tätilogiikkaan kuuluu myös esimerkiksi ostaa lahjaksi vaatteita ja sutata mustalla tussilla suomen eurohinta piiloon vaikka hinnan näkee niistä muiden maiden hinnoista.[/QUOTE]

Samaa ajattelin! Ja kyllä mun eläimille saa ostaa ruokaa lahjaksi, paljon järkevämpää kuin joku krääsä! Ja mun mielestä on oikein lämmittävää ajatella että he ovat huomanneet että rakastan lemmikkejäni. Kyllähän raskaanaolevallekin annetaan vauvanvaatteita jne, tai lapsille (siis vaikka antaja ei olisi missään tekemisissä lastenkans vaan vanhempien), miksei sitten eläimille.

Vai onko tätisi hankala tapaus muuten? että olettaisit että kuitti on jotenkin pahalla mukana? Ja tosissaan itsehän se purkkien määrän valitsi.

Alkuperäinen kirjoittaja tätilogiikka;22774583:
Samaa ajattelin! Ja kyllä mun eläimille saa ostaa ruokaa lahjaksi, paljon järkevämpää kuin joku krääsä! Ja mun mielestä on oikein lämmittävää ajatella että he ovat huomanneet että rakastan lemmikkejäni. Kyllähän raskaanaolevallekin annetaan vauvanvaatteita jne, tai lapsille (siis vaikka antaja ei olisi missään tekemisissä lastenkans vaan vanhempien), miksei sitten eläimille.

Vai onko tätisi hankala tapaus muuten? että olettaisit että kuitti on jotenkin pahalla mukana? Ja tosissaan itsehän se purkkien määrän valitsi.

No on tässä vähän muiden sukulaisten kanssa keskustellessa käynyt ilmi että oli kenkkuillut muidenkin lahjojen kanssa.

Olen siis erittäin tyytyväinen itse lahjaan, mutta jos se on väkipakolla ostettu ja pitänyt vielä kuitti laittaa mukaan että "katsokaa nyt kuinka paljon tuhlasin" niin mieluummin ei ois ostanut sitten mitään.

Minä ja mummoni ostetaan joka joulu toistemme kissoille joululahjaksi ruokaa, paketti korteissa lukee aina antajan kissan nimi. Minun mielestäni tämä on aika hellyyttävä tapa ja tiedän että mummoni pitää siitä että muistan hänen parasta ystäväänsä. Ja tiedän minkälainen nirsoke mummoni katti on, joten tiedän ostaa aina sitä tiettyä kallista jota myydään hävyttömän pienissä purkeissa. :--D
Ja kysyjän ihmetys/suuttumus kuittitempusta voi olla ihan aiheellinen, minulla ainakin riittää suvussa näitä ihmeen vääntäjiä joista aina tahtoo uskoa hyvää mutta onnistuvat vain aina pahoittamaan minun mieleni muka-kivoilla lahjoilla ja huomautuksilla.
Neuvoni on että jätät kuitin omaan arvoonsa ja ensikerran kun näet tätiäsi hymyilet leveästi ja kiität ruuista. Jos tarkoituksena oli saada sinut häpeämään tms, niin älä anna sitä iloa että hän onnistui!

Yhteistyössä