Joululahjaksi varhaiskasvattajalle diplomi -idea, jota saa hyödyntää

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä (nimixx) olen toiminut (nimixx):n varhaiskasvattajana syksyn 2016. Tämä aika on ollut minulle suurta ammatillisen kasvun aikaa. Sen näkee pienessä ja suuressa. Olen oppinut tervehtimään kädestä pitäen (xx):n vanhempia aamuin, illoin. Olen oppinut raportoimaan yksityiskohtaisesti päivän kulusta. Sekä havainnointi- että reakointikykyni ovat kehittyneet. Olen kiitollisena ottanut vastaan ammatillista kasvuani tukevaa materiaalia. Olen hyötynyt suuresti muun muassa temperamenttikirjallisuudesta. Se on auttanut minua näkemään (xx):n kokonaisvaltaisemmin omana persoonana ja olen muokannut sen mukaan omaa kasvatustapaani. Tästä suunta on vain ylöspäin. Lupaan kehittää itseäni ja kevätkaudella parannan erityisesti ideointikykyäni koskien lasten askarteluja. Lupaan myös, että enää en sano yhtään vessasanaa lasten tai lasten vanhempien kuullen.

vierailija
Tervehdin "Jani-Petterin" kitkerää ja egotrippailevaa mammaa kädestä pitäen, minkä jälkeen joudun pesemään käteni, jotta mamman kädessä oleva lika ei sairastuta puolta päiväkotia.

Onneksi muistinkin juuri, miksen ole yksityisessä päiväkodissa töissä vaan julkisella puolella. Julkisella puolella ei tarvitse nuoleskella sen paremmin vanhempia kuin lapsiakaan, vaan virkamiesmäinen perusasiallisuus riittää. Meillä kenenkään työntekijän toimeentulo ei ole riippuvainen jonkun perseennuolennan tuloksesta.

Ei ksi sitä itselleen yleensä anneta diplomeja??
Tämän pitäisi olla niin päin, että joko vanhemmat antavat diplomin hoitotädille (jolloin tuon sisältöisenä itseä ainakin suututtaisi enemmän kuin ilahduttaisi) tai sitten niin, että hoitohenkilökunta antaisi lapsille diplomin kuluneesta syksystä. Mitä kaikkea lapsi on syksyn aikana oppinut ja reippaasti osallistunut toimintoihin jne.

vierailija
Saako muualla kuin vessassa sanoa, että sitä kutittaa? Ja pestäänkö sitten suu?
Sitä sanaa ei saa käyttää ylipäätään (edes vessassa), vaan sen sijaan tulee sanoa pyllynreikä. Pyllynreikä-sanaankaan ei tule käyttää tarpeettomasti esimerkiksi hokemalla "pyllynreikä pyllynreikä" vaan ainoastaan silloin, kun sanan käytölle on todellinen tarve (esimerkiksi siinä tilanteessa jos sitä kutittaa, eikä sitäkään asiaa ole kovin suotavaa ilmaista vaikkapa ruokapöydässä).

Sitä sanaa ei saa käyttää ylipäätään (edes vessassa), vaan sen sijaan tulee sanoa pyllynreikä. Pyllynreikä-sanaankaan ei tule käyttää tarpeettomasti esimerkiksi hokemalla "pyllynreikä pyllynreikä" vaan ainoastaan silloin, kun sanan käytölle on todellinen tarve (esimerkiksi siinä tilanteessa jos sitä kutittaa, eikä sitäkään asiaa ole kovin suotavaa ilmaista vaikkapa ruokapöydässä).
Äh. Mä olen kyllä sanonut perseenreikä tai persreikä. Koitan jatkossa puhua ihmiskehon aukoista vain vessassa ja viittaan jatkossa vaginaan termillä etupylly.

Yhteistyössä