Joululahja pk-henkilökunnalle?

Meidän poika on vastikään aloittanut päiväkodin ja me vanhemmat olemme erittäin tyytyväisiä pojan saamaan hoitoon päiväkodissä.
Sellaista kyselisinkin että onkohan tapana muistaa päiväkodin henkilöstöä näin jouluaikaan? Ja jos, niin millä tavoin palstailijat ovat päiväkodin henkilökuntaa (ja keitä heistä ) muistaneet?
 
vieras
täsät on ollu ketjuja. '
Oma mielipiteeni on , ettei ainakaan suklaata tai mitään rompetta. Kokemuksesta voin sanoa, että pk:n henkilökunta saa todella paljon turhaa ja suklaat lojuu kahvipöydällä vielä helmikuussa, kun sitä tulee niiin paljon.
Ihanin lahja olisi lapsen oma tekemä joulukortti joko kaikille yhteiseksi tai sitten jokaiselle tädille omat. Jos lapsi on pieni eikä osaa alusta asti askarrella, niin osaa ainakin yhdessä vanhempien kanssa!
 
möö
Olen itse kynttilän kannalla. Sen saa poltettua ja hintahaitariakin löytyy. Meillä esikoinen koristeli tänä vuonna itse kerhotädeilleen tavalliset pöytäkynttilät ja nyt odotetaan joulujuhlaa.
 
yks vaan
Jos tahtoo pk:n tätejä muistaa, niin itse ko. paikassa töissä olevana sanoisin, et kahvipaketti itse tehdyn kortin kera koko henk.kunnalle on mieluisa. Itsehän me siellä kahvit maksetaan ja hankitaan, ja KAHVI on aina LOPPU!! ;)
 
möö
Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
Jos tahtoo pk:n tätejä muistaa, niin itse ko. paikassa töissä olevana sanoisin, et kahvipaketti itse tehdyn kortin kera koko henk.kunnalle on mieluisa. Itsehän me siellä kahvit maksetaan ja hankitaan, ja KAHVI on aina LOPPU!! ;)
Kiitti, tosi hyvä vinkki ! Tuollaista ei tuu itse ajatelleeksi, kun meidän työpaikalla on kahviautomaatti.
 
Nalletar
Mä en lasten parissa ole töissä ollut, mutta muissa hoitoalan paikoissa. Usein potilaat tuo esim. suklaarasian henkilökunnalle. Ne on oikein mieluisia kahvipöydässä. En mä itse mitään henk.koht lahjoja ostaisi vaan jonkun sellasen yhteisen.
 
Molly
Onko "pakko" aina antaa jotain lahjoja? Tarkoitan siis sitä että kuuluuko se hyviin tapoihin?
Tyttö jo ollut kaksi joulua päiväkodissa eikä minulla ole käynyt mielessä antaa mitään! Nyt tuli kyllä vähän nolo fiilis.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Molly:
Onko "pakko" aina antaa jotain lahjoja? Tarkoitan siis sitä että kuuluuko se hyviin tapoihin?
Tyttö jo ollut kaksi joulua päiväkodissa eikä minulla ole käynyt mielessä antaa mitään! Nyt tuli kyllä vähän nolo fiilis.
Nuo lahjaostokset on menneet aivan mahdottomiin nykyään. Joka paikkaan pitää olla tunkemassa lahjoja, vaikka ihmiset tekevät vain työtään, josta saavat palkan.
Siinä sitten köyhille tuleekin ongelmia, kun ei ole vara ostella joka paikkaan lahjuksia.
 
Itse oon päiväkodissa töissä. Osa vanhemmista/lapsista antaa lahjan, osa ei. Enkä mä ainkaan oo koskaan aatellu, et "höh, noi ei tuonu mitään lahjaa". Hyvä mielihän siitä kuitenkin tulee, jos joku jotakin tuo. Suklaata tosiaan tulee yleensä aika paljon. Lapsen tekemä korttikin riittää hyvin, tai sit vaik pieni pussi lapsen tekemiä pipareita. Kynttilät ja jouluservetit on kans hyvä lahjaidea. Koriste-esineitä kertyy vuosien varrella aika paljon, joten ne ei oo niin hyvä lahjaidea kuin käyttötavara/syötävät jutut.
 
Molly
Joululahjabudjetti on meillä aina ollut tiukka ja sukulaisten kesken on sopimus että ei lahjoja
aikuisille, jos nyt ei satu löytämään jotain jollekin joka sopii kuin nenä päähän. Taidanpa nyt tytön kanssa leipoa vaikka jotain yhdessä ja viedään sekä lapsille että työntekijöille syötäväksi (tosi pieni päiväkoti).
 
äippä
Onko kukaan saanut tai vienyt koskaan punaviiniä? Kehtaako antaa...tuntuu että suklaata saavat, mukeja ym. kaapit todennäköisesti täynnä. Kahvipöydälle ajattelin leipoa yhteiseksi kuivankakun?! Tuon punaviinin laittiaisin pieneen eväskoriin muutan muun herkun kera jonka sitten pojan omalle AIVAN IHANALLE hoitajalle HYVÄLLÄ SYDÄMELLÄ ANTAISIN!
 
cukkis
ollaan saatu punaviiniäö ja glögiä on opllut ihan kivoja lahjoja nekin.

voit hyvin myös suklaata, kakkua ja keksejä viedä.

Tai jos raaskii niin joulukatkin olisi aivan ihania juttuja.

Itse olen päiväkodissa töissä ja kuluva tavara on kivaa saada....koska jokaisella on oma makunsa vaikka ajatteleekin että muisto olisi kiva jättää...mutta ei ne vaan jää hoitajille muuta kun mieleen.

Kerran sain tulitikkurasian joka oli päällystetty...ja laitettu makarooneja ja värjätty sprayllä....ja kerran kiiltokuvilla.... ne oli myös tosi kivat jutut. Ja ei maksa juuri mitään.

Nyt mietin lapsen hoitotädeilel jos veisi kynttilän ja laittais sen sellofaaniin paperikonfehtien kanssa tekisi sellasen asetelman...kaikki saa hävitettyä hyvin käytön jälkeen mitään ei jää nurkkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ville ja Valtteri:
Me olemme laittaneet erilaisia suklaajuttuja sellofaaniin lasten kanssa jouluna päiväkodin tädeille, ja kortit lisäksi jos ehtii ja jaksaa. Mutta jotain pientä aina kuitenkin :heart:
Hieman asian vierestä, mutta mistä ostat sellofaania? Tarvisin sitä enkä löydä mistään kaupasta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Alkuperäinen kirjoittaja Ville ja Valtteri:
Me olemme laittaneet erilaisia suklaajuttuja sellofaaniin lasten kanssa jouluna päiväkodin tädeille, ja kortit lisäksi jos ehtii ja jaksaa. Mutta jotain pientä aina kuitenkin :heart:
Hieman asian vierestä, mutta mistä ostat sellofaania? Tarvisin sitä enkä löydä mistään kaupasta....
tarjoustalot,robbarit jne....
 

Yhteistyössä