Joululahja lastenkotiin? Tietääkö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Viime jouluna ystävän työpaikalla oli mahdollisuus ostaa joululahja lastenkotiin. Lapuilla oli esim. poika 5v, jolle lahja ostettiin ja jonkun järjestön tms. toimesta lahjat toimitettiin perille. Minusta ajatus tuntui tosi hauskalta ja mieluusti osallistuisin tällaiseen, mutta mitä kautta se onnistuisi? Onko kukaan törmännyt tällaiseen?

tääl meil porvoos ainakin on tollanen samanlainen juttu että joulukuun aikana tulee joulukuusi kauppakeskukseen ja siin puus on sit lappuja erivärisiä kun on kolme eri paikkaa mihin lahjat menee. just poika 2v ja sit ite käy ostaa jonkun lahajan laitta lapun siihen ja sit on kolme koria ja korit on sen lapun värisii ja sit laittaa sen paketin sinne saman väriseen koriin kun lappu.. oon ite ostanu muutamana jouluna sinne lahjan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viime jouluna ystävän työpaikalla oli mahdollisuus ostaa joululahja lastenkotiin. Lapuilla oli esim. poika 5v, jolle lahja ostettiin ja jonkun järjestön tms. toimesta lahjat toimitettiin perille. Minusta ajatus tuntui tosi hauskalta ja mieluusti osallistuisin tällaiseen, mutta mitä kautta se onnistuisi? Onko kukaan törmännyt tällaiseen?

LAhessa oli yks vuos hmm siinä yhessä vanhassa rakennuksessa missä myydään lihaa juustoja jne. miks en nyt muista sen nimeä hmmm 23vuotta lahessa asuneena :D niin no kuitenki siellä oli joulukuusi josta sai hakea lapsun jossa oli esim "tyttö 3v." ja sitte menit kauppaan ostit paketin ja kiinnitit lapun siihen ja veit sen kuusen alle. Jyväskylässä oli samanlainen vissiin ekaa kertaa viime vuonna... Tosi kiva idea! Osallistuttiin silloin itekki Lahessa kun asuttiin, mut tuo Jklän homma meni kokonaan ohitte! Tänä vuonna osallistun ehottomasti ja oon valppaampi tän asian kanssa! Nii ja ne just meni lastenkotilapsille ne lahjat.

myös sosiaalitoimistosta voi kysellä mihin voi lahjat lähettää tai viedä. :)
ihania olette, itse asunut lastenkodissa, minä kyllä pääsin jouluksi vanhempien luo mutta monta alle kouluikäistä jäi lastenkotiin joulua viettämään kun vanhempia ei joko ollut tai he eivät oikeasti kyenneet/halunneet edes päivää viettää lasten kanssa. silloin lastenkodin henkilökunta(joka lapsella omahoitaja) osti näille lapsille pienet lahjat.

Jyväskylässä oli myös sellanen kuusi kävelykadulla mistä sai hakea lapun missä luki just lapsen sukupuoli ja ikä ja sitte viedä sopiva lahja sinne samaan paikkaan. Oli joulukuussa aika lähellä joulua sellanen =)

Joulupuu on Suomen Nuorkauppakamarit ry:n hyväntekeväisyysprojekti, jota toteutetaan tänäkin vuonna yli 50 paikkakunnalla. Käy katsomassa oman paikkakuntasi tiedot www.joulupuu.info Yhteistyökumppaneina ovat kaupunkien sosiaalitoimet, MLL, Pelastakaa Lapset, seurakunnat sekä monet muut yritykset ja yhteisöt. Ihana tapa tuoda joulumieltä vähäosaisille lapsille!
Ideana on, että lastensuojelun piiriin tai muuten vähäosaisissa perheissä asuvat lapset saavat jouluna lahjan Joulupuun kautta. Lahjoittaja tietää lapsen sukupuolen ja iän ja voi valita siten sopivan lahjan.
Hyvää joulumieltä!

Yhteistyössä