joululahja-aivoriihi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tajuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tajuton

Vieras
Sama ongelma kuin joka vuosi, eli mitä joululahjaksi. Yritän aina aloittaa hyvissä ajoin miettimisen. Ongelmia tuottavat isä ja aikuiset veljet sekä 5,5 vuotias kummityttö. Millaisilla leluilla 5-6 vuotiaat leikkii nykyään? Onko esim. Hello Kitty- radio-ohjattava auto liian lapsellinen (lukee amon aarrekirjaa)? ja mitä annatte lahjaksi miehille? Nyt aivoriihi pystyyn!

Minä ostaisin jonkin hienon satukirjan kummitytölle, isälle lahja mielenkiinnon/ harrastusten mukaan, samoin veljille. Miehelleni annan kirjalahjan tänäkin jouluna ( viime jouluna annoin Baghin Sinisen laulun).

Mun isä saa suomalaista sotakirjallisuutta ja Ungaron miesten tuoksun + lompakon

Mies saa samat ilman kirjaa :D Uusi sänky mietinnässä.

Luulisin, että Kitty auto vois olla kiva ton ikäiselle :D

Joka vuosi ei voi antaa isälle ja veljille lahjoja harrastuksen mukaan, kun niitä kalastusvälineitä on jo jokapaikka täynnä, toisen veljen harrastusvälineet maksaa ihan törkeästi eikä niitä voi ostaa sovittamatta ja toinen veli taas ei harrasta mitään. Mitään ale t-paitoja en veisi kellekään. Kirjat ovat mielestäni hyvä lahja, mutta kannattaa muistaa että kaikki isät eivät tykkää päätalosta tai sotakirjallisuudesta.

5- vuotiaalle minäkin suosittelen satukirjoja tai esim. lautapelejä joita koko perhe voi pelata.

Ongelmia on minullakin :/

Esikoinen, 4v : Vois olla sänky ja lakanat isompana lahjana ja sitte kirjoja, dvd:tä lisäks. Tai sitten isompana olis kunnolliset nukenvaunut ja peppi+tossavainen - nuket =)

Kuopus, jouluna 10kk : Kenties taaperokärryt tai joku muu työnnettävä menopeli, kirjoja, jotain muuta vielä.

Mies, 30v : Ei mitään hajua :/

Äitini : Ei tietoa
Isäni : Ei tietoa
Veljeni, 21v, : Ei tietoa
Veljeni, 15v, : Ei tietoa

Anoppi, : Ei tietoa
Appiukko : Ei tietoa

Miehen veli : Ei tietoa

Kummityttö, 4v, Ei tietoa

|O

Ja tuo mies, kaikista vakein kun on isänpäivä ja sen jälkeen 30v synttärit ja sit joulukin. Niin monta sopivaa lahjaa pitäis ostaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Esikoinen, 4v : Vois olla sänky ja lakanat isompana lahjana ja sitte kirjoja, dvd:tä lisäks. Tai sitten isompana olis kunnolliset nukenvaunut ja peppi+tossavainen - nuket =)

Kuopus, jouluna 10kk : Kenties taaperokärryt tai joku muu työnnettävä menopeli, kirjoja, jotain muuta vielä.

|O

Ja tuo mies, kaikista vakein kun on isänpäivä ja sen jälkeen 30v synttärit ja sit joulukin. Niin monta sopivaa lahjaa pitäis ostaa :/

Mun mielestä kans ihan hirvee tilanne kun ensin on miehen synttärit, sen jälkeen isän päivä, sit joulu ja sen jälkeen isän ja veljen syntymäpäivät. Synttärit olen jo monena vuonna kuitannut kortilla, mutta isänpäivää ja joulua on paha ohittaa. Miehelleni ostan todennäköiseti kirjan ja jotain vaatetta. Veli on hyvä lahjoa esim. merkkiboksereilla tai kaulaliinalla tai jollain paremmalla deodorantilla. Käyttötavaralla joka tapauksessa. Isä ja appiukko on vielä ihan kysymysmerkkejä samoin oma äiti. Anopille voi ostaa jotain koristekrääsää kun tykkää sellaisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

|O

Mun mielestä kans ihan hirvee tilanne kun ensin on miehen synttärit, sen jälkeen isän päivä, sit joulu ja sen jälkeen isän ja veljen syntymäpäivät. Synttärit olen jo monena vuonna kuitannut kortilla, mutta isänpäivää ja joulua on paha ohittaa. Miehelleni ostan todennäköiseti kirjan ja jotain vaatetta. Veli on hyvä lahjoa esim. merkkiboksereilla tai kaulaliinalla tai jollain paremmalla deodorantilla. Käyttötavaralla joka tapauksessa. Isä ja appiukko on vielä ihan kysymysmerkkejä samoin oma äiti. Anopille voi ostaa jotain koristekrääsää kun tykkää sellaisesta.

Miehille on niin vaikea ostaa :/ Viime vuonna ostin yhdistetyn isänpäivä/synttärilahjan ( kultariipuksen ) mutta mitäs tänä vuonna.

Isänpäiväksi voisi tietty lasten kanssa jotain tehdä. Mutta synttärit ja joulu, pakko jotain keksiä.

Seppälässä oli söpö toiletti-laukku missä luki "iskä" :D Sisälle oli laitettu vuori missä oli pieni sydämiä :saint: Muutenkin oli isä-paitoja ja sukkia. Ehkä sieltä jotain isänpäivälahjaks ostais sitte. =)

Käyttääkö teidän miehet tuollaisia isä- paitoja vai jäävätkö kaappiin? En haluaisi antaa mitään mikä jää kaapin perukoille. Viime vuonna ostin isänpäiväksi miehelle valkoisen pitkähihaisen trikoopaidan ja valkoisen bodyn vauvalle ja painoin molempiin samanlasen kuvan. Mies tykkäsi tosi paljon.

Mun joulukuussa 5 v täyttävä tyttöni hyppi tasajalkaa Hello Kitty- auton nähdessään ja totesi että MÄ HALUUN TÄMÄN! :D
Samassa kuvastossa oleva Hello Kitty-barbi (ei Barbie vaan joku muu vastaava nukke) ja sen Hello Kitty-auto voisivat myös olla kiva juttu...

Isänpäivästä: mun mies saa kylpytakin. Isä-paidat jää yleensä käyttämättä, tosin edellisvuoden Daddy-paitaa on käyttänyt kyllä.

Meillä alkaa pian piinaviikot: isänpäivä, kuopuksen nimpparit, miehen synttärit, esikoisen synttärit, joulu ja kuopuksen synttärit on kaikki 2 kuukauden sisään |O

Musta taas miehille on helppo ostaa :D

Omalle sais ostaa miljoona villapaitaa ja sukkaa ja partavettä ja cd ja dvd ja ps3 peliä ja kalastustarvikkeita ja sitä sun tätä, rahat vaan loppuu kesken.

Ja isälle tietää mitä se haluu ja odotaa.

Mutta ÄITI, sillä on kaikkea, vaatteita ei voi, jos ei kelpaa, koriste-esineet on aika ei, ellen maalaa ite,(mutta aika kortilla), ne käy :laugh: korut kävis mut kulta on mulle turhan tyyristä. :xmas:

:D

Miehen kaveri on kanssa helppo ja kuopuksen kummi; miesten suhkujuttuja ja kirjoja ja tyttökalenterii ja ja ja... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Meillä alkaa pian piinaviikot: isänpäivä, kuopuksen nimpparit, miehen synttärit, esikoisen synttärit, joulu ja kuopuksen synttärit on kaikki 2 kuukauden sisään |O

Täällä vähä samat tuulet:
Mun nimpparit, isänpäivä, pojan synttärit, kummilapsen synttärit, joulu, pojan nimpparit

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Täällä vähä samat tuulet:
Mun nimpparit, isänpäivä, pojan synttärit, kummilapsen synttärit, joulu, pojan nimpparit

Meillä on kummilapsen synttärit, lapsen synttärit, miehen synttärit, isänpäivä, kaverin synttärit ainakin ennen jouluu ja olikohan muuta :D

Antakaa nille veljille vaikkapa leffalippuja tai liput heitä kiinnostavaan tapahtumaan / matsiin tms.
Me ollaan usein lasten isovanhammille jne tehty itse pikkuleipiä ( ei joulupipareita ) ja laitettu purkkiin.
Ja aikuisilta voi aina kysyä mitä tarvitsevat.
5v tytöt tykkää varmaan Hello Kittystä ja kaikista taskukoirista ja brazeista ja kaikesta siitä pikkutyttöjen krääsästä, jota lelukirjat on pullolaan. Kysy kuitenkin lapsen äidiltä vinkkiä, niin ei tule nurkat täyteen turhaa krääsää.

Minä ajattelin käydä Haaparannassa ennen joulua ja ostaa sukulaismiehille viskitoffeeta ja -naisille Baileys suklaata. Minusta hyvä idea henkilöille, joilla on tavaraa jo ihan tarpeeksi. :)

Minä ajattelin tehdä isälleni joululahjaksi lasimestarinsilliä. Ruokalahjat on aikuisille hyvä idea, eikä tule edes kalliiksi eikä jää turhaa krääsää nurkkiin kuin korkeintaan kierrätettävä lasipurkin verran.

Mä tässä just tilailen miehelle vaatteita, mutta miten ihmeessä mä löytäisin oikeen koon farkuista? Oon yleensä ostanut vaan paitoja, jotka kokoa M, mutta entäs housut?? Noissa koot C48-C58, mikähän vois olla M tai L kokoa? Eikös D-mitoitus tarkota isompia?

Annoin äidille viimevuonna paketin nuppineuloja, mittanauhan, paketin kuminauhaa ja rullat mustaa ja valkoista ompelulankaa. Äiti ompelee usein ja olin huomannut että noita puuttui tai vähintäänkin on huonossa kunnossa. Äiti oli erittäin tyytyväinen kun sai kerrankin jotain oikeasti hyödyllistä joka ei kuitenkaan vie kaapissa paljoa tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Neppari--:
Mä tässä just tilailen miehelle vaatteita, mutta miten ihmeessä mä löytäisin oikeen koon farkuista? Oon yleensä ostanut vaan paitoja, jotka kokoa M, mutta entäs housut?? Noissa koot C48-C58, mikähän vois olla M tai L kokoa? Eikös D-mitoitus tarkota isompia?

Muistaakseni d- mitoitus on pidempijalkaisille, mutta en oo ihan varma. Mie oon tehnyt niin, että otan sopivat vaatteen liikkeeseen mukaan ja vertaan ja aina kannattaa tietty kysyä myyjää kaveriksi.

Meillä ei ole isäpaitoja ollutkaan ku yks ja sen osti äitini. Mukana oli siis Vaavi-paita ja isukki-paita. Esikoisen vauva-aikana. Kyllä hän sitä käytti.
Isä sukat olen kyllä ostanut, en muista mikä lahja se sitte sattu olemaan ja niitä on myös käyttänyt =)

Alkuperäinen kirjoittaja hiukkaskiihdytin:
ideoita mitä joululahjaksi pojalle (3v) ja tytölle(1v)? en välttämättä haluis vaatetta antaa taas kun muut kantaa noille vaatteita lahjaksi.

meidän lähes 1-v tykkäisi kovasti jostain keinuhevosesta tai ihan perusvauvakeinustakin. Mummolassa on plaston vauvojen muovikeinu sisällä ja se on ihan huippu. Sellainen ehkä hommataan kotiinkin.

Äidille patalaput ja kynttilänjalat
Anopille varmaan samat ja puolikkaalle anopille kans.. ( noi on siis ostettu jo )
Appiukolle ei tietoa

Siskolle Danielle Steelin kirja
Siskon miehelle ei mitään tietoa..
Kummipoika 2,5v saa kirjan ja jonku palapelin
Kummipoika 4,5v saa spiderman alusasusetin ja skate pussilakanasetin
Kummipoika 12v saa varmaan lahjakortin tänäki vuonna prismaan
Kummityttö 15v saa käsityönä tehdyn pääkallo koulu/olkalaukun
Kummityttö 15v saa lahjakortin henkkamaukkaan
Kummityttö 9v saa korun
Kummityttö 8v saa korun

Oma tyttö ( 7v ) saa pet shop pussilakanasetin, päiväkirjan, ystäväkirjan, kirjanmerkin, hiirimaton..
Oma poika ( 3,5v ) saa skate pussilakanasetin, pyjaman, kirjan, hiirimaton ja jonku lelun..

Mies 32v, ei kyl viel aavistustakaan..