joululahja 6 kk ikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokuv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jokuv

Vieras
Mitä ihmettä keksisi 6 kk ikäiselle tytölle lahjaksi? Kuulemma kaikkea on jo, kun on isompia lapsia perheessä. Leluja on, kirjojakin kuulemma on, vaatekaan ei kelpaa. Onko jotain, mitä voisi kuitenkin ostaa? Hyödyllistä? En mä oikein voi olla mitään antamattakaan.Mulla lyö tyhjää.

Otsikon perusteella meinasin vastata, että älä ainakaan osta pehmolelua tai vaatetta, osta mieluummin kirja.

Mutta jos kirjoja on jo riittävästi.. Ja vanhemmilla ei välttämättä edes aikaa tai halua lukea.. Hmm..

Mikä budjettisi on? Luulisin että kuka tahansa ilahtuisi kuitenkin jostain laadukkaammasta vaatteesta. Esim. Popin yöpuku.

Tai hei, miten olisi marimekon ruokalappu?

Mä olen aina mielelläni antanut kirjoja, jos en muuta ole keksinyt lapselle ostettavaa. Mä pidän tärkeänä sitä, että lapset oppisivat lukemaan kirjoja tai edes saisivat mahdollisuuden siihen, että kirjoja luetaan. Mulle kun kirjojen mielikuvitusmaailma on antanut lapsena paljon, etenkin sen jälkeen kun opin itsekin lukemaan. Mutta kun kirjatkin litaniassa mainittiin, pisti se tällä kertaa arveluttamaan.

Marimekon ruokalappu voisi olla yksi idea kyllä.

Itelläni on lähes samanikäinen vauva ja mitä mulla tulee mieleen niin esim.muumilusikat tai joku kylpylelu vois olla mieleisiä. Ja vaikka vaatteita oliskin paljon, niin esim. jotkut kivat sukkikset tai sukat vois olla silti hyvä lahja.

Kylpylelu? Purulelu (niitä tuskin on hirveästi sisaruksilta säästetty)? Konttaussuojat polviin? Joku pieni ja ei-niin-meluisa soitin, esim. vauvan marakassi tai kulkushelistin (meidän vauva on ollut niihin aivan ihastunut)?

Me saimme viime vuonna "ensimmäinen jouluni"-vuosipallon joulukuuseen. Minusta se oli kiva, tullaan varmasti ripustamaan joka joulu kuuseen mutta säilytys ei vie paljoa tilaa. Vastaavasti rahasarjat "ensimmäiset rahani 2013" on kiva muisto lapselle syntymävuoden rahoista kauniissa kuorissa. Mm postit myy.

Minä taas en tykkäisi yhtään tuosta kuusenpallosta, öklö pinkki ;) ja rahasarja vielä joutavampaa krääsää... Enkä kyllä ymmärrä miksi pitäisi ostaa joku kallis/laadukas merkki yöpuku, kukaan ei yöllä näe onko se popin vai joku halvempi :D että jos merkki/laatuvaatetta ostaa niin ihan "päivä vaatteita"...

Tiedätkö mitä astioita muut lapset käyttää. Eli onko heillä jonkun tietyn sarjan keraamisilla astioita. jos on voisit ostaa siihen sarjaan kuuluvan astian lapselle, kohtahan se alkaa pöydän ääressä syömään. Jos ei kerää voihan muuten ostaa jonkun keraamisen lasten astian.

Yhteistyössä