Osaanottoni kaikille menetyksen kohdanneille.
HooKoo mäkään en oo uskaltanu ottaa mitään allergialääkettä. Katsoin mun viime vuoden lääkkeistä, että niitä ei suositella raskaanoleville. Pitäisi varmaan pyytää resepti johonkin, missä on setiritsiiniä, kun se näyttää olevan paljon tutkittu ja käytetty raskauden aikana. Tänä vuonna kuulemma tulee helppo koivuvuosi, mikä olisi ihan kiva. Nyt olen kuitenkin käyttänyt lääkärin määräämää nenäsumutesteroidia, joka on ollut käytössä jo vuosia. Mulla on rakenteellisesti ahdas nenä, ja limakalvot turpoo tosi helposti tukkoon. Toistuvien poskiontelontulehdusten vuoksi mulle on kolme vuotta sitten tehty molemmille puolille FES-leikkaus, eli laajennettu poskionteloihin menevää aukkoa ja tiehyitä.
Mulla ilmesyi viikonloppuna uusina oireina ihan järkyttävä väsymys. Sen lisäksi tottakai kahvi alkoi samaan aikaan tökkiä. Sunnuntain aamukahvista sain alas puoli kuppia, ja siitäkin puolet oli maitoa. Saattoi olla kahvinjuonti sitten tässä. Ennen on aina töissä kulunut kuppi kaupalla kahvia. Onneksi aloin rajoittaa juontia kolmeen kuppiin päivässä kun alettiin helmikuussa yrittää vauvaa. Ja samaan aikaan meillä vaihdettiin töissä kahvilaatu automaatteihin, ja se uusi on aika pahaa. Jotenkin pitää yrittää siirtyä teehen silleen, että kaikki ei hirveesti kiinnitä huomiota.
Muutenkin vähän pelkään koko ajan, että joku töissä huomaa
. Mun lähimmän esimiehen huone on näppärästi juuri naisten vessaa vastapäätä, eli se varmaan näkee kivasti kun ravaan kahden tunnin välein vessassa. Tuntuu siltä, että sen jälkeen kun menin naimisiin reilu kaks vuotta sitten alkoi hirveä mahan kyttääminen. Ihmiset ei varmaan tee sitä tahallaa, eikä ne varmaan tajuu, että mä huomaan :/. Ei silleen, etteikö täällä sais olla raskaana, meillä on paljon nuoria työntekijöitä, ja meillä isätkin on järestään pitäneet isyysloman ja yli puolet on ollut melko pitkään hoitovapaallakin. En vaan haluais, että kukaan näin aikaisessa vaiheessa huomaa. Ajattelin kertoa sitten ennen juhannusta, jos sinne asti päästään.
Päivät menee siis töissä. Olen suunnitteljana isossa rakennusalan suunnittelu- ja konsulttifirmassa.