Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

Vielä sellainen kysymys.. Haluaisin liittyä facen ryhmään, jos se on salainen ryhmä?! Mutta en tiedä miten sinne liitytään. Muistelin lukeneeni, että täällä pitäisi laittaa viestiä Jaanelille, mutta en ole ikinä laittanut niin en vaan osaa..

Neuvoisko joku...
 
KuivaOrava painelet Jaanelin nimestä ja siinä pitäis tulla yksityisviesti kohta, jos ei niin menet Jaanelin profiiliin ja sieltä kautta. Kolmas caihtoehto on mennä omaan profiiliin josta yksityisviesti ja sinne kirjoitat Jaanelin nimimerkin tarkasti. Itse en naamakirjassa ole lainkaan, mutta minun tietääkseni se ryhmä on salainen eli einäkyis kenellekään.

Minutkin voi vihdoin lisätä tuonneekalle sivulle, tarkotaan sit laskettua aikaa tarvittaessa ultran jälkeen :) 15.12/Katann/26/2./PHKS
 
Mulle voi listalle muuttaa 11.12./Geesa/27/1/K-PKS

Np-ultra takana. Kaikki kunnossa, niskaturvotus 1,2mm. Kovin oli vauveli väsynyt. Kaksi kertaa minun piti kääntää kylkeä, että saatiin tyyppiä parempaan asentoon. Sieltä hän meille sitten nyrkkiä heristi ja tuimasti tuijotti suoraan ultraan, että mitäs siellä häiriköitte toisen unia! :D Lisäksi kuultiin ensikertaa sydänäänet! :heart: Niin siinä sitten kävi, että löysimme itsemme miehen kanssa istumasta labran odotusaulasta lappujen kanssa, eli kyllä, mekin olemme nyt sitten käyneet seuloissa. Toivon, ettei soittoa tule. Aiheuttaa ehkä turhaakin huolta ja lapsivesipunktioon en aio mennä kuitenkaan.

Koiralla alkoi juoksu ja lähdemme astutusreissulle reilun viikon päästä. Loppukesä ja alkusyksy meneekin sitten mukavasti pentujen kanssa touhutessa. :)

Jaanelille laitettu viestiä, josko sitä nyt liittyisi fb-ryhmään. :)
 
Hookoon kevät kuulostaa ihanalta! Vanhempien naapurissa on lampaita ja joka kevät on aina yhtä ihanaa nähdä ekan kerran pikku karitsat emoineen laitumella! Minä haaveilen että jossain vaiheessa meillekin otettaisiin joku kotieläin, kun maalla asutaan. Kanoja tai kesäpossu...

Tänään oli lääkärineuvola. Ultrattiin, niin siellä se vauvanalku köllötteli ja heilutti käsiä ja jalkojaan. Vastasi viikkoja eli la ei siirry. Eli vaikka oireet reilu pari viikkoa sitten loppuivat, niin vauva on edelleen mukana. Lääkäri kysyi vielä esikoisen imetyksestä ja totesi, että nyt olisi paikoillaan lopettaa että kalsiumia riittää mulle itsellekin : / Mites muut ketkä vielä imetätte? Ootteko saaneet millaisia ohjeita? Tää oli eka kerta kun näin kuulin. Tarkoitus on kyllä ollut kesän aikana pyrkiä lopettamaan, mutta en haluaisi mitään ylimääräistä stressin aihetta siitä. Mutta oisko syytä sitten syödä kalsiumia purkista? Noissa äippävitamiineissa mitä mä syön ei sitä ole ainakaan mukana.

Lääkäri katsoi vielä pyynnöstä esikoisen korvat ja tulehdus löytyi. On ollut tosi kiukkuinen ja nukkunut huonosti vajaan viikon ajan. Mä oon syyttänyt puhkeavia poskihampaita, kun niitä kaiveli enimmäkseen ja muutenkin hampaitten tulo on ollut joka kerta tuolla aika kivuliasta. Mutta jospa nyt saisi meidän perhe vähän paremmin nukuttua!

tosi-ko ja tosikko 10+0
 
Täälläkin vielä yksi tonttua odotteleva. 23.12./baires/27/2/KYS. Facebook-ryhmään kaipailen, mutta ilmeisesti en osaa laittaa yksityisviestiä kun sellaista vaihtoehtoa se ei näytä profiilinkaan kautta.
 
Viimeksi muokattu:
baires siinä tapauksessa kannattaa katsoa oman profiilin asetukset, joista voi estää yksityisviestittelyn. Luultavasti vika löytyy sieltä! :)

tosi-ko ei mulle lääkäri tai neuvola oo mitään sellaista sanonut! Ja mitä netistä luin heti alkujaan kun plussan tein niin ei pitäisi raskaudella olla mitään estettä imettämiseen. Tandemimetyskin on nyt pikkiriikkisen suositumpaa Suomessa tai sit siitä on alettu puhua vähän avoimemmin. Luulen ettei meillä Tandemiin asti mennä, mutta mielenkiinnosta olen siihenkin tutustunut. Etsi lisätietoa, ennenkuin alat ainakaan lääkärin ohjeen mukaan imetystä lopettamaan. Tottakai asia erikseen jos itse tai lapsi niin haluaa. Tsemppiä! :)
 
tosi-ko meillä on maitotila ja mä joskus muinoin hommasin tänne lampaita ne jo 3 vuotiaita hirmu isoja ja älyttömän kilttejä elukoita :) Hirmusen ihania on lampaat, miten voi lapsetkii olla niin lätkässä niihin..
Mulla oli viime kesänä kesäkanoja mutta ne huono juttu maitotilalla salmonellan vuoksi nii tänä kesänä en enää niitä hanki.. Ihana oli hakea lasten kanssa aitauksesta korillinen munia :)
lemmikkipupukin oli vielä viim. kesänä möin sen myös pois, talven tieltä.
Nyt ei oo enää ku normi kissa, koira, noi lehmät ym karja ja lampaani :heart:
Lampaita aattelin ottaa lisää ne jotenki nii lutusia tai myös kävi mielessä jos astutan tuon uuhen sais vauva lampaita aawww.. mulla pukkikin mutta se kuohittiin ettei tulis "vahinkoja".
Sori innostuin puhumaan elukoista :ashamed: ..

Onnea ultra kuulumisita :) ja tervetuloa uudet :wave: ja tervemenoa faceen ;)
Mä en siellä oo.. ei mua sellaset kiinnosta, tää on ollu tosi hyvä ja oon tykänny tosi paljon, täällä oon kuumeillu vauvakuumeen puolellakin :D hih..
Kai mun pitäs mennä nukkumaan huomenna aikanen herätys :)
 
"Pioni"
Heippa kaikille ja tervetuloa taas uusille! Meitä on oikeasti iso porukka kasassa, tulee tungosta tietyissä sairaaloissa joulukuussa :)

Pahoinvointi jatkuu täällä, ellen jotakin syö tai juo, niin iskee karmea kuvotus. Stressi ei auta mutta tekemistä riittää vaikka toisille jaettavaksi, plääh. Hyviäkin uutisia eilen, np-ultra varattu 16.6, tuli kirje sairaalasta :) hirmu kauan aikaa siihen vielä! Rinnat on todella kipeät vielä, ja kauhulla odotan koska alkaa taas tiputtelemaan maitoa, molemmissa aiemmissa raskauksissa on tiputellut jo puolestavälistä niin että on pitänyt liivinsuojuksia käyttää, muuten on puserot olleet märät :/

Hoo-Koo, meillä on kanoja 6 kpl ja kaksi kukkoa, tosin yksi niistä on myynnissä kun on se ylimääräinen raukka :) kulkevat vapaana pihalla päivisin ja tallustelevat nätisti yöksi sisälle. Yhden on kettu vienyt, ja täällä on paljon merikotkia, mutta kukko on oppinut olemaan varuillaan ja varoittaa nopeasti jos kaartelevat talon yllä, niin vielä eivät ole uskaltaneet hyökätä. Meidän 6v haluaisi myös lehmiä, hevosia ja lampaita, valitettavasti meiltä uupuu navetta, niin ei nyt heti ainakaan olla hankkimassa :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)
 
kiitos Katann tuosta linkistä. Mulla on ollut ruutuaika kortilla esikoisen kiukuttelun vuoksi, niin en ehtinyt tietoa haeskella. Toivotaan että nyt helpottaa, kun syy kiukkuihin selvisi! Sitä mä ajattelinkin, että lääkärillä oli "vanhat" tiedot kun terveydenhoitaja juuri edellisellä viikolla selvitti ettei mitään ongelmaa ole ellei ala kovasti supistella. Tuota kalsiumia pitää vielä harkita kun esikoinenkin kasvoi aika vauhdilla kohdussa (oltiin kokoseurannassa) ja vähän epäilen että tää toinen tuskin pienemmäksi jää. Esikoisen suolisto ei myöskään vielä kovin hyvin maitotuotteita siedä niin varovasti oon hapanmaitotuotteita vasta antanut. Nyt viime viikkoina on tilanne tosin parantunut. Tavoite mulla imetyksen suhteen esikoisen kohdalla oli/on, etten vähennä ennen kuin sietää lehmän maitoa kunnolla.

Hookoo ja muutkin, mun puolesta saa puhua eläimistä niin paljon kuin haluaa :) Meillä on ajokoira ja naapurissa appiukolla enemmänkin metsästyskoiria, niin sillä ollaan vähän himmailtu kanojen hankinnan kanssa. Ilves liikkuu täällä myös usein ihan pihan tuntumassa. Vaikka eihän se vaatisi kuin tolkut aitaukset...

tosi-ko ja tosikko 10+1
 
Aurinkoisen mahtavaa keskiviikkoa kaikille mammoille :)

Mä en tajua mikä ihme mulla aina raskaana ollessa on kun kaikki on vaan niin ihanaa ja vaaleanpunaista :D Musiikkikin kuulostaa jotenkin tosi hyvälle, kaikki tuoksuu paremmalle ja ruoka on maukkaampaa. Tykkään kaikista ja herkistyn melkein mille tahansa yli söpölle. Voi järkikulta mihin olet taas kadonnut. Toisaalta pitäisi aina olla raskaana kun on näin hyvä olla. Hitsin hormoonit!

Neuvolan sain vihdoin varattua ja se on nyt sitten viikolla 11+1 sanoin kyllä varatessani ettei mitään kiirettä ole kun labratkin saa otettua valmiilla lähetteellä, mutta sinne ultraan tarvii ensin mennä neukkakäynnin kautta.

Facebook: Minulla ei ole siellä profiilia koska boikotoin koko touhua, kivempi pitää yhteyttä ihmisiin muilla keinoilla :) Täälläkin on musta kiva torinoida kanssanne :)

Kokeeko muut kellä on jo lapsia kotona niin uuden rauskauden jotenkin vähemmän jännänä ja tapetilla olevana kuin esim. ekan, tokan tai sen jälkeiset raskaudet?
Mulla on jotenkin ihan erilainen olo ja unohdan vähän väliä olevani ollenkaan raskaana eikä se enää tunnu niin suurelta jutulta vaan jotenkin normaalilta tms. tosi vaikea selittää .
Poikien äippä & varmaan kolmas poitsu 9+6
 
"Kummamitus"
Ei himputti, huomasin äsken että ihan oikean lääkkeen se lääkäri oli mulle maanantaina reseptiin kirjoittanut, mutta apteekista antoivat väärän lääkkeen. Onneksi ite tutkin, että mikä lääke on ja soitin neuvolaan vielä siitä ennen kuin otin, olis meinaan tullut kyllä pikkunen säikähdys jos olisin vasta nyt hoksannut että väärää lääkettä oon syönyt. Täytyy kyllä käydä asiasta sanomassa apteekissa, koska tuossahan olis voinut olla pahimmillaan vaikka mitkä katastrofin ainekset kasassa.

Eilen ja tänään on päivästä ollut vähän parempi olokin, oon pystynyt tekemään itse ruokaa ja syömään eikä ole kokoajan yököttänyt. Olisko siis nuo antihistamiinit jotain vaikuttanut? :) Toivon niin että tää huono olo häipyis jo kokonaan pian, alkais taas elämä maistua ja pääsis nauttimaan kesästä.

9+4
 
Hei kaikille!
Minäkin ilmoittaudun mukaan ja laitan Jaanelille viestiä facebook-ryhmästä. Jos osaan...

9.12 / H1215 /26/ 2 / Kys

Olen seuraillut alusta saakka keskustelua, mutta en ole ennen tätä uskaltanut liittyä mukaan. Alkuviikosta oli ultra ja tänään 12+0, joten jospa nyt voisi jo luottaa enemmän. :)
 
"Pioni"
Anselmi, kirjaudu kaksplussaan ja laita Jaanelille yksityisviesti, niin hän lisää sinut :)

10+0, jippii! Jopa kahvi maistui tänä aamuna, etova olo jatkuu kyllä kokoaikaisena, mutta jos pääsisin vihdoinkin syömään muuta kuin näkkäriä ja appelsiinimehua nyt pikkuhiljaa :)
Hoo-Koolla olikin kiva maha jo, samanmoinen täällä, heti aamusta, en edes viitsi yrittää peitellä enää, mammafarkut käyttöön vaan :)

Ostin äitiyscaprit netistä ja nauroin ihan vääränä eilen kun vedin ne jalkaan. Ok että olen lyhyt ihminen, 157 cm, mutta kuinkakohan pitkä olisi pitänyt olla että nuo olisivat caprit olleet? Ihan täyspitkinä farkkuina menivät, saan lyhentää niitä 40 cm että niistä caprit tosiaan tulee. Toki kun olen vähän tukevampi henkilö noin muutenkin niin vaatteet ovat isompaa kokoa, mutta minua on aina huvittanut se, että vaatteidenvalmistajat näyttävät luulevan isokokoisten olevan myös pari metriä pitkiä hujoppeja :)

Jeps, kakkujen tekoon suuntautuu hän, mukavaa päivää kaikille!
 
Nyt sit jänskätetään "jäädäänkö kiinni" raskaudesta viikonloppun juhlissa. Sen oon päättänyt että valehtelemaan en ala jos joku kysyy tai jotain, mutta haluaisin asian julkaistaan vasta ensi viikon tiistain jälkeen kun nt-ultra takana. Taman viikon tiistain sydänäänet antoi kumminkin jo toivoa, että ei kai se niin paha juttu oiskohan jos immeiset sais tietää. Katellaan :D

Oih, nyt jo vesi herahtelee kielelle ajatuksesta Kuopion torista, lihapiirakoista ja muikuista. Niitä siis huomenna lounaaksi noudettava :heart: :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Katann & kakkonen 11+3
 
Lista päivitetty! Yksityisviesteihin vastailtu. Vinkkinä fb-ryhmää haluaville, että kannattaa laittaa heti profiilikuvasta kuvaus ja nimi tai linkki profiiliinne, jotta osaan pyytää oikeaa henkilöä kaveriksi! :)

Yhh, mulla oli eilen ihan hirvee päänsärky. Jouduin kotiin tullessa ottaa 2 panadolia ja jäinkin sohvalle nukkuu. Tänään pitäs olla 3h autossa, et saas nähä mitä matkasta tulee. Onneks tääl ei paista aurinko vaan sataa vettä! :D

Jaanel ja 13+0 (POKS)
 
"Kummamitus"
Jee, alkais pikkuhiljaa täälläkin olemaan 1/4 osa raskaudesta takana, mikä tarkoittaa sitä että hyvällä tuurilla pahoinvoinnista tarvii kärsiä "enää" 4-5 viikkoa! Ehkäpä selviän kun takana on jo se 5-6vko. :) Siedettävällä tasolla nämä olot onneksi on pysyneet, mutta häiritsee elämää kuitenkin niin paljon että mieli on muuttunut hyvinkin synkäksi. :(

Flunssa on mennyt pahemmaksi, nokka ihan tukossa ja ääni meinaa lähteä. Eli tavalla tai toisella täällä jatketaan vaan sairastamista. Plööh.

9+6
 
Tervetuloa uusille! Meitä on jo kyllä iso joukko! :)

HooKoo ihan mieletön tuo sun maha! :O Mulla on aivan valtavaa turvotusta ja huomaa kyllä jo mahan vaikka esikoista odotan. Ilmavaivat on kanssa samaa luokkaa turvotuksen kanssa. Välillä oikein tekee kipeää kun maha on niin pinkeä! Minäkin kävin jo ostamassa mammafarkut. :ashamed:

Kummamitus tsemppiä pahan olon kanssa kamppailuun. Onneksi viikot menee nopeaan ja pian huonovointi on ikävä muisto vain. :hug:

Pitää hehkuttaa, että tänään kuulin ensikertaa kotidopplerilla sydänäänet. :heart: Olihan mahtava kuulla se jumpsutus! Pieni päätti tulla kuuluviin ensimmäisen kolmanneksen päättymisen kunniaksi. :)

Geesa ja piepi 12+0 !! :)
 
Moikka kaikille!
Täällä yksi matti myöhänen ilmottautuu.
Ultrassa pikkuinen todettu niin vihdoin alkaa tuntua todelliselta itselleenkin ????
Tosin pahoinvointi on kyllä ollut todellista jo hetken.

27.12/leafy/27/3/kotona

Facebook ryhmään taidan kanssa laittaa liittymispyynnön ??
 
Heippa! Pikaiset ultrakuulumiset täältä muuttopuuhien keskeltä. Nt-ultra oli tänään, kaveri vastasi viikkoja 12+1 (LA ei kuitenkaan muutu). Kovasti heitteli voltteja ja lekotteli toinen käsi niskan takana. :heart: Nt oli 1,0 mm. Kaikki näytti muutenkin hyvältä, hematoomaa ei enää nähty. Palailen taas kunhan saadaan muuton pahin vaihe pois alta. Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Neyda onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

(.) tänään olikin sitten 2 luokkalaisen kevätjuhlat.. huh kevät juhlissa tullukkii oltua :D on nuo rikkaus monta eri ikästä lasta :LOL:
Tjaa grillata piti mutta näköjää appiukko ja anoppi kaaras peltotöihin vaikka eilen kyllä ymmärsin anoppi sanoi että ovat viikonlopun kotonaan.. niipä auto pihaan hurahti :headwall:.. kotiruokaa tehtävä sitte.. plääh.. odotin grillaus sapuskaa..
Noh kuhan syöty ja nautittu lapsille tehdystä kakusta niin lähen lasten kanssa kuopion vehmersalmelle eläinpuistoon :) ja huomenna uimahalliin ja maanantaina mun äidin luo :) :)

HooKoo 13+5
 

Yhteistyössä