¨¨¨¨¨¨***JOULUKUUN TONTUT-08 VUONNA 2010(TAMMIKUU-09)***¨¨¨¨

Meidän poika oli viime yön ensimmäistä kertaa yökylässä mummulassa :D Ilmeisesti oli ihan normaaliin tapaan yö pojalla (mummusta en sitten tiedä :LOL: ) mennyt. Me taas miehen kanssa vietettiin laatuaikaa kahdestaan :heart: Käytiin syömässä kiinalaisessa ja katsottiin leffa. Ja aamulla sain nukkua peräti puoli kymmeneen asti kun ei ollut ketään heräättämässä :p Päiväuniajan jälkeen haetaan poitsu mummulasta ja suunnataan Hoplopiin ystävien ja heidän lastensa kanssa :heart:

Mä olin eilen töissä!! =) Ja huomenna meen taas. Eka kerta sitten reilu vuoden jälkeen ja kyllä tuntui mukavalta! Mähän oon sh ja th ammatiltani, joten tällaista "keikkatyötä" pystyy paljonkin tekemään, jos haluaa ja jaksaa. Mä nyt sitten päätin aloittaa keikkailemisen, kun mies on nyt isäkuukaudella 16.1. asti ja jatkaa ainakin kevään ajan työssänsä vain 40%:n työajalla. Joten onhan sitä toisaalta vähän pakkokin tehdä jotain, jotta rahaa tulisi tarpeeksi.. Mutta ihan mukavaa vaihtelua välillä, en valita. Eikä poikaakaan tarvitse vielä hoitoon laittaa :) Ajattelin kyllä, että kunhan poitsu täyttää 1,5 v. niin voisin ilmoittaa hänet leikkitoimintaan mukaan =)

Tällaiset pikakuulumiset :whistle:

Hyvää vuoden vaihdetta ja uutta vuoskymmentä kaikille!! :wave:

vaimo ja poitsu kohta jo 1v ja 1kk :p
 
Hyvää vuotta 2010 kaikille!!

Me päästiin miehen ja kavereiden kanssa juhlimaan uuttavuotta ja K oli mummulassa. Mukavaa oli, vähän väsytti koko seuraavan päivän.

Viime yönä valvottiin 3 maissa puolisen tuntia, höpistiin ja noustiin pystyyn, luuli selvästi että on aamu?? Toivottavasti ei tule tavaksi, musta tosi monella 1-vuotiaalla on tullut näitä kummallisia yövalvoskeluja..

Onko kukaan muu huomannut että lapsesta olisi tullut lähiaikoina jotenkin epätyytyväisempi? Musta tuntuu että tuo rutisee nykyään paljon enemmän?! Vai onkohan se vaan sitten se, kun alkaa omaa tahtoa näyttää enemmän? Hampaitakin taitaa taas puskea. Ja on ollut enemmän seurankipeä. Iloinen ja tyytyväinen lapsonenhan tuo kuitenkin loppujenlopuksi on, kaikki sitä aina kehuu =)

Hoitopaikasta odotan (pienellä kauhulla) ilmoitusta, täällä ovat kuulemma pph:t tällä hetkellä vähissä..kakkoseksi laitoin päiväkodin..

Kamala pakkanen, sais jo loppua kun ei viitsi uloskaan lähteä jäätymään!! Hrrrrrrrr!

-Pippari ja K- :wave:
 
Mekin tultais listalle, vaikka harvoin olen käynyt viime aikoina
eli Vaapukka la 27.12 ja Toivo syntyi 3.1. ja on meidän viides lapsi :heart:

Tänään siis pienen kullan synttäripäivä. Karvaansuolaisen haikeaa on. Millään
en antaisi tuon pienen kasvaa ja haikeudella luin viime pinosta plussanneita (Onnea
teille odottaville :heart: ) Meidän perhe ei luultavimmin enää kasva joten pienin
on pieni pitkään!

Toivo kävelee ja juokseekin jo hiukan. Sanoja tapailee muutamia, mutta ei kunnolla.
Josko piakkoin. Tuttelista totutellaan maitoon. Neuvolaa ja valokuvausta pitäisi
tulevalla viikolla varata. Juhlimme synttäreitä vasta tammikuun lopulla, kun isoveli täyttää
13 vuotta. Tänään piipahtivat toiset kummit ja yksi tätönen. Elämää riittää meidän talossa
ja se on ihanaa!

Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille :flower:
 
vauvis :flower: ihanaa!!! :heart: Voi kun tässä tulee itellekin kauhee vauvakuume!!

pippari Joo! Tällä myös jotenkin poika ollut kauhen kärttyinen ja lyhytpinnainen! Sais olla koko ajan viihdyttämässä! Ja jos joku ei onnistu heti tai ei mene hänen suunnitelmien mukaan, niin nousee kamala itkupotkuraivari-huuto!! Liittyköhän siis ikään? Vai onko tuo vaan sen luonteinen, että kiukuttaa pienetkin asiat!?

Onko teillä muksulla käytössä sisällä jonkinlaisia kenkiä ? Mietin vaan että vaikuttaako jotenkin kävelemään oppimiseen, että onko kenkiä vai ei.. Meillä poika on kamalan innokas kävelemään niin että pitää äitiä tai isiä kädestä kiinni, mutta itsenäisesti ei vieläkään askelia ota...

Täällä taas mamma on tehnyt uuden vuoden lupauksen ja päättänyt pudottaa painoa... ainakin vähän :) Mä olen vaan niiiiiiiiin surkea pysymään irti herkuista!!! :p Nyt on selvästi kiloja ja senttejä tullut lisää ja alkaa vatsamakkarat jo ahdistaa, joten PAKKO tehdä asialle jotain... huoh...

no mutta, nyt iltapuuhiin!! :wave:

 
Saparo: Meillä on pojalla sisäkäytössä tossut.Lähinnä kyllä siitä syystä et meillä on kylmät lattiat.Meillä ei poika osaa kävellä ulkona kengillä eikä kyllä sisälläkään.

Kärttyisyyttä täälläkin havaittavissa.Mun isä oli pienen hetken kattomassa poikaa.Olivat ikkunasta katsoneet,kun lähdin.Toinen oli itkenyt koko ajan,kun olin poissa.Kesti pitkän aikaan ennen,kun sain rauhoittumaan syliin.
 
Saparo: Meillä sisällä ihan vaan liekuestesukat käytössä kävellessä (pysyy kyllä jo aika hyvin pystyssä ilman liukkareitakin) ja jos ollaan jossain missä selkeästi kylmät lattiat, niin sitten sisätossut. Annan kyllä välillä hetken kävellä ilman sukkiakin, kun se kehittää jalkapohjan lihaksia. Ulkona meillä on poitsu kävellyt jo kuukauden verran kengillä itsenäisesti :heart:

Vauvis: Onnittelut täältäkin! :flower:
 
Huomenta kaikki!

Kirjoittelen aina kun kerkiän...mukava lueskella kuulumisianne ja vauvojen touhuja...vaikka eihän ne enää vauvoja oo.. ;)
Hei, miten toi vAihdetaan pinon nimeen, että on kyse tammikuusta 2010? Jos joku ei löydä, kun lukee tuo 2009 vielä...

VAUVIS: hurjasti onnea!! :heart:

Toisesta lapsesta kysymys... Kuinkas monella on "vasta" yksi täällä? On ollut kyllä puhetta aiemminkin...vaapukka jo kovinkin kokenut äitiyden edesottamuksia :saint:
Mutta muut?? Ja VAUVIS, aivan ihanaa varmasti taas olla raskaana...haikeaa ja ihanaa, nämä omat fiilikset siltä saralta. Siis toisaalta haaveilen jo toisesta, toisaalta sitten en ole valmis vielä...
Haluan nauttia yhdestä pienestä taaperosta ensin mahd. pitkään ja sitten luulen, että mulla ja meillä ei vielä ole resursseja ottaa pientä vauvaa juuri nyt hoidettavaksi, kyllä tämä vuosi on sen verran verottanut ja antanut myös.
Parisuhde on kyllä joutunut testiin ja ei ihan kaikilta osilta ole testi läpi mennyt :LOL:
Mutta luja vimma on rakentaa itseä ja suhdetta molemmilla, vaikka välillä motivaatiota onkin pakkasen puolella, kun kaikki vaan "palaa pohjaan" :ashamed:

No joo...mutta ei olut tarkoitus aloittaa aamua napisemalla, sillä oma fiilis on hurjan hyvä juuri nyt. Miehen kans lähetään viikonloppuna pienelle matkalle kahden ja hän jaksaa joka päivä (ei ehkä täsmälleen jokaikinen, mutta usein) sanoa, että rakastaa mua yli kaiken, joten eiköhän kaikki kismat ole voitettavissa :saint:

Meillä tyttö kovin kävelee, jarrusukkia pidetään sisällä. Pottaillaankin ihan menestyksekkäästi ja joitakin sanoja sanotaan.


OIKEIN mukavaa viikonloppua kaikille!
Sehän on jo perjantai...
=) =)
 
Huomenta kaikki!

Kirjoittelen aina kun kerkiän...mukava lueskella kuulumisianne ja vauvojen touhuja...vaikka eihän ne enää vauvoja oo.. ;)
Hei, miten toi vAihdetaan pinon nimeen, että on kyse tammikuusta 2010? Jos joku ei löydä, kun lukee tuo 2009 vielä...

VAUVIS: hurjasti onnea!! :heart:

Toisesta lapsesta kysymys... Kuinkas monella on "vasta" yksi täällä? On ollut kyllä puhetta aiemminkin...vaapukka jo kovinkin kokenut äitiyden edesottamuksia :saint:
Mutta muut?? Ja VAUVIS, aivan ihanaa varmasti taas olla raskaana...haikeaa ja ihanaa, nämä omat fiilikset siltä saralta. Siis toisaalta haaveilen jo toisesta, toisaalta sitten en ole valmis vielä...
Haluan nauttia yhdestä pienestä taaperosta ensin mahd. pitkään ja sitten luulen, että mulla ja meillä ei vielä ole resursseja ottaa pientä vauvaa juuri nyt hoidettavaksi, kyllä tämä vuosi on sen verran verottanut ja antanut myös.
Parisuhde on kyllä joutunut testiin ja ei ihan kaikilta osilta ole testi läpi mennyt :LOL:
Mutta luja vimma on rakentaa itseä ja suhdetta molemmilla, vaikka välillä motivaatiota onkin pakkasen puolella, kun kaikki vaan "palaa pohjaan" :ashamed:

No joo...mutta ei olut tarkoitus aloittaa aamua napisemalla, sillä oma fiilis on hurjan hyvä juuri nyt. Miehen kans lähetään viikonloppuna pienelle matkalle kahden ja hän jaksaa joka päivä (ei ehkä täsmälleen jokaikinen, mutta usein) sanoa, että rakastaa mua yli kaiken, joten eiköhän kaikki kismat ole voitettavissa :saint:

Meillä tyttö kovin kävelee, jarrusukkia pidetään sisällä. Pottaillaankin ihan menestyksekkäästi ja joitakin sanoja sanotaan.


OIKEIN mukavaa viikonloppua kaikille!
Sehän on jo perjantai...
=) =)
 
Joo, kyllähän tämä on ihanaa aikaa taas katherine kovasti ootan taas niitä potkuja, neuvolassa käyntejä, masun kasvua, ja synnytämään lähtöä :D :heart: Ihania kokemuksia!! Ja sitä pientä vauvaa :heart:

Rankaa se oli Miianki kanssa, ton mun paniikkihäiriön puhkeamisen takia, mutta nyt ollaan taas voitonpuolella oltu kauan aikaa, ja lääkkeetki lopetin heti ku plussasin, joten ei auta toivoa kun sitä ettei enään alkais oireileen pahati! :saint:

vauvis / Miia 1.v / öttiäinen 7+4 :heart:
 
Jospa minäkin liityn taaperoiden joukkoon. Eli La oli 7.12.2008 ja tyttö syntyi 18.9.2008.

Meillä ei vielä kävellä vaikka kalenteri-ikää neidillä jo 1v 3kk. Kontataan kovaa ja nyt ollaan alettu myös nouseen välillä itse pystyyn jos löytyy sopivan korkuinen paikka josta ottaa kiinni. Rappusia ollaan opittu kiipeämään (valitettavasti). Muutamia sanoja tulee ja niitä omia ääntelyjä todella paljon. Ruokailu meillä on vielä vähän hakusessa kun ne kököt ei vaan haluis mennä alas. Syödään edelleen 8kk ruokia ja niitäkin tarvii vähän muussata että menee alas. Kuitenkin neiti syö esim. raejuuston ja leivän ihan hyvin joten se taitaa olla vaan nirsoilua. No jospa se siitä oppis. Neiti ollut terve mutta nyt tuli pieni flunssa. Painoa jo melkein 13 kg ja pituutta 80cm eli painoa on tullut melkein kymmenenkertaisesti syntymäpainoon ja pituutta jo yli tuplat :heart:
 
Kiva kuulla katherinesta ja nepsuksestakin!! :wave:

Tyytymättömyydestä: Sitä nyt on ollut poitsulla tässä jo jonkin aikaa ja koko ajan vaan enemmän. Varsinkin silloin kun ei saa mennä tai tehdä jotain mitä haluaa, niin kiukutellaan, mutta joo nuo vaipanvaihdot on kyllä yhtä showta :kieh: Ja välillä muuten vain kiukutellaan. Hampaita meillä ei nyt näkyis ihan heti olevan lisää tulossa, eli ei ainakaan siitä johdu. Tempperamenttinen luonne niinkuin on äitinsäkin.. :whistle:

Mutta on nuo lapset kyllä ihaniakin, kun koko ajan ymmärtävät enemmän ja tulevat "isommiksi" :heart: Meidän pojalla tyypillinen leikki nykyään on, että kun huutaa, että "tule tänne", niin poika ottaa virneen päälle ja lähtee kovaa vauhtia toiseen suuntaan lähes juoksujalkaa. Ja kun sitten käy nappaamassa kiinni, niin kova hekotus pääsee ilmoille =) Muutoinkin tuntuu, että leikkii jo aika paljon omia leikkejään itsekseenkin.

Mutta sitten valitusta.. Meidän pojalla on taas korvatulehdus! :kieh: Haluaisin poistattaa häneltä nielurisat, kun kaikki lääkärit ovat sanoneet, että hänellä on normaalitilassaankin isot ja turpeat nielurisat ja ne haisee ihan kamalalle silloinkin, kun on terve... En vain tiedä kuinka pienille niitä poistoja tehdään. Voi olla, että niitä ei tehdä alle 3-vuotiaille.. Eipä ole putkituksistakaan meille vielä puhuttu, mutta ehkä nyt sit tämän tulehduksen jälkikontrollissa puhuu (jos ei niin mä puhun!). Joskushan ne poistaa kitarisat samalla kun laittavat putket.. kuulemma.. Mutta julkisella kituutetaan, kun ei ole varaa yksityisiin ja vakuutukseen, joten hitaampaahan siellä on kaikki :(

kurkkukipuinen vaimo ja korvakipuinen poitsu nyt 1v ja 1kk :p
 
Vaimo85, mun kummitytöllä oli 3 korvatulehdusta ennen 1-vuotissynttäreitä ja hengitti "äänekkäästi". Häneltä leikattiin risat (en ole varma, oliko ne kitarisat vai molemmat risat, eli nielurisatkin??) heti kun täytti 1-vuotta. Samalla putket korviin. Nyt ei ole ollut korvatulehduksia sen jälkeen ja hengityskin on helpompaa. Kai se on lääkäristäkin kiinni, mutta siis alle 3-vuotiailta ainakin voi leikata risat. :)

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu, onneksi ensi viikolla pitäisi ilmojenkin hiukan lauhtua.

-Pippari ja K 1v 3vkoa- :wave:
 
B-7
Vaimo-85 Meidän tytölle laitettiin syyskuuss tuubit(tulehduksia oli ollut 7 kpl :| ) ja nyt on korvat rauhalliset,yes. Mutta krohisee ja kuorsaa yöllä ja kitarisat aika suurehkot,ne varmaan leikataan nyt kevät talvella.Kitarisaleikkauksen ikäraja on 1v,nielurisoissa taitaa olla vähän enemmän.
Meidän kuutosella poistettiin kitarisa ja laitettiin tuubit kun oli 1v 2kk ja oli saman tien kuin eri tyttö,nukkui hyvin ja alkoi olla päivisin tyytyväinen,ruoka alkoi maistua.

Joten suosittelen vaikka leikkauksesta onkin kyse.
 
Kiitos vastauksista! :flower:

Näin mä olen käsittänyt kanssa, että nielurisaleikkaukseen ei yleensä ihan näin nuorena pääse. Ja tarkempaa nyt kun netistä katselin, niin niinhän se on että korvatulehduksiin liittyen ne on ne kitarisat mitkä yleensä poistetaan. Tosin nykytiedon mukaan kitarisojen leikkaamisesta alle 2 -vuotiailla ei ole nähty olevan erityisen suurta merkitystä korvatulehdusten ehkäisemisen kannalta ja on siksi väistyvä toimenpide.. Tietenkin tilanne on eri jos ne kitarisat haittaa muutoinkin olemista ja nukkumista suuruutensa vuoksi :) Mutta otan kyllä asian puheeksi lääkärin kanssa. Tää on meillä nyt 5. korvatulehdus puolen vuoden aikana :/
 
Heipat!Eikös täällä ole vauvelit vuoden ikään ehtineitä!Eli teidän kanssa ooteltiin 08 joulukuun toivoja vuosi sitten!? Kun minua ei näy listalle mutta pitää kai itsensä ilmoittaa ilmeisesti.Eli Divinan tyttö syntyi 8.12.08.
Ja huh.joillakin on toista tulossa!Huima suoritus ja onnea.Noh meillä menee ihan kivasti mitä nyt pakkaset harmittaneet kun emme ole voineet ulkoilla tarpeeksi! Pikkuinen ei puhu mutta pälättää muuten omia tavujaan ja kävelee kovasti tuen kanssa.Hampaitakin on 8:)
Voikaa Hyvin ja kuulumisiin taas!
 
Alotettiin pojan kanssa siirtyminen ns.normaaliin ruokaan tuossa 2vkoa sitten.Veti sitten taas pojan vatsan kovalle.Pojallahan oli ummetusta jo silloin kun aloitettiin kiinteät.Nyt välillä oli vatsa toimi hyvin eikä ongelmia ollut.
Todella tarkka saa olla ruuan suhteen ja katsoa mitä antaa.
Maitokaan ei tällä hetkellä käy,kun siitä tuli punoitusta kasvoille ja aiheutti kutinaa.Lääkäri määräs meille allergia testi ja siinä katsotaan onko allerginen maidolle.
 

Yhteistyössä