~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Huomenta.
Pientä valitusta näin alkuun, ala selkää särkee ja mahaa nipistelee ilkeästi, on aivan pinkee :s onkohan normaalia. Nyt tullu väsymys nii että nukun melkeinpä kellon ympäri. :)
Synnytys pelottaa aina välillä, mut toisinaan ajattelen positiivisesti ja ihana päästä kokemaa jotain nii mullistavaa :)
Hankintoja emme ole vielä tehneet mut kovasti olen netinkautta jo katsellut aikalailla kaiken, ensi viikolla jos kävisi jotakin ostelemassa, se jännittää jos tuleekin kiire kaikkeen ku tuntuu et tää aika menee jo nyt vauhdilla.

Jaksamisia kaikille :)
Princesssa & Papu 14+1
 
Mä oon jumahtanu iha tuonne facebooki puolelle, käyn tääl aina lukemassa, mut ikin en kommentoi, tuntuu niin vaikealta, mutta mitäs meille. Käytii sisarusrattaita kattoo ja mä sit menin iha totaalisesti ihastuu Bugaboo donkeihi niin oli kaiki mitä vaa voin toivoo sisarusrattailta ja oon ne ny aika varmast päättäny lokakuussa kotiuttaa meille ja luultavasti myyn briot pois, haikeudella mut en tee niillä enää mitää, ku nuo tulee ykkösvaunuiksi. Mut toisaalta meil on niissä noin.1vuode vanha turvakaukalo, joka ollu käytössä alle vuode, niin en viitsis siitä luopuu ja ostaa tilalle uutta, ne ku ei kuitenkaa halpoja ole, mutta en myöskää halua myydä niitä eriksee, koska sillo en niin hyvin rahaa niistä, kun että settinä myisin, joten nyt sit pohdin luovunko vai en, no onneks on viel aikaa päättää. Ja eile oli esikoise 1v6kk neuvola, neiti oli kasvanu hienosti 79,1cm pitkä ja 11,2kg painoo, paino saati hienosti mitattuu oikeella vaa-alla, ei tarvinnu mennä makoilee siihe vauvavaakaa.
Pikkunen on alkanu liikkuu ja ny oon myös alkanu välil tuntee niitä, aamulla ku heräsi 6 ja ajatuksena palata takas nukkuu, pikkunen oli toista mieltä kauhee myllääminen alko ja pari pientä potkuuki tunsin <3

Chariot & pikkunen 14+1
 
Huomenta :) Täällä kanssa väsymys palaillut takaisin, osasyynä varmasti nää helteet. Tänäänkin iltavuoro edessä :|
Toinen asia mikä on tullut uutena on että kaupassa kun on tietysti viileää, alkaa rintoja vihlomaan ihan kamalasti. Kauppareissut onkin hoidettu aika nopsaan viime aikoina.
Synnytystä en osaa pelätä näin etukäteen. Sitä on turha suunnitella. Menee hyvin ja nopeasti toivottavasti :) Edellinen kesti 3 tuntia ja neuvolassa käskettiin soittaa ambulanssia kun alkaa. Meillä kun tunnin ajomatka sairalaan.

Mukavaa hellepäivää kaikille :p
syyselo ja kirppu 15+6
 
Kirjoitin tämän tohon aikaisempaan mutta kirjoitan tännekkin että tulen mukaan tähän ryhmään :)

Voisin kanssa tulla tähän mukaan
LA.14.12 / Neyski / 20v / 1. / TAYS

Minulla ollut siis neuvoloita 2 ja ultria 3 riskiraskauteni vuoksi.. Minulla on siis harvinainen mono-mono raskaus, jossa kaikki yhteistä kahdella sikiöllä, mutta toinen on menehtynyt mutta häneen virtaa silti veri ja hän kasvaa. Tämä ei ikinä tule selviämään tai tule edes ihmistä, eikä ole siis ihmisen näköinenkään. Tällä toisella kaikki hyvin ja on oikein eläväinen kaveri
Jos joitakin kiinnostaa lisä tietoa tästä harvinaisuudesta niin voin laittaa lisä infoa.

Tällähetkellä 15+5
 
Kerron tässä nyt kuitenkin tästä minun harvinaisuudestani..

Itselläni on tällainen mono-mono tapaus, mutta ikävänä tapauksena. Heillä on siis kaikki yhteistä, omat napanuorat on mutta istukka, kaikki pussit ja muut ovat yhteistä.. Kiinni he eivät ole toisissaan (onneksi) tämä onkin ainoa asia minkä hoitajat pystyvät melkein 100% sanomaan, kaikki muut on epävarmaa.

Toinen sikiö on menehtynyt alku aikana. Eriskummallisinta tässä on se, että vaikka hän on menehtynyt, häneen virtaa veri ja hän kasvaa, mutta mitään elon merkkejä ei ole nähtävillä. Hänestä ei myöskään koskaan tule ihmistä, eikä tule selviämään :|

Ensimmäisessä ultrassa joka oli (10+5) ei nähty tätä toista ollenkaan, nähtiin vain terve sikiö. Toisessa ultrassa (12+3) näkyi ultraajan mukaan ''muutakin'' jolloin hän sanoi, että on toinen joka on menehtynyt varhain. Kolmannessa ultrassa (14+2) jonka tekikin erikoislääkäri näkyi myös tämä verenkierto.

Lääkärin mukaan tämä on todella harvinainen eikä ole koko 14vuoden uransa aikana nähnyt tällaista. Tämä tapaukseni on maailman laajuisesti harvinainen..
Kokoajan saa olla pelko persuksen alla että mitä jos jotain tapahtuu. Tässä on siis riskinä, että tämä eiselviävä voisi ''ryöstää'' istukan tältä elävältä. Tähän on hoitoja, mutta silti pelottaa todella paljon. :$

Positiivistä kuitenkin että tämä elävä on hyvin voiva ja kasvanut hurjasti kun alussa oli hieman pieni, mutta nyt on jo normaaleissa mitoissa, menee kuulemma paria päivää edelläkin kasvussaan. Hyvin liikkuvainen pikkuveijari. :heart:

Sairauteni takia, sairastin 2011 anti-NMDA receptor encefalitiksen, joka on siis myös harvinainen, kun sairastin tämän niin Suomessa minun lisäkseni oli kaksi kenellä on tämä sairaus, ja tällähetkellä on viisi, tämä on ennestään ollut jo riskiraskaus tämän takia, ja tämän vauvojen tilanteen takia vielä tuplaten riskiraskaus..

Tämä on eka raskauteni enkä tämän jälkeen kyllä kykene edes toista yrittämään.. tämä on ollut aivan kamalaa koettelemusta. tällähetkellä 15+5 ja toivon parasta ja pelkään pahinta :'(
 
Oi, kuulostaapa hurjalta tuo sinun tilanteesi, Neyski:hug: Eivoi kun toivoa, että kaikki menee hyvin!

Minulla on ruvennut selkä oikuttelemaan heti näin alussa, joten sairaslomalla ollaan lähes jatkuvasti. Se taas ei taida olla alakuloiselle mielelle paras ratkaisu... mutta näillä nyt mennään, ja kohta saan selkäjumppaohjeita.

muuten on neuvolassa ja ultrassa ollut mukavaa porukkaa, mutta nyt neuvolalääkärillä käytyäni sain melko negatiivisen kokemuksen lääkäristä. Käänsi jotenkin kaikki sanomiseni minua vastaan ja meillä meinasi tulla kunnon kähäkkä siellä :mad: Jäi surullinen olo, enkä halua enää kyseiselle lääkärille missään nimessä mennä uudestaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Neyski :hug: Todella harvinainen tuo siun tilanne, varmasti pelottaa ihan kauheasti! Toivottavasti saat riittävästi tietoa ja tukea raskauden aikana!

Miulla on ihan jäätävä väsymys, kirjoittaminen on jäänyt ku ei oikein jaksa koneella heilua. Luulin että alussa pitäis olla se suurin väsymys mutta katin paskat. Tää väsymys on triplasti sitä mitä se oli alkuviikkoina. Huoh...

Equus ja tyyppi 16+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Merve minäkään en usko noihin vatsanmuotoihin , sykkeisiin sun muihin. Minä vertailen itekseni omaa tyttö ja poikaraskautta, että miten tämä kolmas sit, koska ne oli erilaisia ;)

Täälä ei mitään uutta, pahoinvointi helpottanu, väsymystä silti riittää.. tiistaina oli toinen neuvola. Heinäkuussa sitte seuraava taas.
13+3 tänään :)
 
Tervetuloa Neyski! Ja tsemppiä tilanteeseesi :hug:, toivotaan, että kaikki sujuu elossa olevan vauvan kohdalla hyvin loppuun saakka. Stressin ja pelon määrää on vaikea kuvitella, mutta onneksi olet tarkassa ja hyvässä seurannassa.
Minulla oli 2001 mono-di- raskaus ja sitäkin seurattiin todella tarkkaan. Tytöillä oli yhteinen istukka ja suonikalvo, mutta vesipussit olivat sentään omat. Kaikki meni lopulta hyvin ja nythän nuo kohta täyttävät 12-vuotta ja ongelmat alkavat olla erilaisia...:LOL:.

Joku tuolla kyseli synnytyksestä. Minä en ole ajatellut synnyttää ollenkaan...:p! En halua leikkausta ja alatiesynnytyksestä on niin kamalat kokemukset, että jätän senkin väliin... Voiskohan sen vauvan vaan jotenkin saada syliin?? Eli synnytys on mielessä ja pelottaa!

On: väsymystä on ja edelleen myös huono olo vaivaa, ei onneksi tarvitse oksentaa, mutta lähellä on. Hengästyn ja puuskutan aivan pienestäkin rasituksesta ja päätäkin särkee lähes päivittäin... vali vali, koskahan se seesteinen keskiraskaus alkaa??

Kaikki kodin tavarat pitäisi käydä läpi, muutamme kahden kuukauden kuluttua uuteen kotiin! Koti on onneksi lähempänä nuorimmaisen syksyllä alkavaa eskaria, eli vauvankin kanssa on nopea viedä ja hakea poika. Tarhassa ei tarvitse häntä nyt sitten pitääkkään, kun kerran jään kotiin.

Todella usein teillä muilla tuntuu olevan neuvoloita ja kontrolleja, yhyy! Mulla oli ensimmäinen neuvola toukokuun alussa ja np-ultra kesäkuun alussa. Seuraava neuvola onkin vasta 24.7. ja rakenneultra 5.8. Siihen asti saa taas jännittää, että onhan kaikki hyvin...

Mistäs kannattaisi etsiä vaunuja, pinnasänkyä, vaatteita ym. käytettynä?? Onko huuto.net edelleen hyvä?? Meillä kaikki tavarat on annettu eteenpäin, kun lapsiluku oli täynnä...:LOL: Onneksi sain miehen ylipuhuttua vielä tähän iltatähteen!!

Pari viikkoa vielä ennen kesälomaa, joka meneekin sitten pakkaillessa!

Hyvää loppuviikkoa kaikille, voikaahan paksusti! (minä ainakin voin)...

T: Alexa ja Olio 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski ja helena85
Neyski toivotaa, että kaikki menee hyvin loppuu astii. Onko sinulle sanottu yhtää kuin kauan tuon istukan "ryöstö" mahdollisuus on, voiko se esim. kun viikkoja tulee enemmän niin poistua tuo riski?
Synnytyksestä itekkää en osaa sitä pelätä, kun yksi jo takana, toivon vaan että tällä kertaa selvitään nopeammin, en kiitos halua 3pv kärsiä supistuksista, joide takia en sit pysty nukkua ja en jaksa viettää sitä aikaa sairaalassa, onneks yleensä toinen on nopeampi, niin ehkäpä tämä meijä kakkonen syntyy sama vuorokaude aikana kun supistukset alkaa, ettei esikoise tarvii montaa päivää hoidossa tai minun sielä sairaalassa olla kauaa. Mutta sen näkee sit joulukuussa miten tämä pikkunen maailmaan haluaa tulla, esikoisesta piti viel kalvot puhkasta ja antaa sitä jotai lääkettä mikä auttaa niide supistuste tulossa, ku synnytys oli jo käynnistyny, mutta supistukset tahto laantua, jote kätilö päätti sen antaa. mutta sitte ponnistus vaihe kesti n.14minuuttiia, eli se onneks oli nopeesti ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski ja helena85
Tervetuloa uusille =)

Eilen oli toinen neuvola ja neuvolalääkäri. On se vain ihana kuulla pikkuisen sydänäänet :heart: Tällä viikolla olen ollut tosi väsynyt, kun olen ollut aamuvuorossa ja herätys on jo klo.04.00. Päikkärit on tullut nukuttua joka päivä.

Eilen kerroin äidilleni ja sisaruksilleni vauvasta. Kaikki olivat yllättyneitä :)

Kaikki täällä siis hyvin, mutta en ole juurikaan nettiin jaksanut vilkaistakkaan. Jospa tämäkin äitykkä pian virkistyisi - viimeistään kun kesäloma alkaa elokuussa ;)

-Judie ja pikkuinen 14+6 (Tänään ehkä tunsin ensimmäiset liikkeet...)
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
neyski en oo koskaan kuullut vastaavasta :eek: toivottavasti kaikki menee hyvin!

hei kuka alkaa päivittää heinäkuun pinoa? kesäkuu on ihan just ohi ja mulla ei kieltämättä enää oo yhtään mielenkiintoa päivittää tätä kun roikun enemmän tuolla fb:n puolella..
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
neyski: Kuulostaa kyllä aika hullulta tilanteelta! En ole kyllä koskaan kuullut (ihmekös tuo). Kaikkea sitä sitten onkin :eek: Toivottavasti tämä toinen selviää ja voi hyvin! Meillä on muuten sama LA eli senkin takia seurailen innolla :)

Liikkeitä tunsin ensimmäisen kerran viime viikolla, mutta nyt ne ovat varmistuneet jo tosi selviksi. Kaikkein selvimpiä on asennon vaihtamiset/siirtymiset, tuntuu oikein kunnon "kouraisu". Ihmeellistä miten selvästi tunnen kaiken, kun esikoisesta tunsin kaksi viikkoa myöhemmin jotain tosi pientä. Molemmilla kerroilla istukka ollut takaseinämässä.

Tänään oli toinen neuvola. Kaikki oli ok, mutta tällä kertaa terkka vaikutti jopa huolestuneelta, kun viimeksi kohdunkaula suppiloitui (lyheni, pehmeni ja aukesi) ennen aikojaan. Ekassa neuvolassa oli siis sijainen. Pienellä oli muuten ns. poikasyke (leposyke 142-153), toisin kuin veljellään. Esikoisella siis olevinaan tyttösyke, joten en oikein usko noihin... Monet ovat veikkailleet meille tyttöä, mutta mies sanoo tämän olevan poika. Itse en uskalla luottaa edes omaan vaistoon, kun viimeksi olin väärässä. Odottelen siis ultraa, vielä n. kuukausi!

Mä käyn yleensä puhelimella lukemassa ja kommentoimassa täällä niin päivittäminen tuntuu liian rankalta :--D Nytkin jo kädet puutuu... Jos jen_ni päivittää nyt ainakin uudet jutut tähän niin seuraavan on helppo jatkaa "valmista" pinoa? :)

Aina_ & Mini 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Voi, toivottavasti löytyisi joku joka haluaisi päivittää uutta pinoa! :) Itse voisin muuten, mutta 1) ei ole aikaa (istun koneella niiiiiiiin harvoin, yleensä luen tätä ketjua puhelimella) ja 2) en osaa... :D

Tervetuloa uusille! :) Neyski: Kovasti voimia erikoiseen tilanteeseesi! :hug: Minäkään en ole tuollaisesta koskaan kuullut... Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti, onneksi olet varmasti hyvässä seurannassa. :)

Olen muutaman päivän ajan tuntenut masuvauvan liikkeitä :heart: Juuri kuten Aina_ kirjoitti, kaikkein parhaiten tuntuu ns. asennon vaihtamiset ja siirtymiset... joka aamu vauva on ns. jommalla kummalla puolella masua, niin että masu on ihan hassun muotoinen :) Mutta on myös tuntunut pieniä potkuja, mm. tänä aamuna tuntui niin selvästi. :heart: Nuo pikku potkut näkyi ihan ulospäin.

Reilu viikon päästä ois seuraava neuvola...

Haluaisin jo niin ostella vauvalle vaatteita alennusmyynneistä, vaikka onhan meillä tosi hyvin esikoiselta vaatteita säästössä. Ois silti kiva ostaa myös jotain omaa vauvalle. En kuitenkaan osaa ostaa mitään, kun en tiedä kumpaa sukupuolta tää tulokas on. En tykkää noista neutraaleista vaatteista, jotka sopii molemmille... esim. valkoista... Vaikka, jos meille tulee tyttö, tuskin puen häntä vaaleanpunaisiin prinsessavaatteisiin. Pitäiskö vain shoppailla sinistä, vihreää ja ruskeaa, jotka käy molemmille. :) Oon ihan hurahtanut lastenvaatteisiin, mm. Metsolaan... aaahhh!

Merve ja masuvauva 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski ja helena85
Heip!

MeMaMi: Mulla oli melko helppo synnytys ekakertalaiseksi, yhteiskesto noin 9h vain, mutta niiden supistusten kipu oli jotain ... jota en voinut ees aavistaa, siis niin kokonaisvaltaista, ja ... ei sitä voi ees sanoinkuvailla. Epiduraali on kyllä aivan ehdoton. Mullahan meni siis eka vedet aamuyöllä, siitä pari tuntia ja alkoi kipeät supparit, siitä pari tuntia ni sairaalaan ja 3cm auki ja osastolle ja epiduraalipumppuun. Ilokaasusta oksensin, eli sitä ei ensi kerralla. Pojulla oli vähän huono happi, joten toisella kyljellä olin koko ajan ja laitettiin sille pinni päähän, ei kuitenkaan ollut hätää. Sitten 8tuntia kipeistä suppareista, sain alkaa ponnistaan. Mutta mutta, 1h ja 10minsaa kesti sitten ponnistusvaihe. Se ei käyny niinku kipiää, oli vain tosi tukala olo, ja voimat meinas olla jo vähissä, mutta ei tarvinnu onneks imukuppia tms, että tuli kuiteski sit itekseen vihdoin :)
Pahin pelko jääny siis etten jostain syystä sitä epiduraalia ehdi saada tms ja sitten toivon ettei ihan noin kauan tarvis ponnistaa. Mutta nyt kun synnytyksestä on reilu 11kk voin sanoa, että ei se paha ollut, varsinkin kun nyt osaa ja tietää jo vähän mitä odottaa. Mutta synnytyksen jälkeen sanoin heti että pitää kyllä miettiä teenkö tätä uudestaan :D Ennen olen siis sanonut että ainaski kuus lasta haluan! Hmm katotaan nyt lapsi kerrallaan ;)

Tervetuloa Neyskille ja voimia! Nuo on mun mielestä pahimpia nuo harvinaisuudet, mitä ei edes osaa pelätä...

Ihania ihania liikkeitä täälläkin jo säännöllisemmin tuntuu! Joka kerran ku menee pötkölleen niin jonku ajan päästä alkaa toinen touhuaan :heart: Mutta kun ite touhuan niin sillon en vielä ole tuntenu, tai ainakaan hoksannut...

Tuosta heinäkuun päivityksestä: Mulla mies jää kesälomalle, niin saattaisin ehtiäkki, eihän siihen tässä vaiheessa paljon tuu muutoksia..? Mutta miten se oikein tapahtuu niin en tiiä, jonku pitäis kyllä neuvoa :D Jos teillä vaan on sitten kärsivällisyyttä, mekin kuitenki ollaan lähdössä reissaileen jne, ettei heti näy ne päivitykset.

helena85 ja tirpana jo 17+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Ketjun päivittäminen on ihan helppoa. Teet vain uuden aloituksen ("Joulukuun tonttuset heinäkuussa") ja kopioit ensimmäiseen viestiin tämän ketjun ensimmäisen viestin. Ja kun tulee päivityspyyntöjä niin menet muokkaamaan ketjun ensimmäistä viestiä :)

Mullakin oli ns. helppo synnytys esikoisen kohdalla. Neljä tuntia ja homma ohi. Nyt jännittää lähinnä se, miten nopea toinen synnytys tulee olemaan... Onneksi asumme ihan lähellä synnytyssairaalaa, 10 minuutissa ehtii hyvin ellei ole ruuhkaa :) Toisaalta, voihan seuraava synnytys olla vaikeakin.

Esikoinen ei taaskaan meinaa nukahtaa päikkäreille... Alkaa ottamaan päähän. Ärsyttävää, kun toinen ei voi nukkua vaikka väsyttää! Aaaargh.... Muilla samanlaisia 1,5-vuotiaita?

Aina_ & Mini 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Neyski toivotaa, että kaikki menee hyvin loppuu astii. Onko sinulle sanottu yhtää kuin kauan tuon istukan "ryöstö" mahdollisuus on, voiko se esim. kun viikkoja tulee enemmän niin poistua tuo riski?
Synnytyksestä itekkää en osaa sitä pelätä, kun yksi jo takana, toivon vaan että tällä kertaa selvitään nopeammin, en kiitos halua 3pv kärsiä supistuksista, joide takia en sit pysty nukkua ja en jaksa viettää sitä aikaa sairaalassa, onneks yleensä toinen on nopeampi, niin ehkäpä tämä meijä kakkonen syntyy sama vuorokaude aikana kun supistukset alkaa, ettei esikoise tarvii montaa päivää hoidossa tai minun sielä sairaalassa olla kauaa. Mutta sen näkee sit joulukuussa miten tämä pikkunen maailmaan haluaa tulla, esikoisesta piti viel kalvot puhkasta ja antaa sitä jotai lääkettä mikä auttaa niide supistuste tulossa, ku synnytys oli jo käynnistyny, mutta supistukset tahto laantua, jote kätilö päätti sen antaa. mutta sitte ponnistus vaihe kesti n.14minuuttiia, eli se onneks oli nopeesti ohi.
Joo siis on sanottu että viikolla 18-24 (muistaakseni, olin niin shokissa viimeksi etten tarkkaan muista) Että toivottavasti nämä viikot menisi nopeasti ilman mitään ettei olisi sitten mitään pelkoa enään. Mutta tämän rv24 jälkeenkin on mahdollista että näin tapahtuu mutta riski pienenee..

Ja moni sanoo ettei ole kuullut moisesta niin ei ollut tosiaan lääkärikään ennenkuin oli googlettanut ja hän otti ihan minun ultrakuvani sinne opetuskäyttöön.. Kamala tilanne sinänsäkkin kun ei ole muita niin ei ole kokemuksia kenelläkään tai kertoa miten muille on käynyt, mutta toisaalta on ''hyvä'' ettei ole muita, sillä nyt saan kaikki hoidot jotta asiasta tiedettäisiin ja voitaisiin tulevaisuudessa ottaa selville ajoissa tällaiset tapaukset..

Maanantaina minulla on ultra taas tayssissa niin kerron mitä sielä sanottiin ja miten pikkuisella menee! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Ketjun päivittäminen on ihan helppoa. Teet vain uuden aloituksen ("Joulukuun tonttuset heinäkuussa") ja kopioit ensimmäiseen viestiin tämän ketjun ensimmäisen viestin. Ja kun tulee päivityspyyntöjä niin menet muokkaamaan ketjun ensimmäistä viestiä :)

Mullakin oli ns. helppo synnytys esikoisen kohdalla. Neljä tuntia ja homma ohi. Nyt jännittää lähinnä se, miten nopea toinen synnytys tulee olemaan... Onneksi asumme ihan lähellä synnytyssairaalaa, 10 minuutissa ehtii hyvin ellei ole ruuhkaa :) Toisaalta, voihan seuraava synnytys olla vaikeakin.

Esikoinen ei taaskaan meinaa nukahtaa päikkäreille... Alkaa ottamaan päähän. Ärsyttävää, kun toinen ei voi nukkua vaikka väsyttää! Aaaargh.... Muilla samanlaisia 1,5-vuotiaita?

Aina_ & Mini 15+6
Meillä on juurikin tuollainen lapsukainen, mutta ikää on vaan kohta 1vee.. Päikkäreille ei meinata alkaa millään, hirveää huutoa vaan.

Täällä ootellaan innolla sitä oikeaa np-ultraa, joka on tiistaina :eek: Menipä 2 viikkoa nopeaa....

Mahan kireyttä on ollut täälläkin, iltaisin enimmäkseen. Hermojen kireyttä myös.... Jotenkin ei vaan hermot kestä kuunnella avokin höpinöitä!

Synnytystä odotellaan kauhulla ja innolla. Edellinen synnytys oli helppo, eli oikeastaan sitä synnytystä en pelkää. Ainoa asia mikä pelottaa, on se tipan laitto. Eikö se tippa nimittäin laiteta, jos epiduraalin ottaa? Lapsena sairaalakäynneistä jäänyt se tippakammo, ja viime synnytyksessä se laitettiin ambulanssissa tärinässä, ja kun piti olla yksin... Hyi.

Neyski, onpa pelottavan kuuloinen tuo raskaus. Itse olisin varmaan ihan paniikissa, jos mulla todettaisiin tommonen. En muista kirjotitko, mutta millä viikoilla tuo todettiin? Itsellä se np-ultra tosiaan eessä niin pelottaa... Voimia sulle odotukseen! :)

Judidi ja Venkula 11+3
 
judidi Meidän taapero ei huuda, hän juttelee pehmoleluille... Jaksaa vaikka tunnin höpötellä. Täytyy olla kyllä ihan pystyyn nukahtamaisillaan, ellei sitä tee eli ei ole kyse siitä, etteikö väsyttäisi. Parempihan se on kuin huutaminen, mutta ei silti ole kivaa... Kun en haluaisi toisen myöskään puhelevan yksinään niin ravaan sitten makkarissa. Tämä siis toistuu useinmiten vain iltaisin niin harmitti, kun ennen päikkäreitäkin oli sama juttu. Ei kai pitäisi valittaa.

Oikeastaan tulin tänne hehkuttamaan viikkojen vaihtumista. Ihan mahtavaa, enää neljä viikkoa puoleenväliin! Pian on varmaan jo joulukuukin, vaikka välissä aika tuntui vain matelevan... :)

Aina_ & Mini 16+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85
Huomenta!

Hui mikä päänsärky. Eilen valvoin 22h putkeen |O Aamulla heräsin klo.04.00 töihin. Töissä vessassa tuli pönttöön kunnolla kirkasta verta, joten eilen kerroin töissä kun ei itkusta tullut loppua. Pomot ottivat asian aivan ihanasti :heart: Menin työterveyteen, josta minut lähetettiin äippäpolille. Ei muuta kuin ajelemaan seinäjoelle. Oli ihanaa nähdä vauva, joka vilkkaasti elävöi vatsassa. Istukka on takaseinässä ja tämän paremmin ei asiat voisi olla. Syytä verenvuodolle ei löytynyt. Oli helpotus tietää, että pikkuisella on kaikki hyvin! Kyllä säikäytti! Kun pääsin kotiin lähdin Vaasaan viettämään ystävieni kanssa iltaa. Sieltä ajelin kotiin klo.01.00. Kyllä uni maistui kun kotiin pääsin.

Eilen tuntui taas pikkuisen liikkeitä - ihanaa :heart:

-Judie ja pikkuinen rv15 *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Ohhoh, täällähän on paljon väkeä, mennyt nyt aivan ohitse kun en ole päässyt koneella käymään pitkään aikaan ja nyt oon ja olipas lukemista paljon =)

Tervetuloa kaikille uusille jäsenille! :)

jen_ni; minun tiedot vois tonne etusivulle päivittää; minulla siis LA siirtyi 5.1.2014 ja RU on 26.8.2013 :)
Ja kyll mieki enemmän fbn puolella, mut pyrin täälläkin olemaan.. =)
Kyllä yritän täällä käydä aina kun mahdollista, mutta nyt kun tätä musikaali hommaa on niin eipä oikein pääse koneella käymään, ens vkolla viimeistään taasen pääsen koneen äärelle =)

Neyski, on varmasti ollut pelottavaa, ikinä en ole kuullutkaan tollaisesta :eek: mutta paljon :hug: sinulle! <3

Riksu ja miniäinen 12+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Heips!

Istun tänä viikonloppuna 12h per päivä töissä. Eli on aika tylsää kun on ollut hiljasta. Surffaan netissä ja sekin alkaa tympii.

Väsymys oli jo vähentynyt, kunnes nyt tuli taas semmonen 3 yön pätkä et nukuin joka yö huonosti,tämä on merkki siitä et yleensä nukun sitten seuraavan tosi sikeesti.

Paha olo tulee närästyksen myötä. Nyt olen huomannut, että kun syön tasaisesti niin myös närästys ei ärsytä liikaa? Jännä juttu.

Tää viikonloppu menee kotona lepäillen ja töissä, onneksi tätä seuraa aika vapaa viikko ens viikolla.

Liikkeitä en tunne, tai sit ne on ne oudot kuplivat pallot mun masussa?Haha.

Neuvola ens torstaina ja ru on sitten 13.8, sitä odotellessa.

En voisi millään uskoa, että huomenna alkaa rv 15? Tuntemuksia on niin vähän ja mahakin on aika olematon.

13+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä