susanna: esikoisen kanssa tilasin vaunut rv 22, ajattelin että silloin uskaltaisi jo tilata, kun neuvolankin mukaan ollaan "virallisesti" raskaana, kun saa sen todistuksen ja jos sattuisi vauva syntyy, niin sitä yritettäisiin pelastaa.
juron-jaure: meillä on ennestään 2 tyttöä ja heillä on aina ollut n 150 sykkeet . Tarkastelin just neuvolakortista näitä. Mua jänskättää ihan kauheasti kumpi masussa on. Olen aina halunnut tyttöjä ja edellisissä raskauksissa olin molemmilla kerroilla ihan varma tytöstä. Nyt 1 krt epävarma olo, sikiön vilkkaus ja matalammat sykkeet viittaisivat poikaan, mutta maha ihan samanmallinen kun tytöistä eli leviää sivuille. Pahoinvoinnista ei osaa päätellä mitään, koska esikoisesta ei ollut mitään pahoinvointia ja nyt tässä on ollut yhtä kamala kun kuopuksestakin. Tänään taas ihan yllättäen tuli oksennus ihan puun takaa, olin vielä kuopuksen kanssa suihkussa. Kaksinkäsin vaan pitelin leikkaushaavasta, kun tuntui edelleen siinä ihan kauhealta. Mut siis nyt tullut sellainen olo, että olisikin ihana jos tulisi poika ja saisi heivata kaikki miljoona laatikkoa tyttöjen vaatteita ja ostaa ihan uusia ihania. Ja nimikin pojalle olisi valmiina, tytölle ei...
kiinalainen kelanteri näyttää aikaisemmat lapset oikein ja veikkaisi nyt poikaa.
).( tänään oltiin pitkästä aikaa lasten kanssa kerhossa ja nyt kaikki huomasivat mahan ja onnittelivat. En oikein osannut ottaa onnitteluja vastaan, kun sellainen olo etten uskalla uskoa, että meille vauva tulee ennen kuin se on käsissä joulukuussa. Jotenkin vaan niin kova pelko tässä raskaudessa koko ajan. Eilen vauva säikyttikin ihan kunnolla, illalla aloin kuuntelemaan sydänäänia ja ei mitään. Niin hiljaista sykkeiden suhteen, kun olla ja voi. Istukkakin kuulosti jotenkin hassulta, meinasin jo mennä ihan paniikkiin. Lapset istui iltapalapöydässä ja huusivat koko ajan jotain lisää. Ei auttanut muuta kuin lopettaa, hoitaa iltapalat loppuun, lähettää suihkuun ja sitten aloittaa alusta kuuntelu. Sitten sykkeet kuuluivatkin heti, en voi käsittää miten toi istukan paikka voi vaikuttaa noin paljon?!