Joulukuun Toivevauvat 2012 *Heinäkuussa*

Kiitos Rödluvan, piti heti kokeilla tuota kohdunpohjan korkeutta ja jos nyt oikein sitä osasin "tulkita" niin siinä navan hujakoilla se huitelee.

Ihana masu Malttamaton, aika samanlainen on mulla tällä hetkellä, paitsi viikkoja 18+1. Ja oot muuten kadehdittavan ruskea :)

Ärsyttää nämä omat mielialan vaihtelut, välillä tuntuu että pää on pilvissä ja jee kaikki on ihanaa kun taas välillä tulee se epäusko että voiko muka mulle tapahtua jotain niin hyvää että tämä menisi hyvin loppuun asti...no varmaan kuuluu asiaan tällaiset tuntemukset, mutta olis niin paljon helpompaa jos pystyis ajattelemaan positiivisesti koko ajan.

Niin joku taisi kysellä asunnon koosta. Tällä hetkellä asutaan n.70m2 rivarikolmiossa, mutta oma talo on rakenteilla ja tarkoitus olisi päästä muuttamaan ennen joulua uuteen kotiin. Lisäksi meidän perheeseen kuuluu kaksi melko isoa koiraa eli onneksi tiedossa on oma talo ja rutkasti enemmän tilaa :)

Aurinkoista loppupäivää ja viikonloppua! :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oli tänään kauan odotettu toinen neuvolakäynti. Eka käynti oli jo toukokuun puolivälissä. Olenhan mä tässä välissä juossut Tyksissä monta kertaa, mutta oli mukava nähdä pitkästä aikaa tuttu kätilö ja jutella mun tilanteesta. Sydänääniä ei löydetty heti ja aloin jo hätääntyä, mutta sitten kuului suloiset 150. Kaikki arvot olivat hyvät ja diabetestakaan ei ole, ainakaan vielä. Viime raskaudessa se todettiin 24 viikolla ja saa nähdä, todetaanko se seuraavassa rasituksessa. Paino oli laskenut 1,5 kg ja pitäisi alkaa syömään.

Ensi viikolla sitten pääsenkin taas Tyksiin ultraan. Olen nyt uskaltautunut tekemään enemmän asioita. Esimerkiksi eilen pyöräilin ekaa kertaa toimenpiteen jälkeen. Tyksissä sitten kuuleekin, mitä alkaa uskaltaa tehdä. Esimerkiksi lupaa uimiseen ja hierontaan odotan kovasti. Mies taitaa odottaa seksikiellon loppumista:)

Asunnosta, meillä on 83 neliön kolmio ja ajateltiin tässä vielä pärjätä muutama vuosi parin lapsenkin kanssa. Toinen makkari on ekstrasuuri, joten siihen mahtuu molemmat lapset erinomaisesti.

Toiveikas Kiri + Viuhti 15+4
 
Mullaki eilen neuvola missä sykkeet kuunneltiin, n.140. en oikeen koe saavani noista neuvoloista mitään irti, tiedän kyllä lautasmallit ja liikunnan tärkeyden ja sit ku aina samat jutut jaaritellaan elämäntilanteet ja alkoholijutut jnejne ku ei kosketa itseä ja on tuttavia joiden kanssa voi muutenki jutella nii neuvolan tädille ei enää jaksais varsinki ku 3v pyörii jaloissa nii on vaa sellai fiilis että voisko täältä jo lähtee ku kaikki oli kerta kunnossa=)
Tuntuu et tää raskaus on menny paljon nopeemmin ku esikoisen, varmaan ku on niin paljon tekemistä ettei ehi miettimään paljon. Mä en oo tarkka vaatteista muutaku et on ehjät ja puhtaat niin oon ilolla ottanu vastaan sukulaisten käytettyjä vaatteita. Jännittää kyllä tosi paljon et mitä noille esikoisen vaatteille käy että meneekö vaatteet vaihtoon vai pesuun vaan. Maanantaina on yksityisellä ultra, toivottavasti näkyis kumpi tulee =) Oon muutenki kova kirppisten kiertäjä nii ois kiva tietää minkä värisiä voi alkaa haalimaan.
Asunnosta, asutaan vanhassa puutalossa, tässä on iso kylppäri/sauna, pieni työhuone, olohuone 20neliötä, keittiö n.50neliötä, eteinen, kuisti ja nyt rakennetaa yläkertaan joulukuuks makuuhuone 20neliötä ja 2xlastenhuoneet 34neliötä. Siitä ei oo aavistustakaan paljon tässä kokonaisuudessaan on pinta alaa ku on vaa noita yksittäisiä huoneita mittailtu. Silloin ku esikoinen synty nii puol vuotta asuttii 54neliöisessä kaksiossa ja hyvin siellä vauvan kanssa pärjäs ja olis pärjänny pidempäänki ellei olis tää talo tullu vastaan. Eihän se vauva loppujenlopuks tarvinnu ku sitterin ja jos pinnasängyssä nukkuu. Hoitopöytääki ajo ihan vaa eteisen taso. Nyt onki sitte kerääntyny kaikkea tavaraa kumisaappaista toppakenkiin kuravaatteisiin jnejne et oikee hirvittää välillä, kyl mä viel sen perusteellisen siivouksen joskus teen...
 
2. neuvolakäynti oli täälläkin tänään. Vaavin syke oli taas 145 ja kohdunpohjankorkeuskin mitattiin, kun se tuntui niin selvästi. Mitaksi saatiin 16 cm, eli taas yläkäyrillä huidellaan. Hemoglobiinikin oli 130 nenäverenvuodoista huolimatta.. :)

Asunnosta Tällähetkellä asutaan 73 neliöisessä kolmiossa, mutta syksyllä muutetaan yli 80 neliöiseen kolmioon. Tähän asti oltais ihan hyvin pärjättä kaksiollakin, enkä usko, ettemmekö nelistään tulevaan asuntoon mahduttaisi.

Tänään roudattiin siskolta meidän sitteri kotiin ja saatiin lainaksi heidän kehto. :heart: Myös kassillinen meidän kestovaippoja löysi tiensä takaisin kotiin...

Vogue ja Taimen alku 17+3
 
Kävin tänään yksityisellä ultrassa. Kyllä taas jännitti, mutta onneksi kaverilla oli kaikki hyvin. Jalkapohjalla oli kokoa 1,4cm, liikuttavaa:heart:. Vastasi mitoiltaan paria päivää isompaa, mutta la:ta ei muutettu. Saatiin myös arvio sukupuolesta, mutta pidän sen vielä salassa. Lääkäri kertoi istukan sijaitsevan takaseinässä.

Ultran jälkeen kävin hypistelemässä kaupassa vauvanvaatteita, mutta maltoin vielä mieleni. Kertokaas konkarit kannattaako ostaa 50cm vai 56cm vaatteita vastasyntyneelle?

Ja mammafarkutkin löytyi Vero Modasta, nyt saa maha kasvaa!

lanttu-anttu + retiisi 14+4
 
Lanttu-anttu, rippuu siitä minkä kokoisena vauva syntyy mutta hyvinkin voi olla eetä 50 senttiset ei mahdu ollenkaan päälle. Meille kävi vähän toisin, mulla ei ollut juuri mitään pieniä vaatteita ja esikoinen olikin alle 3 kiloa. Sitten kaikki vaatteet roikku päällä. Kuukauden ikäisenä käytti sitten 56 senttisiä. Kaverin yli neljäkiloinen vauva taas hurahti noista 56:stakin nopsaa ohi, ei olisi ikinä mahtunutkaan pienempiin.

Kämpästä, asutaan reilun 100 neliön rivarissa jossa on 3 makkaria, tosin yksi laitettu työhuoneeksi. Asuttiin esikoisen vauva-aikana vielä kaksiossa, ihan hyvin meni tosin meillä on ollut unelmanukkuja (täydet yöunet 3kk:den iästä). Paljon varmaan on itsestä kiinni mitä hermot kestää, vähän isomman vauvan kanssa on kiva että saa sen eri huoneeseen nukkumaan kun missä vietetään aikaa. Meillä lapset tulee jakamaan lastenhuoneen, sitten kun siihen vaiheeseen päästään.

Siirryttiin taaperon kanssa maalle viikoksi, mies on matkoilla ja kiva vähän vaihtaa maisemaa. Toivotaan että kelit pitelee!

Undu & lihansyöjä 16+4
 
lanttu-anttu kyllä melkein kannattas ostaa suosiolla isompia ku 50cm. tietty voihan sitä muutaman potkuhousun ostaa pienempänä,mut ne eikyl kauaa mahdu. ellei sit tuu pienempi vaavi.

eilen se neukkutäti teki siitä mun pissasta viljelyn ja se oli puhdas. tais vaan pukamasta tulla ne punasolut. ollu maha kovalla ja sit tietty arse hellänä :p pitänee ostaa luumuja...

asunto on meillä noin 100 neliön omakotitalo ja niin ahdas meille |O ja sitte täs ei oo ku yks vessa!!! teinitytön äitinä se on yhtä helvettiä!!!!!
kaikki huoneet älyttömän pieniä paitsi olkkari. täs on 4 makkaria,takkahuone,sauna+kylppäri,keittiö ja olohuone. kaikki on pitkän käytävän varrella... (paitsi takkahuone ja pesutilat on talon päädyssä)
en tykkää yhtään tästä,mut on ukon kotitalo joten minkäs teet...

mun tekis mieli kans käydä 4d-ultras,mut täällä päin ihan törkeen kallis!!! pitää tyytyä äippäpolikäynteihin :(

tänään taas POKSutaan

 
Kiitokset tervetulotoivotuksista :) ja Rödluvanille pinoon viemisestä :)

Mulla masu näkyy myöskin jo selvästi ja napakin rupeaa pullistumaan ulospäin! Navan muuttuneesta ulkonäöstä päätellen munki kohdun reuna taitaa olla siellä navan korkuudella. Mulle tavalliset farkut ei ole sopineet enää piiitkiin aikoihin, hennesistä oon mamahousuja ostellut :) Tosin pitkiä farkkuja ei siellä ole tullut vastaan...

Mulla pahoinvointia ja väsymystä kesti vk7-vk16, vasta tällä viikolla ruvennut energiat palaamaan! Edelleen vielä yökkäilen jonkin verran, mutta oksennukseen asti ei enää tällä viikolla mennyt.

Mä tein eilen ja tänään ekoja hankintoja meidän masuvauvalle: pehmoleluja ja pari vaatetta... On niin selkeesti tyttöolo, että ostin vaaleenpunasia, vaikka mieheni toppuuttelikin ;) Heinäkuun lopussa rakenneultrassa toivottavasti selviää, onko sieltä tyttö tulossa :) Oon muutes aina ihmetellyt niitä, jotka pystyy aistimaan vauvan sukupuolen ennen rakenneultraa, mutta nyt kyllä tiedän mitä tuolla tarkoitetaan;) On vaan niiin tyttöolo! :D

Me rakennettiin juuri okt, joten täällä on sitten tilaa kolmistaan asustella! Kovasti jo vauvaa taloon odotamme <3

Tällä viikolla neuvolassa vauvan sykkeet 150, mun verenpaineet ja hemoglobiini taas oli laskenut (106/72; 123). Näistä kenties johtuu rappusissa hengästyminen ja lievä huippaus välillä. Tai sitten vaan huonontuneesta kunnosta kun neljään kuukauteen en ole töitten jälkeen jaksanut juuri mitään tehdä... Nyt tällä viikolla energioiden palattua olenkin joka päivä hikilenkille reippaillut :)

Palaamisiin taas, toivottelee kesälomalainen :D
 
... niin ja liikkeitä kovasti yritän tuntea, pientä nipistystä vasemmalla välillä tuntuu, mutta taitaa olla niitä kohdun venymisiä. Miehenikin laittoi pari päivää sitten käden vatsalleni kun mun mielestä sieltä selkeesti tuntui jotain. Ja miehenikin ne tunsi?! Mutta ehkä ei oikeesti voi potkut vielä tuntua muille kuin itselle, vai?

Joten tarkempia potkun tuntemuksia odotellessa...
 
Lanttu-anttu: Siis myydäänkö Vero Modassa äitiysvaatteita? Mie olen luullut, että niitä myydään vain H&M:llä ja siinä Anton ja Niina-ketjun kuuluvassa myymälässä.

Asunnosta: Me asumme 74m2 kerrostalo asunnossa. Jo silloin kun me tähän muutettiin puoltoista vuotta sitten, mietin, että ainakaan ei ihan heti tarvitse uutta asuntoa alkaa hankkimaan, jos tulen raskaaksi, kun oli yksi ylimääräinen huone. Nyt se on miehen tietokonehuoneena, mutta pitää sitten vähän muuttaa sitä vauvan huoneeksi, kunhan synnytys lähenee. Omasta rivitaloasunnosta olemme haaveilleet, mutta näinä aikoina oman asunnon ostaminen on vähän riskialtiasta, joten olemme jättäneet sen vähän tuonne sivuun. Koiran ja lapsen vuoksi rivitaloasunto olisi hyvä, mutta myöhemmin sitten. Sen vain tiedän, että en tule koskaan nukuttamaan lasta parvekkeella, kun naapureiden tupakan savut eksyvät sinne, eikä näissä taloissa ole edes lasitettua parveketta.

Aloitin maanantaina työt ja heti olen saanut lisää oireita, vaikkakin jo juhannuksen aikoihin huomasin vähän samanlaisia tuntemuksia, kun en meinnannut päästä ylös sängystä. Tiistaina sitten luin tuosta Vau.fi:n kirjasta, että lantio on vissiin löystynyt, kun välillä käveleminen ja jossain asennossa seisominenkin aiheuttaa kipuja lantion alueelle ja tänään ihan tuossa häpyluun luonna vihlasi ikävästi. Olen yrittänyt hidastaa kävelyäni ja ottaa rennommin kuin aikaisemmin töissä olessani, mutta ei niin helppoa, kun olen aina tottunut kävelemään aika reipasta tahtia. Onneksi pyöräily ei ole tehnyt kipeää, joten edes jotain mukavaa liikuntaa voi harrastaa, jossa ei lantion alue rasitu. Työt kestävät tuonne elokuun loppuun, joten kunhan vain sinne asti pärjäisi, enkä tulisi kipeämmäksi.

Kokeilin eilen tuota kohdun korkeinta kohtaa ja jos oikein tunnistin, niin pari sormen leveyttä navasta alaspäin se on. Pikkuisen on vatsa kasvanut, mutta toisaalta odotan, että se tulisi paremmin esille. Vaatteet alkavat olla jo ongelmana, kun parhain hame menee vain silloin, kun nostan sen alkamaan navan yläpuolelta ja työhousujen kanssa on sama ongelma. Mistään normaalista vaatekaupasta en ole löytänyt sen näköisiä ja kokoisia hameita tai housuja, jotka menisivät, eivätkä olisi liian isoja takamuksesta. Kait tässä pitää käydä joku päivä siinä toisessa äitiysvaatteita myyvässä kaupassa, jossa en ole vielä käynyt. H&M:llä en ainakaan kesäkuussa nähnyt mitään minun näköistä vaatetta, joten toivon, että tuossa toisessa niitä olisi. Paitojen kanssa onneksi ei ole mitään ongelmaa.

Peppi1981 ja Sykerö 17+3
 
Täälläkin päin on vatsa kasvanu hiukan, vaikka ei sitä olettas että ihan kumminkaan näin aikasessa vaikeessa tuo maha rupee kasvaa. :)

Meillä asunto on about 90neliötä. Tosin kerrostalo, mutta oma on. Tosin varmaanki avomiehen intin jälkeen laitetaan tää myyntiin ja ostetaan ihan omakotitalo, jotenkin ahdistaa asua kerrostalossa, vaikkakin meillä on mitä ihanin naapuri tässä. :) Ja nyt kun otettiin tuo chihun pentu, ni joku aidattu tms. ois parempi mut eiköhän toiki mee nyt toi kerrostalo. Tulee ainakin useesti lenkillä käytyä, eikä tarvii ite välttämättä käydä vaan avomies voi onneks myös käydä sit.

Jotain pientä ikäänkuin liikettä tuntuis, mutta epäilen.

Täällä appivanhempien mökillä ollaan vielä, ja oon nyt niin paljon nauttinu ajasta täällä. <3

Äitiysvaatteita oon ostanu, mutta vielä en voi käyttää, kumminkaan niin paljoo ei oo kasvanu vielä. :)

Susanna#1 & LillaMy 15+4 <3
 
Mamalicious on tuo Vero Modan äitiysvaatemerkki ja musta ihan ehdoton! ja bensiini nettikaupasta saa myös superkivoja Boob-merkkistä äitiysvaatteita, jos kauppaa ei ole lähellä. Boobin imetysvaatteet on ihan parhaat:)

Me asutaan vähän yli 150 neliöisessä omakotitalossa, joten tilasta ei tule puutetta. Meillä on 4 makkara eli vierashuoneesta joudutaan jossain vaiheessa luopumaan, mutta siihen menee vielä aikaa. Ja voihan olla, että tytöt haluavat pienen heidän kanssa samaan unihuoneeseen nukkumaan, joten siihen oikeasti menisi vielä vuosia, että joutuisimme vierashuoneesta luopumaan. Meillä on lapsien ja koirien kannalta ihan unelmatalo (ja omastakin), kun on yhdessä talossa ja iso aidattu piha missä kaikki mahdolliset viihdykkeet: keinut, leikkimökki, trampoliini, hiekkis etc. Ei tarvi omasta pihasta lähteä minnekään, jos ei halua.

Mä olen kaveriporukalla mökillä " juhlimassa" ja miehelle totesin, että tulee pitkä viikonloppu katsoa ja kuunnella kännistä porukkaa. Mies oli mun kans ainoa selvinpäin eilen ja totesi, että onkin varmaan mun kanssa selvinpäin koko reissun ettei mun tarvitse katsoa häntä samanlaisena. Sanoin, että ennemmin ottaa vähän niin muut ei vaikuta ihan niin ärsyttävältä. Siis meidän parhaimpia ystäviä, mutta kännissä asiat aina vaan kärjistyvät tyhjiksi teinitorailuksia pariskuntien välillä. Tsemppiä siis mulla tähän viikonloppuun ;)
 
Täällä poksuu 17 vkolle eli 16+1 :)
mammavaatteista: meillä ei veromoda myy mammavaatteita, h&m myy ja itselle löysin syksyksi superhalvat äitiysfarkut Nikcy ja Nelli-lasten vaate kaupan mammavaatepuolelta.

Lueskelin tossa et muutama kirjotti, et oli toinen neuvola, mites onko suomessa eripuolilla erimäärä neuvola käyntejä kun mulla tulee vajaan 2 vkon päästä 3. kerta ja oon siis sillo vkolla 17 ++ ?
Eli meillä ollu se eka käynti , mulla vasta rv 9-10 töitten takia, sitte oli neuvola lääkäri+ hoitaja, nyt tulee toi kolmas. Vai tajusinko väärin muiden kerrat?

Asunnosta me ollaan viime keväänä muutettu isoon omakotitaloon, jossa iso piha. Nyt vaan pintaremontti rassaa ja pitäs sen sisustus kärpäsen purra- väsymyksen takia ei ole toivoakaan..

Mulla luvassa ns. vapaa viikonloppu, esikoinen menee mummolaan, ja palaustus vasta sunnuntaina. Voi keskittyy vaan lepäämiseen ja vaikka syömiseen. Ollu hermot tosi kireellä, ja matalat paineet aiheuttaa hirveetä uupumisen tunnetta- ihan fyysistä.

Kysymys ns. parvekevaunuista? Eli onko niillä käyttöä, eli sellaisilla vaunuilla, jotka ostaa vaan parvekkeelle, kun meillä on rinnetontilla talo, ja tässä on olohuoneen jatkeena iso parveke, sieltä ei mitään käyttövaunuja raahaa olkkarinläpi kurakeleillä pihalle, ja edestakasin. meillä esikoinen nukku melkein ekan vuoden hyvin päikkäreitä pihalla, ni mietin, onko joku käyttäny/hankkinu vanhat vaunut - vai tuliko ne hankittua ihan turhaan- kun tota tavaraa on muutenkin lapselle paljon?
 
jännä oikeesti kuinka erilailla on neuvolakäyntejä. Mä oon käyny jo kolme kertaa ja nyt mennään rv17+1. odottelen vaan innolla seuraavaa ultraa <3 sitten niitä alkaakin tulla tiheämmin kun on geminiraskaudesta kyse. kauheen pitkä väli tässä vaan on ultrilla ollu. vko 12-19. Onko muilla tullu pahasti turvotuksia? mun jalat tappaa mut kohta. on ku tukit ja kipeet :(
 
neuvola mulla oli ny kolmas käynti. eka oli sillon alussa,sit ar-ultra ja samana päivänä lääkärinla. nyt sit normi tarkistus. (en siis laske tota ultraa niihin neuvolakäynteihin) nyt sit ootellaan rakenneultraa joka on reilun 3 viikon päästä :headwall: sinne asti pirulauta pitäs jaksaa oottaa!!!

vauvaton ootkos muistanu nostaa niitä mahdollisimman usein ylös?

tässä pikkusen ohjeita:
Suonikohjut ja jalkojen turpoaminen raskausaikana


 
Viimeksi muokattu:
Peppi1981: malttamaton vastasikin jo kysymykseen. Noita Mamalicious vaatteita on isommissa Vero Modissa, esim. Helsingin Kampissa on hyvä valikoima.

Kiitos Undu ja tombatar, ostan varmaan sitten ensivaatteiksi 56 senttisiä. Eikös äitiyspakkauksessa ole muutama 50cm vaate. Ja jos alennusmyynneistä löytyy halvalla, niin voihan niitä hankkia jokusen lisää. Miehen mielestä pitäisi odottaa rakenneultraan ennen hankintoja, kun sukupuolesta on vasta arvio. Mutta noi pienimmät vaatteet on niin neutraalin värisiä, ettei sukupuolella ole niin väliä ja nyt voi tehdä löytöjä aleista (selittelee nainen, joka haluaa ostoksille:)). Ja jos käy huonosti raskauden edetessä, niin ainahan ne vaatteet voi lahjoittaa vaikka Venäjän Karjalaan.

lanttu-anttu + retiisi 14+5
 
parvekevaunuista Meillä on tollanen kylmänä pidetty lasitettu kuisti(eli vähänku parveke) tässä omakotitalossa jossa oli esikoisen aikaan tosi kiva ku oli erikseen vaunut ettei tarvinnu aina nostaa päiväuniaikaan rappusista ja puhdistaa likasia renkaita. Ei kyllä uhrattu niihin rahaa vaan vanhat vaunut oli mutta ajoi tarkoituksensa. Tohon kuistille ku voi niin kivasti ikkunasta kurkata ja jotenki koin sen turvallisemmaks ku et olisin vieny pihalle asti nukkumaan (asutaan siis aika keskustan lähellä eikä missään maalaisidyllissä: /)
En malta odottaa ku maanantaina on yksityisellä ultra, on se vaan niin jännää. Vaik sanoin aikasemmassa viestissä etten oikee saa neuvoloista mitään irti niin kyllä musta on silti aina helpottavaa ne sydänäänet kuulla siellä! Mullakin on nyt kutakuinkin 17rv menossa ja 2neuvolaa ollut. Seuraava vissii rv22.. Musta tuntuu et tää raskaus menee tosi nopeesti etten pysy perässä viikoista. Nyt tosin ku maanantaina on se ultra ja sitä odottaa niin viikonloppu voi mennä super hitaasti varsinki ku esikoinen on menossa mummolaan nii on vielä aikaa omille ajatuksille =) Onkohan mulla viel jotain omia ajatuksia ku tuntuu etten oo vähään aikaan muutaku touhunnu ja siivonnu ja taltuttanu pyykkivuorta vaan ajattelematta mitään:O
 
Oho, mä en edes tiennyt että joillakuilla on erikseen parvekevaunuja:) Varmasti ihan kätevää, mekään ei nimittäin kerrostalossa asuvina todella aleta yläkertaan raahata vaunuja joka kerta, kun ei hissiäkään ole. En tosin varmaan muutenkaan nukuttaisi vauvaa partsilla, kun en kissan takia voi pitää ovea edes vähän raollaan.

Meillä on vasta toka neuvola viikon päästä. Lääkärintarkastuksesta ei ole ollut puhettakaan. Ekalla neuvolakäynnillä ei mittailtu kuin verenpaine ja paino, esim hemoglobiinista ei siis ole mitään hajua. Kaipaisin vähän aktiivisempaa seurailua, kun kyseessä on kuitenkin eka lapsi ja koko ajan jännää, et onkohan kaikki varmasti hyvin masussa:) Onneksi olen töissä paikassa, jossa voin itse seurailla halutessani just esim verenpaineita ja sokereita.

Pahoinvoinnista : Mulla ei ole ollut koko raskauden aikana muuta kun välillä lievää etovaa oloa, joka on kyllä nyt sekin väistynyt. Sen sijaan nyt on alkanut ilmetä kamalaa matkapahoinvointia. Olen töissä ambulanssissa, ja aika usein joudun istumaan potilaan kanssa takakontissa ja keskittymään ihan muuhun kuin eteenpäin tuijotteluun. Välillä saa tosissaan nieleskellä, ja keikkojen välit menee aika lailla olon tasoitteluun. Inhottavaa :D

Voi että odotan sitä päivää kun pääsen itsekin ostamaan jotain mammavaatteita. Vielä ei ole ollut tarvetta, enkä viitsi varastoon ostaa. Haluaahaluaahaluaa jo!

Julia_ ja vaavi 15+6
 
Hei vaan kaikille!

Oon tosta kesäkuusta lueskellu keskustelua, mutta en oo vielä saanu aikaiseksi kirjoitella. Koitin tonne facebookiin hypätä myös mukaan, mutta Minsku82 ei oo varmaan vie kerinny liittään mua mukaan.

Kiitos malttamaton (ihana kesämasukuva) Mamalicious -vinkistä. Kävin tänään Nelly.comista kattelemassa ja näyttää olevan aika kivan näköisiä vaatteita. Stockaltakin ilmeisesti vois löytää kyseistä merkkiä. Täytyy käydä katsomassa.

Aika jännä ero noissa neuvolakäynneissä. Mulla on ollu yks käynti+ultra. Viikkoja kuitenkin jo 19. Toisaalta on kyllä muuten tullu juostua lääkärillä erilaisten vaivojen myötä. Vinkatkaa mulle, jos jollain on kokemusta raskauden aikana kehittyneestä kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Odottelen tässä just lääkärin mielipidettä normaalin alarajaa hipovista arvoista.

Liikkeistä. Oon mielestäni tuntenut liikkeitä viikon, jopa parin verran. Pieniä töytäisyjä ja muljahduksia, mutta nyt pariin päivään liikkeitä ei oo tuntunu. Huolihan siitä on sitten syttynyt ja koko päivän on tullu kuulosteltua josko nyt tuntuis.

Hankintoja en oo uskaltanu edes vielä miettiä, koska pelkään vielä jonkin menevän pieleen. Lisäks en jaksais yhtään juosta kaupoissa. Äitiysvaatteidenkin hankita on ihan vaiheessa ja vanhat vaatteet ei mahdu enään päälle. Viikonloppuna on varmaan pakko hakee muutama isompi paita, että on jotain mitä laittaa töihin päälle maanantaina.:D

Asunnosta. Meillä on 50m2 kaksio. Neuvolassa heti kysyttiin, miten me tähän aiotaan mahtua. Vastasin vaan sen olevan lähinnä tavaran määrästä kiinni. Olishan isompi kiva, kun mieskin tarvis työhuoneen, mutta olin silti aika hämmentynyt kysymyksestä.

Huh. Tulipa pitkä teksti. Mukavia hellepäiviä kaikille! :flower:
 
Heippa! Täällä yksi Joulunalus vauvaa odotteleva ;) Ensimmäinen tulossa ja jännittää kyllä kovasti että miten kaikki menee. Ei vielä tunnu liikkeet.. rv 17+4 ois menossa ja seuraava ultra 24. pv. Hirveä väsymys vaivaa tällähetkellä ja oikein mitään ei tahtoisi tehdä. Odottelen innolla että millon se ihmeellinen energinen keskiraskaus alkaisi kun ei ole täälläpäin näkynyt. Fyysisiä vaivoja ei kummempia mutta tosiaan työ väsy ja sitten sellaiset kunnon kiukun puuskat, että itseäkin hirvittää.. onko normaalia vai olenko tulossa hulluksi?

Sitten se päivitys:

11.12.12./34/ensimmäinen/KÄT

Ja tosiaan 11.12. siis laskettuaika kun en älynnyt mihin se pitää laittaa.
 
Me aiotaan hankkia ihan erikseen ulkoiluvaunut ja parvekevaunut. Vaikka tässä hissi onkin niin aina ei välttämättä innosta raahata niitä ylös, mutta sen näkee sitte. :)
Onnea Paljon 11.12.12.! <3

Susanna#1 & LillaMy 15+5 <3
 
Hankintoja
eipä ole vielä ostettu muuta kuin tuttavalta pinnasänky ja meinattiin vielä odotella tovi ennen kun mitään hankitaan. Emmaljungan edge-mallin vaunuja haaveilen ja sitä autoistuinta minkä saa sitten niihin pyöriin kiinni mutta kalliita ovat.
Vaatteita en ole myöskään vielä hirveästi hankkinut.. oisko yhden legginssit. Jos sitten syksyllä. Mulla vaan tahtoo olla sellainen ongelma kun olen xl-kokoinen mamma niin eipä niitä vaatteita ihan helposti löydykkään.

Asunnosta
Asutaan 51m2 kerrostaloasunnossa ja ainakaan nyt ei olla muuttamassa mihinkään. Tavaraa on kyllä ihan liikaa jo nyt että jostain pitää luopua ennen vauvelia mutta uskon, että sopu sijaa antaa. Onneksi on iso parveke missä mahtuu sitten nukuttamaan ensi keväänä ja näin kesäisin se on lisähuoneena.

Liikkeistä

Ei tunnu vielä tai sitten en osaa vaan tunnistaa niitä.

Sit noista neuvolakäynneistä.. Meillä on nyt tulossa 3 neuvola ja ultra parin viikon sisällä ja lääkärinkin olen tavannut kerran. Itsestä tuntuu että ihan hienosti hoitavat ja melko usein siellä saa juosta.

kiitos Susannna#1 onnitteluista ;)
 
11.12.12 mä oon kans isokokoinen ja löysin toissa vuonna H&M aivan ihanat samettiset äippähousut. pidin ihan loppuun asti niitä ja nytki jo ollu ahkerassa käytössä. ja kannattaa myös kierrellä kirppareita. oon monet paidat sieltä löytäny :D

 
Liikkeistä: Nyt vihdoinkin oon alkanut tuntemaan ihan kunnon liikkeitä. Yks päivä mahaan tuli muutama töytäisy peräjälkeen ja laitoin äkkiä käden mahalle ja siellä se tais potkia. Sen jälkeen oon tuntenu päivittäin silloin tällöin pikkupikku potkaisuja :)

Asunnosta: Muutettiin alle vuos sitten omakotitaloon (n. 100 neliötä), joten tulokkaalla on sitten aika hyvin tilaa temmeltää. Vauvalle tehdään sitten oma huone, tai siis sisustellaan paremmin kun/jos saadaan tietää sukupuoli.

Tervetuloa vaan uusille, 11.11.12. ja Pihlaja- :)

Aivan ihana masu malttamaton! Laittakaas muutkin tämän hetken masukuvia näytille, niitä on niin kiva ihastella :)

Enny 17+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä