JOULUKUUN PIKKUTONTUT Maaliskuussa

Kiitos EevaN :).
Mä varasin kans neuvola-ajan ja kunta tosiaan tarjoaa verikokeen (sikiöseulonta) yhteydessä varhaisraskauden ultran. Kolmisen viikkoa pitäis jaksaa odottaa :headwall: .
Koko ajan palelee ja vainoharhaisesti analysoin jokaista vatsan outoa tuntemusta. Ja tänä aamuna tuli ekaa kertaa huono olo :p . Esikoisesta oksensin viikot 7-13 tosi rajusti. Nythän on vasta 4+5 tai 4+6 menossa :whistle: ...
Kivaa päivää joulukuiset =) !
 
Tänne alkaa varmaan pikkuhiljaa tulemaan enemmän porukkaa =)

Poppeliini Juu oltiin muuten samaan aikaan siinä kuumeiluketjussa... Mun kuopus on kesäkuun alussa syntynyt ja laskettuaika oli silloin toukokuussa.

Päätä särkee niin julmetusti, mutta muuten ei sen kummempia oireita vielä olekaan. Vähän epätodellinen olo vain koko ajan.=)
 
Pistepirkko tosi ihana, kun teidän kunta tarjoo sen alkuraskauden ultran! Voikun meilläkin olisi.

Poppeliini En mä tiedä tarkalleen mitä maksaa, mutta siitä saa kuulemma sen kelakorvauksen pois. Eikös toikin käytäntö ole jonkinaikaa sitten muuttunut, että kaikissa paikoissa ei sitä saisi heti tai ollenkaan?

Mua nyt vähän jänskättää, kun yöllä ja tänään on kivistänyt vatsaa vähän samalla tapaa kun viimeksi, millon se meni kesken.. :( Kattoo nyt pysyykö tämä kyydissä tarpeeksi pitkään. Se alkuraskauden ultra on kyllä iso asia mun mielenterveydelle, varsinkin kun ennen esikkoa mulle tuli keskeytynyt keskenmeno ja se selvisi vasta np-ultrassa 13. raskausviikolla.. : /
 
Tervetuloa uusille!

EevaN: mullakin melko lailla jo turvotusta, mutta ei kyllä ollut lautavatsa lähtökohtana. Voi kyllä olla että ei montaa viikkoa mene kun pitää alkaa äitiysvaatetta kaivamaan kaapeista...

Mäkin varailin neuvolan tänään ja samalla sain varhaisultra ajan 26.4. Mitenkähän tuota malttaa odottaa :) Terkka ilmoitti lasketuksia ajaksi 6.12., mutta itse olen laskenut oviksen perusteella 8.12. No, ei tuo niin päivän päälle paitsi tietysti vaikuttaa sitten äitiysloman alkuun :) Tuntuu niin läheiselle tuokin jo, kun ei tarvi odottaa vuoden vaihteen yli. Tämä olis meille eka talvivauva, kun aiemmat on syntyneet huhti- ja kesäkuussa.

Oliko tarkotus laittaa listoille synnytyssairaaloita?? Mulla ois KYS.
 
Mä kävin eilen kierroksen kirpparilla ja eikähän mukaan tarttunut muutama pikkuruinen vauvanvaatekin :D (harrastan siis kirppiksiä muutenkin aika paljon). Pojalle meillä on tosi hyvä setti ihan pieniä vaatteita varastossa, mutta tytön vaatteita oon myynyt jo paljon eteenpäin, tietysti parhaimmat niistäkin on säästetty. Aiotaan kyllä kysyä sukupuolta ultrassa jos se vain selviää, mulla ei ole enää tarvetta olle tietämättä. Esikoisesta ei siis tiedytty etukäteen, kuopuksesta tiedettiin. Onkos muut ehtineet jo miettiä tälläisiä?

Onko muita (aktiivisia) vapaaehtoisia tekemään huomista pinoa/ketjua kun kuukausi vaihtuu? Vai teenkö minä?

Poppeliini ja kolmas 4+3
 
Poppeliini: Mekin ajateltiin tämän kohdalla kysyä sukupuolta ultrassa, kun se kuitenkin jonkin verran helpottaa hankintojen tekoa. Esikoisen kohdalla ei tiedetty ennen synnytystä. =)

Mua ei kyllä hirveesti houkuta toi uuden pinon teko.. :ashamed:

p-i-b ja pikkupulla 4+3
 
Te ootte ihania, kun uskallatte tehdä jo hankintojakin :heart: . Mä vaan ravaan neuroosissa wc:n ja työhuoneen väliä koko ajan veren pelossa ja mietin miksi koko ajan kolottaa jostakin.

Saattaa olla että kysytään sukupuolta juurikin hankintojen vuoksi, vaikka muuten sillä ei mitään merkitystä olekaan.
 
pistepirkko mä ajattelen tuon kirppisjutun niin että jos käy huonosti ja tulee km, niin saan joka tapauksessa myytyä nuo vauvanvaatteet sitten pois kun otan seuraavan kerran kirppispöydän. Ja en siis tosiaankaan kalliita ostoksia uskalla tehdä, eilen tarttui puolipotkarit (0,10€) ja body (1 vai 1,50€). Ja siis vain "löytöjä" ostan, eli jos näen halvalla erittäin hyvää :).
Tuosta vuodosta: Mulla ollut kahdessa edellisessä raskaudessa vuotoa alussa (toinen on ollut varmuudella kaksoisraskaus --> toinen meni kesken tai oli tm) ja kyllä nytkin meen aina vessaan pelko housuissa. Tuntuukin tosi oudolta kun ei ole ollut tällä kertaa vuotoa :O
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä