***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Onnittelut jälleen kaikille vauvautuneille! Edelleen on kivaa lukea muiden synnytyskertomuksia, vaikka omasta synnytyksestä tulee huomenna kuluneeksi jo kolme viikkoa!

Amazon.co.uksta oli puhetta. Mä olen tilannut sieltä vaikka mitä! Toimituskulut on aina 0 € jos malttaa toimituksen kanssa odottaa vähän pidempään. Mm. Aventin tuotteet ovat nyt alessa, mulle on jo tullut rintapumppu ja tulossa on mikrosteriloija (varmaan tooosi tarpeellinen:)), maidon säilytysastioita ja joku kolmas juttu, mutten muista mikä.. Ja kaikki yhteensä halvemmalla kuin mitä täällä kaupassa maksaisi vaan se pumppu.
 
  • Tykkää
Reactions: viena
täällä on vauva arki hyvin lähteny rullaamaan :) poika nukkuu yöt ja päivät ja välillä käy tissillä ruokailemassa :) synnytyksestä sen verran että jouduttiin käynnistämään kun lapsivedet meni 21.12 klo 17.30 mutta supistukset ei tehny paikoille mitään. 22.12 sitten 09.00 mentiin synnytys saliin ja oksitooni tippaa sain loppuvaiheessa hanat huus 100ml tunnissa, puudutuksena epiduraali ja auttoi hyvin. Ilokaasuakin kokeilin mutta ei se auttanut. Poika tuli tosiaan 23.12 klo 4.03. Pitkähän se synnytys oli mutta sen arvoinen eikä jääny hampaan koloon mitään. Ja mielestäni vaikka käynnistettiin ei supistukset ollu mitään aivan hirveetä. Siinä tuli kolme päivää ja yötä samoilla silmillä melkeen oltua ja ponnistusvaiheessaki nukahdin supistusten välillä :) pojalla seurailtiin tulehdusarvoja ettei saanut tulehdusta mutta ei saanut kaikki hyvin. Muuten oltaisiin kuulemma päästy jouluaatoksi kotiin vaikka ensisynnyttäjä olinkin. Noh mikä siellä sairaalassa oli ollessa sama se kotona kun ei muutenkaa joulujuttuja ollut :) tänään poika pääsee ensimmäistä kertaa kylpyyn.
Paino oli 4vrk ikäisenä 10g yli syntymäpainon eli hyvin noussut :)
baarbi & poitsu 7vrk <3
 
Onnea taas vauvautuneille ja kiitos synnytyskertomuksista taas,saa erilaisia kokemuksia niistä,se on mukava =)

Nyt on alkanut valkovuotoa olemaan aika runsaasti tai voisiko se olla limatulppaa? ei ole klönttimäistä vaan juoksevaa limanoloista ja tuntuu välillä kuin jotain lirahtaisi housuun,valkovuotoa ei ole ollut koko raskauden aikana ollenkaan aiemmin.

Supistuksia on välillä,tosi epäsäännöllisesti ja nyt ehkä vähäsen napakoitunut muttei kipeitä edelleenkään,ja välistä menkkajomotusta.

Viime yö meni pyöriessä,ei meinannut uni tulla millään,varmaan kun tuli kahet päikkärit otettua tahtomattaan mut tänä aamusta sain sitten kunnolla nukuttua.

Tänään kävin alennusmyynneissä ja tuntu se kävely taas pahalta,on niin kova paine kävellessä alhaalla ettei kauaa jaksa hipsiä,vaikka haluiskin,eikä meinaa takki mahtua päälle mahalta ja kengät puristaa.

Huomenna olis sitten neuvola kun en alkuvkosta mennytkään huonon olon takia,verenpaineita varmaan taas mittaillaan ja sitä perustarkastusta.

Voikohan kohdunsuu aueta kívuttomista suppareista,vai vaatiiko se kovat poltot ennenkuin mitään alhaalla voi tapahtua,osaiskos viisaammat kertoa?

Tuli vaan mieleen kun luin tuosta limatulpasta niin sanottiin että siellä on tapahtumassa muutosta alhaalla,tosin en oo varma onko tulppaa vai valkovuotoa,maanantaina selviää kondunsuun tilanne kun on ultra vielä,viimeksi kun ultrattiin niin 2cm oli kohdunkaulaa jäljellä ja pehmentynyt oli ja vauva kiinnittynyt ja siitä on muutaman vko.

Taas tuli tätä omaa kertomusta tarinoitua,nyt ollaan niin jännän äärellä kun on tullut erilaisia tuntemuksia etten osaa ajatella nyt oikein muutakaan.Tsemppiä odottaville,koitetaan vielä hetki jaksaa tätä tuskastelua =)

jemina81 ja poitsu 39+6 huomenna poksuu taas ja laskettu aika =)
 
Hitto mä olin jo ihan varma et nyt on lähtö lähellä. Oltiin menossa kauppaan kun alko supistaan niin kovaa etten päässy autosta ulos. Itkin vaan tuskissani koko automatkan kotiin ja mietin kuinka pysyn tajuissani. Ja mitä viel. Kotona ei oo tullu ku yks kunnolla kipee supistus.

En tajuu kun tulee vähän välii semmosta kipua että ihan kun ois supistus alkamassa, mutta loppuu kesken. Onks kellään ollu semmosta? Istuviltaan en voi olla ollenkaan, sillon puristaa todella kipeesti. Silti koko ajan semmonen epämukava olo. Ollaankohan tässä vielä lähelläkään?
 
Voikohan kohdunsuu aueta kívuttomista suppareista,vai vaatiiko se kovat poltot ennenkuin mitään alhaalla voi tapahtua,osaiskos viisaammat kertoa?
Mulla ei ole ollut missään raskaudessa kipeitä omia supistuksia ja silti oon ollut auki 2-3cm aina kun ollaan alettu käynnistelemään (2 viim. ollut paikat myös pehmeät). Eli mun kokemuksen mukaan voi tapahtua edistystä. Mutta tämäKIN niin yksilöllistä..
 
Miimau me ostettiin vaipparoskis heti laitokselta lähdettyä. Vauvan kakka haisi niin järkyttävän pahalle kun kaikki antibiootít puski läpi ja hetkeäkään en ole sitä hankintaa katunut. Meillä kun hoitopöytä on makkarissa niin en halua että siellä haisee vauvan kakka kokoaikaa. Enkö tosiaan halua sitä ihanaa kakan pöllähdystä naamalle jokakerta kun avaisin normi roskiksen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Tirppa, sulle komppina että täällä mennähän jo 41+3 eikä mittään merkkiä mistään :) tuntuu oikeasti siltä että olen ainoa joka jää tänne lisatoille roikkumaan (alkaa olla itsesääliolo :ashamed:

Ja KIITOS kaikille teille, tonttunsa jo saaneille, jotka vielä kirjoittelette kuulimisianne tänne ryhmään. Arvostan kovin :) Aivan mahtavaa lukea arjen kulusta tonttujen kanssa. Antaa issellekin motivaatiota jaksaa nää vikat päivät.
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja jemina81
Tulin vain ilmoittamaan että meille syntyi 28.12. Klo 23.39 tyttö. Rv 40+6, paino 4028g, pituus 53cm ja pipo 36,5cm. Synnytys oli vaikea, mm. eppari leikattiin ja tästä syystä en ala nyt väsäämään synnytyskertomusta tms :S Ja tyttö on valloittava, hänelläkin tosin vaikea alku kun imukupilla joutui auttamaan ja solisluu murtui synnytyksen yhteydessä. (Ja en saa tällä kännyllä vaihettua värejä ja tekstikin voi olla sekavaa, sori.)
 
Onnea Mangolle pojasta :flower:

Meillä ei ole vaipparoskista erikseen, kiikutan normiroskikseen joka kuitenkin joudutaan viemään 1-2 kertaa päivässä ulos kun tämän pesueen kanssa tulee roskaa aikalailla.. varsinkin nyt kun tytön vaipat ja äidin "vaipat" vie lopunkin tilan :D

Lopuille tontun odottajille kovasti tsemppiä maltaa odottaa omaa tonttua. Nauttikaa mahasta kaiken varalta, itselläni omaa möhömahaa jo kova ikävä! Juteltiin vauvasta tänään miehen kanssa ja keskustelussa vastasi johonkin että jos tää on nyt se viimeinen. Sanoin että en voi kuvitellakaan että olisi viimeinen vauva. Kauhea ajatus. Mies tosin kiljaisi riemusta jos edes harkitsen viidettä :D

No, jospa tämän peikon vauva-ajan katsoisi rauhassa läpi ja nauttisi näistä 4 lapsesta. Aika vain voi näyttää että haluaako sitä vielä yhden (tai kaksi, kolme, neljä) :LOL: Mulla taitaa olla ikuinen vauvakuume ja miehellä vielä pahempi ;)

Neljäskö ja peikkotyttö 6 päivää :heart:
 
KIITOS vaipparoskis- ja tuttipullonlämmitinkokemuksista ja Amazon-vinkistä!!! :flower: Tärinäsitteri ja vaipparoskis taitaa olla meidän listoilla mutta lämmittimet taidan jättää ostamatta :)

ONNEA hurjan paljon Mapitus, Mango ja teenake omista ihanista nyyteistä :heart:

Ei ole enää monta meitä joilla omasta sylistä uupuu vielä vaavi ja masussa biletetään mutta IHANAA että tosiaan jaksatte te vauvautuneetkin vielä kirjoitella tänne! KIITOS! Joko kerhopuoli on muuten toiminnassa, entä facebook?

Tänään on siivottu ankarasti, shoppailtu, syöty isosti ja paljon, saunattu ja sitä kivointakin s:ää harrastettu joten jos näillä ei lähe käyntiin ni ei sitte millään...;)

Miimau&Masuasukki 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81 ja viena
Minusta tuo vaipparoskis on jotenkin ajatuksena liian ympäristöä kuormittava. Muovinen kertakäyttövaippa vielä kääritään ylimääräiseen muoviin, ja periaatteessa vaan hajuhaittaa vähentämään. Ymmärrän kyllä, että jos hoitopöytä on vaikka makkarissa, niin haiseehan ne vaipat oikeesti tosi pahalle. Mutta voiskos jonkun tavallisen kannellisen roskiksen kuitenkin laittaa vaikka vessaan, ja kiikuttaa ne vaipat sinne haisemaan :) Eikä se varmaan kauheasti teetä ylimääräistä hommaa, vaikka roskis pitäisi tyhjentää joka päivä. Niitä pikkupussejakin roskiksiin saa vaikka hedelmäostoksista. Mutta kukin toki tehköön niinku parhaaksi näkee!

Neuvolassa oli kaikki hyvin. Paino +900g, hb ja verenpaine hyvät, pissa puhdas, sf edelleen 33 (pysynyt tuossa varmaan viis-kuus viikkoa), sykkeet 130+. Neuvolan täti sanoi, että mulla on ollu oikea malliraskaus, kun missään vaiheessa ei ole ollut mitään normaalista poikkeavaa. Verenpaineet, hemoglobiini, paino, sykkeet yms. menny koko raskauden ihan oppikirjan mukaan. Itse oon kyllä samaa mieltä, alkuraskauden pahoinvointi oli kyllä kamalaa, mutta oksentelusta huolimatta kaikki meni alusta asti hyvin. On kyllä onnekas olo, kun tätäkin ketjua seuraillessa on voinut huomata, mistä kaikesta inhottavasta kivusta, särystä ja muusta olosta oon jäänyt täysin paitsi. Hattua nostan kaikille niille, jotka ovat kokeneet raskausajan syystä tai toisesta vaikeaksi :flower:

Tirppa ja viena, älkääs luovuttako, on meitä mattimyöhäisiä muitaki :D kaikilla kyllä varmasti sellainen olo, että KAIKKI muut pääsee tositoimiin ja jo kotiinkin vauvan kanssa, minä jään yksin tänne pyörimään ja pyörin vielä juhannuksenakin... Vaan alkaa ne eräpäivät meilläkin lähestyä :) Laitettiin tänään neuvolassa yliaikalähete, huomenna varmaan soittavat sairaalasta ja antavat ajan joko maanantaille tai tiistaille. Neuvolan täti sano, että sillon tuskin vielä käynnistää (ma ois 41+3), vaan todennäköisesti katsoo vaan, että kaikki on ok ja antaa käynnistysajan sitten loppuviikolle. Jotenkin hankala uskoa, että menis oikeesti käynnistykseen asti. Eiköhän tämä tonttu tavalla tai toisella kuitenkin tässä viikon sisällä synny :xmas:

jemina, luulen kyllä, että jos valkovuoto on lorahtelevaa ja runsasta, niin on ihan sitä itteään, eikä limatulppaa... Tai paha sanoa, kun ei oo kokemusta limatulpasta :D Mutta mulla lisäänty valkovuoto tuossa muutama viikko sitten tosi paljon ja sitä tulee edelleen runsaasti. Jos on vetelää ja koko ajan samanlaista, niin mulla ainakin lääkäri tuumi, että hyvin normaalia ja asiaan kuuluvaa. Lisääntyy yleensä loppua kohti :) Ja edelleen mennään mutu-tuntumalla, mutta varmaan kohdunsuulla jotain voi tapahtua, vaikkei kipeitä supistuksia olisikaan. Ainakin mun ystäväpiirissä näin on useammalla käynyt, jollakin (vieläpä ensisynnyttäjä!) avautu muistaakseni viiteen senttiin ennen yhtäkään oikealta tuntuvaa supistusta. Että toivossa on hyvä elää ;)

Huh nyt jumppapalloa etsimään, vaikkei supistelekaan, niin nämä menkkajomotukset on välillä aika kamalia... Mutta näitähän mulla on ollu jo viikkokausia, että tuskin ovat merkki mistään muusta kuin HYVIN hitaasti tapahtuvasta edistyksestä alapäässä... Tsemppiä meille!

pusukka & vauva 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja jemina81
joulumamma kyselit maidon tulosta. Tulee sitä ihan hyvin. Nyt pojalla on selvästi joku tankkaus kun olisi koko ajan tissillä. saanee kuitenkin tarpeeksi maitoa kun olen kokeillut antaa pumpattua imetyksen päälle pullosta niin ei jaksa. Pissa vaippoja tulee myös tiuhaan ja kakkaakin on lähes joka vaipassa.
 
Tohon vaipparoskis asiaan kommentoisin vielä sen verran, että eihän siellä pakko ole pitää sitä muovikasettia sisällä jos tuntuu etteivät hajuhaitat ole niin suuria. Sittenhän se toimii ihan normaali roskiksena jossa on kuitenkin hyvin hajuja peittävä kansi. Hintaa minusta roskiksella ei ollut sen enempää kuin normaali poljin roskiksella joka oli meillä sitten toinen vaihtoehto :)

Kiitos susimieli vastauksesta :) mä oon alkanut tankkaamaan ruokaa nyt vähän enemmän, ja juon reilusti vettä. Jospa se maidontulo siitä taas lisääntyisi.. Ei vaan huvittaisi kannella korviketta kaupasta, tuntuu että pienen maha ei sitä kestä kovin hyvin :/

Joulumamma ja "Leevi" 4vk <3 ja tänään olisi viimein LA ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli ja Miimau
Onnet teenakelle vauvasta

jemina mulla oli viime raskaudessa kohdunsuu avautunut väljästi sormelle viimeisessä tarkastuksessa, josta sitten suoraan käynnistykseen ja salissa avautui väljästi kolmelle sormelle. Missään vaiheessa ei ollut kipuja, salissakin vain sillon kun kätilö kokeili kohdunsuun tilannetta.

Kiitokset tsempeistä kohtalotoverit, kyllä mäkin tiedän että tän raskauden kesto lasketaan luultavasti jo päivissä eikä viikoissa mutta kyllä tää on jotenki niin vihoviimestä. Just urputin miehellä toissa iltana että kaikista eniten ärsyttää se, että edessä on kuitenkin vielä enemmän tai vähemmän kivulias toipuminen synnytyksestä/sektiosta, menishän tää muuten mutta kun koko ajan koskee jo nyt ja on niin vaikee olla ja sit kun vielä tietää että pahempaa on tulossa. Parempi ois ku ois jo syntyny ni ei tarviis kitua enää näiden loppuajan vaivojen kanssa. VALIVALIVALI :D Nyt vielä sitten tuli pojat eilen kipeeks, viime yönä ei paljoo nukuttu kun molemmat tuli meidän sänkyyn potemaan. Toisella vielä on kuumetta, ja tietenkin halus nukkua ihan minussa kiinni. Just ku ei paljoo muutenkaa hiki oo yöllä ni sit kun vielä yks kekäle oli kiinni siinä ni huhhuh. Eipä ois tuokaan paljon pahempaan saumaan voinu tulla, melko varmasti oon kohta itekin kipee mikä tietysti on aina hieno homma synnytystä tai sektiota ajatellen. Lisäks vielä pojat on huomenna menossa Tuttiritarin keikalle kummien kanssa, toivottavasti ne nyt pääsee sinne. Ihanaa ku lapsilla on jo menoja uudeks vuodeks, me ollaan iskän kaa kotona visusti :D

Nuo taas minua komentelee, pitää mennä nyt laittamaan joululaulut soimaan.
 
TSEMPPIÄ meille vielä omaa nyyttiä masussa kanteleville!!!! On tämä kyllä jo tosissaan tukalaa ja kyllä me saadaankin jo vähän valittaa ;) Mä oon ainakin aivan sikaväsynyt koko ajan ja olo on tukala!! Noin puoli tuntia heräämisestä tänäkin aamuna menin uudestaan nukkumaan kun ei silmät meinanneet auki pysyä... Nyt koitan pitää itseni hereillä kahvin avulla, kuinkahan monta pannullista pitää vetää;) heh,no ei kuitenkaan.... Toivottavasti pian on meidänkin aika!! Vaikka samaan aikaan mua ensisynnyttäjänä oikeasti hirvittää juurikin samat asian kuin tuossa joku pohdiskeli edellä että enemmmän kipua ja väsyä on vain tulossa... Mutta sitten on oma ihanainen täällä maailmassa ja se varmasti tekee nannaa mielelle :heart:
Mun kaveri on tänään Voice of Finland:ssa joten haluan kyllä sen kattoa ;) Sitten saa pikkuinen tulla ;)

Joo,toi vaipparoskisasia on varmasti tosi kaksipiippuinen juttu mutta oon tosiaan miettinyt samaa että jos kakkeli ei haise pahalta niin aion käyttää sitä ilman pussikasettia mahdollisimman paljon koska se tosiaan on aivan normiroskiksen oloinen noin muuten ja aivan samaa hintaa täälläkin kuin tavallinen poljinroskis. Mut onpas sitten mahdollisuus vielä tehostaa hajuestoa erillisillä pusseilla jos tarttee :)

Kivakiva, sain appiukoltani tod.näk.karmeen flunssan vielä tähän päälle. kuumetta, korvaa särkee ja olo on nuhruinen ja kurkku kipeä...:( Panadol hot onneks tuntuu auttavan! Toivottavasti te muut säästytte tällaiselta!!!

Anteeks nyt valivalit mutta kuten tiedätte niin tämä olo ei ole enää niin ruusuinen...;)

Miimau&Masuasukki 40+3
 
Nopeesti vaan kirjoitan tuosta vaipparoskis asiasta lukematta edes kaikkia kommentteja :ashamed: että meillä ei oo erillistä vaipparoskista,vauvan kakka ei haise mun mielestä hirveän pahalle ja vaipat laitetaan keittiön roskikseen joka tyhjennetään kuitenkin päivittäin jos ei useammin. Sitten kun alkavat syömään soseita niin kakka alkaa haista niin oon laittanut vaipan joko kaupan hedelmäpusiin tai sitten pakastepussiin ja tavalliseen roskikseen.

Korvikekin on mennyt meillä huoneenlämpöisenä jos ei kylmempänä...

AI niin ja tottakai onnea kaikille vauvan saaneille ja kiitos synnytyskertomuksista.
 
Tuli aamulla puhelua äippäpolilta (kiitos herätyksestä :D), ja kutsuivat yliaikakontrolliin 4.1 klo 9. Tuollon on viikkoja 41+5. Kysyin puhelimessa, että varaudutaanko jäämään heti, niin kätilö vastasi, että tuolloinhan suunnitellaan synnytys ja yleensä lähdetään käynnistelemään. Eli oiskohan tuossa meidän eräpäivä sitten, viiden päivän päästä :heart: Varmaan jos siellä on kamalasti ruuhkaa, niin saattavat vielä käskeä kotiin ja tulla seuraavana päivänä sairaalakassin kanssa uudestaan, mutta ei ne kyllä enää montaa päivää tuosta voi siirtää... MUTTA edelleen luotetaan, että viimeistään edellisenä yönä synnytys käynnistyy itsestään, niinku kahdella kaverilla tässä vuoden sisällä on käynyt :xmas: Joku henkinen tulppa vissiin irtoaa kun tietää, että seuraavana päivänä käynnistetään kuitenki :cool: Tänään kuitenki vielä jalat ristissä, huomenna iltasella sais jo alkaa syntymään, niin saadaan vuoden ekalle päivälle synttäripäivä!

pusukka & vauva 41+0 (VOI KAMALA!)
 
Onnittelut taas vauvan saaneille! Odottava väki vähenee, mutta on meitä täällä silti vielä.

Itsellä poksuu viikot, 40+0 POKS! Se ois sitten laskettu aika tänään ja hassu olo odotella edelleen. Yöt on katkonaisia, mutta mitään merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä ei ole. Eilen kävin vielä uimassa ja mukavaa oli. :) Paljon muuta liikuntaa ei jaksakaan enää. Kävelylenkillä pituutta varmaan 600m.

Lumine
 
Meillä ois viimestään eräpäivä 7.1. Alkaa jo jännittää niin kauheesti, ensikertalaisena mulla ei oo mitään hajua siitä mitä tulevan pitää. :O Jos mä nyt jo itken kivuista ni mitä mulle tapahtuu sit ku synnytän :D

Tsemppiä meille masun kanssa vielä oleville :heart:

- Sokruli ja pikku neiti 40+4 -
 
Onnea Teenake ja Mango!!=)

Sokruli, mä mietin ihan samaa et miten selviän synnytyskivuista kun nyt on jo tällasta. Eilen olin niiiiin kipee niitten parin supistuksen aikana et mun oli oikeesti vaikee pysyä tajuissani. Mulla tuli kauhee tuskahiki ja niin hirvee kipu etten oo koskaan voinu kuvitellakaan. Sillon tajusin mitä on kipeet supistukset. Mietin vaan sitäkin neuvoo että niitä kaks tuntia putkeen viiden minuutin välein, niin sit synnytys on käynnistynyt |O Mähän makaan kuolleena jo tunnin jälkeen. Ja sitte ihje että synnärille kun ei pysty enää olemaan. Mä en niissä kivuissa kyllä pysty olemaan yhtään. Ja oon aina pitänyt et mulla on aika korkee kipukynnys, joo ei vissiin oo..:stick: Oon koko ajan miettinyt et ei sellasta kipuu ookka mistä ei jotenkin selviäis, mut muuttu kyllä mielipide jonkun verran.

Yö tuli nukuttua taas ihmeellistä koiran unta. Jatkuvaa heräilyä ja aina kun käänsin kylkee, supisti (eilistä vähemmän :D ) kipeesti ja olin varmaan puol tuntia hereillä. En uskaltanu ennen aamua nousta edes vessaan ettei supistais. Nyt oon taas ollu ehkä tunnin hereillä. Eka puol tuntia oli olo tavallinen ja nyt taas sattuu selkä ja alavatsa, eikä pysty oikeen istumaan. Mä tuun varmaan hulluks jos tää olo kestää vielä monta päivää. Huomisiltaan voisin tähdätä synnytyksen alkamisen :p

Voisko joku kuvailla noita synnytykseen johtaneita supistuksia? Onko ne oikeesti noita tajuttoman kipeitä joita sitten aletaan kellottamaan? Ettei semmosia semikipeitä lasketa? Konttaanko mä sitten tuskissani sieltä synnärin ovesta ja joku kerää mut sieltä maasta ylös? :LOL:

Pusukka, mulla on kans kahdella kaverilla käyny just noin. Seuraavaks päiväks on sovittu käynnistys, ja yöllä on alkanu synnytys. Samoin mun äidillä on käyny mun ja mun veljen kanssa noin :)

Miimau
lle paranemisia! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Marciano: Mulla supisteli 3 iltaa säännöllisesti mutta ei kipeästi. En todellakaan kellottanut niitä ekana iltana, toisena iltana hieman silmäilin kuinka usein tulee ja sinä päivänä kun synnärille lähdettiin niin tuntuivat jo "mukavasti" mutta ei tehnyt kuitenkaan kipeetä.. ja oikein tosi kipeiksi muuttuivat vasta noin 1 1/2 h ennen vauvan syntymää.. joten mulla ainakin säännölliset ei niin kipeät supistukset oli niitä oikeita jotka oli avannut kohdunsuun 4 cm auki kun päästiin synnärille. Mulla alkoi sitten tulemaan verta jonka vuoksi osasin synnärille lähteä.. niiden supistusten takia olisin ollut varmaan siihen asti kotona että vauva olisi syntynyt kotiin :D
Mutta esikosta alkoi tajuttoman kipeillä supistuksilla ja heti tiesi että nyt alkoi "ne" supistukset vaikka en ollut koko raskaudessa kokenut ainuttakaan harjoitussupistusta.. Eli näin voi olla kaksi eri kokemusta...
 
Onnea taas kovasti vauvan saaneille :flower: Väki senkun vähenee meistä odottajista =)
tirppa82 ja pusukka:Kiitos vastauksista,uskon kanssa tämän olevan valkovuotoa mikä nyt vaan tihenee loppua kohden,niin jospa ne supistukset vähän saa aikaan jotain tuolla, vaikkeivat olekaan kipeitä.

Tässä tämän päivän tarinaa täältä,olin tosiaan neuvolassa rutiinitarkastuksessa,painoa oli tullut vkossa reilu kilo :whistle: ja arvot heitteli taas miten sattui,ensin alapaine huiteli 99 ja sitten taas makuulle ja tosi hyvät arvot antoi,ja pissa puhdas,no sitten mitattiin masua niin 36cm sanoi olevan,sydänäänet jotka olivatkin jostain syystä todella tiheitä,aiemmin ollut siinä 130-150 hujakoilla ja hyvät nyt saattoi huidella 180 ja ylempänäkin hetkellisesti :O niitä kuunneltiin jonkin aikaa mutta kun ei saatu niitä tasaantumaan niin täti soitti sitten polille ja kyseli mitä tehdä,ei muuta kun käyrille tarkastamaan tilanne.

En ikipäivänä olis voinut tullakaan kotiin ennenkuin tiesin kaiken olevan kunnossa,tottakai sitä pelästyy kun on niin lopussakin jo ja pelko kaikesta kasvaa entisestään kun lähenee loppuaan.

Hain miehen mukaan töistä ja mentiin sitten käyrille,matkalla vauva möyri tuolla alhaalla ja tuntui ikävästi virtsarakossa venymistä,sairaalassa ottivat istualtaan sydänäänet ja sielläkin se heittelehti mutta ehkä vähän tasaisempaa näytti kuin aiemmin,vauva oli kokoajan liikkeessä kun niitä mitattiin neuvolassa ja sairaalassa,joten sekin nosti niitä kuulemma.

Oltiin reilun tunnin verran käyrillä ja sitten mitattiin vielä kuumemittarilla oli 37,2 ei mitään kummempaa,kuulemma raskaana voi olla vähän lämpöä,vauveli potki hurjasti kun oli niin kiristettynä se käyräpanta,tuntui että ei tainnut poika tykätä siitä hommasta yhtään :LOL:

Lopuksi sitten mitattiin verenpaineet moneen kertaan ja pissatesti,arvot oli todella hyvät ja pissa puhdas,kyllä mä luotan noihin sairaala mittareihin kun se otti 2min välein ja siinä kun rauhassa istuskeli niin antoi varmasti oikeita tuloksia.Neuvolassa se on sitä että jutellaan samalla kun mittaillaan,ja melkein heti sinne menon jälkeen kun ei oo hetkeen edes istunut niin saattaahan sekin vaikuttaa.

Viime yö meni taas pyöriessä muutenkin,huonosti nukuttu yö takana,väsytti muttei saanut unta. :ashamed:

Joka tapauksessa lääkäriltä varmisteltiin vielä että saanko lähteä,kaikki oli kunnossa ja sydänäänet kuulemma oikein hyvät ei mitään poikkeavaa vaikka heittelikin korkealla välillä,olisin saanut jäädä vielä et ois katottu kohdunkaulan tilanne mutta meillä on maanantaina se ultra niin siellähän se sitten selviää.

Mikä hassua sairaalatäti kysyi että supistaako kun istuin käyrissä? sanoin että kyllä niitä tulee mutta ne on aika kivuttomia ja huomaamattomia,käyrillä kuulemma näkyi 10min.välein supistuksia että varmaan jotain muutosta siellä on tapahtumassa,ja oikeastaan nyt kokoajan edelleen supistelee ja paikat vähän kipeinä pojan myllerryksestä.

Ei tässä tiiä koska tulee lähtö,neuvolassa sanoi päivällä että tiiä vaikka käynnistäisivät synnytyksen jos olis ollut jotain sydänäänissä,en oikein kerennyt edes valmistautua ajatukseen mutta eipä ollukaan siihen syytä vielä ainakaan.

Noista kivuista täällä kirjoteltu,joo mulla sama homma kans että kun ei tiedä mitä odottaa ja mielestäni oon aika kipuherkkä että kestääkö sen kivun? se pelottaa eniten koko tässä odottamisessa,ne kivut ja onko niitä ymym.kaikilla on niin erilaisia tuntemuksia,osalla tosi kipeitä ja osa ei tunne paljon kipuja,kun osais edes jotenkin varautua siihen mutta kun ei,onneks kuitenkin meillä kaikilla on se sama edessä ja jos jotenkin voi sillä lohduttautua,ja onhan ne muutkin siitä selvinneet niin miksei mekin :)

Tulipahan tarinaa ja omaa napaa vaan kirjottelin,mutta oli sen verran erilainen päivä että piti tulla heti tänne hehkuttaa,mut onneks masuasukilla kaikki hyvin ja potkii kovaa. :LOL:

Tänään siis 40+0 poks täynnä ei olis enää pitkä aika odotella.
 

Yhteistyössä