***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

:heart: Onnittelut taasen uusista tonttusista!:heart:
Täs tulee nyt murina-viesti kun ottaa niin paljon pattiin tuo eillinen neuvola.. Mulla on nyt alkanut verenpaine pikkuhiljaa nousemaan ja hieman turvotustakin alkanut olla ja eilen pissassa proteiinit ++. Neuvolan täti oli sitä mieltä et katotaan se pissa ettei oo tulehdusta, ja sehän on sikäli ok mut sitten kun kyselin raskausmyrkytyksen mahdollisuudesta niin voi hyvää päivää. Tuskin se sitä on, sanoi täti, verenpaineet ei oo vielä niin paljoa nousseet (paitsi omasta mielestä kyllä on), pissatulehdus on tod.näköisempi ja kun näyte on katsottu niin hän sitten soittaa jos siinä on jotain. Jos ei kuulu mitään niin sitte se oli puhdas. Aijaa?! Ja mä jään sitte tyhjän päälle roikkumaan ja miettimään itekseni raskausmyrkytyksen mahdollisuutta?! :kieh:
Ja vielä yritin takoo sen tädin kuulaan et jos ei oo pissatulehdusta niin mitä sitten tehdään, mäkö vaan kotona kattelen että ai kun turvottaa ja paineet vaan nousee, dippadii.. :kieh: Mahtavaa tää neuvolatoiminta. MURRR.
Noniin, anteeksi nyt tää murinaviesti mut on tässä hermo kireellä ollut jo muutenkin, niinkuin varmasti meil kaikilla joiden laskettu aika vaan jää taakse..

Tiikeli 40+2 ja edelleen väärinpäin papu
 
Huomenta ja poks, vaihtui viikko, toivottavasti se viimeinen viikko... :)

Eilen neuvolassa oli paineet koholla, kolmeen kertaan mittailtiin. Ei vielä hälyttävällä tasolla, kun pissakin puhdas ja muuten olo ihan hyvä (valtavaa v*tutustahan ei oireeksi lasketa! :D) Mutta seuraava aika onkin jo ylihuomenna, jotta ehditään reagoida ajoissa ennen jouluaattoa, jos paineet jatkaa nousuaan. Mulla on kotona lainassa verenpainemittari appiukolta, viime yönä mittasin kun oli jotenkin tukala olo, hyvät arvot oli.

Vauva oli laskeutunut entisestään, nyt sf mitta oli lyhentynyt sentin (33cm) eikä neuvolatäti taikka toinenkaan enää tuntenut päätä. Pyysi siis toisen tätin varmistamaan, että mites päin vauva siellä oikein on... Kait se sitten pää alaspäin on, kun peppu ei kuulemma niin tiukasti alas vajoa.

Mulla ei enää supistele edes niitä harkkareita... Ei mitään oireita henkisen väsymyksen lisäksi. Niin ja ankkavankkavaappumisen... :D


Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tsempit lasketun ajan ohittaneille! :)
Lohdutukseksi voin sanoa, että mulla on kaksi synnytystä käynnistynyt yliaikaisina, ilman mitään ennakkovaroitusta, vesien menolla, joten vaikka edistystä ei näy, ei se välttämättä aina käynnistykseen johda. Ja käynnistetyistäkin on kolme kokemusta, hyviä synnytyksiä nekin, ei muuten poikennut noista kahdesta kuin, että tiesi päivän ja kellon ajan milloin sinne sairaalaan viimeistään mennään. :)

Hippuliinu ja Villis 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Tsemppiä Whitney:):)!!! Ja kaikki muutkin jotka olette lähteneet nyytinhakureissulle :)
Joulu senkun lähestyy ja tyyppi viihtyy masussa...;)
Kunhan tuo vain tuolta tulee niin mäkin voin kirjoitella kummassakin eli facessa ja täällä!

Miimau&masuasukki POKS 39+0
 
Bellaella minun piti lukea kahteen kertaan kirjoituksesi eiliseltä, kun se vaikutti aivan itseni kirjoittamalta.. poikkeuksena vain, etten muistanut moista kirjoittaneeni :LOL: Eli täälläkin tosiaan turvotusta ilmestynyt viikon sisään 2kg verran, muuten kaikki ok. Sormet ovat aivan kamalat nakit ja kengät puristaa niin, että meinaa itku päästä. Ja siis tätä turvotusta lukuunottamatta olo on vallan mainio, jopa parempi kuin pari viikkoa sitten. Eilenkin kävin oikein reippaan lenkin, enkä muista, koska olisin viimeksi pystynyt kävelemään niin nopeasti ja reippaasti.. nyt tosin särkee vähän nivusia :ashamed:

Samoin täältä saadun vinkin perusteella vein eilen pyyhkeen valmiiksi autoon lähtöä varten. Ja seuraava neuvola pe :)

Itsellä ei ole kertakaikkiaan oikein mitään synnytksen alkamiseen liittyviä oireita, joten synnytyskertomusten lisäksi minua kiinnostaisi kuulla, että millä tavalla synnytykset ovat käynnistyneet. Onko ollut esim. suppareita normaalia enemmän tai muita tuntemuksia ennen synnytyssuppareitten alkamista tai vesien menoa? Vai onko kaikki tapahtunut aivan yllättäen, ilman varoitusta?

pikkuinen 40+1
 
Kauris-82 Kuten tossa pari viestiä aiemmin kirjoittelin niin mulla on kaksi synnytyksistä lähtenyt itse käyntiin, mutta ei ole koskaan varoitellut etukäteen. Ei limatulppaa, ei kummallista oloa, ei supistuksia tai mitään mistä olisi voinut päätellä.
Vedet menneet siis ihan yllättäen, tosin siis lasketun ajan jälkeen molemmilla kerroilla. Toisella kertaa yöllä ja samantien alkoi supistella ensin harvakseltaan, siitä sitten voimistuen. Toisella kerralla meni vedet päivällä kesken kävelylenkin ja suppareita joutui odottelemaan muistaakseni iltaan saakka.

Hippuliinu ja Villis 39+0
 
Jälleen onnitteluja vauvautuneille, kateellisia sellaisia...

Astre: mulla niin samanlainen olo, kipeitä supistuksia ollut nyt lähes viikon päivittäin, mutta kesken ovat loppuneet muutaman tunnin kuluttua.... Alapää tuntuu aina näitten sessioitten jälkeen kovinkin murjotulta, mutta ei muuta ole tainneet aikaan saada :stick: Ärsyynnyttää!

Ihan pientä toivoa antaa eilinen limatulppa (siis nyt aika varma tästä havainnosta). Aikaisemmissa raskauksissa en ole sitä koskaan nähnytkään (tosin 4 viidestä käynnistetty ja se viides oli etuaikainen:p) Eli nyt sitten ihan uusia kokemuksia keräämässä, hahah!

Tunnin päästä neuvolaan käymään, katsotaan olisiko sitä yhtään viisaampi sieltä tullessa (tuskinpa vaan).
 
Tänään on täällä laskettu aika! jippii. Max 2 viikkoa niin on vauva sylissä.<3
Viimeyönä en tiedä näinkö unta vai nukuinko huonossa asennossa vai oliko jo kipeempi supistus, kun sattu mahaan niin maa vietävästi. :) tiedä sitä sitten. Toivotaan että alkais tämä täältä tulemaan ettei sitä joulua tarvi viettää siellä synnärillä. tai menköön sitte joulun yli. EIlen neuvolassa kaikki oli niinku pitääkin ja ei edes turvotusta täällä oo hirveesti :O? Ja paino oli sen 200g laskenukki edellisen viikon kahenkilon jälkeen :D jee.. :D
No olen varma että ensiviikon tiistainaki täällä vielä kirjottelen että 41+0.

Baarbi 40+0.
 
Kauris-82 kyseli synnytyksen käynnistymisestä. Mulla loppui kaikki harjoitussupparit muutama viikko ennen synnytystä ihan tyystin. Sitä ennen niitä tuli joka tilanteessa ja aika usein. Sitten ei enää mitään. Alapäässä tuntui painetta ja vihlontaa ja siinäpä se, mutta ne eivät todella olleet mitään uusia tuntemuksia. Neuvolalääkärissä viikolla 36+jotain mulla oli ainakin paikat ihan kiinni ja kovat ja 3 cm kaulaa jäljellä. Vauva tosin oli jo todella syvällä lantiossa ja kuulemma melkein kiinnittynyt.

Kaksi päivää ennen synnytystä tuli muutama supistus, ei erityisen kipeä, mutta kuitenkin ihan tuntuva. Samalla paineen tunne lisääntyi kuten myös lantion liitoskivut. Mulle tuli vasempaan nivuseen niin kovia vihlaisuja, että jalka petti alta, erityisesti yöllä vihloi.
Synnytystä edeltävänä iltana tuli taas supistuksia ehkä jopa 10 minuutin välein, mutta koska ne eivät olleet millään muotoa kivuliaita, niin en paljoa kelloa kattellut. Päinvastoin manasin miehelle, että tooosi kiva jos näitä jatkuu nyt seuraavat kolme viikkoa.
Sitten yöllä heräsin todella kipeeseen supistukseen, samaisella supistuksella meni vedet ja supistuksen jälkeen tyhjeni suoli tehokkaasti. Supistukset olivat heti säännöllisiä ja tuntuvia, muttei kivuliaita. Vajaan tunnin kuluttua kivut olivat jo aika kovat ja supistusten väli enää vajaa kaksi minuuttia. Sanoisin, että illalla alkaneet supistukset ovat jatkuneet koko yön aina siihen kun heräsin, mutta kun siinä oli jo tottunut muutaman kuukauden nukkumaan ties minkälaisissa liitoskivuissa, suonenvedoissa ja muissa ahdistuksissa, niin eipä paljoo haitannut. Ja nukuinhan mä synnytyssalissakin kaikki supistusten välit. :)
Mulle itselleni tuli kyllä yllätyksenä varsinkin kun kaikki tapahtui sitten niin nopeasti, pikkasta päälle kuuden tunnin kuluttua tuosta vedet lähdettäneestä supistuksesta oli jo tyttö sylissä.:heart:
 
Onnea kaikille jotka ovat oman tonttunsa syliin saanneet:flower:

Täällä vauva-arki sujuu mukavasti:)Poika on kova syömään ja edelleen mennään ensin imettäen ja sitten lisämaitoa antaen.Nukkuu lähes koko päivän ja niin mahdottoman suloinen että:heart:
Torstai iltapäivällä tulee neuvolan täti kotikäynnille ja perjantaina mies tekee joulusiivouksen ja kantaa kuusen kotiin.Illalla sitten kinkku pääsee uuniin ja jo on joulu.Tää aika on mennyt ihan hurjaa vauhtia nyt vauvan syntymän jälkeen ja omakin mieli on parempi enkä oo yhtään niin tuittupäinen ja tympääntynyt kuin viimeisinä raskausviikkoina.Vajaa kolme päivää synnytyksestä tunteet olivat kyllä muuten hyvin pinnassa mutta nyt nekin on alkanut pikku hiljaa tasaantumaan:)
Pojalla on kyllä niin hyvin kokoa että on pitänyt ottaa käyttöön jo kakkoskoon vaipat kun imukyky ei enään ykkösissä riitä vaikka muuten mahtuvatkin hyvin päälle.
Huomenna on tarkoitus lasten kanssa leipoa iso kasa pipareita:)
Mies on kyllä tosi ihanasti ollut arjen pyörityksessä mukana ja ollut isompien lasten kanssa ulkona,siivonnut,pessyt pyykkiä,laittanut ruokaa ja kattanut sen ihan lautaselle saakka:)Oon saanut kyllä ihan vaan nauttia vauvasta ja ottaa sen kanssa päiväunia jos on tuntunut siltä:)
Kovasti toivottelen kaikille hyvää joulun odotusta ja kärsivällisyyttä sekä supistuksia vielä nyyttiään odottaville.

Metsätähti ja tonttu-ukko vajaa 6vrk
 
Onnea taasen uusista tonttuvauvoista:xmas::heart:

Täällä olotila jatkuu epämääräisenä ja kuten zenn kirjoitti synnytystarinaa niin mulla juuri nyt sellaisia supistuksia.. 2 iltaa supistellut noin 10 min mutta ei kipeitä. Eilen illalla alkoi jo hieman enemmän nippaamaan mutta kivuliaiksi niitä en vielä sanoisi.. yöllä muutama samanlainen supistus.. hiukan jo joutui miettimään mielessään mielikuvia ihanasta kivusta.. eli tuntuivat muttei kipeästi..
Aamulla olin nyt neuvolassa, kaikki ok vauvalla ja mulla sitten taas paino laskenut 700 g/vko.. eli painoa tullut nyt 2 kk: ssa 700 g.. itsekin ihmettelen ja paljon!
Vauvan kooksi arveli noin 3 kg.. pieni herra on edelleen!
Limatulppaa tuli nyt tänään aamulla.. alkaa kiletämättä olemaan olo jo hieman kärsimätön ja nyt kun luki zennin kertomuksen niin tuli jo mieleen että jos näin jatkuu vielä niin hyvä olisi kai käydä näyttäytymässä synnärillä kun kuitenkin säännöllistä ja jo hieman kipeitäkin supparit on.. koko aika vaan odottaa niitä tosi kipeitä..
Esikko käynnistyi siis täysin ilman mitään ennakko-oireita supistuksilla, ja heti tiesi että tosi on kyseessä ja sitten meni limatulppa ja siitä sitten lähdettiin sairaalaan..
Että hyvin osaa erilaiset olla.. ja jos esikkoa yhtään seuraa niin ensi yönä olisi tosi kyseessä... todella toivon näin!!

Hipu+pikkuveli 39+5
 
Kauris-82 mulla ainakin eka alkoi supistuksilla ja niitä tuli sellaset pari päivää jotka alko voimistua ja muuttua sitten säännöllisiksi ja tiheämiksi. Ne lähinnä tuntui selässä sellaisina paineaaltoina. Tuo synnytys kesti sellaset 16h. Toisessa meni vedet ihan yllättäen. Masu tosin oli kovana pitkään harjoitussupistuksesta joka tuntui et olis jäänyt päälle. Mut muuta erikoista ei ollut. Vedet kun meni aamulla 1.45 mut synnytys lasketaan alkaneeksi vasta klo 10 ja kesto siis n.7h. Supistukset tuli niin harvakseltaan ettei synnytystä katsottu alkaneeksi niistä.

ONNEA uusista tontuista!!!!! :heart:
 
Onnea tosiaan taas uusista tontuista :flower:

Tuli tässä mieleen että onko muilla tullut raskausarpia? mulla on tässä viimeisten kuukausien aikana tullut mahaan tosi näkyvät arvet,ei niinkään muualle,rasvannut olen aina välillä.

Ja toinen kysymys onko teillä muilla koiria,jos on niin onko käytös muuttunut teidän raskauden aikana,vahtiiko enempi teidän liikkeitä tms? musta tuntuu välillä että noi koirat seurailee mua normaalia enemmän,kait ne vaistoo jotain kun lenkitkin on jäänyt niin onnettomiksi viimeaikoina ja muutenkin oon ollu niin erilainen kuin normaalisti väsyneempi mm. tästä olis varmaan jossain voinut olla oma ketjukin mutta kysynpä tässä kuitenkin.

Olihan työn ja tuskan takana yks kaupungissa käynti,kun kävely on jo niin hidasta ja vaappuvaa =) kovasti on pikkumies pitänyt meteliä itestään ja huomenna olis taas neuvolatarkastus,verenpaineita mittailemaan,supisteluja ei juuri ole ollu tänään eikä muutakaan tuntemuksia.

jemina81 ja poitsu 38+4
 
Kuten arvelinkin, en tullut neuvolassa yhtään sen viisaammaksi... Huomenna kuitenkin äitipolilla käymään, jospa sitten...

Päiväunet sain onneksi tänään nukkua, jonka jälkeen mieli huomattavasti valoisampi. Jaksoin peräti laittaa poikien kanssa joulukuusen kasaan (muovinen) ja ihan kauniiksikin se saatiin, vaikkei tuo 2v oikein ymmärtänyt miten niitä koristeita oikein laitetaan ;) Huomenna olisi piparinpaiston vuoro, jos en itse siihen kykene niin apuihin hälyytetty mummi (minun äitini) lupasi hoitaa sen homman. Todennäköisesti kuitenkin itse olen niitä edelleen paistamassa...

Taiu + Näkymätön Ninni 39+1 (ps. näin pitkällä raskautta en olekaan vielä ennen ollut)
 
Tsemppiä hipu ja Whitney, ellet ole jo synnyttäny!!

Onnea Kista!!!

Onkohan neljäskö päässyt myös tositoimiin? Heti täällä epäillään, jos ei käy itsestään ilmoittamassa ;)

Kauris ennen esikon syntymää mulla ei juurikaan ollut ennakko-oireita. 41+6 aamuyöllä tuli limatulppaa ja aamupäivällä alkoi kivuttomat säännölliset supistukset. Supistukset tuntui tällä kertaa myös reisissä ja selässä, joten arvasin, että nyt varmaan alkaa tapahtua.

Ai, että mä olen kireenä! Mies ottaa mua aivoon jostain syystä ihan urakalla. Raukka ei kyllä oo ansainnu mun kiukuttelua:ashamed: Täytyy kohta mennä vähän paikkailemaan omaa tuittuilua.

Ei vaan jaksa olla enää kovin kauaa raskaana. Nyt kun kaikki kouluhommat ja jouluhommatkin on saatu pulkkaan, niin ei oo muuta kun odottelua. Miten te varsinkin eskoista odottavat, jotka ootte jääny äitiyslomalle joskus rv 36 tienoolla oikeen ootte kestäny tän odottamisen?! Mulla vasta eka viikko ilman hommia menossa... Ja varmasti vielä tammikuulle asti yhdessä koossa...

Kiukkunen Mango ja poikanen 39+1, auttaskohan suklaa? Pitääpä kokeilla...
 
PrinsessaV, kappas, jollain muullakin on (ollut) nivuskipuja. Olen ihmetellyt, että mitä nämä ovat... tuntuvat minulla oikeassa nivusessa ja muistuttavat lähinnä kramppia tai suonenvetoa, paitsi että venyttäminen ei auta mitään. Tulevat selvästi vauvan painaessa päätä nivuseen, ja sattuvat kyllä niin, että pistää irvistämään - onneksi vain sekunteja kerrallaan. Tosin viime yönä vauva laittoi sellaiset päänpyöritykset käyntiin, että kun vihlonnat kohdunsuulla ja nuo nivuskivut yhdistettiin, niin olin kyllä tunnin verran aika tuskissani, ennen kuin pieni rauhoittui.

Alan tuntea oloni hiukan ahdistuneeksi tuon lähestyvän joulun takia... pyhät olisivat kaikin puolin erittäin huono aika vauvalle syntyä (kotikätilökään ei pääse sillloin, eli sairaalaan pitäisi mennä kaiken muun joulun sotkemisen lisäksi). Joten mr. Murphyn mukaan tämä syntyy takuulla juuri silloin. :snotty: Briiffasin tänään juuri miestä, mitä saa "toivoa" mun puolesta sairaalassa, jos sinne päädytään. Käytännössä siis saa sanoa henkilökunnalle, että ei yhtään piuhaa kiinni, tuokaa kaikki jumppapallot, -matot, säkkituolit ja jakkarat mitä löydätte, ja antakaa minun synnyttää rauhassa!

Vaikka sitä kuinka päätti olla kärsivällinen ja olla odottamatta ja kuulostelematta käynnistymisen merkkejä, niin kummasti sitä on kohta viikon aina iltaisin miettinyt, että jokohan tänä yönä... ja kyttäillyt limatulppaa ym. Aaargh!

Swerfiel ja Nuppu 39+5
 
Onnea pienistä ihmisenaluista taas jakautuneille!!! <3

Mango86 minä oon ollu 11.11. asti äippälomalla ja kyllä ottaa päähän kun menee aikaa ikään kuin "hukkaan" lomasta, jonka olis voinu vauvan kanssa viettää.. On tää loma kuitenkin niin lyhyt kun ei oo rahoja jäädä kotihoidontuelle.. Ja tekemistä olis pirtissä, mut ei viitsi kun ei oo enää sitä säännöllistä työn tuomaa rytmiä..

Meillä oli äitiyspolilla eilen kontrolli tuosta vauvan kasvusta ja ihan kasvaa omalla käyrällään onneksi. Alimmalla käyrällä ilmeisesti. Kaikki oli pienellä hyvin ultran mukaan. Alapäässä ei mitään muutosta siihen käyntiin nähden kun kaatumisen vuoksi kävin eli sentin auki ja sentti kanavaa.. Olis jo saanut edistyä mun puolesta tässäkin välissä.. Niin ja painoarvio oli eilen siis 2940 g. Pissa puhdas ja sydänkäyräkin vauvalla hyvä ja rr hyvä. Eli siis ei mitään uutta liikettä synnytyksen suuntaan. Lekuri kyllä sanoi pyöräyttävänsä kohdunsuuta, mutta en minä mitään tuntenut :D Onkohan mulla tunnoton alapää.. ;) Illalla eilen oli sitten kyllä nivuset ja alapää hellänä, enkä kaupassa uskaltanut sitä perässä vedettävää koria nostaa kassalla, kun pelkäsin että jos menee vedet kaupan lattialle :LOL: päälle vielä lämmitin tuota ulkosaunaa (tai eihän meillä muuta saunaa olekaan) ja saunottiin ja sainpa isännän vielä petipuuhiinkin innostettua, mutta eipä ollut niistä mistään apua.. :mad:

Tänään on ollut ihan normi päivä.. Miehen mukana oon kyllä kulkenut joka päivä treelle jo varmuuden vuoksi, kun en enää uskalla tänne yli 80 km päähän jäädä sen viimeisten koulupäivien ajaksi odottelemaan. Onpa sitten ainakin ollut päiväohjelmaa mullakin kun on kyläillyt isän tädillä ja kaverien luona samalla. Huomenna isännällä viimenen tentti ennen joululomaa. Sais sitten tää syntyä siinä reissussa, vaikka heti tentin jälkeen. Tai sitten olkoon tapaninpäivään, jos on ollakseen. Tapanin jälkeen tiistaina on sitten yliaikakäynti varattuna jo. Toivottavasti ei tarvis enää sinne mennä. Torstain neuvolankin vois jo jättää menemättä. Eli huomenna siis syntyy, niin olen päättänyt :kieh:

moksukka ja vauveli 40+3
 
Mango, Mango, täällä ja yhdessä kasassa- edelleen :D

Huomenna ya-kontrolli ja saas nähdä mitä sanovat. Jouduin ma illalla käymään päivystyksessä kun alapää oli märkänä, ei vettä vaan jotain muuta liejua :whistle:
Samalla sanoi että vauva laskeutunut (juu, olen sen muutaman päivän aikana huomannut), kanavaa puoli senttiä jäljellä ja kohdunsuu kahdelle reilusti auki..
Eli mielenkiinnolla odotan mitä huominen tuo, tänään supistellut kiitettävästi ja alapää ihan hellänä ja mahaa koskee.
Milläköhän tavalla alkavat käynnistää jos ei itse tule, tuskin sillä ballongilla kun auki jo. Eikä tableteilla kun valahtavat ulos heti. Kalvojen puhkaisu oma epäilys..

No, huomenna ilmoitan mitä sanoivat. Ellen tule niin olen sille tielle jäänyt (toivottavasti jään) :D

Onnea uusista tontuista ja onnea lähtijöille. Omaansa vielä max pari päivää odottaen:
41+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81 ja viena
Kista: Onnea hurjan paljon pikkuisen tonttupojan johdosta, ihanaaaaaa :xmas:

Hipu: WUHUUUUUUUUUUU,tsemppiä!!!!!!!!! :D

Mango86:
Mä tosiaan koittelin selvittää sitä kelahommaa ja piti pistää valituspaprut menemään... Katsotaa nyt meneekö läpi! Tosiaan sanoivat kans että pitää olla ainakin 20 prossaa kasvaneet tulot jotta nostaisivat....mrrrr, mun mielestä on huijausta että tuosta vain ottavat jonkun kahden vuoden takaisen mukaan taksat ja sitten pitäisi yhtäkkiä olla 20 prossaa isommat vuositulot....mur! Tosiaan on tosi paljon isommat vuositulot vuodelta 2010 mutta ei tod.näk.kyllä aivan tuon 20 prosentin luokkaa kun se on vuositulosta aika iso rahna. Ärsyttää ja kyrsii ... ja oli muutes hauska mennä mittailemaan verenpaineita neuvolaan kelakäynnin jälkeen, hah :LOL:

Täällä poitsu bailaa tyytyväisenä masussa ;) Tileekohan se milloinkaan ulos sieltä?!?

Miimau&masuasukki 39+0
 
kävin huussin alle heittämässä biojätteitä ja samalla muutenkin vessassa kävin ettei tarvis heti herätä hätään ja juosta navetalle huussiin, niin bongasin EHKÄ limatulppaa? Sellaista venyvää kirkasta kiinteähköä limaa. Ei ollut yhtään kyllä verivanaa. Kai se sitä on? Kunpa se nyt jotain tietäisi lähiajalle tapahtuvaksi! :)
 
Tänään suuntana Jkl. Lähete siis ya-kontrolliin, MUTTA taidetaankin mennä suoraan synnytysvastaanottoon! JIPPIIII. Eli täällä on alkanu supistamaan, heräsin yöllä vähän ennen kolmea supistukseen ja sen jälkeen niitä onki tullu 8-15 min välein. Ei oo vielä mitään hirvittävän kamalia, semmosia, että varpaat menee kippuraan ja pitää hengitellä syvään!! Mies lähti käymään vielä töissä(aamulypsyllä) vaikka olin vähän sitä vastaan. Onneks tässä nyt ei oo kuitenkaan vielä ainakaan mitään hätää, jännää on vaan, että miten pystyy istumaan autossa sen 140 kilometriä! :O
Hieman jännää!! Oon ihan täpinöissäni täällä, että mulla sittenkin alkaa synnytys itetään. (Jos nyt ei supisukset lopaha kesken...) :D

Jonna90 ja toivottavasti tänään ulostautuva pikkukakkonen 41+5
 
Jihuu,JOnna80 ja Moksukka!!! Nyt alkaa sielläkin tapahtua :D!!!!!!
Jään odottelemaan uutisia :popcorn:

Täällä lähes normaali olo eli et vois jopa unohtaa olevansa raskaana, heh! Eli masuasukki on ja pysyy yksiössään.... Noh,voisi vaikka mennäkin tammikuun puolelle niin sit on ainakin se coolein tyyppi kun saa ekojen joukossa mopokortin, heh :LOL:

Näin viime yönä unta synnytyksestä ja siinä oli huvittava kohta kun kertoivat että heillä on loppuvuoden tarjous että synnytyksen yhteydessä saa ilmaiseksi halutessaan rasvaimun! HAH! Ja mähän tietty halusin sen sekä extrana vatsanahan kiristyksen...hahahaaa :LOL:

Miimau&Masuasukki 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81

Yhteistyössä