Joulukuun muruset 2016 *kesä - heinä*

Huomenna on jo heinäkuu :ROFLMAO: Enään 6kk :love:
Mites muilla voinnit? Onko yhtään helpottanut? Täällä ei onneksi enää oo kuin rinnat kipeenä. Tosi harvoin tulee mitään pahaa oloakaan. Ei mun siltin tee mitään mieli syödä o_O Ehkä nää lämmötkin asiaan vaikuttaa... (n)

Pikku hiljaa alkaa tuntemaan liikettäkin mahassa :love: En vaan malta oottaa et pieni kasvais sen verran enemmän et tuntuis jo ihan kunnolla potkut ❤ Vielä reilu kuukausi rakenneultraan :D

Nii ja mua ärsyttää että mun sähköposti ei ilmoita mulle kun tänne joku kirjoittaa jotain. Sit tulee harvemmin käytyä täällä ku oletan ettei kukaan oo kirjoittanut mitään..

Hyviä vointeja odotuksiin kaikille! :love:

Janlind & Lulu-Ilmari 15+1 :love:
 
Mulla on ollu tosi hyvä vointi mut vähänkään jos pitempään joutuu seisoskeleen tai tekeen jotaki fyysistä niin alaselkää alkaa särkeä toiselta puolelta :/

Äkkiä tämä aika on kyllä menny ku kohta lähenee jo puoli väli! <3 Pikkuhiljaa vois alkaa hankkia vauvalle tavaroita :) Tänään 17+1.
 
Mullekaan ei oo tullut ilmotusta viesteistä?! o_O Tänne ei mitään erikoisempaa. Loma lusittu ja takas töissä ollaan. En oo nyt kun kaks vuoroa tehny mut selkä särkee aika tavalla ja häpyluu on kipeytynyt. Nää nyt olikin odotettavissa.. Katotaan nyt kauanko jaksan, pakko ainakin yrittää olla töissä, mut kai se sit on soitettava neuvolasta saikkua jos alkaa tuntumaan ettei vaan pysty :confused:

Rakenneultra on reilu viikon päästä, hurjan äkkiä aika on mennyt. Töissäkään ei enää mahaa pysty piilottamaan, vaikka onkin suht isot työtakit. Tosin työkaverit kyllä tietää tästä raskaudesta :)

Catharin & tyttö 18+4

HALUAAKO JOKU ALKAA PÄIVITTÄMÄÄN LISTAA TÄÄLLÄ VAI JATKANKO MINÄ?
 
Täällä tänään viikkoja 17+4. Pahoinvointi vain jatkuu. Pari kertaa viikossa oksennus, viimeksi äsken. Mitään ei pysty oikein syömään, ainoastaan vähän makeaa, tosi terveellistä. Hemoglobiinikin laskenut 95:een. Labrakokeissa käynti on tullut tutuksi, kohta taas sinne lähdettävä. Tää on ollut elämäni raskainta ja stressaavinta aikaa. Nyt olen reilu 3 kk vain maannut sängyssä. Kauppoihin tekisi mieli lähteä vauvanvaateostoksille mutta ei pysty kun pahoinvointi niin voimakasta. Mahassakin tuntuu vähän väliä tosi voimakkaita vihlasuja. Mä en tiiä onko nää supistuksia, joita on oikeesti lähes koko ajan. Paineentunnetta alamahassa, vihlasuja alapäässä, tuntuu siltä kuin kakattais koko ajan :D onkohan tää nyt ihan normaalia tässä vaiheessa.. maha tuntuu kans kovalta mutta entiiä voiko ne olla supistuksia. Kuuluisko mahan olla supistuksen aikana yhtä kova jalat koukussa kuin suoranakin? Vai kun laittaa jalat koukkuun, niin pehmeneekö se maha vähän kun läskit kerääntyy :Dtoivottavasti joku ymmärs mun kysymyksen :D apua kun stressaa! Voikun vois vaan nauttia tästä raskaudesta mutta ei :( sainpas avauduttua.
 
Täällä tänään viikkoja 17+4. Pahoinvointi vain jatkuu. Pari kertaa viikossa oksennus, viimeksi äsken. Mitään ei pysty oikein syömään, ainoastaan vähän makeaa, tosi terveellistä. Hemoglobiinikin laskenut 95:een. Labrakokeissa käynti on tullut tutuksi, kohta taas sinne lähdettävä. Tää on ollut elämäni raskainta ja stressaavinta aikaa. Nyt olen reilu 3 kk vain maannut sängyssä. Kauppoihin tekisi mieli lähteä vauvanvaateostoksille mutta ei pysty kun pahoinvointi niin voimakasta. Mahassakin tuntuu vähän väliä tosi voimakkaita vihlasuja. Mä en tiiä onko nää supistuksia, joita on oikeesti lähes koko ajan. Paineentunnetta alamahassa, vihlasuja alapäässä, tuntuu siltä kuin kakattais koko ajan :D onkohan tää nyt ihan normaalia tässä vaiheessa.. maha tuntuu kans kovalta mutta entiiä voiko ne olla supistuksia. Kuuluisko mahan olla supistuksen aikana yhtä kova jalat koukussa kuin suoranakin? Vai kun laittaa jalat koukkuun, niin pehmeneekö se maha vähän kun läskit kerääntyy :Dtoivottavasti joku ymmärs mun kysymyksen :D apua kun stressaa! Voikun vois vaan nauttia tästä raskaudesta mutta ei :( sainpas avauduttua.
Mulla pysyy maha kovana asennosta huolimatta jos supistaa. Mulla ei ihme kyllä edelleenkään oo tässä raskaudessa vielä paljoa supistellut, lähinnä rasituksen jälkeen. Mä oon kans suurimman osan tästä ajasta vaan maannut. Kyl mä odotan jo sitä et saa jäädä kotiin! selkä ja häpyluu on kipeät töissä, kotona parempi kun lepää. Ja mulla on käytössä tukivyö.
Mulla on kans paineentunnetta!
Mä oon hiukan alkanu ostelemaan jotain tavaroita, lähinnä vaatteita nyt kun tietää kumpi tulee ❤ oon yrittäny kirpparilta löytää mut sieltä aika huonosti nyt olen vauvalle mitään löytänyt mikä miellyttäis. Facen kirpparilta oon jotain kivaa löytänytkin :)
 
Mulla pysyy maha kovana asennosta huolimatta jos supistaa. Mulla ei ihme kyllä edelleenkään oo tässä raskaudessa vielä paljoa supistellut, lähinnä rasituksen jälkeen. Mä oon kans suurimman osan tästä ajasta vaan maannut. Kyl mä odotan jo sitä et saa jäädä kotiin! selkä ja häpyluu on kipeät töissä, kotona parempi kun lepää. Ja mulla on käytössä tukivyö.
Mulla on kans paineentunnetta!
Mä oon hiukan alkanu ostelemaan jotain tavaroita, lähinnä vaatteita nyt kun tietää kumpi tulee ❤ oon yrittäny kirpparilta löytää mut sieltä aika huonosti nyt olen vauvalle mitään löytänyt mikä miellyttäis. Facen kirpparilta oon jotain kivaa löytänytkin :)
Mä valmistuin keväällä ja oon ollut nyt työttömänä (onneksi :D) niin saa olla kotona. En kyllä tiiä onko sekään hyvä kun täällä yksin ollessa miettii joka tuntemusta ja lähtee googlettelemaan ja tuloksena järjetön pelko. Mä kävin tänään ton selkätukiliivin tms. apuvälinelainaamosta mutta enhän mä pysty tätä käyttämään kun painaa niin ikävästi massua ja jos laittaa löysälle niin ei siitä hyötyä ole :Deikö sulla paina vatsaa ikävästi se? Minuutin jälkeen pakko ottaa pois kun tuntuu niin inhottavalta. Mä en oo ite ostanu vielä yhtään mitään kun en oo kaupoillekkaan päässyt tän pahoinvoinnin takia, äiti on joitakin vaatteita halunnu ostaa jo. Onko sulla tota paineentunnetta koko ajan vai ? Esikoista kun oottaa niin on pihalla kaikesta. Lopuks vielä tämmönen tyhmä kysymys : kovettuuko sulla supistuksen aikaan siis se pinnalla oleva läskikin/nahkakin? Tuleeko sulla supistuksen aikaan sellanen aalto ? :D toivottavasti ymmärsit :D Tietäispä itsekin jo sukupuolen ♡
 
Mä valmistuin keväällä ja oon ollut nyt työttömänä (onneksi :D) niin saa olla kotona. En kyllä tiiä onko sekään hyvä kun täällä yksin ollessa miettii joka tuntemusta ja lähtee googlettelemaan ja tuloksena järjetön pelko. Mä kävin tänään ton selkätukiliivin tms. apuvälinelainaamosta mutta enhän mä pysty tätä käyttämään kun painaa niin ikävästi massua ja jos laittaa löysälle niin ei siitä hyötyä ole :Deikö sulla paina vatsaa ikävästi se? Minuutin jälkeen pakko ottaa pois kun tuntuu niin inhottavalta. Mä en oo ite ostanu vielä yhtään mitään kun en oo kaupoillekkaan päässyt tän pahoinvoinnin takia, äiti on joitakin vaatteita halunnu ostaa jo. Onko sulla tota paineentunnetta koko ajan vai ? Esikoista kun oottaa niin on pihalla kaikesta. Lopuks vielä tämmönen tyhmä kysymys : kovettuuko sulla supistuksen aikaan siis se pinnalla oleva läskikin/nahkakin? Tuleeko sulla supistuksen aikaan sellanen aalto ? :D toivottavasti ymmärsit :D Tietäispä itsekin jo sukupuolen ♡
Siis mulla kun tulee supistuksia ni on tosi epämukava olo, ei oikein tiedä miten olis ja maha kovettuu. En kyl siihen oo kiinnittäny huomioo et kovettuuko iho sen kummemmin, mulla ei kauheesti oo ylimäärästä tossa mahan päällä (n):D Paineen tunnetta ei oo kokoajan, välillä vaan. Voi olla et se on supisteluakin. Mä oon niin tottunu tohon tukivyöhön jo, etten siihen kiinnitä sillee enää huomiotakaan :) mut se tulee tohon alamahalle enemmänkin ja tohon häpyluun päälle kun se mulla särkee, sit siinä on sellanen kangaskaistale mahan päällä :) Nyt toi häpyluu onkin alkanu vissiin särkee koko ajan kun töihin palas :( selkä sentään rauhottuu kun pääsee kotona huilaamaan.
 
Siis mulla kun tulee supistuksia ni on tosi epämukava olo, ei oikein tiedä miten olis ja maha kovettuu. En kyl siihen oo kiinnittäny huomioo et kovettuuko iho sen kummemmin, mulla ei kauheesti oo ylimäärästä tossa mahan päällä (n):D Paineen tunnetta ei oo kokoajan, välillä vaan. Voi olla et se on supisteluakin. Mä oon niin tottunu tohon tukivyöhön jo, etten siihen kiinnitä sillee enää huomiotakaan :) mut se tulee tohon alamahalle enemmänkin ja tohon häpyluun päälle kun se mulla särkee, sit siinä on sellanen kangaskaistale mahan päällä :) Nyt toi häpyluu onkin alkanu vissiin särkee koko ajan kun töihin palas :( selkä sentään rauhottuu kun pääsee kotona huilaamaan.
Oisko sulla jotain linkkiä tuohon sun selkätukeen tai tiiätkö mistä niitä saa?
Mulle ne antoi fysioterapiasta jonkun keskikorkean tavallisen selkätuen kun mulla on vielä niin olematon maha. Soitin neuvolaan ja sain päivystysajan terveyskeskuslääkärille joka käsin tunnusteli kohdunsuun ja sanoi sen olevan normaali ja tulehduksia ei testien mukaan ole.. eli eikai mulla mitään syytä ole huoleen.. :) mut mietityttää että onko luotettava tulos, kun ei ultrannu kohdunsuuta vaan käsin tunnusteli. kuulemma pitäis liikkua enemmän mutta ei uskalla jos nuo kerta supistuksia on. Pitää lopettaa stressaaminen että se ei ainakaan aiheuttais niitä. Helpommin sanottu kuin tehty ;D
 
Oisko sulla jotain linkkiä tuohon sun selkätukeen tai tiiätkö mistä niitä saa?
Mulle ne antoi fysioterapiasta jonkun keskikorkean tavallisen selkätuen kun mulla on vielä niin olematon maha. Soitin neuvolaan ja sain päivystysajan terveyskeskuslääkärille joka käsin tunnusteli kohdunsuun ja sanoi sen olevan normaali ja tulehduksia ei testien mukaan ole.. eli eikai mulla mitään syytä ole huoleen.. :) mut mietityttää että onko luotettava tulos, kun ei ultrannu kohdunsuuta vaan käsin tunnusteli. kuulemma pitäis liikkua enemmän mutta ei uskalla jos nuo kerta supistuksia on. Pitää lopettaa stressaaminen että se ei ainakaan aiheuttais niitä. Helpommin sanottu kuin tehty ;D
Tilasin omani babystylestä, maksoi muistaakseni 40€ :)
 
Poppie onnea poikauutisesta! :) Hiljasta on, eipä ole itekkään tullut käytyä täällä pitkään aikaan vaikken ole edes faceryhmässä, ei tunnu olevan mitään kerrottavaa :D Ultra parin viikon päästä (samana päivänä kuin esikoisen synttärit, pöh), potkuja ei tunnu vieläkään joten ostin jo dopplerinkin varmistaakseni, että siellä on kaikki ok ja kyllähän siellä kovasti sydän jumpsuttaa (olis pitänyt ostaa jo ekassa raskaudessa, loistava vekotin). Edellisissä raskauksissa olen ollut "alusta" alkaen varma lapsen sukupuolesta, mutta nyt on kyllä niin 50/50 olo, että olen sortunut ostamaan sekä tyttöjen että poikien vaatteita, annetaan sitten jollekkin jos ei ole käyttöä :D

Taas on se aika raskaudesta kun ei ole yhtään raskaanaoleva olo. Vatsa on jo ihan mukavan pyöreä, mutta olo mitä mainioin, rv10 alkaneet liitoskivutkin ovat tipotiessään. Edellisessä raskaudessa oli loppuun asti niin normaali olo, etten edes muistanut olevani raskaana ja synnytyksen jälkeen ei edes tuntunut, että olisin ollut raskaana tai synnyttänyt ja oli jotenkin utopistinen olo kun yhtäkkiä siinä sylissä oli kuitenkin uusi vauva :) Toivottavasti nytkin saisi voida hyvin loppuun asti.

Anianna 17+6
 
Mä oon ollu sairaslomalla selkäkipujen takia, nyt alkaa jo vähän helpottaan. Vauva liikkuu ja potkii tosi paljon, mieski on tuntenu ja nähny mahan päältä möyrintää :love: Ens viikolla ois rakenneultra! Ei jaksais millään oottaa sinne asti. Tänään 19+4.
 
On kyllä harmillisen hiljasta täällä :( mä kävin eilen kans virallisessa ru:ssa ja kaikki näytti hyvältä, pieni ja siro on, mut se ei tullu yllätyksenä. Painoarvio oli 327g ❤ täällä potkut tuntuu hyvin ja näkyy vatsan päältä. Ärsyttää kun maha on ihan karvan peitossa! o_O En muista et aiemmista olis ollut.. Toivottavasti lähtevät sit pois!
Hb oli noussut 109>113, painoa oli tullu 1.2kg lisää (viimeks otettu 4vko sitten) vielä ei ollu menny 60kg rikki :p
Meillä on hyvin jo vaatteita vauvalle sekä on vaunut, kaukalo, telakka.. Hoitotaso ja reunapehmuste on tulossa. Enää täytyy ostaa pinnasänky ja kaukaloon pussukka. Itkuhälytin on ainut minkä oon antanu miehen tehtäväks hankkia. Hyväs mallissa siis!(y) Jäin muuten 4vko sairaslomalle.. Mulla on selkäsärkyä, liitoskipuja sekä toi symfyysiluu kipeä röissä ollessa ja töiden jälkeen en oikeen pääse sängystäkään ylös ilman hirveetä kipua. Haluisin mennä kokeilee saikun jälkeen töihin, mut katotaan sitä sit 4vko päästä et missä mallissa kroppa on :)

Catharin & mini 20+2
 
Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

29.11
Banna / 31 2.lapsi / JS

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi Poika
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
Vaapukkamehua/ 25 / 2. lapsi / K-SKS
4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / SatKS Tyttö
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi
Kerppuli / 31 / 4.lapsi / Tays
Krts / 1.lapsi
Marryym / 18 / 1.lapsi / LKS

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
Verx / 2.lapsi
Pallukkana / 34 / 2.lapsi / K-HKS

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada
piuliina / 25 / 2.lapsi

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
Eeee*

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
minna97 / 18 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi
Martsa88 / 28 / 2.lapsi / TYKS

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS
Kuvituksia / 27 / 1.lapsi

15.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

16.12
Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12
Alissa123 / 20 / 1.lapsi / Ruotsi

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi
neilikka88 / KOS

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi
Susuli / 4.lapsi
Villaruusu

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS
Sannaei

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS
P1kkuMyy / 24 / 1.lapsi / TAYS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
Pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks

24.12
Leonella / 2.lapsi
Kipamama / 36 / 2.lapsi / HYS
Marimac / 3.lapsi / JS
Mönkijä1316 / 27 / 2.lapsi / KOS

25.12
suklaakirsikka / 2.lapsi
Frannie / 29 / 2.lapsi / KOS

26.12
foreverfever / 30 / 3. & 4.lapsi / TYKS tytöt

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
HarakkaHuttunen
Ruusannuppu / 32 / 1.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS


Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes
NinaRinsessa
Amore
Nannamariah
Tintt@r@

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

29.11
Banna / 31 2.lapsi / JS

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi Poika
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / SatKS Tyttö
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi
Kerppuli / 31 / 4.lapsi / Tays
Krts / 1.lapsi
Marryym / 18 / 1.lapsi / LKS

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
Verx / 2.lapsi
Pallukkana / 34 / 2.lapsi / K-HKS

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada
piuliina / 25 / 2.lapsi

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
Eeee*

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
minna97 / 18 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi
Martsa88 / 28 / 2.lapsi / TYKS

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS
Kuvituksia / 27 / 1.lapsi

15.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

16.12
Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12
Alissa123 / 20 / 1.lapsi / Ruotsi

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi
neilikka88 / KOS

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi
Susuli / 4.lapsi
Villaruusu

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS
Sannaei

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS
P1kkuMyy / 24 / 1.lapsi / TAYS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
Pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks

24.12
Leonella / 2.lapsi
Kipamama / 36 / 2.lapsi / HYS
Marimac / 3.lapsi / JS
Mönkijä1316 / 27 / 2.lapsi / KOS

25.12
suklaakirsikka / 2.lapsi
Frannie / 29 / 2.lapsi / KOS

26.12
foreverfever / 30 / 3. & 4.lapsi / TYKS tytöt

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
HarakkaHuttunen
Ruusannuppu / 32 / 1.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS


Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes
NinaRinsessa
Amore
Nannamariah
Tintt@r@

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Oletteko muut tehneet jo mitä hankintoja? Meillä on suurimmat kasassa ja vaatteitakin varmaan sellainen määrä ettei paljoa viitsi enää ostella. Jos nyt jotain hankintoja jättäisin myöhemmälle mutta kun on vaan aikamoinen pesänrakennusvietti päällä :)

Aika oireetonta edelleen, mitä nyt vatsa vähän tuntuu :) Hirmu nopeasti aika kyllä kuluu. On tämä kyllä ihanaa aikaa <3
 
Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

29.11
Banna / 31 2.lapsi / JS

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi Poika
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / SatKS Tyttö
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi
Kerppuli / 31 / 4.lapsi / Tays
Krts / 1.lapsi
Marryym / 18 / 1.lapsi / LKS

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
Verx / 2.lapsi
Pallukkana / 34 / 2.lapsi / K-HKS

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada
piuliina / 25 / 2.lapsi

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
Eeee*

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
minna97 / 18 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi
Martsa88 / 28 / 2.lapsi / TYKS

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS
Kuvituksia / 27 / 1.lapsi

15.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

16.12
Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12
Alissa123 / 20 / 1.lapsi / Ruotsi

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi
neilikka88 / KOS

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi
Susuli / 4.lapsi
Villaruusu

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS
Sannaei

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS
P1kkuMyy / 24 / 1.lapsi / TAYS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
Pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks

24.12
Leonella / 2.lapsi
Kipamama / 36 / 2.lapsi / HYS
Marimac / 3.lapsi / JS
Mönkijä1316 / 27 / 2.lapsi / KOS

25.12
suklaakirsikka / 2.lapsi
Frannie / 29 / 2.lapsi / KOS

26.12
foreverfever / 30 / 3. & 4.lapsi / TYKS tytöt
Salula / 24 / 1. lapsi / SeKS tyttö

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
HarakkaHuttunen
Ruusannuppu / 32 / 1.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS


Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes
NinaRinsessa
Amore
Nannamariah
Tintt@r@

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Miten teillä menee? Kaikki taitavat olla siinä Facebook-ryhmässä, sillä täällä ei ole tapahtunut kesän jälkeen mitään. Onko vauvoja jo putkahdellut maailmaan? Itse vielä odottelen rv 36+3 ja kaikki mennyt hyvin tähän asti.
 
On kyllä harmittavaisen hiljaista ollut täällä, face on niin aktiivinen. Ite oon parhaillaan just käynnistyksessä, tänään aamulla alotettiin cytoteceilla suun kautta. Vähän turhauttaa vaikka supistelee 5min välein, mut ne on selkeesti lääkesupistuksia vielä. Todella toivon et lähtis tänään vielä käyntiin!

Catharin & mini 38+3
 
Mulla on supistellut jo rv 10 lähtien ja sellainen fiilis, että ei tää varmaan yli LA:n mene kun kuopuskin tuli rv 39+0 ja silloin harkkasuppareita oli ihan vain muutamia lähinnä automatkoilla. Reilu viikko sitten kävin ultrassa ja samalla katsoivat alakerran tilanteen, pehmeä ja sormelle auki. Nyt menossa rv 36+2 ja mies tulee työmatkalta vasta viikon päästä, jos siihen asti malttais pieni ainakin odotella :unsure: Oon nukkunut viimeset 2kk tunnin pätkissä ja nyt pari yötä nukkunut omituisen hyvin, samoin kaikki liitoskivut on tipotiessään ja pelottaa, että tää on tyyntä myrskyn edellä.. Ja joulustressiäkin alkaa pukkaan :LOL: Lahjat pitäis ostaa, joulukoristeet laittaa ja askarrella lasten kanssa kun tuli luvattua jo kesällä ja mitä jos oonkin synnärillä jouluna, eihän tuo ukko osaa mitään kinkkua paistaa saati mitään muuta ja lapset odottaa joulua kuin kuuta nousevaa :cautious:

Hyviä vointeja kaikille!

Anianna 36+2
 
Catharinille tsemppiä käynnistykseen, sulla tais olla jo kolmas kerta kun synnytys käynnistetään jos oikein muistan? Onko ollut tällä kertaa viitteitä myrkytykseen? Täällä on just ne viikot käsillä kun esikoisen kanssa myrkytys huomattiin, mutta ainakin toistaiseksi ei ole ollut mitään oireita *kop kop*. Kohta teillä on nyytti siellä, ihanaa! ❤
 
Tervehdys te kaikki, joilla on laskettu aika joulukuussa!

Työskentelen tohtorikoulutettavana Helsingin yliopiston Käyttäytymistieteellisessä tiedekunnassa, ja Oppiva vauva -hankkeemme etsii vapaaehtoisia perheitä!

Olen lääketieteellisen teknologian diplomi-insinööri, ja olen tehnyt aivotutkimusta jo kolmen vuoden ajan. Aiempi tutkimukseni on käsitellyt mm. sitä, miten samalla tavalla eri ihmisten aivot reagoivat esimerkiksi kuunnellessa puhetta ja miten tätä tietoa voitaisiin käyttää auttamaan eri tavoin puhekyvyttömien ihmisten viestintää.

Väitöskirjassani tutkin vastasyntyneiden oppimiskyvyn yhteyttä kielen kehitykseen ja samalla kielen kehityksen hermostollista taustaa. Tavoitteena on, että kielen ja kommunikaation kehitykseen liittyvät mahdolliset vaikeudet osattaisiin tunnistaa mahdollisimman varhain.

Tutkimukseen kuuluu kaksi EEG- eli aivosähkökäyrämittausta: yksi aivan vastasyntyneenä ja toinen 8-12 kk:n iässä. Aivosähkökäyrämittaus on laajasti käytetty täysin turvallinen mittaus, josta lapselle ei aiheudu mitään haittaa. Mittaus kestää noin 1,5 tuntia, ja se suoritetaan vauvan nukkuessa. Ensimmäisen mittauksen tekee nyt lokakuussa tutkimussairaanhoitaja Tarja Ilkka Jorvin sairaalassa Espoossa, ja toisen mittauksen minä Helsingin yliopiston tiloissa noin vuoden päästä.

Lisäksi lähetämme teille kotiin kyselylomakkeen lapsen kielellisestä kehityksestä, kun lapsi on noin vuoden ja noin kahden vuoden ikäinen. Lomakkeiden täyttöön menee noin tunti molemmilla kerralla. Mitään kotitehtäviä tutkimukseen ei kuulu, ja saatte pienen korvauksen tutkimukseen käyttämästänne vapaa-ajasta. Matkakuluja emme valitettavasti pysty korvaamaan.

Toivomme seurantatutkimukseemme mukaan vapaaehtoisiksi vastasyntyneitä perheistä, joissa lapsen synnyttäjä puhuu suomea äidinkielenään. Osallistumisenne on erittäin tärkeää, sillä tutkimuksen myötä lasten kielellistä kehitystä voidaan mahdollisesti alkaa tukea tehokkaammin ja aikaisemmin kuin nykyään. Tästä hyötyisivät erityisesti lapset, joiden kielen kehitys on viivästynyt tai vaikeutunut.

Jos kiinnostuitte, lisätietoja ja ilmoittautuminen löytyy osoitteessa https://oppivavauva.net/. Minut tavoittaa osoitteesta emma.suppanen@helsinki.fi, ja vastaan mielelläni kaikkiin mahdollisiin kysymyksiinne!
 

Yhteistyössä