moikka mammu
mitenkä teillä alko nämä lapsettomuus-hoidot? yritittekö pitkään lasta ilman hoitoja?
tutustuin vajaat 3 vuotta sitten ystävääni. puhuimme vaan että olis ihana saada sellanen pikkunen.sanoin että ollaan yritetty lasta niin ja niin kauan.ystäväni kertoi kans yrittäneen jonkin aikaa ..olivat kokeilleet joitakin clomi-kuureja ja yms..mutta ei.
ystäväni käski minun ottaan muutaman kuukauden päästä yhteyttä gynelle..aattelin et miks mun nyt pitää ottaa sinne yhteyttä..eihän mua edes mikään vaivaa
ystäväni soitteli, että olenko ottanut yhteyttä sinne?? ja samalla kertoi jostakin piikittelyistä..olin ihan ulkona kaikesta.kuuntelin kyllä mutta paljoakan en ymmärtänyt.
puhuimme mieheni kanssa usein isosta lapsiperheestä ja lapsien nimistä.kun aloimme "yrittään" lasta niin tulee jos on tullakseen.sisimmässäni kuitenkin toivoin niin kuin nyt, tulispa jo se pikkunen.
ennen kuin aloin puhua mahdollisesta lapsettomuudesta rakkaalle miehelleni, piti itse ensin tutustua netissä aiheeseen ja tunnustaa se itelle että se voikin olla totta..mieheni ei uskonut lainkaan sen olevan mahdollista, sanoi sen johtuvan jostain muusta.. aattelin niin mistäköhän sitten, jos sillon oli yritetty muistaakseni 2,5 vuotta.loppujen lopuksi tajusin , että miehenihän kielsi asiaa samalla lailla kuin minä itselleni ja ystävälleni.
kun sain itestäni rohkeuden puhua mukamas kauheen nolosta asiasta gynelle.asiat ja hoidot alkoivat heti. syksyllä päästiin jopa kunnallisen puolelle, kun ekaksi oltiin yksityisellä.siinä varmaan on sit hyvät ja huonot puolensa, kunhan nyt ollaan jossain hoidoissa, se on pääasia.
en tiedä millä kiittäisin ystävääni , kun käski minun ottaa yhteyttä ja on ollut tukenani ja on edelleen, antaa ilosia kannustuksia.
ystävälläni on vuoden ikäinen ivf-hoitojen antamana terve poika.
t. minnu