**Joulukuun inssipiinailijat*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 17:04 Blondi kirjoitti:
Anteeksi tyhmä kysymykseni mut mikä on toi pp? Olen yrittänyt miettiä pääni puhki mutta en keksi.....
Piinapäivä :)
Eli 14 päivää inssin jälkeen saa tehdä raskaustestin, ja ne odotettavat päivät ovat piinapäiviä

Eikö meitä olekaan tänne pinoon muita kuin Mammu ja minä??? Taitaa joulun pyhät sotkea. Katselin kun tuolla toisessa pinossa kertoivat rentoutuvansa joulun. Joo, ei paljoa rentouta kun mulla testipäivä on 25.12 ja viimeksi täti tuli tasan kaksi viikkoa pregnylin pistämisen jälkeen, joka nyt sitten olisi 23 pv. Eli yhtä jännitystä joulu. Vaikka välillä on olo ettei tästä mitään kuitenkaan tule. Nytkin alamahaa viiltelee samalla tavalla kuin ennen menkkoja.

Mulla pp7... On kyllä ollut elämäni pisin viikko -ja toinen tulossa.. Mulla olo on ollut ihan normaali, ei mitään erikoisia tuntemuksia. en tiedä että pitäisköhän olla... En kyllä jaksa kovasti uskoa että jotain olisi tapahtunut. Tämä oli eka inssi ja ilman hormoneja... Lugeja työnnän kaks kertaa päivässä ja tuntuu että ne valuu kokonaan ulos... tosi ärsyttävää!
Eli mulla testipäivä ens perjantai...

täällä olis yksi uusi piinailija. meillä on maanantaina toinen inssi luonnolisella kierrolla, joten piinailut alkais tiistaina.
päästään tampereelle ivf-hoitoihin tammikuussa, jos tämä hoito ei tehoa.joten sit alkaa varmasti rankemmat hoidot.
pistoksia on harjoteltu..
ollaan yritetty lasta n. 3vuotta ilman mitään apuja.apujen kanssa ollaan noin puol vuotta.

t. minnu :)

Kiva, että meitä on tähänkin pinoon sitten edes muutama, kun tuntuu tosiaan että kaikki ovat tammikuun pinossa. (tosin tuntuu että itsekkin sitten sinne seuraavaksi siirryttään)
olen koittanut olla huomattavasti realistisempi tällä kertaa, kuin viime kuussa tultiin molemmat alas korkeelta ja kovaa =(
Keskiviikkona oli tosiaan se toinen inssi, ja pesujen jälkeen miehellä oli "kunnollisia" siittiöitä JOPA 84%, eli enemmän kun viime kuussa.
Saas nyt sitten nähdä taas miten tässä käy..
Tällä hetkellä on sitten menossa pp2 ja aika matelee taas totaalisesti.
Kyllä on taas joulun ajatukset jossain aivan muualla, kun testata saa vasta välipäivinä.

taaspa kirjoittelen vaihteeksi tänne, olen kirjoitellut aika moneen paikkaan... :D
Onko teillä minkäänlaisia tuntemuksia missään muualla kuin päässä? Mulla ei tunnut missään... Tissitkään ei ole kipeinä vaikka yleensä ne kipeytyy noin viikkoa ennen menkkoja... en tiedä johtuisko Lugeista? Mulla siis pp 9! En oikein vieläkään usko mihinkään -en edes Joulupukkiin.....................................................................................................................................................................................................

heips vaan

kohta alkaa ne munkin piinapäivät elikkäs huomenna.parin tunnin päästä on toinen inssi.
oireita alkaa oleen taas päästä varpaisiin ja mitä kummallisempia, et melkein sekoo :)
eilen pistin pregnylin,jännitti aikaslailla..vaikka olen pistellyt muita ammattinipuolesta. mut kait se on itelle vaikeempaa.
jos me joudutaan/ päästään tammikuussa ivf-hoitoihin niin siinä on onkin helponpaa pistää sillä kynällä.ei tartte sählätä niitten ampullien ja neulojen kanssa.

t. minnu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 23:05 Miina kirjoitti:
taaspa kirjoittelen vaihteeksi tänne, olen kirjoitellut aika moneen paikkaan... :D
Onko teillä minkäänlaisia tuntemuksia missään muualla kuin päässä? Mulla ei tunnut missään... Tissitkään ei ole kipeinä vaikka yleensä ne kipeytyy noin viikkoa ennen menkkoja... en tiedä johtuisko Lugeista? Mulla siis pp 9! En oikein vieläkään usko mihinkään -en edes Joulupukkiin.....................................................................................................................................................................................................
Mulla ei ole mitään oireita rintojen kipeytymistä lukuunottamatta ja menossa pp 5, viime kuussa tuntui kaikenlaista, mutta ilmeisesti johtui pregnylistä tai olivat vain pään sisällä olevia..
Oon koittanut olla paljon realistisempi nyt, ja olenkin jo melko varma ettei tämäkään kerta tulosta tuottanut.
Eli ensi kuussa jälleen.
En mäkään taida enää uskoa mihinkään

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 08:44 8minnuli2 kirjoitti:
heips vaan

kohta alkaa ne munkin piinapäivät elikkäs huomenna.parin tunnin päästä on toinen inssi.
oireita alkaa oleen taas päästä varpaisiin ja mitä kummallisempia, et melkein sekoo :)
eilen pistin pregnylin,jännitti aikaslailla..vaikka olen pistellyt muita ammattinipuolesta. mut kait se on itelle vaikeempaa.
jos me joudutaan/ päästään tammikuussa ivf-hoitoihin niin siinä on onkin helponpaa pistää sillä kynällä.ei tartte sählätä niitten ampullien ja neulojen kanssa.

t. minnu
Onhan se ihan eri pistää itseään, kuin muita.
Tsemppiä inssiin, tule sitten kertomaan kuinka sujui !!! :hug:

täältä tultiin..
ja ilosin mielin pesun jälkeen siittiöitä oli meilkein kolme kertaa enemmän, siis hyvin liikkuvia.
taas oli eri lääkäri ja hoitsu.. kyllä ne kaikki on aivan ihania.
lääkäri toivotteli maailman parasta joululahjaa meille ja mukavia jouluja :)
pitää soitella sairaalaan noin parin viikon päästä, aikasemminkin jos menkat alkaa niin aletaan heti suunnitteleen tarkemmin ivf-hoitoja.

t.minnu

Minnu: Mukava kuulla että inssi on takana ja kaikki meni hyvin. Nyt sitten positiivista piinailumieltä :)

Voin muuten kertoa että vaikka minäkin työssäni toisia piikittelen niin ekaa kertaa kun kun oli neula omasta mahanahasta läpi, niin lähti taju. Että ei se todellakaan ole sama asiaa pistellä itseä kun muita ihmisiä.
Mutta hengissä ollaan ja aineetkin on menneet sinne minne pitikin. =)

Täällä mennään päivä kerrallaan... eli pp7 olisi kohta pulkassa ja enää/vielä viikko testiin. :) Vähän on perjantain jälkeen alavatsa kertonut olemassaolostaan, mutta olen yrittänyt olla tuntemuksiani sen enempää kuulematta. Ei sitten tipu niin korkealta ehkä tällä kertaa..

minnu
nyt on lahjat hankittu :)
hulluks tulee kun joutuu juokseen kaupasta kauppaan, kun ei keksi lahjoja kaikille, mut nyt nekin on sit kaikille.
toivottavasti saadaan ens jouluna työntää rattaita ja haeskella niitä lahjoja :)
mulla siis menossa nyt toinen piinapäivä..olen kanssa yrittänyt unohtaa, että koko inssiä on edes tehty..jotta ei ne kaikki ihme oireet sekottas päätä.
mukavaa joulun odotusta :)

t. minnu

Täällä menossa 7 piinapäivä, ja pää sekoaa... ei mitään oireita, rintojen jumalatonta kipeyttä lukuunottamatta, mutta eipä se mitään merkitse.
oon koittanut olla ajattelematta koko asiaa ja koittanut touhuta ja tehdä kaikkea muuta.
miten tätä nyt sitten vielä viikon jaksaisi odotella ?

Joopa joo..... tein aamulla testin, pp13, ja ilmestyi vain YKSI selkeä punainen viiva!!!!!! :( Enpä kyllä uskonutkaan että siihen tulisi kaksi... Vaikka ei ihan täydet päivät ole kuluneet mutta en jaksa uskoa että tulos vielä muuttuuu. No, se hyvä puoli että voi nauttia viinistä jouluruokien kanssa ihan hyvällä omallatunnolla ;)
Pelottaa kyllä kun siirryn nyt niihin hormoneihin että miten se pistäminen onnistuu kun en toisiakaan ihmisiä ole pistellyt kuin yhdesti koulussa... Onneksi olen päässyt sellaiseen työpaikkaan jossa ei tarvitse pistää -ainakaan tähän mennessä ole tarvinnut.
Täytyy vissiin siirtyä tonne tammikuun puolelle piinailemaan...

Miina: :hug: Olen kyllä täältä joskus lueskellut että vaikka on näyttänyt negaa, on muuttunut vielä parin päivän päästä plussaksi. Älä vielä heitä kirvestä nurkkaan.

Mulla on kans vähän huono päivä kun taas on yksi työkaveri raskaana. Kuulin juuri kun tulin töihin, kivaa yötä vaan. Nyt täällä vaeltaa siis kaksi raskaana olevaa naista. :/ Juuri kun kolme edellistä on jo jääneet äitiyslomalle.
Meillä kun seuraava kierto jää väliin niin mihinkähän pinoon sitä itseänsä sitten iskisi jos ei taaskaan onnistu. Mulla siis menossa pp 10. Kauheasti tekisi jo mieli testata, mutta täytyy kait vain malttaa mieli vielä muutama päivä.

Näin täällä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 23:14 Nasu kirjoitti:
Miina: :hug: Olen kyllä täältä joskus lueskellut että vaikka on näyttänyt negaa, on muuttunut vielä parin päivän päästä plussaksi. Älä vielä heitä kirvestä nurkkaan.

Mulla on kans vähän huono päivä kun taas on yksi työkaveri raskaana. Kuulin juuri kun tulin töihin, kivaa yötä vaan. Nyt täällä vaeltaa siis kaksi raskaana olevaa naista. :/ Juuri kun kolme edellistä on jo jääneet äitiyslomalle.
Meillä kun seuraava kierto jää väliin niin mihinkähän pinoon sitä itseänsä sitten iskisi jos ei taaskaan onnistu. Mulla siis menossa pp 10. Kauheasti tekisi jo mieli testata, mutta täytyy kait vain malttaa mieli vielä muutama päivä.

Näin täällä.
Toi on aina niin raskasta, kun tuntuu että kaikki ihmiset joiden kanssa on tekemisissä on raskaana :'(
Mutta älä vielä luovuta, sullahan on kaikki vielä mahdollista :hug:
Mullakin on menossa pp8 eikä ole mitään oireita rintojen kipeyttä lukuunottamatta, mutta sekään ei merkitse yhtään mitään !!!
Voimia ja plussasäteitä :hug:

En ole vielä tehnyt uutta testiä, kun ei tunnu miltään, ei edes rinnat ole kipeinä.. Toisaalta haluaisin vielä tarkistaa. Lähden nyt tästä vanhempieni luo viettämään joulua ja uuden vuoden jälkeen on muutto edessä joten onneksi on muuta ajateltavaa. En ole kylläkään masentunut mutta tietenki ottaa päähän ku taas siirtyy ja rahaa menee......

Mutta hyvää Joulua teille kaikille kanssasisarille!!!!! :hug:

minnu
täällä jouluaatto meni hyvin..hyvää ruokaa on syöty mahat täyteen.
piinapäiviä on nyt kertynyt 7.kierronpäiviä on nyt 23.joten nyt odotellaan alkaako vai ei. mulla kierron päivät on heitellyt vimesen puolen vuoden aikana 23- 27..
poikkeuksena tässä kierrossa on se muihin, että ei ole ollut minkäänlaisia "pahoinvointi " tuntemuksia. rinnatkaan ei ole ollut yhtään kipeet.

hyvillä mielin tässä joulua vietetään, jos ei tärppää niin sit soitto sairaalaan ja aletaan suunnitteleen ivf- hoitoja.alkuvuodesta on haettava kaikki lääkkeet apteekista,jotta menevät vuoden 2007 maksukaton alle. lääkkeitten hinnaksi arvioitiin n. 650e.

onneksi on nyt töistä vapaata vielä loppu viikko..ei tarvitse mennä kuunteleen työkaverin kyselyä ja neuvomista lasten teon tiheydestä, että on hyvä jos lapsillasi olisi sitten lyhyet ikäerot. " ja eikö miehesi ole vielä halukas lapsia vääntään ? "
on huomannut kait sitten vaan että minä olen "lapsirakas" nythän olis hyvä ikä tehdä lapsia, kun on vielä kummallakin vakivirka, plääplää
kaikkihan varmasti loppuis siis kyselyt ja ylimääräset suunnittelut että kukakohan on seuraavaksi paksuna, jos vaan kertoisin meidän tilanteen.mutta siitäkös meijän työyhteisö sais taas lisää jaarittelua ja pähkäilyä.

mukavia joulupäiviä teille kaikille :)

t. minnu

Täällä myös joulut mennyt ihan ok. On syöty ja oltu sukulaisissa.

Mulla menossa tällä hetkellä pp 12 eikä TOISTAISEKSI ole alkaneet, koko ajan sitä sisimmässäni kuitenkin odotan/pelkään, että koska..
Viime kuussahan ne menkat alkoi jo tässä vaiheessa kun nyt ollaan..
Enkä uskalla edes toivoa tai kuvitella että ne nytkään jäisivät pois.

Meillä kanssa yksi työkaverini on raskaana ja kahteen ystäväperheeseen on viimeisen kahden kuukauden aikana syntynyt vauva, joten ei ole helppoa tämä touhu.

Jotenkin tuntuu välillä niin toivottomalta tämä kaikki.

Mieskin kysyi tossa yhdessä vaiheessa ennen joulua joululahjatoiveita, että mitä toivoisin, ja vastasin etten tarvisi/toivoisi lahjaksi mitään muuta, kuin raskaustestin, mihin saisin itse pissattua ne kaksi viivaa..
Eipä tainnut se vaan nytkään toteutua.

Näinkin monen vuoden jälkeen, mitä mekin ollaan sitä lasta yritetty, alkaa vaan jo usko loppumaan.
Nyt kun viimein mentiin hoitoihin, tuntuu että se loppukin kärsivällisyys olisi vallan kadonnut.
Ei jaksaisi aina vaan odottaa ja toivoa.

Mitä oireisiin tulee, niin ei täälläkään mitään oireita, rintojen kipeyttä lukuunottamatta, sitä nyt on ollut koko viime viikonkin..

Hyvät loppujoulut kaikille :hug:

minnu
moikka mammu

mitenkä teillä alko nämä lapsettomuus-hoidot? yritittekö pitkään lasta ilman hoitoja?
tutustuin vajaat 3 vuotta sitten ystävääni. puhuimme vaan että olis ihana saada sellanen pikkunen.sanoin että ollaan yritetty lasta niin ja niin kauan.ystäväni kertoi kans yrittäneen jonkin aikaa ..olivat kokeilleet joitakin clomi-kuureja ja yms..mutta ei.
ystäväni käski minun ottaan muutaman kuukauden päästä yhteyttä gynelle..aattelin et miks mun nyt pitää ottaa sinne yhteyttä..eihän mua edes mikään vaivaa :)
ystäväni soitteli, että olenko ottanut yhteyttä sinne?? ja samalla kertoi jostakin piikittelyistä..olin ihan ulkona kaikesta.kuuntelin kyllä mutta paljoakan en ymmärtänyt.
puhuimme mieheni kanssa usein isosta lapsiperheestä ja lapsien nimistä.kun aloimme "yrittään" lasta niin tulee jos on tullakseen.sisimmässäni kuitenkin toivoin niin kuin nyt, tulispa jo se pikkunen.
ennen kuin aloin puhua mahdollisesta lapsettomuudesta rakkaalle miehelleni, piti itse ensin tutustua netissä aiheeseen ja tunnustaa se itelle että se voikin olla totta..mieheni ei uskonut lainkaan sen olevan mahdollista, sanoi sen johtuvan jostain muusta.. aattelin niin mistäköhän sitten, jos sillon oli yritetty muistaakseni 2,5 vuotta.loppujen lopuksi tajusin , että miehenihän kielsi asiaa samalla lailla kuin minä itselleni ja ystävälleni.
kun sain itestäni rohkeuden puhua mukamas kauheen nolosta asiasta gynelle.asiat ja hoidot alkoivat heti. syksyllä päästiin jopa kunnallisen puolelle, kun ekaksi oltiin yksityisellä.siinä varmaan on sit hyvät ja huonot puolensa, kunhan nyt ollaan jossain hoidoissa, se on pääasia.

en tiedä millä kiittäisin ystävääni , kun käski minun ottaa yhteyttä ja on ollut tukenani ja on edelleen, antaa ilosia kannustuksia.

ystävälläni on vuoden ikäinen ivf-hoitojen antamana terve poika.

t. minnu

Joulu on täällä mennyt sekavissa ja alakuloisissa tunnelmissa. Täti saapui eilen päivällä :'( ja kyllähän se aika ison osan joulu fiiliksistä vei. Ottaa ihan sairaan paljon päähän, masentaa ja ahdistaa, hihat on tyhjät taas. Nyt sitten kaksi tuloksetonta inssiä takana, usko insseihin ja yleensäkin lapsen saantiin aikaste matalalla.
Nyt kun kaiken olisi pitänyt olla niin lupaavaa, clomit auttoi hyvin oli 2 hyvänkokoista munista ja molemmat oli irronneet eli ovis oli juuri tapahtunut ennen inssiä ja simppojakin oli 16 miljoonaa. Ja silti vaan ei tärpännyt. Oon niitä multi-tabsin raskaus vitamiinejakin syönyt kuukauden.

Nyt tämä kierto pidetäänkin sitten taukoa. Tosin greippimehua aloitin tänään juomaan kun niin moni on sitä kehunut.
Vaikka en mä kyllä siihenkään ihan kauheasti usko.
Laskeskelin että jos meillä Taysissa on 6 kk:n jonot ivf:n niin jos vuoden alusta jonoon laittavat niin siirtyy automaattisesti hoidot ensi syksylle vasta kun on nuo pirun kesälomatkin välissä.
Samalla tuli mieleen kun nyt kaksi vuotta ollaan raskautta yritetty, että se on n. 30 kertaa pettymys kun täti on saapunut raskauden sijasta. En siis ketään halua masentaa, mutta tuli vaan tuollainen ajatus mieleen.

Mutta plussatuulia muille :)

Yhteistyössä