Joulukortti-ideoita?!

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Mielellään jotain suht yksinkertaisia.. niitä kun kuitenkin täytyy tehdä noin 40 kpl..

Olisko hölmöä teipata valkoista harsopaperia kultaiselle korttipohjalle ja siihen päälle jotain koristeita? Mitä koristeita sellaiseen sopisi? Ajattelin, että tuo harsopaperinpala vois olla sellainen hiukan epämääräisen mallinen eikä mikään viivottimella neliöksi leikattu pala..

Mä tein yhtenä jouluna pojan kanssa leimasintekniikalla jouluomppuja kortteihin. Omena puoliksi ja sillä leimattiin, lehdet piirrettiin tai liimattiin paperista. Aika nopeaa oli, tehtiin just jotain 40-50 kpl.

mä teen aina selaisia yksinkertaisia. Eli yhtä tai kahta koristepaperia päällekäin ja jotain tyylinmukaan pisteeksi iin päälle. Matta ja yksinkertainen paperi (käsintehty, yms) + vanha olkikoriste, sitten värikkäämpiä origamityyliisiä + paperinarukukkanen (työkaluja saa vaikka Novitaltakin)

http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=tuotelista&oid=91994&tuoteryhma=91994&ryhmanimi=Pitsikukka-kehikko

mä hain sinoperista "kuvapaperia", siin on jouluyö juhlayö laulun sanat. ostin tiimarista taitettavia kortteja + hyvää joulua tarroja.. sit taiton kortit siten et "kansi" on lyhempi mitä pohja ja liimasin pohjaan sen kuviopaperin (näkyy sit n.2cm sieltä kannen alta) ja kortin päälle liimasin hyvää joulua tarran..

toinen helppo on ottaa talvisesta maisesmasta kuva ja liittää kuvaan joku runo tai laulu + hyvän jouluntoivotukset.. teettää kuva sellasenaan ja laittaa postiin

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
mä teen aina selaisia yksinkertaisia. Eli yhtä tai kahta koristepaperia päällekäin ja jotain tyylinmukaan pisteeksi iin päälle. Matta ja yksinkertainen paperi (käsintehty, yms) + vanha olkikoriste, sitten värikkäämpiä origamityyliisiä + paperinarukukkanen (työkaluja saa vaikka Novitaltakin)

http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=tuotelista&oid=91994&tuoteryhma=91994&ryhmanimi=Pitsikukka-kehikko

Jotain tuon tyylistä ajattelin mutta tuon harsopaperin kanssa.. en vain tiedä, mikä väri sopisi pohjaksi parhaiten..

Yhteistyössä