Joulukortteja sukulaisilta, joita ei ole nähnyt 10 vuoteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piika-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piika-äiti"

Vieras
Että tulin tänne vasiten kertomaan, että minua ärsyttää saada joulukortteja ihmisiltä, joihin emme ole missään kontakteissa ja joille emme ole ikinämilloinkaan laittaneet joulukortteja.

Ymmärrän vielä sen, että joku kummitäti, jonka tapaan hyvällä tuurilla joka toinen vuosi laittaa sydänyhditykseltä yhdistyksen tukitoimena ostamansa joulukortin, mutta se kun aivan oudot sukulaiset laittavat joulukortteja, niin se on tarpeetonta itellan kiusaamista ja tässä tapauksessa turhanpäiväistä tiimarin rikastuttamista (tiimarikrääsästä valmistettu joulukortti) ja ärsyttävää.

Minua taitaa tänään ärsyttää kovin monet asiat. Taidan mennä nukkumaan.

Jaa. Minä olisin mielissäni tuollaiselta ihmiseltä saamastani kortista.
Se kertoo, että vaikka ette ole nähneet vuosiin hän ajattelee sinua ja halusi ostaa ja lähettää sinulle joulutervehdyksen.

No, eiks niitä kortteja nimenomaan lähetetä niille, joita ei juuri joulun alla näe? Niille, joita näkee, voi ihan suullisestikin toivottaa hyvät joulut tai antaa kortin käteen...

Höh, minäkin laitan miehen sukulaisilel joita en oo tavannut montaa kertaa. Enemmän se on sellainen ele että tietää noidenkin olevan olemassa ja haluaa toivottaa hyvää joulua.

Eikä joulukortteja ole mikään pakko vaihtaa päikseen.

Itse lähetän just niille ketä en näe että olen niitä joulun alla ajatellut Ja haluan toivottaa hyvää joulua vaikka ei oltaisikaan läheisiä vaan pelkästään sukulaissuhde ja sekin kaukainen. j

En ajattele että tämä olisi Itellan kiusaamista, sehän saa vaan rahaa siitä mitä enemmän kortteja kuljettaa. Tosin Tiimarin kortteja en ostele vaan askartelen niitä itse.

MInä olen ajatellut sen ennemminkin niin, että niin kauan kun edes se joulukortti lähetetään, niin ollaan edes jossain yhteydessä. Minulla asuu sukulaisia ympäri maailmaa, joten mitenkään ei voida nähdä joka vuosi. Se että lähetetään joulukortti ja osoitteenmuutoskortti kertoo että täällä ollaan yhä, vaikka ei ollakaan nähty.

Tosin yhdelle serkulle jätin laittamatta joulukortin viime jouluna, kun tajusin että asumme samassa kaupungissa, mutta en todennäköisesti tunnistaisi häntä vaikka tulisi kadulla vastaan.

Mulla on mun eno, mummu ja mummupuoli jolle tulee laitettua kortit vaikkei missään tekemisissä ollakkaan. Miehen sukulaisille ei tuu laitettua kun ei tuo oo ite sitä ehdottanut. Niin siis niille kaukasemmille tottakait sisaruksille ja muille joiden kans ollaan tekemisissä.

Ja minä olen kuvitellut, että ne vanhat sukulaiset ilahtuisivat meidän itse tehdyistä korteista :( Tämän vuotinen leimasinkin sattuu olemaan kerrankin Tiimarista vielä. Kummitätiäni en ole varmaan kymmeneen vuoteen nyt nähnyt, mutta hänelle menee kortti, samaten toiselle tädilleni, jota näemme varmaan joka toinen vuosi.

Johan on taas valittamisen aihetta. Voisin antaa sinulle osan ihan oikeista suurista murheista niin et kyllä kehtaisi marista sinua ilahduttamaan lähetetyistä korteista. :( Voi ihmisten hävyttömyyttä!

Yhteistyössä