Joulukortit- meidän pikku söpöliini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

Xmas

Vieras
Ja taas tänään postissa tuli kasa joulukortteja. Ylläri ylläri. Lähes kaikkien aiheena valokuva äidin ja isin pikku mussukasta. Kun olisivat edes jouluaiheisia. Mutta ei. Te vanhemmat jotka näitä masinoitte, onko teillä mitään muuta elämän sisältöä kuin se lapsenne?
Useimpien kohdalla tuntuu että ei. Sitten oman elämän mitättömyys yritetään piilotaa siten että eletään lapsen kautta. Huoh.

Tällasia kommentteja on nyt tullut niin paljon että tulee mieleen missä ne kaikki lapsirakkaat ihmiset on? Miten ihmeessä tällanen asia voi ärsyttää???!!!

Pienet on ärsytyksenaiheet.

Kuulostat niin säälittävältä kääkältä, että sinuna pitäsin vaan turpani kiinni. Mistä hitosta oot saanu päähäs, että valokuvallisella joulukortilla piilotellaan omaa mitättömyyttään? On kyllä pienestä kiinni sinunki mielenrauhasi.

Voi, meille ei ole tullut yhtään kuvallista joulukorttia :(

Olisin iloinen jos tulisi, musta ne on söpöjä ja niistä tulee hyvä mieli - eikös se ole kortin ideakin? :)

Mä olin niin ilonen, kun sain lasten pikkuserkusta kuvallisen joulukortin! Kun ei ole livenä koskaan vielä keritty näkee. Ja mieluummin mä lapsia (toistenkin) katselen kun Tiimarin pöhköjä tonttuja.

Nämä samat ihmiset eivät yleensä puhu muusta kuin lapsistaan. Eivät myöskään yleensä ole korkeasti koulutettuja tai urallaan edenneitä. He tulevat sukukokouksiin seurustelemaan vain omien lastensa kanssa. Ihmettelen usein miksi vaivautuvat paikalle. Piiloutuvat elämässään muutenkin lastensa taakse.

Xmasin kans pakko olla samaa mieltä.. "Meidän Niko-Ellinoora sitä sun tätä" ja sit joulukortissakin pakko olla kuva siitä pulloposkesta... Joojoo, kiva että ihmisillä on lapsi mut VITTU, ei se oo kaikkien muidenkin ihmisten elämän keskipiste! Muita ei EHKÄ kiinnosta!!

Mä odotan innolla saavani eräältä kaukana asuvalta ystävältäni kortin jossa on kuva heidän vastasyntyneestään. :) Ja muutenkin nuo kuvakortit on mun lemppareita joulukorteista, aina olleet.

[QUOTE="mie";22693926]Mut ehkä kaikille ei tuu hyvä mieli jostain kersan kuvasta?[/QUOTE]

no kaikkia ei voi miellyttää. joku voi saada raivarit vaikka jostain enkelin kuvasta.

[QUOTE="mie";22693926]Mut ehkä kaikille ei tuu hyvä mieli jostain kersan kuvasta?[/QUOTE]

Juu, ei varmaan, mutta tuskin se nyt koko elämääkään pilaa...? ( niinkuin tästä valituksesta vois päätellä )

Eikös sen kortin voi ihan kylmän viileesti tiputtaa roskikseen ihan katsomatta. Jos siis käsivarren etäisyydeltä näyttää valokuvakortilta, eikä tiimarin kortilta, niin sit katse horisonttiin, ja ei kun kiikutat sen pika pikaa roskiin. Ihan tällanen selviytymiskikka. Kyllä sä selviät siitä traumasta!

Minusta on kiva saada valokuvakortteja. Niiden eteen on lähettäjä tehnyt töitä, kiva seurata perheen elämää ja kasvua ja ne kortit säilytän, mutta muut kortit päätyvät roskikseen jossain vaiheessa.

[QUOTE="vieras";22693929]Millä tavalla se valokuvakortti olisi tylsempi kuin ne Tiimarin massakortit?[/QUOTE]

Kaikki laittaa samanlaisen kuvan samanlaisesta hampaattomasta kaljupäästä. Tiimarin kortteja on yleensä edes vähän useammanlaisia.

Nämä samat ihmiset eivät yleensä puhu muusta kuin lapsistaan. Eivät myöskään yleensä ole korkeasti koulutettuja tai urallaan edenneitä. He tulevat sukukokouksiin seurustelemaan vain omien lastensa kanssa. Ihmettelen usein miksi vaivautuvat paikalle. Piiloutuvat elämässään muutenkin lastensa taakse.

Voi kuule mä puhun harvoin mun lapsista, en käy sukukokouksissa koskaan.
Harrastan sen verran, että mahdun vaatekokoon XS-S. Luonnehdinko nyt tarpeeksi syvällisesti itseäni.. Ainiin värjään hiuksiani ahkerasti ja meikkaan vahvasti, en siis ole unohtanut itseäni, ostan paljon vaatteita ;).

Ei.. En käytä Nansoa, Marimekon raitapaitoja, enkä pue lapsiani enkä itseäni meandin tai kimperin vaatteisiin.Mitä muuta haluat kuulla kun kiiinnostaa millaisia luonteita lapsikorttien lähtettäjistä paljastuu :)?

Tänäkin vuonna lähtee kortti mummoille ja kummeille meidän lapsista tonttuhatut päässä. Joka vuosi ovat kirjahyllyyihin ja jääkaapinoviin jääneet vuosiksikin eteenpäin, että ei varmaan mene tänäkään vuonna hukkaan :) Jturhille ihmisille en korttia laitakaan.

[QUOTE="mie";22693983]Kaikki laittaa samanlaisen kuvan samanlaisesta hampaattomasta kaljupäästä. Tiimarin kortteja on yleensä edes vähän useammanlaisia.[/QUOTE]

omituisia kloonilapsi-tuttavia sulla. mulle on tullut 3 kuvakorttia ja kaikki ihan erilaisia.

Hyvä vieras, vaikka uskot olevasi edustavan näköinen niin kuinka käyttäydyt? Otatko muutkin huomioon vai oletko itsekeskeinen omien lasten hehkuttaja? Aika monet kesäkuvan kuolaavasta riiviöstään lähettäneistä ovat. Siitä on kyse. Ei vain kortista. Siitä minä ja mun lapset mentaliteetista. Valitetaan täällä turhemmastakin.
Hyvä ettet mene sukukokouksiin, et varmaan ehtisi tuijotella siellä kuin peiliä ja lapsiasi.

Yhteistyössä