V
vieras...
Vieras
Että mua ärsyttää tämä tonttuilla, lahjoilla ja joulupukilla kiristäminen! Kyllä sitä voi aikuinen ihan itse ottaa vastuun omista odotuksistaan eikä esittää satuolentoa syyksi pukea reippaasti, huomioida läheiset tai olla kiusaamatta. Minusta on surullista, kun herkemmät lapset viettää joulukuun ahdistuneina siitä ovatko riittävän kilttejä ja täyttävätkö ne ikkunoista kurkkivien satutyyppien epämääräiset käytöstoiveet, ja aattona pelkäävät ettei lahjoja tulekaan tai joulun jälkeen päiväkotiin palattuaan pohtivat, olenko huono lapsi kun kaveri sai enemmän paketteja.
Ja miksi tämä minua häiritsee. Koska tuo oma lapsonen on alkanut hokea tuota (ilmeisesti kerhossa, kerhokavereilta?) opittua mantraa ja on hyvin huolissaan siitä onko riittävän hyvä lapsi
Liikaa kuormaa 3-vuotiaalle. No, asiasta jutellaan ja sillä selvä, mutta vanhemmat jotka tuota aktiivisesti käyttävät, miettikää sopiiko se teidän lapsille.
Ja miksi tämä minua häiritsee. Koska tuo oma lapsonen on alkanut hokea tuota (ilmeisesti kerhossa, kerhokavereilta?) opittua mantraa ja on hyvin huolissaan siitä onko riittävän hyvä lapsi