Joulukalentereja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myö

Vieras
Ootteko ajatelleet jo? Meillä oli viime vuonna se Littlest Pet Shop, enkä halua enää sitä, kun siinä oli vain kolme hahmoa ja muut 21 joutavaa ja pientä rihkamaa. Olisko markkinoilla jotain mukavampaa tänä jouluna vai pitäiskö siirtyä ihan suklaakalentereihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ajattelin ostaa sellaisen mitä voi käyttää joka vuosi. Itse laittaa nameja pussukoihin.

Mie sorruin siihen yksi joulu, että tein kahdelle tytölleni molemmille sellaisen. Mutta kun pitää keksiä 48 erilaista pikkutavaraa, niin hulluksi tulee. Tietysti, jos laittaisi nameja tai tarroja, niin pääsis helpommalla. Sitä olen ajatellut, että askarreltaisiin jokin iso taulu vaikka huovasta ja siten siihen tulisi jotain tarroja tms. kalenterista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ajattelin ostaa sellaisen mitä voi käyttää joka vuosi. Itse laittaa nameja pussukoihin.

Mie sorruin siihen yksi joulu, että tein kahdelle tytölleni molemmille sellaisen. Mutta kun pitää keksiä 48 erilaista pikkutavaraa, niin hulluksi tulee. Tietysti, jos laittaisi nameja tai tarroja, niin pääsis helpommalla. Sitä olen ajatellut, että askarreltaisiin jokin iso taulu vaikka huovasta ja siten siihen tulisi jotain tarroja tms. kalenterista.

Kannattaa laittaa sekaan lappusia joissa joku kiva tehtävä tehkä metsäretki yms.Meillä ainakin toimii ovat mieluisia nämä tehtävät :)

Jos jollakin on näitä tehtävä ideoita uusia mitä voisi laittaa niin otan kiitollisena ideoita vastaan :) ja lasten ikähaarukka 1v- 6v :)

Alkuperäinen kirjoittaja ffg:
juu aina mä lokakuussa joulukalenteria ajattelen. pitäiskö hakea kuusikin jo valmiiksi.

Jos sen kalenterin tekee itse, niin ei ole yhtään aikaista aloittaa närtelyä jo nyt :xmas: Jos taas ostaa valmiiseen pussukkaan/ sukkaan/ kalenteriin, tms. yllärit, kannattaa niitäkin jo katsella nyt . eipä tule kiire ja kaikki onn valmiiksi hommattu :)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

Kannattaa laittaa sekaan lappusia joissa joku kiva tehtävä tehkä metsäretki yms.Meillä ainakin toimii ovat mieluisia nämä tehtävät :)

Jos jollakin on näitä tehtävä ideoita uusia mitä voisi laittaa niin otan kiitollisena ideoita vastaan :) ja lasten ikähaarukka 1v- 6v :)

Meillä oli yhtenä jouluna aina lappunen luukussa ja siinä tehtävä, aarrekartta, tms joka johdatti yllärin luo. tein kalenterit tulitikuaskeista, eikä sinne isoja ylläreitä mahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:
Nettikalenterit on kivoja, niistä ei tule kotiin roinaa pyörimään. Kelpaisikohan nykylapsillekin?

Mitä ne on?

Ne on siis ihan nettisivuja, joissa joka päivänä avautuu uusi "luukku", jonka sisällä voi olla vaikka joku peli tai jotain puuhaa, tulostettavaa tai jotain. Tai vaikka jatkotarina, joka päivä vähän lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja ffg:
juu aina mä lokakuussa joulukalenteria ajattelen. pitäiskö hakea kuusikin jo valmiiksi.

Jos sen kalenterin tekee itse, niin ei ole yhtään aikaista aloittaa närtelyä jo nyt :xmas: Jos taas ostaa valmiiseen pussukkaan/ sukkaan/ kalenteriin, tms. yllärit, kannattaa niitäkin jo katsella nyt . eipä tule kiire ja kaikki onn valmiiksi hommattu :)

Mä teen aika marraskuun viimesenä päivänä sen.
Viimeksi tein tollasen ja tohon vielä luukut:

Tein tytöille, viime vuonna jolloin toinen tytär olikin kylläkin 1.v, mutta esikoinen vanhempi, joten tavallaan vaan esikoiselle. Ostin sillaisen ison missä on 24 luukkua, kankaisen.
Jokaselle päivälle tuli tarra, karkki tai jokin pieni lelu, on se mukavaa näperellä tytöille omat jutut. Nyt voisi tehdä itse kokonaan, kun muutenkin on äitiyslomalla, jonkin saman tyylinen:)

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:
Nettikalenterit on kivoja, niistä ei tule kotiin roinaa pyörimään. Kelpaisikohan nykylapsillekin?

Mitä ne on?

Esim. Harry Potter- faneilla on sivustollaan oma nettikalenteri :) Todella kiva niin aikuisille kuin lapsillekin. "Luukussa" on runoja, pieniä tehtäviä, avatareja, taustakuvia, testejä, pelejä... Taidokkaasti tehty ja viihdyttävä. On ollu tällasen hieman lapsekkaan 29v. äiti-ihmisen "oma" kalenteri jo pari vuotta :)

Tässä linkki vuoden -07 kalenteriin http://hpfanit.vuotis.net/arkisto/joulukalenteri2007/

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä teen aina itse.

Montako lasta siulla on?

2. Teen niille yhteisen.
Semmosen, missä luukun takana on vihje siitä, mihin namut on piilotettu. Molemmille on piilossa oma laatikko, jossa on ne namut.

Hauska idea!

On kyllä söötti idea =)