Joulufriikit 2024

Lämmin tervehdys jälleen kaikki joulun ystävät. Joulufriikit 2024 on jatkokeskustelu Syysfiilistelijöille ja avoin ketju kaikille, jotka salaa odottavat joulua, kun viimeiset viettävät vielä kesälomiaan, henkäilevät ihastuksesta nähdessään kaupoissa ensimmäiset valosarjat ja koristukset, aloittavat glögikauden aivan liian aikaisin ja nauttivat joulun odotuksesta luvattoman paljon.

Voit kirjoittaa vain yhden viestin tai jatkaa tunnelmointia kanssamme aina uuteen vuoteen asti. Lämminsydäminen joukkomme koostuu jo yli 10 vuotta keskustelun äärelle kokoontuneista vakiokävijöistä, hiljaisista taustailijoista sekä ilahduttavista uusista keskustelijoista - kaikki tervetuloa!

Joulufiilikseen pääsemistä on nakertanut lumen häviäminen vesisateiden mukana jo moneen kertaan. Viime vuonna pysyvä lumi saatiin täällä Kainuussa jo 27.10. ja jouluna olikin jo oikein kauniit nietokset.

Viikonloppuna virittelimme kausivalot ulos naapureita ilahduttamaan. Adventtitähdetkin löysivät ikkunoihin sunnuntaina, mutta ensimmäistä kynttilää unohdin polttaa. Olen polttanut sitä sitten joka ilta hieman.

Tänään ohjelmassa on piparitaikinan tekeminen, jotta se ehtii maustua jääkaapissa itsenäisyyspäiväksi. Silloin olisi tarkoitus paistaa pari pellillistä bonusjuniorin kanssa. Viikonloppuna järjestetään läheisellä kylällä myös yhdet joulumyyjäiset. Sieltä voisi käydä katsomassa paikallisia jouluviemisiä kotopuoleen.

Toivon, että teillä muilla joulumieli on löytänyt helpommin sydämeen. Uskon sen vielä tännekin löytävän, nyt on vain vähän tahmeampi vuosi sen suhteen. Ei kuitenkaan anneta sen häiritä!

vierailija
Minä kans kirjoittaisin tänne jotain, mutta tulee niin romusti virheitä että tympäsee kirjoittaa mitään.
Sen kuitenkin sanon joulun lähestymisestä, että olen vartioinut Pelastus Armeijan joulupataa muutaman kerran tänäkin vuonna.
Luntakin tuli nelisen senttiä viime yönä.
Sain sen kuitenkin putsattua ajotieltä jo ennen viittä aamulla.

Toisella kertaa kehun lisää itseäni.
Näkemisiin siihen saakka.

Kaikella kunnioituksella,
Amerikan Käynyt Mies.

• Tykkää
Reactions: kilsikka
Piparitaikina tekeytymässä jääkaapissa! Ihan tunnelmallisestihan tuo meni, kun laittoi taustalle jouluista musiikkia soimaan ja muutaman kynttilän palamaan. Huomenna voisin jatkaa puuhastelua taatelikakulla. Yleensä olen tehnyt ensimmäisen jo lokakuun puolella, mutta vuodet eivät ole veljiä keskenään.

Pakkaset palasivat ja tänään oli aurinkoinen, kirpsakka pakkaspäivä. Töistä palatessa taivaalla tähdet tuikkivat ja koirien kanssa oli mukavaa käydä pitkä lenkki. Nekin ovat mielissään siitä, että talvi on tulossa.

Yhteistyössä