Joulubudjetista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joulufani"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joulufani"

Vieras
Oletko jo säästänyt joululahjoihin ja ruokaan menevät rahat, vai nipistätkö ne ensi kuun palkasta/ veronpalautuksista?

Otatko pikavippiä tai maksatko jouluostoksia Visalla?

Eli miten palstalaiset aikoo rahoittaa joulun, ja kuinka paljon siihen kuluu rahaa?

Minä odottelen veronpalautuksia, noin 250e on tulossa ja sillä ostetaan joululahjat. Joulukuusi ja matkat ja sapuskat sitten marraskuun tilistä.

Ei meidän tarvitse onneksi miettiä etukäteen joulubudjettia. Rahaa säästyy koko ajan sen verran että ei tarvitse miettiä mitä ja koska voidaan ostaa. En ole vielä miettinyt joululahjoja joten ei hajuakaan paljonko menee niihin rahaa. Ruokaan menee kyllä mutta en ole koskaan laskenut..

no ihan palkkarahoilla rahotetaan, osa lahjoista varmaan veronpalautusrahoilla, koskaan ei ole ollut niin tiukkaa, että olisi visalla tai vipeillä täytynyt joulu maksaa.
laittaako ihmiset oikeasti jouluun rahaa yli varojensa?
meillä ainakin on aina käytetty sen verta rahaa kun on ollut tilillä, eikä todellakaan olla vedetty millään vipeillä.

no ihan palkkarahoilla rahotetaan, osa lahjoista varmaan veronpalautusrahoilla, koskaan ei ole ollut niin tiukkaa, että olisi visalla tai vipeillä täytynyt joulu maksaa.
laittaako ihmiset oikeasti jouluun rahaa yli varojensa?
meillä ainakin on aina käytetty sen verta rahaa kun on ollut tilillä, eikä todellakaan olla vedetty millään vipeillä.

Ai laittaako?
Jouluhan on pahinta aikaa kun visa vinkuu ja vippejä otetaan...
Ihmiset haluavat viettää 'kunnon' joulun vaikka siihen ei olisi varaa :/

Ai laittaako?
Jouluhan on pahinta aikaa kun visa vinkuu ja vippejä otetaan...
Ihmiset haluavat viettää 'kunnon' joulun vaikka siihen ei olisi varaa :/

surullista :(
mulle joulussa tärkeintä on perheen kanssa yhdessä olo. en ostele ruokaa ylimääräistä, koska ne jäisi syömättä, meillä ei myöskään kamalasti välitetä jouluruuista, mitä nyt kinkkua,perunalootaa,rosollia ja torttuja syödään, lisäksi teen aina pari majoneesipohjaista salaattia ja vihersalaattia, sukulaisille lahjoja ei osteta kuin lapsille, se on ihan sovittu, aikuiset eivät tarvitse lahjoja välttämättä.

surullista :(
mulle joulussa tärkeintä on perheen kanssa yhdessä olo. en ostele ruokaa ylimääräistä, koska ne jäisi syömättä, meillä ei myöskään kamalasti välitetä jouluruuista, mitä nyt kinkkua,perunalootaa,rosollia ja torttuja syödään, lisäksi teen aina pari majoneesipohjaista salaattia ja vihersalaattia, sukulaisille lahjoja ei osteta kuin lapsille, se on ihan sovittu, aikuiset eivät tarvitse lahjoja välttämättä.

Niin on :(
Eihän noissa visoissa yms ole mitään vikaa jos ne on vaan hetkellisiä ja ne saa helposti maksettua pois mutta valitettavan usein tilanne on toinen :(

Mun on kyllä pakko myöntää että meillä jouluun laitetaan paljon rahaa. Meillä on iso porukka syömässä ja pöytä täynnä herkkuja ja paljon kaloja, kyllä niihin saa kummasta rahaa uppoamaan.
Lahjoja ollaan päätetty vähentää tänä vuonna, ettei osteltais aikuisten kesken paitsi pariskunnat toisillemme :)

Saan ite useamman satasen veronpalautuksia ja maksan sillä luottokorttilaskun pienemmäksi. Olen ostellu hiljalleen joululahjoja lapsille, joten joulukuulle ei jää paljon mitään ostettavaa. Ruokaan meillä ei mene, kun ei syödä kotona jouluruokaa. Koristeet ja (muovi)kuusi on jo, joten ei tartte niitäkään. Mieskin mulla on, mutta sillä on raha-asiat sen verran solmussa, että ostelen itse lahjat... Molemmat kun ollaan pienitulosia, niin pitää hyvissä ajoin alottaa joulun suunnittelu, mutta eipähän tartte jouluruuhkissa itteänsä stressata :-)

Yhteistyössä