Jouluahdistus alkoi :( (ei tarvitse lukea,kunhan purkaudun)

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suurimman osan voi ostaa valmiina. Jos ei kehtaa "äitien tekemiä" laatikoita yms tarjota. niin kauppojen kotikeittiöiden tuotteita harva erottaa itsetehdyistä. Yksi vaihtoehto on käydä ostoksilla/tilata tuotteet valmiina ammattikoululta.

Minä en sukujouluja vietä, lasten syntymän myötä niistä pääsi eroon. En muistele kaiholla lapsuuden jouluja nukkumista lattialla serkkulauman kanssa rintamiesmökissä, missä ei ollut edes sisävessaa. Parhaiten muistan sen, kun vielä kolmen aikaan yöllä kuuntelin seinäkellon kumautuksia ennen unen tuloa.
 
Apua, mut mä nauran täällä teidän jouluyölle...appiukko ähkii vessassa, pieru leijailee, kissat sähisee koirille ja fretit paskoo, pupu rapisee paniikissa häkissään, emäntää kärrätään Niuvanniemeen kun hokee "joulupullia oli vain 26, ei riittäny, yks jäi ilman"...:ROFLMAO:
(anteeksi en halua sorsia psykoosipotilaita)
 
vierailija
Hitto onko se nyyttäri idis sittenkin nolo...??? :unsure:

-AP
On, jos muut ovat hoitaneet aikaisemmin juhlat ilman nyyttäreitä. Mutta ei ole noloa ehdottaa, että ensivuodesta lähtien voisitte järjestää nyyttäriperiaatteella, jos porukat haluavat ylipäätään jatkaa perinnettä. Voi olla, että moni pitää jokajouluisia sukujuhlia jo riesana. Kuulostaa, että porukat asuvat kaukana toisistaan, jos täytyy yöksi jäädä. Sen ymmärtää muuten vain niin, että alko on mukana siinä määrin, ettei kuskia löydy kotiin.
 
vierailija
Lanttu- ja porkkanalaatikot voi tehdä etukäteen pakkaseen ja sitten jouluna vain lämmittää uunissa (ota ajoissa sulamaan, sillä porkkana kestää tosi kauan sulaa). Itse teen joka joulu laatikot pakkaseen, koska se helpottaa.
Rosolli on pakko pilkkoa edellisenä päivänä kun muuten ei oo hyvää. Glögikakku on helppo tehdä pakkaseen etukäteen (pitää hyytyä ennen pakastamista). Joulutortut pakkaseen etukäteen ja sitten lämmitys uunin kautta.
 
Älä ap suutu, mut mä tein mielessäni jo excel-taulukkoa teidän vessan käytöstä, jos oletetaan että jokainen yövieras on vaikka 18 tuntia teillä.

-Pissahätä-> jokainen käy vessassa n.4 kertaa, kerro se 27:llä
-Kakkahätä-> jokainen vessassa 1 kerran (appiukko 3 kertaa ja kaaaauan. Hienosteleva anoppi pidättää kotimatkalle ABC:n vessaan asti), kerro se 26:lla.

Plus nolosteleva teinityttö jolla menkat ja koulupoika joka ei jaksa tähdätä pönttöön.

Nopea laskutoimitus:teidän vessa on käytössä jouluna n.2 tuntia, mut jos on 2 pyttyä niin 1 tunti/pytty. Varaudu heilumaan niissä parin tunnin välein vessaharjan kanssa.

Haluatko vielä powerpoint-esityksen aiheesta? (y)

Kohta säntää paikalle se yks harmaa joka syyttää mua kakka-aiheen suosimisesta...:rolleyes:
 
vierailija
ISO KIITOS KAIKILLE :love: kun osallistuitte tähän pääkoppa tuntuu jo selvemmältä


Vieraiden ikähaarukka muuten 7kk-99w

No joo jos lintsaisinkin noista erityisruokavalioista niin helpottaisi kyllä eikä olis noloa.

Talossa 3krs tilaa riittää etenkin kun riiviölaumassa paljon pieniä niin ne kuorsaa vaikka kuusen alla tyytyväisenä :D
Mutta kumminkin tässä talomme tila kavalkaasi:

3krs 4 huonetta (2 omittu perheen käyttöön)
2 krs keittiö,olkkari,2 vierashuonetta (1 huone omittu),portaikko komero
1 krs (kellari) touhula (lasten puuhahuone äänieristetty ja pehmustettu :D ),komero,ja epämäärä käytössä ollut huone

Vessapaperit,glögit mitähän vielä mokomia en edes tullut ajatelleeksi.

Frettejä olis tulossa vain 1 kpl ei laumaa joten anteeksi vain Echo

Hmmm exel taulukko wc:käytöstä joopa pistä vain tulemaan Echo en ole ennen moisesta kuullut saati nähnyt
----------------------------------------------------------------------------------------
Eli alustavasti homma menis näin:

-Laatikot valmistavaraa
-Leivoksissakin voisi olla enemmistö lähi leipomon tuotteita
-Muut herkut/lisukkeet vähän tilanteen mukaan,etenkin muksuille jotain simppeliä kuten jätskiä
-juomissa valkoviiniä,olutta,kaljaa,punaviiniä,limppaa,ehkä shampanjaa

Eli itselle jäisi kinkun ja kalkkunanpaisto,perunoitten keittäminen ja jotain toistaiseksi hämärää hommaa.

Jos niitä karvatassuja tulee niin;
Pupu menee portaikko komeroon häkkeineen
Fretti kellarin komeroon (lämmin betonirapattu huone)
3 kissaa ja koira saavat selvitä itse meidän perheen otukset eivät ainakaan kiusaa ja onhan se joulurauhakin :D

Astioita kyllä piisaa ja keittiö fixataan niin että pöydät kiertää seiniä.

_ap
 

Yhteistyössä