Joulua,joulua :)

• Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Valmiiksi pakkaseen voi tehdä laatikot, pullat, karjalan-, tai riisipiirakat, kahvikakut. Mullakin alkaa kohta jo valmistelut, pakastin on siis täälläkin käytössä! =)

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Valmiiksi pakkaseen voi tehdä laatikot, pullat, karjalan-, tai riisipiirakat, kahvikakut. Mullakin alkaa kohta jo valmistelut, pakastin on siis täälläkin käytössä! =)
Paistatko ne laatikot ennen pakastusta?

Meidän jouluun kuuluu kinkku, porkkana,-lanttu,-ja perunalootat, siliä/lohta(ei tänä vuonna pojan takia )karjalanpiirakat..
Taatelikakku, tortut(ei luumutäytteellä )
Riisipuuro ja sekametelisoppa
tietenkin paaaljon suklaata, hedelmiä glögiä jne..
Ja tietenkin itse tehdyt piparit , taikinaa menee ennen joulua varmaan 5kg..

Salama McQueen
Mä olen tehnyt pakastimeen valmiiksi kaikki ennen joulua, hyvänä on pysynyt, tein vissiin marraskuun lopulla.

Kaikki paistoin valmiiksi ja sitten pakastin, aattoaamuna sulamaan ja sitten lämmitin uunissa. Nam! Tuskin maltan odottaa! :p :p

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja taataa:
Jouluun on 2,5kk!!! :eek:
Niin on! Kurjaa!! :D

Mulla on jo lahjoja kaapeissa, jouluruoat mietittynä ja odotan vaan sitä kun pääsen kunnolla jouluilemaan, marraskuun lopulla se alkaa.
Sitä mäkin odotan...kuinkahan aikasin vois laittaa jouluverhot ja valot???

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Niin on! Kurjaa!! :D

Mulla on jo lahjoja kaapeissa, jouluruoat mietittynä ja odotan vaan sitä kun pääsen kunnolla jouluilemaan, marraskuun lopulla se alkaa.
Sitä mäkin odotan...kuinkahan aikasin vois laittaa jouluverhot ja valot???
No mä varmaan aloitan pikkuhiljaa tuossa marraskuun alkupuolella, niillä valoilla. Ensin ulos pensaaseen ja sitten siitä eteenpäin. Jouluverhot (meillä ei ole kyllä nyt vielä, eli jos hankitaan) laittaisin vasta pikkujouluna marraskuun lopussa.

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
no mitäs sitten? meillä leivotaan viikonloppuna ekat piparit ja torut..
Aattelin vaan että kerkeäähän tuota vielä höyryämään. Tulee vaan aika pitkäksi jos noin kovaa oottaa joulua
No eikä tule! Päinvastoin! Siinä on aikaa valmistella, fiilistellä ja nautiskella. Kun on joulukuu, voi nauttia glögistä, pipareista ja rauhasta kun muut panikoi. ;)

Et sie ymmärrä, jos et ole jouluhullu. :D

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Minä vuan tulin sanomaan, että ihanaa kun on muitakin jouluhösääjiä :heart: Näihen ketjujen lukeminen saapi heti joululaulut raikamaan piäkopassa.
On, on! Mä nautin ihan kympillä kun kohta koittaa marraskuu ja saa ihan ilman hullun leimaa kuunnella joululauluja jne. :whistle:

PahaSilmä
Meitsi tekee piparit chilillä. On todella hyviä!

Mun mies on tuoksunut joululta jo muutaman viikon, sen iho on niin lämmin ja pehmeä ja kun sen kainaloon käpertyy, tuntuu, että on joulu. :heart: :heart: :heart:

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Mun mies on tuoksunut joululta jo muutaman viikon, sen iho on niin lämmin ja pehmeä ja kun sen kainaloon käpertyy, tuntuu, että on joulu. :heart: :heart: :heart:
Siis ihanko chiliä vaan mausteeksi sinne? Vai onko joku erityisreseptiikka käytössä? :whistle:

Hih, teillä taitaa lööööv kukoistaa? :D :heart:

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Siis ihanko chiliä vaan mausteeksi sinne? Vai onko joku erityisreseptiikka käytössä? :whistle:

Hih, teillä taitaa lööööv kukoistaa? :D :heart:

Joo mausteeksi tai siis lisäksi. ja pippuria kanssa.

Yhteistyössä