Joulu-trauma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja varas:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
eikö isä tai kukaan sukulainen, mummu tms. ollut kuvioissa? olitte kahdestaan?
miten äitisi on nyt?

Isääni näkyi kotona harvoin, hän teki työtä niska limassa ja reissasi työnsä puolesta paljon. Isän ollessa kotona oli ruokaa ja pullot piilossa. Isoveljeni ei kärsinyt puutteista kuten minä, hän oli äidin lellikki. Sai uusia vaatteita ja syliä ja ruokaa, kun minä istuin yksin ja toivoin pääseväni pois. Äidillä oli ihmeellinen kyky kulisseihin sukulaisten ja isäni edessä, opettajaltani saadut vaatteet olivat tietenkin äitini ostamia jne. Ja kävimme kylässä ym vain silloin, kun oli pakko, eli kun isä oli kotona.

oletko äitisi kanssa tekemisissä? itse en varmaan haluaisi nähdäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
te kovia kokeneet, eikö kukaan lähipiiristä naapurit sukulaiset nähneet tai tajunneet mitään?

näkivät sekä tajusivat. suomessa vaan on RIMA NIIN SAATANAN KORKEALLA soittaa sossuun ja ilmaista huoli. Itseasiassa suurin osa suomen kansasta on tunnekylmiä ja välinpitämättömiä, koska voivat elää itsensä kanssa vaikka tietävät miten huonosti jollakin lapsella on asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja lalla:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Voi itku :hug:

Ja MÄ tiedän lapsen joka tälläkin hetkellä ei saa syödäkseen viikonloppuna, koska vanhemmilla on oltava mersut sun muut :snotty: |O :snotty:

oletko tehnyt ilmoituksen viranomaisille?

En mä ole, koulun henkilökunta on, koska tietoisia asiasta, JA muitten ei KUULEMMA tartte puutuu asiaan sen enempää.

Lapsi syö maantantai aamuisin lunta (jos sitä on), ennenkuin keittiöhenkilökunta kerkee tulla kaivaa jääkaapista sille muuta. :/ =)
(Hymynaama keittiötätille ja tää |O |O |O vanhemmille! )

ei voi olla totta nykypäivänä! eikö lapsi käy kavereillaan syömässä viikonloppuna?
Ei kait PÄÄSTETÄ, ettei kulissit romahda :snotty:

Tänäkin päivänä toivon, että joku olisi nähnyt äidin luomien kulissien taakse. Jos vain pystyt, ole kiltti ja auta tätä lasta saamaan parempi lapsuus.. se on liian rankka pienelle ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja lalla:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Voi itku :hug:

Ja MÄ tiedän lapsen joka tälläkin hetkellä ei saa syödäkseen viikonloppuna, koska vanhemmilla on oltava mersut sun muut :snotty: |O :snotty:

oletko tehnyt ilmoituksen viranomaisille?

En mä ole, koulun henkilökunta on, koska tietoisia asiasta, JA muitten ei KUULEMMA tartte puutuu asiaan sen enempää.

Lapsi syö maantantai aamuisin lunta (jos sitä on), ennenkuin keittiöhenkilökunta kerkee tulla kaivaa jääkaapista sille muuta. :/ =)
(Hymynaama keittiötätille ja tää |O |O |O vanhemmille! )

ei voi olla totta nykypäivänä! eikö lapsi käy kavereillaan syömässä viikonloppuna?
Ei kait PÄÄSTETÄ, ettei kulissit romahda :snotty:

Tänäkin päivänä toivon, että joku olisi nähnyt äidin luomien kulissien taakse. Jos vain pystyt, ole kiltti ja auta tätä lasta saamaan parempi lapsuus.. se on liian rankka pienelle ihmiselle.

No ovat sosiaalitoimiston valvonnassa, joten valitus ei taida auttaa enempää tai vähempää.
Ja mistä mä TIEDÄN, vaikka homma etenis, vaikka hitaasti :/ :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Ap, puhuitko koskaan isällesi, millainen äitisi on silloin, kun isä ei ollut kotona? Ovatko vanhempasi eronneet?

En uskaltanut. Koska isä oli aina poissa, en tuntenut häntä kovin hyvin. Olin arka ja ujo, enkä osannut kuvitella itseäni puhumalla puhumassa hänen kanssaan. Sen lisäksi, että pelkäsin mitä äiti tekisi, tietenkin hän muistutti että elämämme on onnellista ja meidän tulee pitää se sellaisena.
Ovat eronneet, kun äitini kulissit sortuivat isäni edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
te kovia kokeneet, eikö kukaan lähipiiristä naapurit sukulaiset nähneet tai tajunneet mitään?

Kyllä sossu tiesi, muttei tehnyt mitään. Ollessani 15-vuotias 18-vuotias poikaystäväni laitettiin minun ja siskon huoltajaksi sossun ehdotuksesta. Tällaista sosiaalityötä 2000-luvulla.

Tää juttu on nii p**kaa,vaikka asiat olisi kuinka huonosti niin YKSIKÄÄN sossu ei laittaisi alaikäisen ja hänen siskonsa HUOLTAJAKSI mitään 18-vuotiasta poikaystävää,ei ikinä! Narahdit,parempi vale seuraavalla kerralla!

Kertomuksesi kosketti - ja tosi syvältä! Paljon kuulen ja näen työssäni ja saan olla myötäeläjänä ja tukijana. Kaikkea ei tarvitse ymmärtää eikä antaa anteeksi. Toivon sydämestäni, että saat lapsesi ja mahdollisen muun perheesi kautta nyt kokea uudelleen joulun ja nähdä sen uutena mahdollisuutena itsellesikin. Usein mietin minäkin sitä, miten läheiset, naapurit ym. voivat sulkea silmänsä. Iloitsen niistä ihmisistä, jotka vielä osaavat olla ihmisiä ja tuoda vaikka sen vaatepussin eivätkä vain katso nenän vartta pitkin huonosti puettua, nälkäistä lasta ( kuten joskus tälläkin palstalla olen huomannut ärtymyksen kohdistuvan LAPSEEN, joka on asemaansa syytön ).

No ovat sosiaalitoimiston valvonnassa, joten valitus ei taida auttaa enempää tai vähempää.
Ja mistä mä TIEDÄN, vaikka homma etenis, vaikka hitaasti :/ :ashamed:

Jos lapsi ei saa tarvitsemaansa perusturvaa, tulee edetä nopeasti. Eikö ole oikeasti mitään tehtävissä?

Kuin olisin oman äitini tarinaa lukenut. Alkoa ei tosin ollut, mutta hakkaamista sitäkin enemmän. Myös tuo lumihankitarina on tuttu, äitini tosin oli silloin ehkä kolmevuotias. Toisista ei ole äideiksi.

Ap, puhuitko koskaan isällesi, millainen äitisi on silloin, kun isä ei ollut kotona? Ovatko vanhempasi eronneet?

En uskaltanut. Koska isä oli aina poissa, en tuntenut häntä kovin hyvin. Olin arka ja ujo, enkä osannut kuvitella itseäni puhumalla puhumassa hänen kanssaan. Sen lisäksi, että pelkäsin mitä äiti tekisi, tietenkin hän muistutti että elämämme on onnellista ja meidän tulee pitää se sellaisena.
Ovat eronneet, kun äitini kulissit sortuivat isäni edessä.

Miten ne sortuivat? Tiesikö isäsi, että äitisi juo hänen poissaollessaan paljon?

Anteeks kun utelen, kosketti vaan tuo tarina syvältä ja lujaa, tekee niin pahaa ajatella edes tuollaista kohtaloa lapselle. Vaikka eihän kai se harvinaista ole, paljon on karuja kohtaloita täällä suomessakin lapsilla... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Psykologi:
Kertomuksesi kosketti - ja tosi syvältä! Paljon kuulen ja näen työssäni ja saan olla myötäeläjänä ja tukijana. Kaikkea ei tarvitse ymmärtää eikä antaa anteeksi. Toivon sydämestäni, että saat lapsesi ja mahdollisen muun perheesi kautta nyt kokea uudelleen joulun ja nähdä sen uutena mahdollisuutena itsellesikin. Usein mietin minäkin sitä, miten läheiset, naapurit ym. voivat sulkea silmänsä. Iloitsen niistä ihmisistä, jotka vielä osaavat olla ihmisiä ja tuoda vaikka sen vaatepussin eivätkä vain katso nenän vartta pitkin huonosti puettua, nälkäistä lasta ( kuten joskus tälläkin palstalla olen huomannut ärtymyksen kohdistuvan LAPSEEN, joka on asemaansa syytön ).

Kiitos sinulle ja kaikille teille muillekin kannustuksesta!
Tämä opettaja, nyt jo edesmennyt, toi 6 vuoden aikana muutaman pussillisen vaatteita minulle. Suurella lämmöllä muistan häntä.

Miten ne sortuivat? Tiesikö isäsi, että äitisi juo hänen poissaollessaan paljon?

Anteeks kun utelen, kosketti vaan tuo tarina syvältä ja lujaa, tekee niin pahaa ajatella edes tuollaista kohtaloa lapselle. Vaikka eihän kai se harvinaista ole, paljon on karuja kohtaloita täällä suomessakin lapsilla... :(

Ei isäni tiennyt. Isä luuli äitini huolehtivan meistä, olihan hänellä kaikki isäni ansaitsemat rahat käytössään. Kunnes alkoi tuhlata niitä rahoja tavalla, josta jäi kiinni. En osaa sanoa miten, koska en tiedä tarkkaan. Mutta siitä äitini lopulta jäi kiinni, ettei ilmeisesti osannut selittää mihin rahat sai tuhlattua ja isäni heitti hänet pihalle tajuttuaan koko totuuden. Vuorostaan :)

Ei isäni tiennyt. Isä luuli äitini huolehtivan meistä, olihan hänellä kaikki isäni ansaitsemat rahat käytössään. Kunnes alkoi tuhlata niitä rahoja tavalla, josta jäi kiinni. En osaa sanoa miten, koska en tiedä tarkkaan. Mutta siitä äitini lopulta jäi kiinni, ettei ilmeisesti osannut selittää mihin rahat sai tuhlattua ja isäni heitti hänet pihalle tajuttuaan koko totuuden. Vuorostaan :)

Vielä yksi kysymys... Millaiset välit sinulla on isääsi nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja liar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä sossu tiesi, muttei tehnyt mitään. Ollessani 15-vuotias 18-vuotias poikaystäväni laitettiin minun ja siskon huoltajaksi sossun ehdotuksesta. Tällaista sosiaalityötä 2000-luvulla.

Tää juttu on nii p**kaa,vaikka asiat olisi kuinka huonosti niin YKSIKÄÄN sossu ei laittaisi alaikäisen ja hänen siskonsa HUOLTAJAKSI mitään 18-vuotiasta poikaystävää,ei ikinä! Narahdit,parempi vale seuraavalla kerralla!

Tämä on todellakin aivan täyttä totta niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Ja kyllä on herättänyt jälkeen päin melkoista keskustelua siitä kuinka näin on toimittu. Tämän avulla saimme olla jonkin aikaa kotona ennen kuin sisko meni perhekotiin. Samainen sossu ei myöskään puuttunut vaikka meillä oli kotona asiat aivan päin helvettiä. Älkää hyvät ihmiset olko noin sinisilmäisiä!! Laiminlyöntejä tapahtuu sossunkin taholta.

Yhteistyössä