Joulu meni pilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en kyllä minäkään lähtisi kaksviikkosta roudaamaan kotoa minnekkään. En autolla enkä junalla, en yksin enkä miehenkään kanssa. Tosiaan voihan siellä sukulaisissa käydä sitten ku vauva vähän vanhempi ja mieskin tervehtynyt. Järki käteen ap.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
kyllä se joulu kotonakin tulee ja varmasti mukavaa ja tunnelmallista saa pienellä laitolla.

Niinpä.

Mä luulen että ap ei oikeesti vaan jaksa eikä viitsi itse(kään) lähteä sukuloimaan, mutta velvollisuudentunto (se mummon vointi esim.) painaa toisessa vaakakupissa -joten niitä ylitsepääsemättömiä ongelmia tulee sitten keksittyä liukuhihnalta ja miehestä tehtyä syyllinen...

Sama tuli mulla mieleen! Enkä kyllä jaksaisi ap:n tilanteessa itsekään lähteä 2 vkoa synnytyksestä reissuun. Oudolta tuntuu, että miksei muka voisi sukuloimaan mennä vähän myöhemmin. Jos perhe kerran elää toimeentulotuella, niin ei kai silloin ole työtkään esteenä...

Minuakin on tässä pidemmän aikaa kyrsinyt eräs asia, jota en voi muuttaa ja johon on ollut alistuttava. Ei ole joulumieltä ollut yhtään. Jotenkin vaan oli kaivettava jotakin riemua vaikkei mitään ihmeempää puurtamista ollut. Tää on elämää ja nyt on tämmönen joulu, kenellä minkäkinlainen. Joulu menee usein pilalle. Meillä meni ihan perseelleen eka joulu, kun oli vauva. Mutta tässä sitä vaan ollaan, kaikki kolme, paitsi että kaksi muuta nukkuu. Pimpelipompeli vaan ja eikun etiäpäin, sanon ma.

Mun mielestä tolla ap:lla on kuitenkin asenteessa jotain vikaa. On asioita joille ei kerta kaikkiaan mahda yhtään mitään. Jos se äijä on niin luuseri ettei jaksa jonkin kurkkukivun takia lähteä reissuun, kai sen joulun voi tehdä mihin vaan! Itse olen varautunut kaikkeen.

Yhteistyössä