Joulu ja halu auttaa lähimmäistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos itse löydätte avun tarvitsijan niin olkaa oikeasti tarkkoina kenelle apuja annatte että ette mieltänne pahoita.
Tänään eräässä ryhmässä törmäsin äitiin joka kerto kuinka rahallisesti tiukkaa ja kuinka ei varaa joululahjoihin kun lasten ulkovaatteetkin maksaa paljon ja on niin kallista.
Ensin hän puhui itsestään kuin olisi yh äiti mutta nopealla vikaisulla face profiilin kävi selväksi että hän on lasten isän kanssa yhdessä ja lapset onkin huostassa, unohti kai mainita kun avustusta koetti pyytää lasten varjolla :(
Sinällään outoa sillä lapset tulevat varmasti saamaan sosiaalihuollon kautta joululahjoja ja varmasti sijaisperhekin heitä muistaa.
Muutama ihminen hänelle jo viestiä laitteli ja joku siellä jo mielensä pahoittikin kun huomasi että kyse olikin hiukan vilpistä lasten varjolla.
Eli olkaa varovaisia ja katsokaa se face profiili ja katsokaa jos jotain on julkisena ja tutustukaa hiukan että se avustuksesi menee oikeasti sitä tarvitsevalle.
Itsekin olin ensin valmis laittamaan lahjoitusta mutta onneksi hiukan tutustuin face profiiliin ja googlasin nimen ja löytyy aika monista avustus ryhmistä tämän nimi.
Avun pyytämisessä ei mielestäni pahaa mutta tuo vilpillisyys on asia jota en hyväksy :/

Tuntemattomien auttamisessa kannattaa olla aina tarkkana, koska suurin osa "avuntarvitsijoista" on huijareita. FB-kirppiksillä pyydetään tavaraa kirppishinnoin mukamas lapsille, ja hetken päästä ne myydään tori.fi:ssä eteenpäin tuplahintaan.

Itse tiedän yhden tapauksen joka kehuu kuinka saa näitä tukilomia kun vähän satuilee. Jatkuvasti hän sellaisella onkin. Viimeisin oli paras kun hän kirjoitti hakemuksen Solarikselle hän nauroi kaikille netissä että he itkevät siellä heidän perheen arkea ja jopa maksavat että hän lähtee sinne lomalle ja niin jälleen pääsi sinne mihin oli ykkösvaihtoehdon laittanut.
Harmi ettei näitä millään muotoa tarkistella vaan luotetaan siihen kuka on paras paskapuhuja.
Kyseisellä henkilällä olisi itselläkin vara maksaa koko loma omasta pussista mutta käyttää tuota porsaanreikää hyväkseen koska hän voi.

Yhteistyössä