Joulu 2012 - ketju!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tonttuilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kaksi lahjaa olen netistä kirjojen muodossa tilannut ja pari ajatusta joululle suonut :). Ehkäpä nyt on eka joulu, että voi olla hyvillä mielin sitten lapsuuden...äiti kun erosi juoppomiehestään ja on saanut elämänsä takaisin, meilläkin voidaan viettää pienimuotoista perhejoulua. Minä, mies, tyttö ja mun äitini. Aamusta lastenohjelmia, ruuanvalmistusta äidin kans, aamupäivästä tai sitten juuri hämärän laskeutuessa haudoille...ulkotulia, joulusauna, ruoka, joulupukki...äiti varmaan haluaa illalla mennä omaan kotiinsa kuitenkin yöksi, sitten voidaan miehen kans ottaa lasilliset viiniä ja nauttia lokoisasta olosta:heart:.

Joulupöytään kuuluvat itsepaistettu kinkku, keitetyt perunat, kaupan porkkana -ja lanttulaatikot, kermakastike (kinkun paistoliemestä), itsetehdyt lihapullat, rosolli, sienisalaatti, italiansalaatti. Itsesavustettua kalaa, graavilohta, silliä/suutarinlohta, ehkä mätiä, joululimppua, juustoa...

Jälkkäriksi luumurahkaa. Muita herkkuja meillä on perinteisesti joulutortut, maustekakku, piparit, erilaiset juustot ja suolakeksit. Suklaat, vihreät kuulat ja marmeladit. Nam nam:p. Alkoa sen verran, että ruokapöydässä viinilasilliset/olut, saunaoluet ja ehkäpä joku Baileys-tuikku illan vaihtuessa yöksi...tai sitten ei alkoa ollenkaan, Pepsimaxikin käy =)

[QUOTE="tonttuilija";27164556]Onko kukaan muu alotellut jo jouluttelua? Itse leivoin viikonloppuna tähtitorttuja ja join glögiä. Juuri tilasin Jotexilta lasten huoneisiin tonttu verhot.
Jouluun on enää 98 yötä![/QUOTE]
Joulukortteja ym. voisi alkaa väsäilee ettei jää viimetinkaan:)
Tunturisuden joulusivut

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27182688:
mä ajattelin tänävuonna tehdä joulukarkit itse: fudgea ja suklaakonvehteja erilaisilla täytteillä *tämänkin idean sain keskellä yötä* :D

Suosittelen, ei tule pettymyksiä karkkien maussa. :)

Olen tehnyt jo monta vuotta itse.

Ps. Kurkkaa Confetin sivuille. Makeis- ja konvehtitarvikkeet - Confetti Nuo polykarbonaattimuotit ovat kertakaikkiaan loistavia.

• Tykkää
Reactions: jassåå
Ihana ketju!!!! <3 Mä olen jouluihminen todellakin, rakastan joulua!!! <3 Joulublogiakin aloitin jo kirjoittelemaan!! :D Onneksi oli muitakin jouluttajia jo liikkeellä. ;)
Mä ostan ekat joululahjat jo heti tammikuun aleista. Siten on mahdollista ilahduttaa useampaa ihmistä. Muuten se ei onnistuisi. Nyt on jo ostettuna melkein kaikille kummilapsille, omille lapsille puuttuu vielä muutama paketti ja itse tehtyjä juttuja puuttuu vielä jonkun verrankin. Oon aloittanut jo keväällä tekemään itse joululahjoja, koska ei ne valmistu parissa viikossa, täytyy olla reilusti aikaa, että saa tehdä, kun siltä tuntuu.
Meillä on ihan perinteinen joulu, mun vanhemmat, ehkä appivanhemmat ja sitten mun sisarukset perheineen.
Jouluherkkuja mulla on ollut After Eight muffinssit (näitä kuulemma vois syödä muulloinkin...;)), Rocky Road karkit (piparimuruilla saa jouluisia), valkosuklaa-turkinpippurikarkit, Domino kekseistä tehdyt suklaa pallot, joulusydämet, piparit tietty sekä joulutortut. Tälle joululle täytyy taas keksiä jotain uutta herkkua. Teen useampaa lajia, mutta jokaista vaan vähän. Mun mielestä kivempaa niin! :D Tykkään niin paljon leipomisesta, välttämättä mun ei tule ite niitä syötyä juurikaan, mutta tykkään tehdä niitä. Karkkikakkuja tein viime jouluna muutamille ystäväperheille lahjaksi. Ne olivat kuulemma hyviä! ;P
Pikku hiljaa siis kohti joulua!!! <3 Odotuksen tunnelma on ihan kaikista parasta!! <3

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27182940:
täytyy noilla koittaa. Ajattelin myös kokeilla tehdä valkosuklaalla raitoja tuon tumman suklaan sekaan...

Mulle oli ylläri Lidlin valkosuklaa. Se työstyy yllättävän hyvin ja on helppo temperoida. :O Joskus löytää edullisistakin helmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27182948:
Mulle oli ylläri Lidlin valkosuklaa. Se työstyy yllättävän hyvin ja on helppo temperoida. :O Joskus löytää edullisistakin helmiä.

lidlin valkosuklaa on tosi hyvä =) lidlin tummat suklaat on hyviä sellasenaan- toisaalta, voishan niitäkin koittaa käyttää noissa suklaakonvehdeissa

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27182968:
lidlin valkosuklaa on tosi hyvä =) lidlin tummat suklaat on hyviä sellasenaan- toisaalta, voishan niitäkin koittaa käyttää noissa suklaakonvehdeissa

Ja ainakin niistä voi tehdä parit harjoituserät ennen joulua, jotta saa varmasti maisteltua suosikkimaut. :whistle: Näin mä ainakin ajattelin tehdä. :xmas:

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Joulu on kyllä ihanaa aikaa. :D Se fiilistely, herkkuja notkuvat pöydät, lasten odotus ja jännitys...lahjoista en välitä nyt aikuisena yhtä paljon kuin lapsena, mutta kieltämättä kutkuttaa vähän avata paketteja. ;) Vieläkin.

Mä kävin tänään ostamassa useamman joululahjan!! <3 Nyt on kummilasten lahjat melkein ostettuna. :) Niistä ei juuri mitään puutu enään. Omille lapsille puuttuu vielä.
Huomenna meinaan tehdä tämän vuoden ekat joulutortut!! :) Niin monissa blogeissa niitä on tehty ja vesikielellä niitä oon katellu. Täytyy itekin niitä nyt tehdä.

Ostin tänään ekan joululahjan alesta!! :D Pojalle Brion metrorata :) :) Sit löysin jonkun muovisen aarrearkun "anna/ota" paikasta (omasta kerrostalo kellarista) johon laitan sit karkkia lahjaksi =)

Tätä ketjua täältä nostelen!! :) Kun se Joulu aika kovaa kyytiä sieltä lähestyy. Joululahjalista rupee pikkuhiljaa pieneneen. Niin monta lahjaa on tässä välissä jo ostettuna! Karkkipaketteja en vielä aio ostaa, koska ne saattaa hävitä parempiin suihin ennen Joulua. :D Kun isot kummilapset tykkää saada aina jouluna jotain naposteltavaa. Joskus ne paketit on pähkinöitä tmv. mutta kuitenkin jotain syötävää. Uusin Risto Räppääjä leffa ei ole vielä ilmestynytkään, joten se pitää ostaa heti, kun kauppaan ilmestyy. Jossain oli, että 14.11. olis ilmestymispäivä. Toivottavasti!! Saa nähdä, että maltanko mä ite odottaa Jouluun saakka sen leffan kanssa. Se oli niin kiva!! Ice Age 4 oli myös lahjatoiveissa, eikä sitäkään vielä ole ainakaan meidän suunnalla näkynyt kaupoissa. Villasukkia on ahkerasti tullut kudottua ja ontelokuitu koreja. Niitäkin paketeista löytyy tänä vuonna! Kirjamessut kohta puoliin ovat ja sinne ollaan koko perheen voimin menossa. Muutama joululahja luultavasti sieltäkin lähtee matkaan. Ainakin Kunnaksen uusin kirja ja uusin Tatu ja Patu. Uusi Risto Räppääjä kirjakin on yhden lapsen toiveissa. Mielelläni mä noita kirjoja jouluksi ostankin, kun niistä iloa pitkään. Kummilastenkin paketeissa on kirjoja ja useampi vanhempi niitä on toivonutkin. Tämmöstä tällä kertaa! Joulunodotusta ilmassa! ;)

Minä ostin tytölle yhden joululahjan tammikuun alennusmyynnistä. Sellaisen naukuvan ja liikkuvan kissan. Nyt syksyllä ollaan laulettu joululauluja lasten kanssa. Lapset odottavat jo kovasti joulua ja kyselevät joulupukista ja tontuista. Lahjatoiveitakin on mietitty.

Tätä en miellä jouluun kuuluvaksi, mutta koska aika moni mieltää, niin kerrottakoon, että olen laittanut pihalle tunnelmavaloja. Laiton heti, kun illan pimenivät. Rakastan erilaisia valoja ja niiden luomaa tunnelmaa. Sisällä on myös erilaisia tunnelmavalaistuksia. Joulukyntteliköt laitan ikkunoille myöhemmin, mutta kaikki muut valot saavat tuoda jo nyt piristystä pimeyden keskelle.

jotexilta olen haaveillut kovasti jouluverhoja, -vilttiä ja -tyynyliinoja. en ole aikaisemmin harrastanut hirveästi joulukoristelua sillä lapsettomana ja ateistinä ei joulu ole kovin iso juttu ollut. sitäpaitsi INHOAN tonttuja ja vastaavia jouluelementtejä, mutta tänä vuonna suunnittelin yrittäväni vähän tunnelmallista punaista joulua saada tupaan hommattua.

hulluilta päiviltä tulikin sitten pentikin saaga-glögilasit mukaan sekä muumiaterimia sukulaispojalle joululahjaksi. sukkia pitäisi alkaa pikkuhiljaa kutomaan ettei ala niiden kanssa ahdistamaan.

Yhteistyössä