[QUOTE="vieras";27166387]Mun tekis hirveesti mieli tehä ite erilaisia suklaakarkkeja ja muita herkkuja.. En oo ikinä vielä tehny, mut tänä vuonna ajattelin kokeilla.

Mitä itsetehtyä herkkua vois antaa sukulaisille ja tuttaville muistamisena?
Mitä kaikkia ruokia aiotte jouluksi väsätä?[/QUOTE]
Mä teen kaiken perinteisen (siis meille perinteisen) eli: kinkku paistetaan, lanttu-, peruna-, ja maksalaatikkoa, sallatti, graavilohta (saan taas tänä vuonna itsekin syödä, kun en ole raskaana), lämminsavulohta ja ehkä kokeilen graavat myös siikaa tänä vuonna. Sit ostetaan mätiä, silliä, silakkaa, hillosipulia. Nää nyt tulee mieleen mitä joulupöydässä meillä on. Sit tietenkin lasten kanssa leivotaan pipareita, ässiä, pullaa. Miehen äiti tekee perinteisen englantilaisen maustekakun, ehkä jotain muutakin. Ja sit ei saa unohtaa joulutorttuja ja glögiä ja muita herkkuja kuten suklaata ja vihreitä kuulia.
Itse siis on tarkoitus tehdä kaikki, paitsi sillit ja silakat. Äiti tai/ja joku siskoista tulee kyllä auttamaan, mutta tykkään tehdä itse ja meillä kotonakin äiti aina tehnyt. Koen, että munkin täytyy. Ja näin ainakin tiedän mitä kaikkea jouluruuissa on ja ovat näin mahdollisimman "terveellisiä".
Nyt tässä tätä ketjua lukiessa aloin odottamaan joulua vielä enemmän.