Joudutteko koskaan kurittamaan tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimskaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimskaliini

Vieras
Mä ainakin joudun välillä pitämään käsistä kiinni:(..
Sit joskus tukasta nappaseen.
En luunapittele ym. lyö peppuun.

inhottava mieli tulee, mutta tuo meidän poika saattaa hajottaa vaikka mitä, kun saa käsiinsä suuttuessa..

tuo ei pysy, ku omassa huoneessa hetken sen jälkeen, kun ensin vähä viskonu kamuja..
Pakko pitää käsistä, kun minuakin lyö ja nipistää, jos saa kiinni:(
Kyllä sovitaan ja pyytää anteeks tarpeen mukaan..
En mä kisko sen kummemmin tukasta sillo, ku otan.

Että eikö sitte nurkkaan laittaminen ole lapsen "alistamista". Mulle tulee mieleen ku häkkiin veisit ku jonku elukan.. no hieman kärjistettyä mutta VAIN MINUN MIELIPIDE jonka toin julki EIKÄ KAIPAA TYHMIÄ KOMMENTTEJA..

Alkuperäinen kirjoittaja LeLu:
Että eikö sitte nurkkaan laittaminen ole lapsen "alistamista". Mulle tulee mieleen ku häkkiin veisit ku jonku elukan.. no hieman kärjistettyä mutta VAIN MINUN MIELIPIDE jonka toin julki EIKÄ KAIPAA TYHMIÄ KOMMENTTEJA..

kasvatustyyliimme ei kuulu kuritus, mutta hermot ovat valitettavasti menneet joskus niin, että olen näppässyt. Me olemme inhimillisiä ja joskus tilanne kärjistyy niin ettei jaksa. Edelleenkin, tästä on monessa paikassa ollut puhetta....monia meitä aikuisia on tukistettu lapsena eikä elämä ole mennyt pilalle. siis välttämättä...
kyse on siitä saako lapsi muuten rakkautta ja turvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mimskaliini:

Kielletään tietysti lasta ja perustellaan miksei niin saatehdä. Jos ei auta niin poistetaan lapsi paikalta ja tarvittaessa pidetään sitten käsistä kiinni, että riehuminen loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä:

Puheella.... Meillä on aresti mutta se ei ole nurkka vaan oma huone ja ovi on auki ettei lukkojen taa tartte laittaa.. Mutta jos puhe (lue: huuto) ja aresti ei mene perille niin kyllä meillä tulee luunappia ja karkkipäivät on peruttu!
Jos viskoo tavaroita niin tavarat lähtee jäähylle... niillä ei yksinkertasesti enään leikitä!

Tän päivän kakarat onki niin kurittomia ku niitä ei oikein rankaista... Kaikilla on vain laki puolella ja kaikkia hyyssätään.. hitto vangitki on asiakkaita vaikka itte ittensä ovat sinne hankkineet, silti niiden päätä vaan silitellään.. Kyllä lapsenki täytyy oppia seuraukset ja vaikka pienellä luunapilla jos ei muulla mene jakeluun.. Tosin muuta kurittamista en ymmärrä enkä hyväksy!

Siis en tarkota että tuppiremmit pitäs ottaa takas käyttöön ja toki toisen satuttaminen on väärin mutta järki käteen. Ärsyttää tän päivän ihmispaapominen ja kaikista pitää nostaa niin hirvee haloo (siis en tarkota tätä ketjua vaan yleensä tämä asia on ollu pinnalla)

Kysymys kuuluu: Kuinka lapsi oppii että tietty asia kuten lyöminen sattuu jos ite ei koe tätä???
Siis en tarkota että lyödä lasta takas mutta kun lapsi lyö äitiä niin meneekö tai tajuaako lapsi mitä tarkottaa että äitiä sattuu jos äiti ja isä ovat aina vain hyssytelleet ja vieneet nurkkaan.. Pitääkö lapsen saada pihalla sit kavereilta selkään että tietävät mitä sattuminen tarkottaa...

Mutta hui ku luin tuota uudestaan niin annoinpas itestäni kärkkään kuvan... Korjataampas vähä, meillä lapset ei kuitenkaan nyt jatkuvasti luunappia saa vaikka teksti antaa niin ymmärtää... Ja aika kiltit meijän lapset on ettei heille tartte alkaa räyhään..

Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä:

Puheella.... Meillä on aresti mutta se ei ole nurkka vaan oma huone ja ovi on auki ettei lukkojen taa tartte laittaa.. Mutta jos puhe (lue: huuto) ja aresti ei mene perille niin kyllä meillä tulee luunappia ja karkkipäivät on peruttu!
Jos viskoo tavaroita niin tavarat lähtee jäähylle... niillä ei yksinkertasesti enään leikitä!

Tän päivän kakarat onki niin kurittomia ku niitä ei oikein rankaista... Kaikilla on vain laki puolella ja kaikkia hyyssätään.. hitto vangitki on asiakkaita vaikka itte ittensä ovat sinne hankkineet, silti niiden päätä vaan silitellään.. Kyllä lapsenki täytyy oppia seuraukset ja vaikka pienellä luunapilla jos ei muulla mene jakeluun.. Tosin muuta kurittamista en ymmärrä enkä hyväksy!

Siis en tarkota että tuppiremmit pitäs ottaa takas käyttöön ja toki toisen satuttaminen on väärin mutta järki käteen. Ärsyttää tän päivän ihmispaapominen ja kaikista pitää nostaa niin hirvee haloo (siis en tarkota tätä ketjua vaan yleensä tämä asia on ollu pinnalla)

Kysymys kuuluu: Kuinka lapsi oppii että tietty asia kuten lyöminen sattuu jos ite ei koe tätä???
Siis en tarkota että lyödä lasta takas mutta kun lapsi lyö äitiä niin meneekö tai tajuaako lapsi mitä tarkottaa että äitiä sattuu jos äiti ja isä ovat aina vain hyssytelleet ja vieneet nurkkaan.. Pitääkö lapsen saada pihalla sit kavereilta selkään että tietävät mitä sattuminen tarkottaa...

Mutta hui ku luin tuota uudestaan niin annoinpas itestäni kärkkään kuvan... Korjataampas vähä, meillä lapset ei kuitenkaan nyt jatkuvasti luunappia saa vaikka teksti antaa niin ymmärtää... Ja aika kiltit meijän lapset on ettei heille tartte alkaa räyhään..

Meillä on selvät säännöt ja selvät rangaistukset, jos sääntöjä ei totella (jonkun edun menetys, vahingon korvaaminen ym.). Joskus tulee korotettua ääntä, mutta ruumiillista kuritusta ei meillä käytetä. Puhetta lapset ymmärtävät hyvin, samoin perusteluja. Pienten kohdalla puuttuminen vaatii joskus esim. lyömisen estämistä tai tilanteesta pois viemistä. Lapset on ihan normaaleja, vilkkaitakin. Yritämme opettaa myös olemalla esimerkkinä, jos löisin tai tukistaisin lasta miten voisin sanoa ettei toista saa satuttaa tai lyödä?

Yhteistyössä