Joudutaanko me taivasalle? ("häätö")

• Viestiketjun aloittaja koditonko
  • Ensimmäinen viesti
ap
1. se pirtinpöytä on sen kuntoinen, ettei siitä taatusti saa mitään!! huoletta voin siitä luopua, mut sit ei olis pöytää!! Ja sossustako kinun rahan uuteen pöytään? Just just!
2. mattoja kudon ihan myydäkseni niitä kun kuteet (valtavan määrän) ja ne kangaspuut olen saanut ilman. Ja siis näiden tulojen vuoksi ei aivan joka kk tarvi hakea sossun luukulta rahaa. Mutta ok jos sekin on teistä parempi, et myyn ne ja lakkaan tienaamasta ite mitään, niin hyvä on. Kyllä sossulla rahaa piisaa!!
3.kuka tulee meille hoitamaan pientä vauvaa, että mä menisin "oikeisiin töihin" tienaamaan, niin, ettei muka tarvis käydä sossun luukulla?
4. mun mies on oikeis töis ja tienaa kovinkin hyvin, reippaasti yli kolme tonnia kuus, mutta mutta!! Ulosottomies nappaa joka kuukausi palkasta niin paljon, että toimentulon rajoilla mennään!! Tähän saakka meidän pelastus on ollut tuo halpa vuokra+isot tilat, jossa mun on ollut mahdollista tehdä "omia töitä", joilla on tienattu ees jotain!!
Ja jos siis itse pääsisin töihin, aivan saman tempun tekis ulosottomies mun palkalleni ja taas ollaan sossun luukulla. Yritettiin aikanaan sopia pienempiä maksueriä, että oltais pärjätty ilman tukia, mut eipä sopinut ulosottomiehelle. Mitäs se sitä liikuttaa vaikka "sossu maksaiskin meidän velkoja"!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
1. se pirtinpöytä on sen kuntoinen, ettei siitä taatusti saa mitään!! huoletta voin siitä luopua, mut sit ei olis pöytää!! Ja sossustako kinun rahan uuteen pöytään? Just just!
2. mattoja kudon ihan myydäkseni niitä kun kuteet (valtavan määrän) ja ne kangaspuut olen saanut ilman. Ja siis näiden tulojen vuoksi ei aivan joka kk tarvi hakea sossun luukulta rahaa. Mutta ok jos sekin on teistä parempi, et myyn ne ja lakkaan tienaamasta ite mitään, niin hyvä on. Kyllä sossulla rahaa piisaa!!
3.kuka tulee meille hoitamaan pientä vauvaa, että mä menisin "oikeisiin töihin" tienaamaan, niin, ettei muka tarvis käydä sossun luukulla?
4. mun mies on oikeis töis ja tienaa kovinkin hyvin, reippaasti yli kolme tonnia kuus, mutta mutta!! Ulosottomies nappaa joka kuukausi palkasta niin paljon, että toimentulon rajoilla mennään!! Tähän saakka meidän pelastus on ollut tuo halpa vuokra+isot tilat, jossa mun on ollut mahdollista tehdä "omia töitä", joilla on tienattu ees jotain!!
Ja jos siis itse pääsisin töihin, aivan saman tempun tekis ulosottomies mun palkalleni ja taas ollaan sossun luukulla. Yritettiin aikanaan sopia pienempiä maksueriä, että oltais pärjätty ilman tukia, mut eipä sopinut ulosottomiehelle. Mitäs se sitä liikuttaa vaikka "sossu maksaiskin meidän velkoja"!!
No justhan sinä sanoit, et se kalusto EI ole käytössä! Mutta miten vain, oma on ongelmasi, kuten joku jo sanoi, teillä on kaksi vaihtoehtoa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No justhan sinä sanoit, et se kalusto EI ole käytössä! Mutta miten vain, oma on ongelmasi, kuten joku jo sanoi, teillä on kaksi vaihtoehtoa.
No tottakai se on käytössä. Missäs me muuten syötäis?

hermoton
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
meinasin vaan,että pystyttekö etsiskelemään esim. pienempää taloa vuokralle?? Jos pystytte maksamaan vuokraa tietyn summan, ni samalla summalla maksaisitte omakotitalostakin..
Omakotitalossa nytkin asutaan.
Tavaraa vaan on niin paljon, etten tiedä mihin tuon määrän saa kipattua :/
Eikä 5 henkistä perhettä kovin pieneen luukkuun saa tungettua.
häh..mä tunnen 7hlö perheen joka asuu 85neliön kämpässä
No mihin h*lvettiin mä tuon tavaramäärän tungen? Kuskaanko kaatopaikalle?
Myyt h*lvetti! Ei asioista kannata tehdä niin vaikeita.

vieras
No meidän 5 hengen perhe asustaa 88 neliön asunnossa ja ihan hyvin riittää tämäkin tila. Me ei hamstrata tavaraa, vaan kaikki tarpeeton laitetaan välittömästi joko myyntiin tai lahjoitetaan eteenpäin. Ihan asenteesta ja totuttelusta tämäkin on kiinni.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Ulosottomiehen kanssa en ole asioinut, mutta perheen koon kasvu pitäisi olla peruste suojaosuuden nostamiselle. Joku saattaisi tietää paremmin kuin minä.
On selvitetty nämä ja suojaosuudessa on huomioitu myös mut, vaan siitä huolimatta jää liian vähän rahaa kk:ssa käyttöön.
Täähän onkin musta niin älyttömän naurettavaa, et sitten tavallaan sossu maksaa meidän velkoja kun käytettävissä on liian vähän rahaa.

ap
No meidän 5 hengen perhe asustaa 88 neliön asunnossa ja ihan hyvin riittää tämäkin tila. Me ei hamstrata tavaraa, vaan kaikki tarpeeton laitetaan välittömästi joko myyntiin tai lahjoitetaan eteenpäin. Ihan asenteesta ja totuttelusta tämäkin on kiinni.
On se varmasti niinkin, mutta jos mä myyn nuo "tarpeettomat" kangaspuut ym oheistuotteet (kankaat,kuteet ym.) joilla oon sitä lisätienistiä hankkinut, niin ollaan taas joka kk sosssun asiakkaita. Mahdutaan toki pienempään kämppään. Asenteesta se paljonkin on kiinni. Kuka tahtoo vapaaehtoisesti heittäytyä muiden elätettäväksi ja kuka ei.

asia nyt taitaa olla niin kun ei varastot yms. muut kelpaa niin otatte vastaan sen kolmion ja tunget ne tavarat olkkariin. ei voi vissiin sitten muuta.
vaihtoehtoja on mutta jos mikään ei kelpaa..
me asutaan 90neliöisessä rivarissa ja meiton 5henkee. kolmiosta muutettiin ja oltas sinnekkin mahduttu loistavasti,ostettiin vaan sitten oma. 3 lasta mahtuu samaan huoneeseen!
myyt ne tavarat tai kuljetat kaatopaikalle jos et tahdo änkee olkkariin tai varastoida mihinkään.
sitten jää maton tekeminen ja keksit jotain muuta. ei niistä matoista nyt kuitenkaan niin paljoa saa..

vieras
On se varmasti niinkin, mutta jos mä myyn nuo "tarpeettomat" kangaspuut ym oheistuotteet (kankaat,kuteet ym.) joilla oon sitä lisätienistiä hankkinut, niin ollaan taas joka kk sosssun asiakkaita. Mahdutaan toki pienempään kämppään. Asenteesta se paljonkin on kiinni. Kuka tahtoo vapaaehtoisesti heittäytyä muiden elätettäväksi ja kuka ei.
No ei niitä tarvitse myydä JOS löydätte tarpeeksi ison asunnon. Mutta en ymmärrä, miksi olet niin hyökkäävä vastaajia kohtaan, jotka yrittävät löytää teille avun?

ap
Onko vuokra pitkältäkin ajalta hoitamatta?Pystyykö mitenkään sopimaan maksusuunnitelmaa vuokranantajan kanssa?Minkä verran ootte asumistukea saaneet jos saa kysyä?
Vuokrat on aina hoidettu ajallaan.
Asumistukea ei saada miehen tulojen vuoksi.

Luovu jostain muusta kuin kangaspuista... Esim kirjahyllystä tai jostain, jos kangaspuut mahtuisivat sitten vaikka uuden asunnon olohuoneeseen, tai vaikkapa keittiöön. Meillä 86 neliön asunto ja 6 ihmistä, ja hyvin mahdutaan. Ja jos tarvetta olis, meillä mahtuis kyllä keittiöön kangaspuut, eikä tarttis luopua mistään. Pohjaratkasustakin paljon kii tämmöset. Mutta tuskin kaksia kangaspuita välttämättä tarviit?

Ja erilaisia säilytysratkasuja on paljon, eihän ne nyt aina ole ihan hirveen hienoja, mutta hätätilanteessa pitää käyttää luovuutta. Esim makuuhuoneessa vois laittaa jonkinlaisia seinähyllyjä sinne lähelle katonrajaa, ja joihinkin nätteihin koreihin sitten niitä kankaita joista mattoja teet? Varmaan olis ihan käytännöllistä ja tilaa säästävää, eikä varmaan hullumman näköstäkään.

Veikkaan, et kyllä teillä varmaan on paljon tavaraa joista vois luopua vaikkakin se vaikeeta onkin... Muitakin kuin se pöytä ja ne kangaspuut, mitkä tuntuvat tässä ketjussa isoin ongelma olevan.

Kuinka iso se pirttipöytä on? Mulla on perintöpirttikalusto ihan tossa omassa pikku keittiössä joka on ostettu jo ennen ku olen edes syntynyt. Mä YMMÄRRÄN sun harmistuksen loistavasti, itse aina vitsailen että olen koko elämäni saman pöydän ääressä syöny ja vaikka se on jo parhaat päiväs nähny ni en halua siitä luopua. Rahaa siitä ei varmasti sais yhtään jos myis mutta jos mun pitäs valita joko toi pöytä tai sitte asunto pään päälle ni kyl pöytälähtis polttopuiksi. Mä YMMÄRRÄN myös sun harmistuksen noista kangaspuista, itse olen joutunut tinkimään omasta harrastuksestani tilan puutteen vuoksi ja kismittäähän se mutta ei auta valittaa siitäkään vaan keksittävä jotain muuta tilalle. Kangaspuut mahtuvat tavallisen kokoiseen olohuoneeseen ja toisen voit mainiosti hävittää vai miksi tarvitset kahdet? Jos se pöytä ei oo ihan älyttömän kokoinen ni eikös se keittiöön mahdu? Pitää vaan soveltaa sitten pakastin ja muut muihin huoneisiin.
Vaihtoehtoja tässä sulle on ehdoteltu nyt vaikka kuinka mutta en kans ymmärrä miks sä ensin tulet avautumaan tänne odottaen apuja ja kun niitä luetellaan ni käyt herne nenässä moittimaan. Kannattas ottaa vaarin vinkeistä ja EDES KYSELLÄ mahdollisuuksia ja hintoja vaikka siitä varastosta, ei se mitään maksa jos kysyy! Tosi asia on että ton kokosta asuntoa et tule saamaan tuohon hintaan, korkeintaan sen kolmion.

oon samaa mieltä monenkaa et turha pois joko myymällä tai lahjoittamalla niitä tarvitsevalle ite ootan et koska saadaan uus kämppä ja viel ei oo mitään kuulunu mut silti jo katon tavaroi pois pää asia et lapsilla on katto päänpäällä ( me ollaan toisel paikka kunnalle muutamas niin siksi meillä näin) mutta kumminkin=)

karoline meitä on 70 neliös 4 ja vasikka (koira) :D ylimääräinen pois ni hyvin mahdutaan ollaan mahduttu pieneen 2 oonkin tällä porukalla ja sopu tilaa antaa ennen vanhaan pienes tuvassa asus 10 kunta ihmistä eikä ne valittanu eli mikä hemmetti meihin nykyajan ihmisiin on mennyt :whistle:

Just joo
Jos on taloudelliset asiat noin pahasti sössiny, niin turha sitä on yrittää yhteiskunnan varoilla elää reteemmin kuin omalla kustannuksellaan elävät. Aika harvalla 5 henkisellä perheellä on noin paljon tilaa. Ja tavaroista pääsee aina eroon. Myykää ne, niin saatte vähän rahaa eikä tarvi koko ajan sossussa juosta.

Alkuperäinen kirjoittaja paula-a:
karoline meitä on 70 neliös 4 ja vasikka (koira) :D ylimääräinen pois ni hyvin mahdutaan ollaan mahduttu pieneen 2 oonkin tällä porukalla ja sopu tilaa antaa ennen vanhaan pienes tuvassa asus 10 kunta ihmistä eikä ne valittanu eli mikä hemmetti meihin nykyajan ihmisiin on mennyt :whistle:
:LOL: mä kuolisin jos joutus kaksioon :eek: :eek: ... mutta tosiasiahan just niin kuin sanoit.... sopu sijaa antaa

mä en ymmärrä sun hyökkävää asenetta itse kirjoitit tilanteesi tänne mutta et kestä kuulla sinun on pakko joustaa tietyissä asiossa ,ei niitä asuntoja löydä aina sellaista kun haluaa.
voisitko myydä ne toiset kangaspuut?eikös ne ole aika arvokaita....
eikä se sossu ole paha paikka jos siällä on käytävä.

kyllä muakin harmittaisi jos olisi noin iso asunto , halpa vuokra ja joutuisi muuttaan pois

jos miehesi tienaa noinkin paljon onhan siitä jäätävä aikas hyvin käteen rahaa kun on suojaosuus, tuskin edes sossusta saatte mitään avustusta.

vieras
Meillä on 7 henkinen perhe ja asustellaan n.100 neliön talossa. Eli meillä on 3mh+olkkari+keittiö+kylppäri. Surkean pieni vaatehuone ja sisävarasto. Ahtaalla asutaan ja tavaroiden kanssa varsinkin on paha tilaongelma. Lähinnä siis vaatteiden+ kausitavaroiden (luistimet yms). Kirpparillekaan ei voi vaatteita viedä, kun eri-ikäisiä lapsia, niin vaatteet menee omille.
Meille 150 neliön talo olisi oikea paratiisi.

halpa
Toivon että löydätte asunnon. En tiedä missä asutte, mutta asuntonne on ollut todella halpa. Helsingistä ei meinaa 500 eurolla saada edes yksiötä. Minulla ja lapsilla on 94 neliötä ja asumiskulut 1150 euroa/kk + sähkö ja tämäkin on monien mielestä edullinen.
Mutta varmaan joudutte jostain tinkimään ja tekemään kompromisseja, mutta toivottavasti saatte mukavan asunnon. Ja onhan pienikin kämppä parempi kuin ei ollenkaan kämppää.

mami
meitä on 3, minä ja 2 lasta.. asutaan 57 neliöisessä KAKSIOSSA. Nyt on vain omasta mukavuudenhalusa kiinni. Älä oo niin ronkeli, varastoiden vuokrat eivät ole isot, säästätte rahaa jo siinä kun asutte pienemmässä

Yhteistyössä