joudunko putkaan jos toimin näin vieraan lapsen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amanda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amanda

Vieras
kuvitellaan, että minua vastaan tulee tuntematon lapsi, joka itkee ja tarttuu minua hihasta, koska hän ei halua mennä kotiin..lapsella on siis paha olla..isä on häipynyt jo kauan sitten ja äiti on aineissa. minä vien lapsen kotiini ja annan hänelle ruokaa.. kun hän on rauhoittunut soitan apua. toiminko siis oikein?

Tulee vastaan? Mistä tiedät, että äiti on aineissa? Jos lapsi on niin iso, että osaa sen kertoa, niin voitte mennä yhdessä tarkistamaan tilanteen, tai voit soittaa suoraan poliisille. En veisi kotiini.

Alkuperäinen kirjoittaja auttamishaluinen:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No tottakai teet oikein!!!!! Ei kukaan todellakaan rankaise tuollaisesta, päinvastoin! Onko noin juuri tapahtunut??? :o :/

Mutta jos olisin mies, en kai uskaltaisi auttaa lasta?

No et auta kotiin viemällä. Silloin voi soittaa vaikka hätänumeroon jos lapsi hortoilee yksin. Minä ainakin raivostuisin jos joku veisi mun lapsen kotiinsa !!!

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
No tottakai teet oikein!!!!! Ei kukaan todellakaan rankaise tuollaisesta, päinvastoin! Onko noin juuri tapahtunut??? :o :/

No et auta kotiin viemällä. Silloin voi soittaa vaikka hätänumeroon jos lapsi hortoilee yksin. Minä ainakin raivostuisin jos joku veisi mun lapsen kotiinsa !!!

vaikka olisit aineissa, etkä huomaisi edes lapsesi puuttuvan?
Mä itse ottaisin turvaan ja heti kotoa soittaisin poliisille. Ei ne putkaan vie, kun lapsen pelastaa. Olihan kerran just joku poliisi-tv-juttu vastaavasta tapauksesta, missä lapsi hortoili kadulla vähissä vaatteissa ja vanhempi mies vei lapsen kotiinsa. Antoi pojalle vaatetta päälle ja soitti poliisille. Poliisi tuli ja otti lapsen, lapsen kanssa menivät hänen kotiinsa katsomaan tilannetta.

miksi raivostuisit jos joku veisi lapsesi kotiinsa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä sydän:

miksi raivostuisit jos joku veisi lapsesi kotiinsa? :o

Siksi että mä en löytäisi lasta kenenkään kotoa. Olettaen että lapseni olisi eksynyt, päihteitä kun en käytä.

Mielestäni tuossa tilanteessa pitää välittömästi soittaa poliisit paikalle. En lähtisi viemään vierasta lasta omaan kotiini ihan tuosta noin vaan, mutta voisin poliisien kanssa juteltuani tarjoutua hetkeksi ottamaan lapsen meille lämmittelmään sillä aikaa kun poliisit selvittävät äidin kunnon/sosiaaliviranomaiset tulevat paikalle.Tärkeätä soittaa apua heti paikalle, koska lapsen äitihän saattaa olla hengenvaarallisessa tilassa kotonaan.
Lapsihan olisi toisaalta myös voinut keksiä koko jutun omasta päästään, halunnut tehdä kiusaa vanhemmilleen ja siinäpä sitten istuisi meillä syömässä kun vanhemmat häntä etsivät kissojen ja koirien kanssa. Ja jos juttu olisikin totta, ikävä sanoa rehellisesti näin, mutta en haluaisi ketään narkomaania ovelleni kolkuttelemaan ja kostamaan kun olen hänen asioihinsa sekaantunut.

Yhteistyössä