Joudun jättämään huomenna lapsen vieraalle hoitajalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jätän huomenna 1v2kk ikäisen lapsen 7tunniksi vieraan ihmisen hoitoon. Tai siis kyseinen hoitaja on kyllä ihan MLL hoitaja, mutta lapsi ei ole koskaan häntä nähnyt. Tuntuu ihan kamalalta. Tuleekohan sille lapselle jotain "vaurioita" tästä? Tyhmä kysymys varmaan joo, mutta just nyt tuntuu niin pahalta että olen ihan varma että se saa jonkun kauhean trauman kun mä lähden ja jätän sen vieraan ihmisen hoiviin.... :'(

Saako kysyä syytä, miksi jätät?
Mut joo, luottamus on tärkeintä. Mll hoitajat on koulutettuja, hyvissä käsissä luulis tenavan olevan. Ei se kuole, jos vaikka vähän ikävöikin.

On ihan pakko mennä töihin. Hoidan siis lasta kotona, ja käyn pari kertaa viikossa iltavuorossa töissä kun mies on jo tullut töistä eli lapsi on silloin isänsä kanssa kotona. Nyt on kuitenkin niin, että sekä mulla että miehellä on huomenna päivällä ihan pakollisia töitä :( Isovanhemmat ja muut sukulaiset asuvat toisella paikkakunnalla ja muitakaan tuttuja ei lyhyellä varoitusajalla hoitamaan saatu..:/

Meillä oli viime vuonna kamala lastenhoitaja, enkä toiste jätä. Tai jos pakko olisi vieraalle jättää, haluaisin haastatella sen etukäteen, onko minun lapsilleni sopiva hoitaja.

[QUOTE="Hilla";27037805]Meillä oli viime vuonna kamala lastenhoitaja, enkä toiste jätä. Tai jos pakko olisi vieraalle jättää, haluaisin haastatella sen etukäteen, onko minun lapsilleni sopiva hoitaja.[/QUOTE]

Hoitaja oli siis MLL:stä.

Itse en kyllä pysty jättämään omia lapsia kenenkään tuntemattoman hoitoon, enne kuin ovat sen ikäisiä, että osaavat puhua ja tajuavat jo jotain.

Tiedän, että olen neuroottinen tämän suhteen, mutta en vain pysty luottamaan, ennen kuin olen ihmiseen tutustunut.

Tämä on kyllä aika paljon vaikuttanut omaan elämään ja valintoihin mitä olen tehnyt... Mutta näillä mennään...

[QUOTE="Hilla";27037805]Meillä oli viime vuonna kamala lastenhoitaja, enkä toiste jätä. Tai jos pakko olisi vieraalle jättää, haluaisin haastatella sen etukäteen, onko minun lapsilleni sopiva hoitaja.[/QUOTE]

voi ei...Mä puhuin kyllä tänään sen hoitajan kanssa puhelimessa, kuulosti melko nuorelta mutta ihan mukavalta ja rauhalliselta kyllä. Ei siis ainakaan sellainen "minä teen nyt näin kun olen vuosikaudet jo tehnyt!"- tantta. Sellainen olisi ehkä pahin mahdollinen. Haluan, että lasta hoidetaan meidän ehtojen mukaan eikä hoitajan henkilökohtaisten kasvatusnäkemysten.
Pelottaa, pelottaa. Jos hoitaja olisi tuttu niin tilanne olisi ihan ok, mutta nyt vaan jotenkin pelkään sitä hetkeä kun lapsi itkee hoitajan sylissä kun mä lähden ja itku kaikuu vielä oven sulkemisen jälkeenkin.. :´(

Tietenkin lapsi itkee kun lähdet. Soitat sitten vaikka tunnin parin päästä ja kysyt miten menee. Se on ihan normaali asoittaa ja kunnon hoitaja tietää, että äitiä aina huolettaa.

itse jätin pienen poikani tänään ensimmäistä päivää päiväkotiin. Toki ollaan tutustumassa oltu, mutta se itku oli silti kamalaa kun lähdin. Soitin päivällä ja oli ihana kuulla miten poitsu oli rauhoittunut ja puuhaili muiden kanssa. Kaikki meni ihan hyvin.

Älä pilaa työpäivää stressaamalla, vaan soita jos siltä tuntuu.

Hei! Olen itsekin toiminut MLL:n hoitajarenkaassa 15-vuotiaasta lähtien. Uskon että joka omasta halustaan lähtee hoitajarenkaaseen mukaan, nimenomaan pitää lapsista ja hänellä on motivaatiota hoitotyöhön =) Olen usein käynyt perheessä tutustumassa lapseen/lapsiin vaikkapa tunnin ajan edellisenä päivänä tai paria päivää ennen varsinaista hoitoa. Siinä saa vanhemmat ja lapset tutustua minuun ja minä heihin + käytiin läpi vaikkapa nitä lapsen rutiineja.

Pieni lapsi monesti jäi silti itkemään kun vanhemmat lähtivät, mutta pisimmillään itku kesti 10 minuuttia ainakin minun kanssani, sain sitten käännettyä lapsen huomion muualle =) Hyvin se menee!

[QUOTE="vieras";27037701]Jätän huomenna 1v2kk ikäisen lapsen 7tunniksi vieraan ihmisen hoitoon. Tai siis kyseinen hoitaja on kyllä ihan MLL hoitaja, mutta lapsi ei ole koskaan häntä nähnyt. Tuntuu ihan kamalalta. Tuleekohan sille lapselle jotain "vaurioita" tästä? Tyhmä kysymys varmaan joo, mutta just nyt tuntuu niin pahalta että olen ihan varma että se saa jonkun kauhean trauman kun mä lähden ja jätän sen vieraan ihmisen hoiviin.... :'([/QUOTE]

Kun on pakko nii on. Reippaana sitten vaan jätät ja itket piilossa jos itkettää. Lapselle positiivinen viesti asiasta. Lapsi on kuitenkin kotonaan joten helpompi kun se että joutus vielä outoon paikkaankin. En usko että tollanen tilapäishoito tekee mitään hallaa lapselle. Ja varmasti hoitaja pärjää. Joskus vaan on annettava toisen hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä!;27037923:
Tietenkin lapsi itkee kun lähdet. Soitat sitten vaikka tunnin parin päästä ja kysyt miten menee. Se on ihan normaali asoittaa ja kunnon hoitaja tietää, että äitiä aina huolettaa.

itse jätin pienen poikani tänään ensimmäistä päivää päiväkotiin. Toki ollaan tutustumassa oltu, mutta se itku oli silti kamalaa kun lähdin. Soitin päivällä ja oli ihana kuulla miten poitsu oli rauhoittunut ja puuhaili muiden kanssa. Kaikki meni ihan hyvin.

Älä pilaa työpäivää stressaamalla, vaan soita jos siltä tuntuu.

Hassuja nämä väitteet että tottakai itkee. Itkee tai sitten ei itke. Voipi jäädä aivan tyytyväisenä hoitun huomaan.