Jouduin tänään lyömään koiraa kävelysauvan terällä selkään

  • Viestiketjun aloittaja vihainen nainen25
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
kun ajattelee tuota tilannetta ja miten nopeasti kaikki tapahtuu... jos mä olisin ollut paikalla vauvani kanssa ja olisi mahdollista että koira saisi vaunut kaatumaan tai muuten satutettua lastani, en varmasti pystyisi toimimaan muuta kuin vaiston varassa. Eli mä olisin joko potkinut ja huitonut koiraa kepillä, siinä paniikissa olisin vain pyrkinyt suojaamaan lastani. Myöhemmin on toki helppo ajatella ja neuvoa että mikset tehnyt niin tai näin, mutta tuo tilanne on varmasti ollut kamala.

Omistajan vikahan tapahtuma oli, ei koiran, mutta aina mä en ainakaan pysty toimimaan niin täydellisesti että kaikille jäisi lopulta mukava mieli ja maailma pelastuisi :saint: Äitinä olisin varmasti tehnyt saman kuin ap.
Hyvin kirjoitettu :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Jaa taas lähti koko porukka mukaan provoon :D
Miks tällasen pitäis olla provo? Mä esim. pelkään koiria ja voin hyvin kuvitella tilanteen jossa hätäpäissäni ajattelematta helpostikin tekisin noin
En sanonut että pitäis, mutta ilmiselvästi tämä on koska ap ei itse ole sen koommin osallistunut keskusteluun
;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja No huh huh:
Joo,siis koirat ehdottomasti kiinni kaupunkialueella,mutta miksi ihmeessä LÖIT koiraa?
Eikö olis voinut huutaa omistajalle että pitää koiransa kiinni tms?
eipä sekään aina tehoa,omistajat kun on että kun ei se pieni märtta tee pahaa kärpäsellekkään :headwall: sais napata koiran kainaloon ja viedä maksulliseen paikkaan mistä lunastaan joutuu pihalle.

Viimeviikolla sain tiedon et se koira joka puri mun poikaa käteen oli saanut napin ottaansa,ONNEKSI.3 ihmistä purrut mitään varoittamatta,mun poikaa ja 2 aikuista.
Vaikka itellä on koira niin pidän huolen ettei tule vieraat muksut/aikuiset lähelle,aikuiset omalla vastuulla jos ei usko sanaa, mutta lapset pidän kaukana ihan etten luota edes omaan koiraani vaikka on mun lasten kanssa päivittäin ja käyttäytyy lempeästi heille.koskaan et voi tietää mikä haju yms vieraassa ihmisessä on et nappaa kiinni.kotonakin on oma paikka mihin ei mene lapset ja koiralle taas samoiten lapsilla omat huoneet mihin ei koiralla taas asiaa.
 
voi etupylly!
Oliko pakko lyödä sillä terällä? Olisit lyönyt vaan sillä varrella, jos oli pakko lyödä.
Koira voi saada tulrhduksen siihen haavaan ja vaikka kuolla. Sä pahoinpitelit viatonta luontokappaletta!
Sun olis pitänyt sanoa sille omistajalle ihan fiksujen ihmisten tapaan ja tehdä vaikka rikosilmoitus, mutta koska sun tai vauvan henki ei ollut vaarassa, syyllistyit eläinrääkkäykseen ja hätävarjelun liioitteluun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fiz:
Te ketkä puolustatte koiraa. Niin varmaan hyväksytte sitten ne koirat kanssa ketkä tappaa pikkulapsen? Eli sitäkään koiraa ei saa rankaista mitenkään. Vaan pitää vierestä kattoa kun se hyökkää lapsen kimppuun.

Ei saisi mennä väkisin väliin minkään aseen kanssa että lapsi säilyisi hengissä, ja koiralle kävisi jotain?

Kumminkin se lapsi on ihminen ja koira on eläin. Ja tähän asti on kyllä mennyt niin että ihminen on eläintä tärkemäpi.
Koiraa puolusta siinä ettei tätä saisi fyysisesti satuttaa, käytöstään en tietenkään hyväksy mutta siinäkin laitan syyn omistajan niskoille. Tuo ihmisiä ja vaunuja vastaan hyppiminen kun olisi helposti estettävissä.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, en hyväksy tuota koiran lyömistä, varsinkaan kättäpidemmällä mikäli ei ole kyseessä suoraan itsesuojelu. Eli mikäli tilanne on se että pelkkää itsensä tai vaunuissa olevan vauvan puolesta niin silloin on väkevämmätkin keinot kytettävissä. Itsekin puolustaisin lastani viimeiseen asti jos todella olisi syytä olettaa että koira pystyisi ja vahingoittaisi lasta.

Tässä vain käsitin että kyse oli pienemmästä koirasta joka lähinnä ärsytti ja kenties likasi omaisuutta hyppimällä rattaita vasten ja repimällä lahkeesta. Silloin näkisin että kevyempikin itsensäpuolustaminen riittäisi ja sen kiukustumisen voisi tosissaan suunnata sinne koiranomistajaan joka tässä on vastuussa tilanteesta.
 
vieras
Vaikea sanoa miten olisi itse toiminut. Täälläpäin ongelmana ovat pyöräilijät, joilla on kova vimma ajaa niin läheltä lapsia kuin mahdollista, vaikka olisi metrejä tilaa ohittaa. Pitäisikö ottaa tikkoja mukaan ;)
 

Yhteistyössä