Jouduin eilen juoksemaan kovaa ja nyt en voi liikkua :( (raskaana)...

• Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hyvät päivän jatkot.;23199688:
Juu niin toki voikin liukastua yms.. siksi kannattaa minimoida kaikki ylimääräiset. Myös jos noita hevosia hoitaa työkseen saa ihan varmasti lopettaa työtkin näin halutessaan. Esim. maalarit eivät saa plussattuaan enää maalata työkseen! On monia ammatteja jota ei voi tehdä raskaana ollessa. Mikäli kyseessä on omat hepat, kannattaisiko ne vain turvallisesti ruokkia ja jättää nuo pihalle viemiset vaikka sille lapsen isälle mikäli lapsella edes isää on. tai jollekkin muulle? Jos ei niin aina ne hepat voi pitää tallissa!!!!!! Mutta tosiaan jos oot valmis ottamaan tietoisen riskin jotta saatat omalla käytökselläsi tehdä lopun tuosta ihmisen alusta niin anti palaa vaan.
Tässä on asiaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät päivän jatkot.;23199688:
Juu niin toki voikin liukastua yms.. siksi kannattaa minimoida kaikki ylimääräiset. Myös jos noita hevosia hoitaa työkseen saa ihan varmasti lopettaa työtkin näin halutessaan. Esim. maalarit eivät saa plussattuaan enää maalata työkseen! On monia ammatteja jota ei voi tehdä raskaana ollessa. Mikäli kyseessä on omat hepat, kannattaisiko ne vain turvallisesti ruokkia ja jättää nuo pihalle viemiset vaikka sille lapsen isälle mikäli lapsella edes isää on. tai jollekkin muulle? Jos ei niin aina ne hepat voi pitää tallissa!!!!!! Mutta tosiaan jos oot valmis ottamaan tietoisen riskin jotta saatat omalla käytökselläsi tehdä lopun tuosta ihmisen alusta niin anti palaa vaan.
mun pointti oli lähinnä se, että vaikka kuinka mitä minimoisit ja varot, niin aina voi jotain tapahtua, niinkuin mulle kun kaapit yllättäen tippui niskaan.

Paulen
[QUOTE="mamma";23199665]Paulen taitaa olla perus harmaakaupunkilainen, joka ei tiedä mistä maito, vilja ja liha oikeasti tulee. Tiedoksi, että sinunkin sapuskasi tulevat tiloilta, jossa tehdään ihan FYYSISTÄ työtä. Myös naiset osallistuvat työtekoon ihan raskaanakin. Jos ruetaan miettimään kaikkia vaaroja, niin eihän esim. koiraakaan voisi taluttaa, kun siinäkin voi kaatua. Hevoset ovat normaalisti rauhallisia eläimiä, mutta eilen säikähti jotain.[/QUOTE]

Voi voi kun tietäisitkin :D Silti ei tyhmä tarvitse olla vaikka töitä tekeekin ;) Ihan pienenä vinkkinä jotta mä teen sen lihan sun pöytään syötäväksi ja satun vielä asumaan maatilalla :) Silti en olis nuon typerä ja vastuuton!

[QUOTE="vieras";23199733]Mutta tuossa ottaa tietoisen riskin :)[/QUOTE]

Ja liukkailla keleillä ottaa joka kerta tietoisen riskin kun lähtee ulos, samoin katua ylitettäessä. Ite meinasin kaatua meidän rappusissa tässä päivänä eräänä muksu sylissä ja maha pystyssä. Varmaan pitäis jäädä vaan alakertaan pyörimään eikä ottaa tietoista riskiä yläkertaan kävelemällä.

Ihanko ootte tosissaan???
Vai pitäisi sitä ihmisten lopettaa heti työt kun tulevat raskaaksi. Mitenkäs sitten ne äidit kenellä on kotieläimiä hoidettavana??? Entä ne äidit kenellä on lapsia hoidettavana??? Hohhoijaa sanon minä. Laitetaan vaikka kaikki raskaana olevat pumpuliseen pesään makoilemaan heti kun positiivinen vastaus näkyy tikussa :D

Itse vetäsin lipat aikoinaan kaksosia odotellessani, tais viikoja olla 33-34. Ei muuta kuin polille näytille, lapsilla oli kaikki hyvin mutta kyllä olin todella kipeä monta päivää sen tapauksen jälkeen. Tein myöskin fyysisesti todella rankkaa työtä, jonka jouduinlopettamaan rv21 koska työvuorojen jälkeen vapaapäivät menikin kokonaan toipumiseen. Ei se raskas liikunta ole aina automaattisesti pahasta, mutta kipuja siitä kyllä seuraa.

Kylläpäs..
tehtiin taas asiaa ihan vierestä..
Minäkin ymmärrän hyvin et välil täytyy justa vaik ois kuinka raskaana, eikä siihen tarvita hevosia tai mitään muutakaan riskaapelia.. Itekki jouduin joskus ottaan ihan vaan muutaman juoksuaskeleen esikoisen perässä raskaanaolles ja parin päivän hiljaiseloa sai liikkumisen kanssa pitää sitte.. Oli muutenkin niin ihanat liitoskivut puolestavälistä raskautta loppuun asti..

"vieras"
Ja liukkailla keleillä ottaa joka kerta tietoisen riskin kun lähtee ulos, samoin katua ylitettäessä. Ite meinasin kaatua meidän rappusissa tässä päivänä eräänä muksu sylissä ja maha pystyssä. Varmaan pitäis jäädä vaan alakertaan pyörimään eikä ottaa tietoista riskiä yläkertaan kävelemällä.
Joo, oon mäkin pudonnut portaat alas lapsi sylissä, mutta nousen yläkertaan aina vaan uudestaan. Hevosten kans silti vähän miettisin mitä hommia tossa tilassa tekisin.

"mamma"
[QUOTE="Sara";23199742]No typerä olet ainakin[/QUOTE]

Olen typerä ja vastuuton, kun hoidan hevoseni? :D Kirjoitustyylistä päätellen kirjoitat nyt useammalla nimimerkillä. Minusta vaikuttaa, että et vain pidä/tai pelkäät hevosia. Tiesitkö, että hevoset pitää viedä jokapäivä ulos ja hakea sisälle? Ei niitä voi pitää sisällä, ei ne mitään lihakarjaa ole! Hevoset pitää myös ruokkia kolmesti päivässä ja sen päälle vielä mättää aluset yms. Kukahan se typerä on?

"mamma"
[QUOTE="mamma";23199801]Olen typerä ja vastuuton, kun hoidan hevoseni? :D Kirjoitustyylistä päätellen kirjoitat nyt useammalla nimimerkillä. Minusta vaikuttaa, että et vain pidä/tai pelkäät hevosia. Tiesitkö, että hevoset pitää viedä jokapäivä ulos ja hakea sisälle? Ei niitä voi pitää sisällä, ei ne mitään lihakarjaa ole! Hevoset pitää myös ruokkia kolmesti päivässä ja sen päälle vielä mättää aluset yms. Kukahan se typerä on?[/QUOTE]

:)

Ap:n kannattaa lopettaa autollakin ajaminen, sillä hänhän voi joutua kolariin, eikö?

Ratsastamaan en misään nimessä tuossa kohtaa enää lähtis, mutta kyllä mä hevosta uskaltaisin taluttaa. Ja jos sitä sitten pahasti kaatuu, niin ei siihen hevosta tarvita. Mut kaatoi mun koirani, kun olin viimisilläni.
Minäki olin koiraa ulkoiluttamassa viimisilläni ja ihan omiin jalkoihin sotkeennuin ja taitoin nilkkani ja makasin keskellä katua vatsallaan. Onneksi ei käyny kuinkaan, heti soitin neuvolaan ja kävinkin siellä näytillä =)

Kaulin
[QUOTE="mamma";23199439]No joillakin nyt vaan sattuu olemaan oma talli ja eläimet hoidettavana! Luuletteko tosiaan, että kaikki tilalliset lopettavat työt raskaaksi tullessa?? Ja ihan vaarannan vauvan hengen? Millä lailla tämä työ on vaarallisempaa, kuin esim. taksikuskin homma? Huomaa, että ette tiedä hevosista mitään :D[/QUOTE]

Kerrankos se hevonenkin potkaisee. Pollet ovat kyllä muita eläimiä säikympiä, ja arvaamattomiakin vielä.

Itse vielä kirjoitit, että hevonen säikähti jotain ja pinkaisi pakoon. Mitäs jos se olisi murjonut sinut pakenemisen sijaan?

"vieras"
Kauhuissani seurailin tuttavaa jolla oli 8kuukauden ikäiset kolmospojat ja seuraavaa odotti,nuo kun ei pysynyt hetkeäkään paikallaan:D mutta elossa ne kaikki tänä päivänä viel on vaikka sekin äiti linkutti viimeset kuukaudet liitoskivuissa kolmen käveleen oppivan kanssa...

"Sara"
[QUOTE="mamma";23199801]Olen typerä ja vastuuton, kun hoidan hevoseni? :D Kirjoitustyylistä päätellen kirjoitat nyt useammalla nimimerkillä. Minusta vaikuttaa, että et vain pidä/tai pelkäät hevosia. Tiesitkö, että hevoset pitää viedä jokapäivä ulos ja hakea sisälle? Ei niitä voi pitää sisällä, ei ne mitään lihakarjaa ole! Hevoset pitää myös ruokkia kolmesti päivässä ja sen päälle vielä mättää aluset yms. Kukahan se typerä on?[/QUOTE]

Mä tarkoitin kyllä sitä Paulenia. Itse ymmärrän täysin sun tilanteen.

Blue
Fakta vaan on se että jotkut ammatit on vaarallisia raskauden aikana. Jokainen tietty saa ottaa tietoisen riskin ihan rauhassa jos haluaa.

Ja ei voi verrata sitä että onko tietoisesti raskaana töissä missä on suurentunut riski käydä vahinkoa (ja hevosala on riskialtis vaikka ei olisi raskaanakaan) vai käykö esim. kotona vahinko (todennäköisyysprosenteissa on selvä ero!!).

Ap aloitti keskustelun mutta kun sai keskustelua aikaiseksi niin sitten ei kuitenkaan hyväksytä tosiasioita vaan vängätään vastaan. Tosiasia on se että ammattissasi on kohonnut riskialttius, varsinkin raskaana, mutta se on sinun valintasi että olet päättänyt sitä tehdä. Se että sinä sitä olet päättänyt tehdä ei kuitenkaan poista faktoja.

"Hehheh"
Hei "mamma"! Se on niin et sä nyt olet tosi vastuuton kun hoidat hevosiasi raskausaikana. Mut jos oisit tänne kirjoittanut aiheesta niin et "en voi hoitaa hevosiani kun olen raskaana" niin olisit saanut myös kakkaa niskaas siitä et laiminlyöt kotieläimiäsi ja vain siksi kun olet raskaana!!!! :D Me ihmiset olemme niin tyytymättömiä et aina pitää valittaa joka asiasta esitti asiat miten päin tahansa.

Ja itse aiheeseen, mulla oli myös raskausaikana pahempana kaikki kivut jos joutui liikkumaan enemmän tai eri tavalla. Tuleehan paikat kipeäksi muutenkin jos vedät vaikka vatsalihaksia tuhat putkeen. Muistat levon silloin kun tuntuu siltä. Ja tsemppiä loppuodotukseen!!!

Yhteistyössä