Jotensakin karmivaa (keskenmenopuolelta lainattua...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh sentään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ash:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ihmisen hautaus vaatii poliisivirannomaisen luvan ja kuolintodistuksen. Eli ei varmaan voi minne vain haudata. Eihän Suomessa saa tietääkseni ketään haudata virallisten hautausmaiden ulkopuolelle...
Kyllä tuhkia saa sirotella.
Eihän tuhkiakaan nykyään saa sirotella ihan mihin sattuu.
Luulen että on kyllä tosi vaikeaa valvoa mihin ihmiset ne tuhkat sirottelee, ruumis kun on hyvin vaikeasti erotettavissa muusta poltetusta aineksesta. Saahan siitä vaikka lannoitteet kasvimaalleen jos vainaa on näin toivonut.

Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
eikös oman maan yläpuolella saa lentääkin lentokoneella vaikka ei ole lentolupakirjaa! niin miksei saisi sinne haudata roskia, roska tässä tapauksessa lääkärin mukaan itse abortoitunut ihmisen alku. :(
Kyllä varmasti saa, jos sikiö on vielä pieni.

Ihmistä ei sen sijaan saa haudata maahan jota ei ole kaavoitettu hautarauhalain mukaiseksi hautausmaaksi.

itse ainakin ajattelisin että jos niin kävisi niin hautausmaalle haluaisin haudata. kysyisin vaikka sukulaisilta luvan jos saisi haudat esim isovanhempien viereen ajatuksella että pikkuinen on isovanhemipien halmoissa hyvässä hoidossa. vaikka en uskovainen olekkaan niin en ainakaan hautaisi lastani niin kuin jotain lemmikkiä yksin johonkin mökin metsään... karmiva ajatus...........

Yhteistyössä