jotenkin on niin ristiriitaiset tunteet ton lapsen päiväkotihomman kanssa

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mun viisi ja puoli vuotias aloittaa siis päikkärissä kahden viikon päästä niin, että on siellä viisi tuntia viitenä päivänä viikossa. mun ehdotus oli että olis ollut viisi tuntia kahtena päivänä viikossa, mut päiväkotiryhmän vetäjä oli sitä mieltä, että se on lapsen rääkkäystä. kun se ei kuulema kerkee siinä ajassa luoda kaverisuhteita ja jää kaiken hauskan ulkopuolelle. ja osittain hän tietty oikeessa on niinpä päädyttiin sit tohon ratkaisuun että on siellä joka arkipäivä sen viisituntia, ja kahden viikon välein päikkäristä tulee viikko ohjelmat mitä tekevät, että voi sit olla kotonakin jonkun ylijmääräisen vapaa päivän.
saanhan mä siinä itselle sitä omaa aikaa jota ei ole ollut yli kahteen kymmeneen vuoteen, tää on meidän kuopus joka sinne lähtee ja muut on koulussa ja yksi lapsista jo muuttamut omaan kotiinsa. toisaalta tuntuu taas siltä, että olis ihanaa pitää lapsi edelleen kotona omissa helmoissa. mut tiedän, että tää on pojalle hyväksi kehityksen kannalta ja edenkin sen takia, että saa niitä paljon kaipaamiaan kavereita, joita ei tässä meidän lähistöllä asu. kun ei ole yhtään saman ikäistä lasta lähimmän viiden kilsan säteellä.
mutta eiköhän se siitä kunhan alkuun päästään . tutustumispäivän perusteella poika näytti ainakin hyvin siellä viihtyvän, eikä ollu moksiskaan vaikka pariksi tunniksi paikalta poistuinkin.

Mun poika meni kouluun kuusi vuotiaana, enkä edes ajatellut että se olisi jotenkin huono asia. Päiväkodissa tehdään niin paljon asioita ja askarteluja mitä ei todellakaan joka kodissa tehdä. Ja onhan ne kaverit jo tuossa iässä tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:
Ihan hyvältähän toi kuulostaa. Pidätte sitten vapaapäiviä mielen mukaan. Varmaan tekee vähän tiukkaa päästää pienimmästä irti . :)
on se kun tietää, että uusia pieniä ei enää meidän taloon tule. no jospa noita lapsen lapsia muutaman vuoden sisään tulilsi

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mun poika meni kouluun kuusi vuotiaana, enkä edes ajatellut että se olisi jotenkin huono asia. Päiväkodissa tehdään niin paljon asioita ja askarteluja mitä ei todellakaan joka kodissa tehdä. Ja onhan ne kaverit jo tuossa iässä tärkeitä.
en mä tarkoittanutkan, että olis jotenkin huono asia, yksi munkin lapsista on mennyt kuusi vuotiaana kouluun, mutta se että kun tää on perheen kuopus ja uusia pieniä ei enää tule, niin jotenkin se tekee tiukan paikan. kun tähän asti on aina ollut kotona joku pieni, vaikka osa on ollut koulussa ja joku päikkärissä

Yhteistyössä