Jotenkin hölmöä... osa-aikaisesta päivähoidosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Meillä on toinen lapsista osa-aikaisena päiväkodissa. On alle puolet kuukaudesta hoidossa. Maksetaan silti täysi hoitomaksu :/ Jotenkin hölmöä, että maksu olis sama vaikka lapsi olisi siellä joka päivä...

Muutenkin aikaisemmin meillä oli maksuissa alennusprosentti, koska on vain osa-aikainen. Mutta nyt ei ole enää :/

No kai se pitäisi olla..
Kyllä meilläpäin ainakin on, esikoinen on menossa osapäiväisenä 10pvä/kk 5h/päivässä.
Jos on yli tuon 5h päivän aikana niin ei ole enää osapäiväinen!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on toinen lapsista osa-aikaisena päiväkodissa. On alle puolet kuukaudesta hoidossa. Maksetaan silti täysi hoitomaksu :/ Jotenkin hölmöä, että maksu olis sama vaikka lapsi olisi siellä joka päivä...

Muutenkin aikaisemmin meillä oli maksuissa alennusprosentti, koska on vain osa-aikainen. Mutta nyt ei ole enää :/

Mutta onko lapsi enemmän kuin 5h / pv hoidossa sillon kun on siellä?

Meillä osa-aikainen lapsi maksaa 40-60 % prosenttia kokoaikaisen lapsen hoidosta. Hinta riippuu hoidossa olleista tunneista/vko tai kuukausi. Välillä joutuu maksaan "turhaa" jos lapsi esim. sairastaa. Mutta ei tosiaan kokoaikaisen maksua jouduta pulittaan kun on n. 20 h/vko hoidossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
No kai se pitäisi olla..
Kyllä meilläpäin ainakin on, esikoinen on menossa osapäiväisenä 10pvä/kk 5h/päivässä.
Jos on yli tuon 5h päivän aikana niin ei ole enää osapäiväinen!

Näin munkin mielestä.

Miten se muuten menee, jos tekee lyhennettyä työviikkoa ja saa osittaista hoitorahaa, niin paljonko se Kelan maksama hoitoraha on? Vaikuttaako tulot?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Meillä 10 päiväisistä menee vaan puolikas maksu, vaikka olisivat koko päivän..

Muistelen, että meillä menee tuosta vielä puolikas maksu jos on korkeintaan 5h/pvä. Viimeksi kun esikoinen oli puolipäiväisesti 10pvä/kk niin hoitomaksu oli noin 50?.

Yhteistyössä