Jotain vinkkejä kiitos.. rinnasta vieroitukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PangPang

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 272
0
36
Tää meidän nuori herra 6kk, on meidän neljäs lapsi ja silti oon nyt niin avuton että kaikki vinkit on tervetulleita :/

Eli tilanne tämä:

Poitsu täytti 6 kk, ollaan oltu täys imetyksellä tähän asti, kiinteitä aloitettiin maistelee 5 päivää sit. Perunaa siis ollaan syöty.
Mulla diagnosoitiin nyt jonkin asteinen synnytyksen jälkeinen masennus ( 4raskautta piti kokea että tääkin sitten tuli ) :headwall: ja osa syyksi on nyt sit kans epäilty ylenpalttista väsymystä. Yössä nukun 6 tuntia, mikä olis ihan kiva ja riittävä määrä, mikäli sen yhteen jaksoon nukkuisi, MUTTA kun herään siinä sen 5-8 kertaa. Ja kun siis pojalle se tissi tuntuu öisin olevan vaan tutti. Olen siis tutti. Nukun mitä ihmeellisimmissä asennoissa niskat jumissa jotta pikkuisella olis hyvä olla eikä hän pitäis yöllistä konserttiaan että muut 3 lasta sais nukutuksi.

Nyt sit ongelma on tää: Oon yrittänyt opettaa pulloon, mut vauva vaan raivoaa ja huutaa, pulloa ei huoli. Tuttiin ei oppinut koskaan.

jos oppis pulloon edes vähän, mahdollistais se sen että mieskin pystyis edes joskus syöttämään yöllä ja mä saisin edes joskus nukutuksi. Mutta kun ei niin ei. :/

Mä lähtisin varmaan miettimään jotain sellasia vaihtoehtoja, että saisin nukkua päivisin enemmän aina vauvan nukkuessa. Toi vierotuskin kun ottaa korvien välistä, muo ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Voisitko ottaa vauvan viereen nukkumaan? Mulla ainakin onnistu liiankin hyvin se et tyttö nukku tissi tuttina ja mä vieressä.

joo, vauva nukkuukin vieressä.. mut sen takia mä en nukukkaan.. ku on niskat aivan jumissa ja yritän nukkua ihmeellisissä asennoissa et tissi pysyis suussa, jotta vauva nukkuis , jotta toiset sais nukuttua.... ja sit nostelen tissiltä toiselle herraa.. ääääh.. emmä tiiä...... :(

Millaista pulloa olet vauvalle tarjonnut? Meillä kun toi poitsu oksensi tavallisesta tuttipullosta, ja raivos suunnattomasti kun sitä tarjosin. Ostin kokeeksi MAM merkkisen pullon, tuttiosa aivan erilainen kuin tavallisissa pulloissa! Se kelpas kertaheitolla, ja edelleen se on ainoo mistä maitoo juo, ei tavallisesta!

Joten ihan siitäkin voi olla apua, et koitat erilaista pulloo!

Mä olisin niin tyly äiti, että lopettaisin yösyötöt kokonaan. Jättäisin tenavan nukkumaan miehen kanssa ja muuttaisin muutamaksi yöksi toiseen huoneeseen. (Itse asiassa teinkin näin, mutta lapsi oli jo 8-kuinen. Kaksi yötä tenava kiljui tissin perään, mutta ei pitkään, kun iskä oli lohduttamassa vieressä. Sen jälkeen meillä on nukuttu hyvin.)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olisin niin tyly äiti, että lopettaisin yösyötöt kokonaan. Jättäisin tenavan nukkumaan miehen kanssa ja muuttaisin muutamaksi yöksi toiseen huoneeseen. (Itse asiassa teinkin näin, mutta lapsi oli jo 8-kuinen. Kaksi yötä tenava kiljui tissin perään, mutta ei pitkään, kun iskä oli lohduttamassa vieressä. Sen jälkeen meillä on nukuttu hyvin.)

määkin olen yheksän kuisen tissitakiaisen äiti ja mukula nukkuu myöskin tosi huonosti ja jatkuvasti roikkuu tissillä.siis herää yössä 5-10 kertaa.yritetty on vaikka mitä mutta jos"huudattaisin" täällä isänsä kanssa heräis muutkin muksut jne...

oisko sulla mahd. pari yötä saada yksiksesi "vieroittaa" vauvaasi? siis ilman lapsia. esim. joku vk-loppu lapset mummolassa ja sä koittaisit saada vauvasi nukkumaan yöllä ja syömään pullosta. tosiaankin noissa pulloissa on aivan HIRVEÄ ero!! meillä nimittäin kelpas heti Playtex-merkkinen pullo josta tulee todella vähän kerralla, sopii siis hyvin rintalapsille. pullo on koliikki pullo, tod. näk saa suomesta vastaavanlaisia.
tiedän tunteen, mun tissitakiainen nukkui mun vieressä ja heräs vähänväliä vaan lupsuttamaan ja mun niskat olivat NIIIIIN jumissa!

juu, kuulostaa tutulta..mä en haluis vielä lopettaa imettämistä, mutta ne yösyötöt..krrr..( 7kk) Toi muuten kuulostais siltä että sun vauva ei saa tarpeeksi ravintoa päivällä..mulle sanottiin neuvolassa että 6 kk täysimetys ja sit vasta kiinteitä. tyttö söi tissiä kaikki yöt ja olin kyl ihan romahtamaisillaan. Rupesin sit antaa 5 kk iässä sille kiinteitä ja nyt menee jos kaikki ateriat ja yöt menee nyt silleen et rupee nukkuu 9 ja herää aamulla 9. Herää tissuttelee siinä aamuyöllä ja sen kyll'ä jaksaa. Jos muutaman kk sisällä ei lopu toi tissuttelu yöllä niin sit menen eri huoneeseen nukkuu ja huuatan sitä isänsä kanssa.

Yhteistyössä