Jotain rotia nyt tähän ihmisten itsekkyyteen

• Viestiketjun aloittaja v*ttuuntunut
  • Ensimmäinen viesti
v*ttuuntunut
Että mä alan olla ihan täynnä nyky-yhteiskunnassa vallitsevaa itsekeskeisyyttä. Millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin sillä omalla halulla ja omalla onnellisuudella. Aikuiset ihmiset käyttäytyy kuin uhmaikäiset ja vinkuu vaan "mutta kun mä haluun!". Tämä "kaikki mulle heti"- mentaliteetti vielä koittuu meidän kaikkien tuhoksi.

Joka naisella pitä olla oikeus saada lapsi, niin monta kun haluaa ja heti sillon kuin haluaa. Viis siitä, että parisuhde on rempallaan, rahaa ei ole elättää lasta tai mies ei lasta halua. Tärkeintä on se oma halu ja oma onnellisuus. Ei välitetä pätkääkään siitä millaisen parisuhdemallin tai roolimallin tarjotaan lapselle. Ei sillä ole merkitystä, että lapsi oppii, erota voi kun suhde menee liian arkiseksi, rankaksi tai muuten vaan tyhmäksi. Ei sillä ole väliä, että iskää ei kiinnosta tai isi pettää äitiä tai hakkaa kun suuttuu tai alkoholi on tärkeämpää kuin mikään muu. Ei sillä ole väliä, että perhe kärsii kun stressataan kun ei ole rahaa ostaa vaatteita, leluja, muuttaa yksiötä isompaan asuntoon, ostaa ruokaa. Ei. Millään näistä ei ole mitään väliä kun ainoa mikä on tärkeää on naisen oma mukavuus ja halu saada se vauva.

Miesten ei tarvi osallistua ja kantaa vastuuta perheestä ja kodista. Tärkeintä on, että saa mennä ja tulla miten huvittaa, käyttää rahaansa ja kulliaan ihan mihin huvittaa. Mistään ei tarvi kantaa vastuuta, ei huolehtia kenestäkään muusta kuin itsestä. Joka miehellä pitää olla oikeus käydä vieraissa jos nainen ei ymmärrä antaa pillua. Lyöminen on täysin oikeutettua jos nainen nalkuttaa. Kotiaskareet ei ole tosimiesten hommia vaan miehen pitää saada rauhassa levätä kun siltä tuntuu. Viis siitä, että koti ja perhe on myös miehen, se oma vapaus ja mukavuus on tärkein.

Jokaisella pitää olla oikeus saada olla kotona jos työelämä tuntuu liian pelottavalta/vaikealta/raskaalta/tyhmältä. Ei tarvi olla mitään velvollisuuden tunnetta yrittää tehdä oma osuutensa tämän meidän hyvinvointivaltion eteen. Ei toki! Eikä kouluja tarvi käydä jos sekin tuntuu ihan mälsältä kun pitäisi päntätä eikä ole lukupäätä ja tunneilla istuminen tuntuu tylsältä. Ei töihin ole pakko mennä ja kärsiä hieman epämukavuutta. Ei tarvi olla velvollisuuksia, ainoastaan oikeuksia. Tärkeintä on taas se oma hyvinvointi ja sen oman hyvä olon tunteen ylläpitäminen, viis muusta yhteiskunnasta.

Naimisiin mennään kun ollaan tunnettu vasta pari viikkoa, koska mä haluun. Otetaan lainoja taloja ja autoja varten vaikka lyhennyksiä ei kyetä maksamaan, koska mä haluun. Lapsia tehdään kunnon lauma vaikka edellisiäkään ei jakseta hoitaa kunnolla, koska mä haluan. Lapset saa juosta vapaana ulkona ilman valvontaa ja rajoja, koska mä haluan. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Tähän on tultu kun yhteisöllisyys on kadonnut. Kun ei ole enää sen paineen tuomaa velvollisuuden tunnetta. Enää ei välitetä kanssa ihmisestä, muusta yhteiskunnasta, tärkeintä on vaan oma napa. Oma onnellisuus.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja bells:
mitäs se sulle kuuluu mitä muut haluaa?
Se, että me ollaan kaikki yhdessä, samassa vitun yhteiskunnassa. Jokaisen olisi hoidettava oma osuutensa, mutta osa ei jaksa. Ei välitetä miten ne omat valinnat ja teot vaikuttaa muihin ihmisiin jotka joutuu elämään samalla planeetalla. Ei kiinnosta omat velvollisuudet, ainoastaan ne oikeudet ja niistä sitten pidetäänkin kiinni kynsin hampain. Se mitä yksi ihminen, vaikuttaa meihin kaikkiin. Toiset teot on draamaattisempia, toiset ei paljon hetkauta. Mutta jokainen vaikuttaa, tavalla tai toisella.

kissa
Me kyllä yritetään hoitaa asiamme kunnolla ja pitää huolta toisistamme. Siihen kyllä syyllistymme, että haluaisimme lapsen, vaikka sitä ei kuulu eikä näy.
sinun mukaan lapsen haluaminen on itsekästä. Sukulaisten mukaan kahdestaan olo on itsekästä. Kumpi kampi?

Aika
paljon olit saanut aloitukseesi asiaa ja ikävä kyllä, ei tuo sun kirjoituksesi täysin perätöntä ole. Noista asioista löytyy miljoona esimerkkiä joka päivä tälläkin palstalla.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
keskittyisit vaan ihan siihen omaan napaasi...
Niin. Juuri näin. Sä olet oikein malliesimerkki :flower: Jokainen pitäköön huolen itsestään ja omista asioistaan, eikö niin? Sä varmaan sitten elätkin jossain ihan omassa maailmassa erillään meidän yhteiskunnasta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kissa:
Me kyllä yritetään hoitaa asiamme kunnolla ja pitää huolta toisistamme. Siihen kyllä syyllistymme, että haluaisimme lapsen, vaikka sitä ei kuulu eikä näy.
sinun mukaan lapsen haluaminen on itsekästä. Sukulaisten mukaan kahdestaan olo on itsekästä. Kumpi kampi?
Ei aina. Pahoittelen jos sellaisen kuvan sai tuosta kirjoituksesta. Tietyissä tilanteissa se on todella, todella itsekästä ja erittäin huonolla tavalla. Monessa tilanteessa se on ihan hyvällä tavalla itsekästä. Jos lapselle voi suoda hyvän elinympäristön, ei se ole paha asia.

Mama the Strange
Mä olen samaa mieltä siitä, että ihmisten itsekkyys tulee vielä koitumaan tämän maapallomme tuhoksi. Erimieltä olen siitä, että se itsekkyys keskittyisi vähävaraisiin lapsiperheisiin.... Eiköhän se itsekkyys olin pahinta ihan jollain muulla suunnalla.

Bells
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bells:
mitäs se sulle kuuluu mitä muut haluaa?
Se, että me ollaan kaikki yhdessä, samassa vitun yhteiskunnassa. Jokaisen olisi hoidettava oma osuutensa, mutta osa ei jaksa. Ei välitetä miten ne omat valinnat ja teot vaikuttaa muihin ihmisiin jotka joutuu elämään samalla planeetalla. Ei kiinnosta omat velvollisuudet, ainoastaan ne oikeudet ja niistä sitten pidetäänkin kiinni kynsin hampain. Se mitä yksi ihminen, vaikuttaa meihin kaikkiin. Toiset teot on draamaattisempia, toiset ei paljon hetkauta. Mutta jokainen vaikuttaa, tavalla tai toisella.
mutta kai sä ymmärrät et ihan turha sun on tänne puurnata? kirjoittaisit mieluummin vaikka lehteen tai jotain.

vieras
What?

Naimisiin mentiin ennen paljon nopeammalla tuntemisella kuin nykyään. Samoin lapset juoksivat enemmän esim. omassa lapsuudessani ilman valvontaa kuin nykyään.

Itsekkyydestä ja vähävaraisista perheistä olen vähän eri mieltä myös. Itsekkyys on kautta linjan valloillaan, lapsista vanhuksiin asti. Ei se ole mikään tietyn perhetyypin vitsaus.

Ennen ei erottu juu, ei myöskään niistä hakkaavista ja dokaavista ukoista. Ja jos mieskuva on kuvatunlainen, on käynyt joko todella huono tuuri tai on todella huono maku :)

Niin. Juuri näin. Sä olet oikein malliesimerkki :flower: Jokainen pitäköön huolen itsestään ja omista asioistaan, eikö niin? Sä varmaan sitten elätkin jossain ihan omassa maailmassa erillään meidän yhteiskunnasta.

sä varmaan elät sitten jossain tornissa mistä on mukavaa katsoa muita ihmisiä nokanvartta pitkin
:kieh:

bells

sä varmaan elät sitten jossain tornissa mistä on mukavaa katsoa muita ihmisiä nokanvartta pitkin
:kieh:
mulle tuli ap:sta sama mielikuva.

Non compos mentis
Mä toivoisin, että ihmiset voisivat vaan päästää irti ahneudestaan ilman, että täytyisi olla tiukkoja yhteisöllisyyden tuomia rajoituksia. En jaksaisi niin suuria paineita, mitä se tuo tullessaan. Meillä kaikilla olisi parempi elämä, jos emme olisi ahneita.

Vieras
Taisi melko moneen kolahtaa tämä ajatus!
Olen kyllä aika pitkälti samaa mieltä, en täysin mutta ymmärrän pointin. Lapsetkin tehdään nykyään kun ne "pitää" olla, viis siitä onko vanhemmilla antaa heille mitään. Materiaakin on haalittava paljon, vaikkei edes varaa olisi.

Yhteistyössä