Jostain luin, ettei olisi rikosrekisterissä merkintää, jos on selvinnyt sakkotuomiolla

  • Viestiketjun aloittaja Mennyttä elämää
  • Ensimmäinen viesti
Mennyttä elämää
Onko minulla? Sain sakkotuomion ja kuulustelun jälkeen otettiin sormenjäljet, dna, valokuva jne. Onko minulla nyt rikosrekisteri vai ei? Vähän jäänyt hämärän peittoon kun olen tosiaan lukenut noita, ettei tulisi pelkästä sakkotuomiosta. Mulla noita sakkotuomioita oli monta, otettiinkohan sen takia aikoinaan noi sormenjäljet yms, eikä rikosrekisterin takia
 
t
Kyllä sinne rikorekisteriin jää sakotkin näkyviin, mutta rikoksen laadusta riippuen merkit katoavat muutamassa vuodessa. Omat tiedot saa kyllä nähtäväksi kun käy poliisilta kysymässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Kyllä noi sormenjäljet ja dna otetaan/voidaan ottaa jo epäilyvaiheessa.
Multa ei otettu sormenjälkiä rekisteriin.
Jouduin kyllä maksunaiseksi yhdessä rikoksessa.
Kai se sit riippuu millaisesta rikoksesta on epäiltynä. Dna:takaan ei saa ottaa ellei ole "tarpeeksi" vakavasta rikoksesta epäilty.
 
Minna
Ei ole rikosrekisteriä jos et ole saanut ehdollista tai ehdotonta vankeusrangaistusta. Mutta tietosi esim. valokuvasi y,. pysyvät poliisin tietokannassa. Jos esim. haet töihin johon vaaditaan rikosrekisteriote niin sinulla ei ole rikoksia tässä otteessa.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Ei ole rikosrekisteriä jos et ole saanut ehdollista tai ehdotonta vankeusrangaistusta. Mutta tietosi esim. valokuvasi y,. pysyvät poliisin tietokannassa. Jos esim. haet töihin johon vaaditaan rikosrekisteriote niin sinulla ei ole rikoksia tässä otteessa.
Onko se tosiaan näin ? Huh.. Mistähän saisi tilattua tällaisen otteen? Olen pelännyt hakea töihin juuri sen takia, että näkevät sit tuon rikosotteen. Häpeän tekojani tosi paljon
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Ei ole rikosrekisteriä jos et ole saanut ehdollista tai ehdotonta vankeusrangaistusta. Mutta tietosi esim. valokuvasi y,. pysyvät poliisin tietokannassa. Jos esim. haet töihin johon vaaditaan rikosrekisteriote niin sinulla ei ole rikoksia tässä otteessa.
Onko se tosiaan näin ? Huh.. Mistähän saisi tilattua tällaisen otteen? Olen pelännyt hakea töihin juuri sen takia, että näkevät sit tuon rikosotteen. Häpeän tekojani tosi paljon
Kerro mitä oot tehny??? Kiinnostaa ku itekkin tässä vasta mokaillut!!!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Kyllä sinne rikorekisteriin jää sakotkin näkyviin, mutta rikoksen laadusta riippuen merkit katoavat muutamassa vuodessa. Omat tiedot saa kyllä nähtäväksi kun käy poliisilta kysymässä.
ei jää, ellei ole oikeudessa ollut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Kyllä noi sormenjäljet ja dna otetaan/voidaan ottaa jo epäilyvaiheessa.
Multa ei otettu sormenjälkiä rekisteriin.
Jouduin kyllä maksunaiseksi yhdessä rikoksessa.
Kai se sit riippuu millaisesta rikoksesta on epäiltynä. Dna:takaan ei saa ottaa ellei ole "tarpeeksi" vakavasta rikoksesta epäilty.
höpölöpö. DNA otetaan kaikista jos edes epäillään jostakin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Kyllä noi sormenjäljet ja dna otetaan/voidaan ottaa jo epäilyvaiheessa.
Multa ei otettu sormenjälkiä rekisteriin.
Jouduin kyllä maksunaiseksi yhdessä rikoksessa.
Kai se sit riippuu millaisesta rikoksesta on epäiltynä. Dna:takaan ei saa ottaa ellei ole "tarpeeksi" vakavasta rikoksesta epäilty.
höpölöpö. DNA otetaan kaikista jos edes epäillään jostakin!
mutta dna poistetaan rekisteristä välittömästi, jos ei tuomita ehdottomaan vankeuteen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
höpölöpö. DNA otetaan kaikista jos edes epäillään jostakin!
No ei varmasti oteta DNA:ta kaikista epäillyistä!!! Tarkistapa tietos ennen kuin väität moista.
Olis muuten aika komiat kulut, jos jokaisesta epäilystä otettaisiin DNA :D Esim. joukkotappeluepäilyjä saattaa olla kymmeniä... Olis resurssit aika vähissä, jos pitäis jokaisesta alkaa näytteitä ottamaan ja tutkimaan :D :D
 
Rikosrekisteriin tulee merkintä ainoastaan ehdottomasta ja ehdollisesta tuomiosta, sakot eivät näy siellä ellet samalla saanut ehdollista tuomiota.
Sakot sitten näkyvät oikeusrekisterikeskuksen tietokannassa.
Niin ja tämä on ihan varma tieto.

nim. eräässä tähän liittyvässä virastossa töissä...
 

Yhteistyössä