alkup.
Olisikin helppoa jos tietäisi etukäteen lapsen nauttivan kotonaolosta enemmäin kuin osa-aikahoidosta pk:ssa. lapsi olisi 3 päivää viikosta hoidossa puolpäiväisenä, ja 4 päivää kotona. kotipäivinä voisimme tehdä pieniä retkiä ym. mikäli vauva ei ole kauhean itkuinen ja viihtyy rattaissa/liinassa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22034368:Pitäisin kotona, jos olisi kuitenkin päivisin mahdollisuus käydä paikoissa, missä on muita suurinpiirtein saman ikäisiä lapsia. Mulla oli aikoinaan esikoinen noin vuoden kotona ennenkuin meni eskariin ja eskariakin oli vain kahtena päivänä viikossa, mutta me käytiin leikkipuistoissa, mun kavereiden luona ja taloyhtiössäkin asui muita kutakuinkin samanikäisiä, jotka olivat ainakin iltasella ja vikonloppuisin pihalla leikkimässä. Nyt aikuisena tyttö on sanonut useammankin kerran, että ne olivat hänen lapsuutensa onnellisimmat vuodet, kun sai olla äidin ja pikkuveljen kanssa kotona. Tyttö meni tarhaan ollessaan 1 v 10 kk ja me muutettiinkin mun jäädessä kuopuksesta äitiyslomalle, joten kaikki kaverit jäi jokatapauksessa vanhaan paikkaan.
yritänkin miettiä ratkaisua lapsen näkökulmasta, mikä olisi hänelle parasta. voihan päiväkotipäiviä vähentää jos siltä tuntuu, tai myöhemmin lopettaa kokonaan