joskusvoi autokaupassakin tehdä löytöjä halvalla

Olis jettaan jouduttu ostamaan uus vaihdelaatikko, sen korjaus olis ollut Ainakin 500e, joten sain samasa korjausliikkeestä, uudemman, kauniimman ja tänään katsastetetun todella hyväkuntoisen, hvin pidetn , ruosteettoman auton. on van bensa-auto,mutta tämän osto kannantti.

vanhan autonjätin sinne liikkesseen, ottivat pois rekistetristä, näin kun ajoivat romuttamoon sillä. musta savu vain nousi pakoputkesta, vaihteista ei toiminut ollenkaan kolmonmen ja vitonen ja muutenkin sai vaihteita aiak rajulla kädellä vaihtaa että menivät edes päälle. öljyäkin oli tämä auto sylkent moottoriin aika paljon.
tuntui aluksi pahalta luopua, kuin lapsestaan olis luopunut, mutta kun oli rikki nin oli, minkäs teet.

uuden auton onkin sitten arvoitus :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:10 Tyttösenäiti kirjoitti:
Yleensä hyvää ei saa halvalla.

Bensan kulutus saattaa olla aika reilu jos on van?
(ainakin Jettaan verrattuna, mun vanha Jetukka oli tosi dieselpihi)
tässä noin 6 litraa satasella, joten ei se niin kamalasti syö polttoainetta. Tää on fiiatti vuosimallia 90.

kysyinkin miksi myy näin halvalla, niin se on ollut hänen serkkunsa käytössä ja kun yleensä tuon vuosimallin autoja ei kovin paljoa enää ostella niin hintakaan ei ollut kova, kesä ja talvirenkaatkin olivat ihan hyväkuntoiset vielä.autoliikkeessä olisin saanut samaisesta autosta maksaa kaksinkertaisen hinnan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:13 MendedHearts kirjoitti:
Juur joku aika sitten sinä paasasit miten se diesel on ihan ehdoton jos vähänkään ajattelee taloudellisesti, ja että sinä ajattelet aina taloudellisesti :saint:

Ei vaan, onnea uudesta menopelistä!
onhan se ehdoton,mutta jos auton korjaus maksaa enemmän kuin "uuden vanhan auton ostaminen" niin siloin se ei kannanta, toki olis edullisempaa omistaa diisseli,mutta nyt kun mun työmatkakin on lyhempi niin meille riittää tää bensa.-auto

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:10 Pix kirjoitti:
Niin vaan tekis mullakin mieli vaihtaa autoa....
Mä kun en tarvis tota dieseliä, voisin hyvin vaihtaa johki bensa-autoon :xmas:
mä ajaisin mieluummin diisseliautolla, mutta....
niiden hankintahita on yleensä kalliimpi.

\
Juur joku aika sitten sinä paasasit miten se diesel on ihan ehdoton jos vähänkään ajattelee taloudellisesti, ja että sinä ajattelet aina taloudellisesti :saint:

mä kun en juuri autoista tiedä ainoastaan luulen tietäväni niin kertokaas et eikö se oo ihan sama kumman ostaa koska dieselin hinta on halvempi mutta dieselvero kalliimpi ja bensassa toisinpäin?
onnea uuden auton omistajalle kuitenkin :flower:

Pix
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:21 HERNETÄTI kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:10 Pix kirjoitti:
Niin vaan tekis mullakin mieli vaihtaa autoa....
Mä kun en tarvis tota dieseliä, voisin hyvin vaihtaa johki bensa-autoon :xmas:
mä ajaisin mieluummin diisseliautolla, mutta....
niiden hankintahita on yleensä kalliimpi.
Juu on, mutta ei mun oo järkeä pitää dieselautoa, kun ei tuu kilsoja kuin reilusti alle 10 000 vuodessa. Ihan turha maksaa 500+ euron ajoneuvoveroa :snotty:
Pitääkin lähteä heti ensviikolla autokauppoja tutkimaan :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:22 fjonga kirjoitti:
\

mä kun en juuri autoista tiedä ainoastaan luulen tietäväni niin kertokaas et eikö se oo ihan sama kumman ostaa koska dieselin hinta on halvempi mutta dieselvero kalliimpi ja bensassa toisinpäin?
onnea uuden auton omistajalle kuitenkin :flower:
mutta jos vuodess tulee 14 tuhatta kilometriä tai enemmän niin diisselauto kannattaa, on vertailtu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:22 vieras kirjoitti:
Kyllä sillä varmaan ainakin mutkaista tietä näkymättömiin pääsee. Ja todella hyvää ei kyllä halvalla saa että voi olla että p..kan ostit.
Kyl muuten saa, jos tietää enempi, kuin autokauppias :D Mun auto myytiin sikahalvalla, kun siinä oli jarrut sökönä ja lämpömittari pomppi punaisella. Fiksuina ostajina tietysti vaadittiin hintaa alas ja reilusti...tiedettiin tokiinsa, että lämpömittari sekoili anturivian takia ja jarrupalat uusimalla meni katsastuksesta läpi niin, että heilahti. Hintaa remontille tuli kaikki 40?, kun auton hintaa saatiin alas yli 500?. Että en nyt menisi sanomaan, että häviölle jäätiin...ja tuossahan tuo auto kuljettaa työmatkoja edelleen. Ostettiin se joskus vuonna kivi ja kirves ja kyllä mä olen sillä 50 000km voinut kohtalaisen rauhassa ajella...bensaa on joutunut tankkiin laittamaan, mutta siinä ne suurimmat B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:23 HERNETÄTI kirjoitti:
\
Kyllä sillä varmaan ainakin mutkaista tietä näkymättömiin pääsee. Ja todella hyvää ei kyllä halvalla saa että voi olla että p..kan ostit.
okei, sinä tiedät sen näkemättä autoa. :LOL:
Tipottele sinä vaan. Ja toivottavasti autosi toimii, kyllä se yleensä vaan tahtoo nimittäin käsi kädessä kulkea hinta ja kunto.Ei kai nyt kukaan puoli ilmaiseksi hyvästä luovu. Ajatteleppas vähän.

Niin ja dieselveroa ei mene kun ostaa esim. kevyt kuorma-autoksi rekisteröidyn auton. Että halpoja voi kilometrit olla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:32 vieras kirjoitti:
\
\
Tipottele sinä vaan. Ja toivottavasti autosi toimii, kyllä se yleensä vaan tahtoo nimittäin käsi kädessä kulkea hinta ja kunto.Ei kai nyt kukaan puoli ilmaiseksi hyvästä luovu. Ajatteleppas vähän.

Niin ja dieselveroa ei mene kun ostaa esim. kevyt kuorma-autoksi rekisteröidyn auton. Että halpoja voi kilometrit olla.
muta silloin sillä ei voi kulkea koko perhe, ei jetassamunmielestä ollut kova tuo diiselvero.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:32 vieras kirjoitti:
\
\

muta silloin sillä ei voi kulkea koko perhe, ei jetassa mun mielestä ollut kova tuo diiselvero.
ja mun kortilla ei saa ajaa kun vain henkilöautoa

Yhteistyössä