joskus vois miettiä mitä toiselle sanoo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vv

Vieras
mulla syömishäiriö taustaa ja nyt olin eka kerran normipainoinen (174/70). Mun työkaveri tuli sanomaan ettei tarvi ihmetellä kuinka se läski kertyy kun joka paikkaan kulkee autolla. No oon nyt 2kk aikana laihtunut 10 kiloa, hirvee ahdistus päällä ja joka päivä itsemurha mielessä.
Mä en pysty edes juomaan muuta kuin kahvia, oon vissiin ihan kuiva. Vittu että ahdistaa!!!!
kiitos ja anteeksi,,oli pakko purkaa..

Kulkee se juna toiseenkin suuntaan,eli ei ulkopuoliset välttämättä tiedä sun syömishistoriaa ja heitti omassa maussaan vaan vitsiä.Kyllä syömishäiriötaustaisenkin pitää oppia suodattamaan kuulemiaan kommentteja tai muuten on parempi muuttaa pumpuliin asumaan.

nimim.entinen bulimikko

:headwall: Tämä siis työkaverillesi. Tämä sulle: :hug: Koita unohtaa typerät sanat ja pyrkiä kohti normaalipainoa. Tsemppiä!

Mä en pysty!! just söin muutaman rypäleen ja hirvee morkkis ja läski olo.. Olin ihan sinut painoni kanssa enkä pitänyt itseäni ylipainoisena ennen kuin joku sanoi että olen läski.
Kiitos haleista ja tsempeistä,,tuntu hyvältä kun en voi puhua livenä tästä kelleen.

Mä en pysty!! just söin muutaman rypäleen ja hirvee morkkis ja läski olo.. Olin ihan sinut painoni kanssa enkä pitänyt itseäni ylipainoisena ennen kuin joku sanoi että olen läski.
Kiitos haleista ja tsempeistä,,tuntu hyvältä kun en voi puhua livenä tästä kelleen.

Et todellakaan ollut sinut, jos olisit ollut ei tuollainen yhden ihmisen laukoma typerä kommentti olisi suistanut sinun koko maailmaasi raiteiltaan tai edes pilannut päivää.
Olihan tuo kommentti typerä, mutta ei se työkaverisi varmaan tiennyt syömishäiriöstäsi?
Sinun tulee itse ottaa vastuu itsestäsi ja hoitaa itsesi kuntoon, et voi mennä muiden armoilla ja sen mukaan mitä joku toinen sanoo tai tekee.
Selvästi sinulla on vielä todella huono itsetunto ja vääristynyt minäkuva,siinä on vielä paljon hommaa..
Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";23428340]Pilaatko oikeesti elämäs jonkun sun TYÖKAVERIN sanomisesta, jota se ei itse edes todennäköisesti enää muista sanoneen? Ihan oikeesti.[/QUOTE]

Eihän tuo pakosta heilauta pahemmin "normaalia" ihmistä, mutta jos taustalla on syömishäiriö, niin tilanne on eri.

näin entisenä anorektikkona täytyy todeta että tämänkin palstan painoketjut ovat hyvin usein lähellä thinspo-matskua ja siksi en niitä luenkaan. en halua ottaa sitä riskiä että palstan "yli 60 kg naisella on ylimääräistä" laukaisevat yhdessä ympäristön kanssa sairauden uudelleen.
lisäksi käytän harvoin vaatteita joissa on kokonumero ja jotka eivät jousta, sillä on nöyryyttävää että normaalivaatemalliston suurimmat housut jumittuvat sovittaessa reisiin. enkä minä ole edes ylipainoinen :|

Kun sulla kerran on häiriö tai on ollut, käytkö terapiassa?

Kahvia ja muutama viinirypäle ei ole oikein tervettä, eikä ainakaan edesauta laihtumsita vaan saa elimistön päinvastoin pihistelemään.

Varaapas aika vaikka tk ravitsemusterapeutilta tms, joillain kuntosaleillakin on jotkut yksilövalmentajat- vai mitkä lie nimikkeenään- jotka suunnittelee ravinto ja kunto-ohjelman yksilöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23428454:
Varaapas aika vaikka tk ravitsemusterapeutilta tms, joillain kuntosaleillakin on jotkut yksilövalmentajat- vai mitkä lie nimikkeenään- jotka suunnittelee ravinto ja kunto-ohjelman yksilöllisesti.

kuntosalejen ohjaajien ravitsemusopit ovat hyvinkin kaunana toipuvan/toipuneen syömishäiriöisen ruokavalio-ohjauksesta :attn: ja tk-ravitsemusterapeuteille tai edes terkkareille ei noin vaan varailla useimmissa kunnissa aikoja

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23428454:
Kun sulla kerran on häiriö tai on ollut, käytkö terapiassa?

Kahvia ja muutama viinirypäle ei ole oikein tervettä, eikä ainakaan edesauta laihtumsita vaan saa elimistön päinvastoin pihistelemään.

en käy terapiassa, useamman vuoden ollut normaalipainossa. eikä mulla ole voimiakaan kuin hoitaa työ ja lapset.
kohta ei enään niitäkään.

[QUOTE="vieras";23428485]kuntosalejen ohjaajien ravitsemusopit ovat hyvinkin kaunana toipuvan/toipuneen syömishäiriöisen ruokavalio-ohjauksesta :attn: ja tk-ravitsemusterapeuteille tai edes terkkareille ei noin vaan varailla useimmissa kunnissa aikoja[/QUOTE]

No ei kai, ellei ota ja perustele :D

Jos tuntuu että voimat loppuu niin ap sun paikkas on kyllä jossain terapiassa ja sitä kautta ehkäpä siellä ravitsemustyöntekijälläkin. ?

[QUOTE="vieras";23428336]Kulkee se juna toiseenkin suuntaan,eli ei ulkopuoliset välttämättä tiedä sun syömishistoriaa ja heitti omassa maussaan vaan vitsiä.Kyllä syömishäiriötaustaisenkin pitää oppia suodattamaan kuulemiaan kommentteja tai muuten on parempi muuttaa pumpuliin asumaan.

nimim.entinen bulimikko[/QUOTE]

Ei hän ole ainoa. kun painoin 52 kiloa, serkkuni sanoi että mulla on pömppövatsa, 6 kiloa myöhemmin hän sanoi että näytän sairaalta,,mutta juuri hänen äänensä soi päässäni kun lähdin siitä 52 laihduttamaan lisää. Miks ylipäätänsä pitää mennä toisten ulkonäöstä sanomaan.

Mulla ihan samoja oireita ja olen alkanut miettiä, että
onkohan mulla jonkilainen ongelma..
Syön ihan mitä vaan niin kauhea morkkis tulee syömisestä.. :O

Normaalipainonen olen, mutta..mutta.. jokin tässä on..

Sinne kovasti voimia ja tsemppiä! :heart:
Eläkä ajattele mitä muut susta ajattelee tai sanoo..
OLE OMA IHANA ITSESI!!! =)

Kurja juttu joo sun puolesta. MUTTA mä olen sitä mieltä että jokainen on vastuussa itsestään ja tekemisistään. Pitää osata suodattaa kömpelöt kommentit eikä perustaa minäkuvaansa niihin. Jos tähän ei pysty niin silloin on niin sairas että tarvitsee hoitoa ja terapiaa jossa käsitellään näitä asioita. Normaalissa yhteiskunnassa ei voi elää "pussissa" (= pysyä kurjien ja ajattelemattomien kommenttien ulottumattomissa) etkä voi olettaa että kaikki tietävät tautihistoriastasi. Normaaleille, "terveille" ihmisille toi on vaan huumoria.

Et voi käyttää tekosyynä sairastumiseesi pelkästään toisen yhtä kommenttia, taustalla on muutakin. Varsinkin kun olet jo vuosia ollut terveiden kirjoissa.

Ei hän ole ainoa. kun painoin 52 kiloa, serkkuni sanoi että mulla on pömppövatsa, 6 kiloa myöhemmin hän sanoi että näytän sairaalta,,mutta juuri hänen äänensä soi päässäni kun lähdin siitä 52 laihduttamaan lisää. Miks ylipäätänsä pitää mennä toisten ulkonäöstä sanomaan.

Koska sellainen se maailma vaan on vaikka me emme siitä pitäiskään.Täällä on kuitenkn sen verta monenlaista tallaajaa vapaana,että aina sä tulet törmäämään asioihin,jotka eivät istu sun omaan arvomaailmaan.Siksi jokaisen pitää opetella suodattamaan ulkoa tulevaa kommentointia.Kyllä mä tiedän,ettei se helppoa ole.Se vaatii enemmän kuin yhden yrityksen ja kaatumisen,mutta siihen pitää pyrkiä.Vasta kun oikeasti osaa pitää ulkopuoliset mielipiteet ulkopuolisina voi sanoa olevansa terve.Kun osaa jättää ne kommentit antajan itsensä iloksi,voi sanoa olevansa terve.Määrittelet itse itsesi.

Koska työkaverin kommentti aiheutti oikeasti pahaa mieltä ja mahdollisesti laukaisi uudestaan syömishäiriön niin minä kertoisin tälle työkaverille suoraan miltä tuntui kuulla tuollaista, etenkin sinun taustalla. Ehkä edes seuraavalla kerralla miettisi että kannattaako tuommoisia typeriä kommentteja sanoa ääneen vai ei..

Hei ihan oikeasti. Ei noin sanonta kenellekkään, oli syömishäiriö taustaa tai ei. Ei tulis kyllä itelle mieleen sanoa noin yhtään kenellekkään. Toi on töykeetä ja epäkohteliasta ja ap sulle voin sanoa ettei tollasen ihmisen joka noin latailee mielipiteille ja sanomisilla ole yhtään mitään arvoa.

Tiedän että en ole terve, kun käyttäydyn näin. Ja muista asioista mulle voi sanoakkin mutta nyt sohaistiin muurahaispesää pahasti. Hän ei ole ainoa joka painostani on huomautellut. Mulle on useampi sukulainenkin huomauttanut painoni noususta. Olen koko ikäni kuullut painostani, mä en vaan osaa olla oikean painoinen, vaikka olisinkin normi painoinen. Mä en jaksa enään, minut on vallannut toivottomuus. Nyt kun katson lapsiani, mieleeni tulee vain että he selviävät ilman minuakin.. ainoa asia jota ennen pelkäsin.

Sanoiko se työkaveri sen tosiaan sulle? Vai oletko ihan varma, ettei tarkoittanut vain tai myös itseään?

Joo, jotkut ihmiset on sellaisia, että aina sanoo mitä mieleen juolahtaa. Oon samaa mieltä siitä, että joskus voisi edes miettiä mitä sanoo. Tollanen kommentti on kuitenkin siinä rajoilla. Terveen aikuisen pitäisi sellainen kestää. Sun tapauksessa valitettavaa on, ettet ole terve. Jos tilanne on tuo, ettet kestä kommentteja, olisi kannattanut alun perin tuoda työkavereiden tietoon, että sulla on ollut vakava syömishäiriö. Naiset varmasti puhuu jossain välissä omasta painostaan tai liikunnan harrastuksesta tai muusta. Olisit voinut siinä välissä mainita, että olet nyt ekaa kertaa tyytyväinen omaan painoosi, että aiemmin olet ollut liian laiha.

Sanot, ettei ole ketään kelle puhua. Miten olisi lääkäri? Tai edes puoliso tai ystävä? Lääkärille kannatta joka tapauksessa puhua, hoidossahan sinä olet aiemminkin ollut?

[QUOTE="vieras";23428803]Sanoiko se työkaveri sen tosiaan sulle? Vai oletko ihan varma, ettei tarkoittanut vain tai myös itseään?

Joo, jotkut ihmiset on sellaisia, että aina sanoo mitä mieleen juolahtaa. Oon samaa mieltä siitä, että joskus voisi edes miettiä mitä sanoo. Tollanen kommentti on kuitenkin siinä rajoilla. Terveen aikuisen pitäisi sellainen kestää. Sun tapauksessa valitettavaa on, ettet ole terve. Jos tilanne on tuo, ettet kestä kommentteja, olisi kannattanut alun perin tuoda työkavereiden tietoon, että sulla on ollut vakava syömishäiriö. Naiset varmasti puhuu jossain välissä omasta painostaan tai liikunnan harrastuksesta tai muusta. Olisit voinut siinä välissä mainita, että olet nyt ekaa kertaa tyytyväinen omaan painoosi, että aiemmin olet ollut liian laiha.

Sanot, ettei ole ketään kelle puhua. Miten olisi lääkäri? Tai edes puoliso tai ystävä? Lääkärille kannatta joka tapauksessa puhua, hoidossahan sinä olet aiemminkin ollut?[/QUOTE]

Kävin lääkärissä mutta en saanut otettua laihtumista esille, vaan ahdistuksen ja unettomuuden, sain siis unilääkkeet. Puolisoa ei ole ja ystävistä ja läheisistä olen eristäytynyt etteivät huomaa laihtumistani,, koska taas kuulisin painostani.

Tää nyt ei varsinaisesti liity asiaan, työkaveriin kylläkin :D
Juteltiin töissä, että tarttis ostaa kumisaappaat itsellekin (olin ostanu pojalle saappaat aiemmin).
Aattelin, et ois kivampi seistä hiekkalaatikolla yms. kumpparit jalassa näillä keleillä.

Työkaveri, lapseton ja sellaista hapannaamatyyppiä: Mihin sä sellasia tarvit ku äiti kulkee autolla.
Siis WTF!!! Ai että ajaisin auton kotipihaan ja istuisin siellä ja lapsi leikkis ulkona :headwall::laugh:

Että kyllä noita vatipäitä maailmaan mahtuu :)

Kävin lääkärissä mutta en saanut otettua laihtumista esille, vaan ahdistuksen ja unettomuuden, sain siis unilääkkeet. Puolisoa ei ole ja ystävistä ja läheisistä olen eristäytynyt etteivät huomaa laihtumistani,, koska taas kuulisin painostani.

oiskohan mahdollista laittaa sähköpostia lääkärille? Kirjoittamalla voisi olla helpompi myöntää tilanne ja sen jälkeen lääkäri voisi ottaa sinuun yhteyttä. Nyt sinä selvästi välttelet tapahtunutta.

Yhteistyössä